Persoonlijke Crisis - waar vind ik hulp?

15-12-2011 12:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik zit al een tijdje met een groot persoonlijk probleem. Ik kan er met een beperkt aantal mensen in mijn omgeving wel over praten, maar ik kan niet volledig open zijn zonder deze mensen te kwetsen en zij kennen de betrokkenen natuurlijk goed en hebben dus geen objectief oordeel. Ik heb ook al geprobeerd het van me af te schrijven met hulp van een dagboek, maar dit zorgt alleen maar voor meer verwarring. Het hele verhaal uit te doeken doen op een openbaar forum vind ik ook een slecht idee omdat het te herkenbaar zou zijn en ik heb beloofd het een en ander geheim te houden.

Maar ik hou het niet meer om er niet over te praten. Ik denk echt dat ik het nodig heb om orde te scheppen in mijn hoofd en tot een keuze te komen.

Is er wellicht een instantie als de kindertelefoon voor volwassenen of ergens anders waar ik anoniem terecht zou kunnen?
Korrelatie?
Sensoor
Inderdaad stichting Korrelatie:

Ik wil direct contact met een professionele hulpverlener

Bel

0900-1450 (15cpm)

Mail

vraag@korrelatie.nl

(7x24 uur)

Echt doen, ze zijn ervoor, je kunt er terecht. Sterkte.
sensoor

http://www.sensoor.nl/

0900-0767
Telefonische hulpdiensten

U kunt terecht bij een aantal telefonische hulpdiensten. Deze diensten zijn over het algemeen niet gratis; op de website van de hulpdiensten vindt u hier meer informatie over.

De Psychische Gezondheidslijn (0900-9039039 0900-9039039 werkdagen van 10.00 tot 16.00 uur. Voor een luisterend oor, informatie en advies. U wordt te woord gestaan door getrainde vrijwilligers.

Sensoor (0900-0767): voor als u problemen hebt, u eenzaam voelt of uw hart wilt luchten. De lijn wordt bemenst door getrainde vrijwilligers. U kunt ook mailen of chatten.

Stichting Korrelatie (0900-1450): voor hulp bij psychische en sociale problemen. Deze organisatie werkt met professionele hulpverleners, zoals maatschappelijk werkers, psychologen en pedagogen.

Depressielijn 0900 - 6120909 voor vragen over psychische problemen en de geestelijke gezondheidszorg. U kunt hier praten met ervaringsdeskundigen.

Cliëntenbond in de GGZ (030-2521812 voor leden van de Cliëntenbond. Ook hier krijgt u een ervaringsdeskundige aan de lijn.

113 online (0900-1130113 eerste hulp bij levenspijn, 24 uur per dag. Voor mensen die denken aan zelfmoord.

De Alcohol Infolijn (0900 500 20 21

De Drugs Infolijn (0900-1995).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bedankt allemaal, voor de snelle reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven