Fruitspiesjes

17-12-2011 07:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Maandag wil ik mijn zoontje fruitspiesjes meegeven naar het kinderdagverblijf. Die spiesjes moet ik dan zondagavond maken, maar ze worden pas maandagmiddag opgegeten. Nu is mijn vraag of jullie misschien weten welk fruit ik het beste kan gebruiken en of dit wel zo lang goed blijft? Ik zit zelf te denken aan druiven, kiwi, appel, banaan.
Oe, banaan en appel gaan bruin worden, banaan helemaal. Appel kun je misschien nog besprenkelen met citroensap.

Kun je niet een mandarijntje leuk aankleden?
Ik zou wat anders maken.

Muffins?
Van blikjes croissantdeeg (bestaan die nog?) het deeg in tweeen en daar een cocktailworstje inrollen?

Is snel klaar.
Dit is vast in het kader van gezond trakteren. Daar vallen muffins niet onder denk ik. Vroeger maakten moeders die traktatie vlak van te voren. Vers fruit dus. Ik kan geen fruit, buiten druifjes, bedenken dat lekker vers blijft.
Zou een banaan chocolademuffin ook niet mogen?
Mijn dochter wordt maandag 3 en we gaan morgen samen cakejes versieren en dat gaat ze trakteren. Lekker feestelijk en heerlijk ongezond. Ik ben niet zo van de gezonde traktaties... tis tenslotte een traktatie. Als ik zelf jarig ben trakteer ik ook niet op fruit
Gelijk heb je, Tuorrebout.

Ik heb wel eens het idee dat alle kinderen snoepen en snaaien, behalve bij een feestelijke gelegenheid.

Dan moeten ze een appel.
quote:yasuko schreef op 17 december 2011 @ 08:14:

Gelijk heb je, Tuorrebout.

Ik heb wel eens het idee dat alle kinderen snoepen en snaaien, behalve bij een feestelijke gelegenheid.

Dan moeten ze een appel.Dat is ook zo hoor. Ze krijgen bij mij dagelijks 2 stuks fruit en bij de opvang ook. Trakteren moet lekker zijn, maar mijn jongste dochter zou zo'n fruitspies overigens wel erg lekker vinden, maar dan vind ik vers fruit wel een vereiste.
quote:yasuko schreef op 17 december 2011 @ 08:11:

Zou een banaan chocolademuffin ook niet mogen?Niet zozeer een kwestie van niet mogen hoor. Maar op veel kdv wordt wel het verzoek gegeven om zo gezond mogelijk te trakteren. Ongezonde traktaties gaan hier altijd in bakje zodat ouders zelf kunnen bepalen of hun kind het mag. Die traktaties gaan hier meestal meteen de grote mensen snoepla in, want wat moet een kind van anderhalf met een twix, een kitkat, een lolly en een snoepketting (1 traktatie). Een muffin kun je volgens mij zo gezond maken als je wil en zeker als je het formaat aanpast naar een wat kleiner formaat.
Muffins en cakejes vind ik persoonlijk ook veel lekkerder . Nu is het zo dat wij hier een kereltje van 3 hebben rondlopen die eten fantastisch vindt, maar omdat hij helemaal boven in de curver zit qua gewicht moeten wij wel oppassen wat hij binnen krijgt. Vandaar de fruit traktatie. Deze is trouwens in het kader van kerst.
Ik kreeg van de school van dochter een keer een link naar een site met gezonde traktaties. Nu ben ik die link kwijt, maat ik weet nog wel dat eierkoeken daarop stonden. Is dat wat?

Fruit blijft niet vers zo lang.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
misschien wat anders?

rozijntjes in een doosje leuk gepresenteerd

Een doosje rozijntjes opleuken? Dat is makkelijker houdbaar dan spiesjes.. Of jet houdbare vast op de spiesjes doen en de banaan meegeven. Leidsters zouden toch al fruit hebben geschild dus een banaan erop prikken willen ze miss wel doen.
Waarom moet het eten zijn? Je hebt ook van die uitdeelboekjes van bijv dikkie dik.
Banaan en appel ziet er al snel vies uit voor die kleintjes als het bruin wordt.

Dan zou ik gaan voor een spies met een blokje kaas een cocktail worstje een druif, komkommer en een snoeptomaatje.

Wil je toch liever een zoete spies, dan zou je blauwe en witte druiven kunnen afwisselen met een marshmallow en dat in een mandarijn steken, zodat het rechtop blijft staan.
quote:juutje2011 schreef op 17 december 2011 @ 08:17:

Muffins en cakejes vind ik persoonlijk ook veel lekkerder . Nu is het zo dat wij hier een kereltje van 3 hebben rondlopen die eten fantastisch vindt, maar omdat hij helemaal boven in de curver zit qua gewicht moeten wij wel oppassen wat hij binnen krijgt. Vandaar de fruit traktatie. Deze is trouwens in het kader van kerst .daar kom je nu mee ...

@Yamuna;

Ha ha, die is echt leuk!
worstenbroodjes, die hebben ze misschien ook wel in mini

Fruit vind ik geen traktatie, als kind waren we blij als er zakjes chips werden getrakteerd of mini marsjes/milkyways e.d. niet als iemand met mandarijnen o.i.d. afkwam.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn zoontje graag fruit en vind dit ook erg lekker. Als je een mandarijntje leuk maakt vinden ze het wel leuk. Dit ligt waarschijnlijk ook nog aan de leeftijd, allemaal - 4 jaar. Als we een paar jaar verder zijn dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik vind trouwens wel dat het beter is dat er op iets gezonds, hoeft niet perse fruit te zijn, getrakteerd wordt. Niet alle kinderen mogen/kunnen elke keer die ongezonde traktaties eten.
Ik heb dochter de laatste keer stukjes gedroogde appel met kaneel laten uitdelen. Zat in een leuk zakje in de vorm van een appel met een afbeelding van Kikker (max veldhuis). Van zonna*tura, gewoon in de supermarkt te koop. Heel handig, makkelijk en lekker. Strikje met foto er aan en klaar. (gaatjes voor de strikjes zitten zelfs al het zakje) Veel succes!
dan zou ik zeggen, maak er mini appelflapjes van (ook te koop bij de jumbo)

dan smaakt de appel/kaneel tenminste lekker smeuig
ik vind die knappeltjes wel erg prijzig hoor !

(noem mij maar een kniepert)

Je kunt knappeltjes ook makkelijk zelf maken !
Dat gedoe met een foto snap ik nooit zo goed.. Wat een werk en wie zit erop te wachten? Zakje open maken, inhoud oppeuzelen, zakje en foto in de prullenbak.
@siesa, die foto's zijn eigenlijk alleen voor de kindjes die er op de dag van uitdelen niet zijn (maar wel op de andere chrechedag) en zodoende weten van wie ze die traktatie in hun bakje hebben gekregen.

Knappeltjes zijn misschien wel prijzig, maar fruit is ook niet goedkoop. En lang niet zo gemakkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven