Geld & Recht alle pijlers

IPL voor 'dikke' mensen

12-12-2011 17:05 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk opzoek naar een salon waar ik mij kan ontdoen van overtollig haar d.m.v. IPL. Nou kreeg ik bij een salon te horen dat ik extra moet betalen omdat ik meer lichaamsoppervlak heb dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben inderdaad geen slanke den met mijn maat 48 maar valt dit niet onder een bepaald bedrijfsrisico dat ik dikker ben? De een is dikker en de ander weer dunner. Als ik een massage krijg hoef ik ook niet bij te betalen ondanks er bij mij meer te kneden is.

Ik ga niet met deze salon in zee omdat ik deze regel belachelijk vind, wat vinden jullie?

Hoeveel ik zou moeten bijbetalen weet ik niet omdat ik daarvoor al ontplofte.
quote:jaimee21 schreef op 13 december 2011 @ 08:26:

Ik vind dat er een aantal dames zijn die een kromme redenatie hebben. Vergelijkingen met de gehele detaillhandel, mensen met maatje XS of 32, etc.

De normale standaard die wij bij IPL hanteren is ergens tussen de 38 en 42.

Ja, als je écht anderhalf keer zoveel flitsen nodig hebt, dan komt er een toeslag bij.

Anders dan bij bijvoorbeeld een masseur, koopt een salon de 'flits' per stuk in. Als een 'normaal' (wat is normaal..) persoon 50 flitsen nodig heeft voor twee oksels, en 'het maatje meer' heeft er 75 nodig, dan is het logisch dat je daarvoor meer betaalt. Er word immers ook een hogere inkoop gehanteerd.

Ik snap best dat het cru is, dat je zo hard geconfronteerd wordt met de gevolgen van iets waar je waarschijnlijk zelf ook helemaal niet blij mee bent. Maar iedereen moet zijn brood kunnen verdienen, en dat gaat nou eenmaal niet als je je winst moet opgeven met dit soort dingen.

Niemand gaat voor 'niks' werken.

En mocht je dat wel doen, dan graag aanmelden, zulke mensen kan ik áltijd gebruiken ;)ik vind de vergelijking niet krom, het gaat immers erom dat er betaald wordt voor de behandeling die deels afhankelijk is van de oppervlakte.
Nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag of lange mensen meer betalen dan korte bij het behandelen van hun benen, armen of rug. Want meer oppervlakte volgens jullie redenering.

Of gaat deze regel alleen op voor dikke mensen?
quote:boerenkool77 schreef op 12 december 2011 @ 18:41:

Confronterend vind ik het niet, weet dat ik dikker ben dan de gemiddelde Nederlander maar ik vind het vreemd dat er zo op maat/oppervlak een prijs word gemaakt. Zoals ik eerder aangaf zie ik het als een bedrijfsrisico en hoef ik bij een massage ook niet meer te betalen omdat er bij mij meer te kneden valt.

Bij een massage wordt er geen apparatuur gebruikt dat door gebruik slijt en na verloop van tijd vervangen dient te worden, iets wat ook in de tarieven van zo'n salon wordt meegerekend.

Een masseur heeft een vast tarief voor de duur van de massage, over het algemeen een half uur of een uur. Mocht de masseur inschatten dat een massage langer zal duren dan de standaard tijd die hij gebruikt, dan zal hij dat ook van tevoren aan je mededelen, net als die salon dat aan je heeft meegedeeld.

Maar goed, jij hebt liever dat iedereen een duurdere prijs betaalt voor die enkele klant met overgewicht. Redeneer jij zo ook met vliegtuigstoelen die te krap zijn, dat je dan gratis de naastgelegen stoel hoort te krijgen en dat dit "bedrijfsrisico" dient te worden betaald door alle medepassagiers?
quote:amarna schreef op 13 december 2011 @ 11:29:

Nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag of lange mensen meer betalen dan korte bij het behandelen van hun benen, armen of rug. Want meer oppervlakte volgens jullie redenering.

Of gaat deze regel alleen op voor dikke mensen?Ik ben er zo eentje met lange benen, en zou er niet raar van opkijken als ik meer zou moeten betalen voor een behandeling.
Die vliegtuigstoel is een hele ander verhaal daar wordt diegene die naast je zit de dupe van en niet de vliegmaatschappij.
Maar wat nou als je heel dik bent maar ook heel klein. Betaal je dan weer de normale prijs?

Belachelijk!

Gelukkig ga ik naar een normale salon. Met vaste prijzen.
Ah know`t, tha shunt
Ik ben lang én heb maat 48, dus zou dan veel meer kwijt zijn dan een "standaardmaat"?

Over melkkoeien gesproken...

Ik ben blij dat ik nauwelijks behaard ben.
quote:boerenkool77 schreef op 13 december 2011 @ 11:37:

Die vliegtuigstoel is een hele ander verhaal daar wordt diegene die naast je zit de dupe van en niet de vliegmaatschappij.

Boerenkool, de klant wordt ook de dupe in een ontharingssalon als daar jouw genoemde bedrijfsrisico wordt verwerkt in de prijs voor een behandeling. Jouw stelling is immers dat de prijs van een behandeling voor iedereen gelijk moet zijn. De extra kosten die nodig zijn om iemand te ontharen waarvan het lichaam niet aan het gemiddelde voldoet, moeten dan ergens anders worden verhaald en dat is de complete clientèle van die salon.

Als een vliegtuigmaatschappij dat ook moet doen door een naastgelegen stoel gratis te geven aan een passagier die dat nodig heeft, dan kan die extra stoel niet meer worden verkocht aan een andere passagier. Dat zijn gemiste inkomsten en kosten die niet kunnen worden gedekt (personeelskosten, materiaalkosten, brandstof, etc). Die kosten moeten wel worden gedekt, of door degene die 2 stoelen nodig heeft of door de medepassagiers.
Het is nu een hele andere discusie aan het worden Bammetjebam.

Ik betaal wel vaker ook voor anderen en wat is de norm wat is standaard?
De norm is iets dat elk bedrijf zelf kan bepalen, iets waarop ze haar prijzen optimaal kan afstemmen om concurrerend te kunnen zijn en om kostendekkend te kunnen zijn. Zo simpel is het.
Ik vind de reactie van de IPL deskundige best vreemd....

Gaat blijkbaar alleen om de breedte en niet om de lengte...iemand van 1.85 heeft dan toch ook meer beenlengte dan iemand van 1.60 en dus meer haar op de benen?

Daar hoor ik niemand over.

Kosten horen per flits/tijd berekent te worden.Dan kan de klant van te voren aangeven welk bedrag hij wil betalen en wordt iedere klant gelijk behandeld.
quote:Cherke schreef op 13 december 2011 @ 13:01:

Gaat blijkbaar alleen om de breedte en niet om de lengte...iemand van 1.85 heeft dan toch ook meer beenlengte dan iemand van 1.60 en dus meer haar op de benen?

Kosten horen per flits/tijd berekent te worden.Dan kan de klant van te voren aangeven welk bedrag hij wil betalen en wordt iedere klant gelijk behandeld.

Die vraag over lange benen had ik ook al gesteld, maar geen reactie op gekregen.

Misschien brengen we hen hiermee wel op een idee en wordt het voor lange mensen ook duurder nu.
Haha de IPL maffia ;)

Ik heb vandaag een salon gevonden die geen eisen heeft qua oppervlakte en begin binnenkort met de behandeling!

Bedankt allemaal voor jullie stof tot nadenken!
Fijn boerenkool . Hoop dat je tevreden bent.

@Amarna, ik neem aan dat het voor lange benen hetzelfde werkt. Je betaalt volgend de IPL-ert hierboven gewoon voor het aantal flitsen.
quote:amarna schreef op 13 december 2011 @ 08:32:

[...]

Jaimee, kun je me antwoord geven op de vraag of iemand die 1.85 lang is voor diezelfde behandeling van de benen ook meer betaalt dan iemand die 1.50 is? Want langere benen = meer oppervlakte.

Bij mij wel uiteraard. Ik ga uit van een normaal lichaamsoppervlak. Dat wil zeggen dat als je langere benen hebt (en dan niet een paar cm maar als je echt van die lange stelten hebt ) ik daar ook meer voor moet rekenen.

Het gaat dus écht niet om dikke mensen, het gaat om mensen die méér nodig hebben dan de gemiddelde klant.
quote:Cherke schreef op 13 december 2011 @ 13:01:

Kosten horen per flits/tijd berekent te worden.Dan kan de klant van te voren aangeven welk bedrag hij wil betalen en wordt iedere klant gelijk behandeld.Nee dus. Het gaat om mensen die buiten 'normaal' vallen. En ik ben daar zelf heel redelijk mee al zeg ik het zelf. Maar als ik twee keer zoveel flitsen nodig heb dan normaal, dan kan ik niet anders dan daar een prijs tegenover zetten.
quote:boerenkool77 schreef op 13 december 2011 @ 15:15:

Haha de IPL maffia ;)

Ik heb vandaag een salon gevonden die geen eisen heeft qua oppervlakte en begin binnenkort met de behandeling!

Bedankt allemaal voor jullie stof tot nadenken!Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat! Hoeveel behandelingen je nodig hebt bijvoorbeeld. Dus ik hoop dat je hier nog eens post. Succes en alvast veel plezier van je gladde huid!
Ik begrijp dat het om het aantal benodigde flitsen gaat, dat lijkt me redelijk.

Maar jammer dat het begrip "normaal" gebruikt wordt.

Het hele begrip van normaal of niet zou bij deze behandeling helemaal geschrapt moeten worden. Er is denk ik geen "standaard" klant, omdat iedereen een ander aantal flitsen nodig heeft. Dikker, langer, dichtere beharing, donkerder haren, etc. Noem bij een prijsindicatie alleen het aantal geschatte benodigde flitsen.
quote:amarna schreef op 15 december 2011 @ 11:13:

Ik begrijp dat het om het aantal benodigde flitsen gaat, dat lijkt me redelijk.

Maar jammer dat het begrip "normaal" gebruikt wordt.

Het hele begrip van normaal of niet zou bij deze behandeling helemaal geschrapt moeten worden.

Ik gebruik in mijn uitingen' ook altijd 'gemiddeld lichaamsoppervlak' in plaats van 'normaal', excuus.

En onder bepaalde bewoordingen kom je nou eenmaal niet uit. Je behandelt nu eenmaal een bepaald aantal cm2, en dan kom je al gauw uit op oppervlaktes, al ben ik met je eens dat het erg plastisch klinkt.

quote:Er is denk ik geen "standaard" klant, omdat iedereen een ander aantal flitsen nodig heeft. Dikker, langer, dichtere beharing, donkerder haren, etc. Noem bij een prijsindicatie alleen het aantal geschatte benodigde flitsen.

Dat is niet waar.

Het gaat puur om de oppervlakte die je behandeld. Met IPL behandel je per flits een bepaald aantal cm2 van de huid. De dikte en kleur doen er per behandeling niet toe.

Het is wel zo dat je met een lichte huid en donkere (het liefst dikke) haren waarschijnlijk zelfs minder behandelingen nodig hebt. Dat heeft met de apparatuur en hoe deze werkt te maken.

(*laat lang en technisch verhaal achterwege*)

Langer of korter haar heb je zelf in de hand.

Uiteraard kost het mij meer tijd als ik jou voor de behandeling nog moet scheren. Ik adviseer klanten dan ook altijd om 24u tevoren zelf te scheren.

Wat ik zou adviseren als je op zoek bent naar een betrouwbare IPL salon, is kijken welke salon je een gratis intake-gesprek en proefflits aanbieden. Zeker als je nog geen ervaring hebt met IPL kan het (ook mede door dit soort topics) een heel verkeerd beeld schetsen.

In een persoonlijk gesprek (door de pc of telefoon kan ik niet zien hoe je er uit ziet. Misschien vind jij jezelf niet gemiddeld, en denk ik daar heel anders over) kun je meteen zien of de salon aan jouw wensen voldoet.

En het mooie van zo'n gratis (en vrijblijvend) intake-gesprek is dat je de deur achter je dicht trekt en niet meer terug hoeft, als het je niet bevalt.
Ik hoef zelf niet, ben nauwelijks behaard, maar bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik wil even inhaken op deze discussie. Ik vroeg me namelijk af of het bij kleding ook zo is.

Bij winkels als H&M zijn bepaalde kledingstukken vaak verkrijgbaar in XXS t/m XXL. Is het dan ook zo dat je meer betaalt voor die laatste als voor die eerste? Omdat er meer stof wordt gebruikt?
@ster: in de winkels ben ik dat nog nooit tegen gekomen. Een aantal postorderbedrijven zoals Otto en neckermann doen dat wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven