Recept met champignons
donderdag 15 december 2011 om 12:01
Hoi dames (en heren)
Ik heb nog een bakje champignons in de koelkast staan, wat zal ik er eens van maken? Ik dacht zelf aan een soep, saus of salade, wie heeft er een lekker recept? Ik woon alleen, vega mag maar hoeft niet, en ik heb vanavond ongeveer een half uur om te koken.
Alvast bedankt voor de inspiratie!
Ik heb nog een bakje champignons in de koelkast staan, wat zal ik er eens van maken? Ik dacht zelf aan een soep, saus of salade, wie heeft er een lekker recept? Ik woon alleen, vega mag maar hoeft niet, en ik heb vanavond ongeveer een half uur om te koken.
Alvast bedankt voor de inspiratie!
donderdag 15 december 2011 om 13:03
quote:MissMartine schreef op 15 december 2011 @ 12:47:
MV, bedoel je dat je een plakje bladerdeeg om de champignon vouwt? Dat lijkt me vrij veel bladerdeeg tov de hoeveelheid champignon...
Hangt van je champignons af. Ik had 3 amuses gemaakt met champignon dus het klein gehouden;
Wat ramiaatje zei lijkt mij ook lekker een vulling in bladerdeeg. Ik heb dat wel eens gemaakt met filodeeg en dan frituren maar dat red je niet in een half uur, kan je beter doen zoals hierboven of die van Ramiaatje lijkt mij geschikt.
MV, bedoel je dat je een plakje bladerdeeg om de champignon vouwt? Dat lijkt me vrij veel bladerdeeg tov de hoeveelheid champignon...
Hangt van je champignons af. Ik had 3 amuses gemaakt met champignon dus het klein gehouden;
Wat ramiaatje zei lijkt mij ook lekker een vulling in bladerdeeg. Ik heb dat wel eens gemaakt met filodeeg en dan frituren maar dat red je niet in een half uur, kan je beter doen zoals hierboven of die van Ramiaatje lijkt mij geschikt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 15 december 2011 om 13:37
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 15 december 2011 @ 12:47:
Verder niets gelezen:
risotto met champignons en tijm
Jaaaa hoe kon ik dat vergeten, champignonnerisotto! Goddelijk!
Meestal roerbak ik dan de champignons met andere verse groente (lente-ui, courgette, cherrytomaatjes, sugarsnaps, gele paprika) en gooi daar een hele lading kruiden door (alles wat ik maar heb:P)
Daarnaast dan de champignonrisotto (lekkerst van lassie) maken met wat parmezaanse kaas of feta en beetje verse knoflook erdoor.
Tot slot de groente erdoor scheppen, eet smakelijk!
Verder niets gelezen:
risotto met champignons en tijm
Jaaaa hoe kon ik dat vergeten, champignonnerisotto! Goddelijk!
Meestal roerbak ik dan de champignons met andere verse groente (lente-ui, courgette, cherrytomaatjes, sugarsnaps, gele paprika) en gooi daar een hele lading kruiden door (alles wat ik maar heb:P)
Daarnaast dan de champignonrisotto (lekkerst van lassie) maken met wat parmezaanse kaas of feta en beetje verse knoflook erdoor.
Tot slot de groente erdoor scheppen, eet smakelijk!
donderdag 15 december 2011 om 13:40
of bruscetta's met champignons en geitenkaas!
- brood roosteren met olijfolie en inwrijven met knoflook
- champignons bakken met peper en zout
- zachte geitenkaas erdoorheen mengen
- wat thijm, peterselie en citroensap
- champignonmengel op de bruscetta's verdelen.
dit is trouwens ook lekker zonder bruscetta's, met pasta
- brood roosteren met olijfolie en inwrijven met knoflook
- champignons bakken met peper en zout
- zachte geitenkaas erdoorheen mengen
- wat thijm, peterselie en citroensap
- champignonmengel op de bruscetta's verdelen.
dit is trouwens ook lekker zonder bruscetta's, met pasta