Gezondheid alle pijlers

onrustige moedervlek

18-12-2011 14:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
In welke zin doet hij pijn?

Zit je eraan? Jeukt ie?
Kan het niet zijn dat je er vaak aan zit, waardoor de huid gevoelig is geworden? Laat het weghalen, dan weet je meer.

Gelukkig hoeven onrustige moedervlekken echt niet kwaadaardig te zijn. Maar het kan helaas ook verkeerd zijn.
Ik had een onrustige moedervlek die kwaadaardig was, maar hij deed nooit pijn... Ik heb geen idee of goedaardige moedervlekken ook pijn kunnen doen.

Sterkte TO!

O ja, nog 1tip: ga NIET googlen!
Ik heb je even geloept. Meid, ga op zoek naar een psycholoog. Dit is absoluut geen goed voorbeeld voor je zoontje. Sterkte.
Mijn man had een onrustige pijnlijke moedervlek op zijn rug.

Het is eruit gesneden en nagekeken en het was goed.
quote:Onderdezon schreef op 18 december 2011 @ 14:37:

Ik heb je even geloept. Meid, ga op zoek naar een psycholoog. Dit is absoluut geen goed voorbeeld voor je zoontje. Sterkte.

Ook even geloept.

Heel erg eens met Onderdezon!
Hypogondrie valt trouwens eerder onder psychiatrische aandoeningen. Eerder psychiater dan een psycholoog dus.

Heb je daar al eens aan gedacht aafke?
quote:Onderdezon schreef op 18 december 2011 @ 14:37:

Ik heb je even geloept. Meid, ga op zoek naar een psycholoog. Dit is absoluut geen goed voorbeeld voor je zoontje. Sterkte.Eens!
Het is goed dat je een arts hebt geraadpleegd en je deze weg laat halen. Of hij goed of slechtaardig is de vraag maar ik wil je meegeven dat je er niet teveel over na moet denken omdat het niet je kwaliteit van leven moet beïnvloeden. Ben je er vroeg bij geweest? Meer kun je niet doen dan wachten totdat het weggehaald is en wat de eindresultaten zijn.

Heel veel succes en sterkte ermee
quote:spiegelster schreef op 18 december 2011 @ 14:42:

Hypogondrie valt trouwens eerder onder psychiatrische aandoeningen. Eerder psychiater dan een psycholoog dus.

Heb je daar al eens aan gedacht aafke?Het klopt wat je zegt maar om meteen te stellen dat ze een psycholoog moet inschakelen, nee. Een hypochondrie is meer het idee dat als je over een ziekte leest of hoort dat je zelf eraan begint te twijfelen dat je al die ziektes ook hebt en je dus om het minst geringst een arst raadpleegt. In dit geval is het zeer normaal dat aafke bang is voor een maligniteit en hoef je er niet meteen een psycholoog bij te halen. Mocht Aafke hier nu wel erg last van hebben waardoor haar kwaliteit van leven eraan gaat, dan zou ik je ook aanraden om naar een psycholoog te gaan
quote:joy1407 schreef op 18 december 2011 @ 14:49:

[...]

Het klopt wat je zegt maar om meteen te stellen dat ze een psycholoog moet inschakelen, nee. Een hypochondrie is meer het idee dat als je over een ziekte leest of hoort dat je zelf eraan begint te twijfelen dat je al die ziektes ook hebt en je dus om het minst geringst een arst raadpleegt. In dit geval is het zeer normaal dat aafke bang is voor een maligniteit en hoef je er niet meteen een psycholoog bij te halen. Mocht Aafke hier nu wel erg last van hebben waardoor haar kwaliteit van leven eraan gaat, dan zou ik je ook aanraden om naar een psycholoog te gaan

Ik heb het ook niet aangedragen, ik wil hier alleen maar zeggen dat ik eerder zou denken aan een psychiater ipv psycholoog.

Als je naar haar eerdere topics kijkt en inderdaad naar wat hierboven benoemd wordt, ze heeft een zoontje.
Ik had een jeukende en pijnlijke moedervlek en die hoefde niet eens te worden opgestuurd. Dus maak je maar geen zorgen. Je loopt je namelijk nu op te vreten over iets dat je niet kunt weten en dat is totaal zinloos..
Of je nu hypochonder bent of niet, met moedervlekken moet je altijd voorzichtig zijn. Een vriendin van mij, had er ook een onder haar oog. Ze wilde het weg omdat het lelijk was en de dokter zei dat het meeviel. In het ziekenhuis is geconstateerd dat het een melanoom was en zo snel mogelijk weggehaald moest worden.

Het is weggehaald, maar voorlopig moet ze onder controle blijven. Onrustige moedervlek of niet, goed na laten kijken en ga er niet gelijk van uit dat het kanker hoeft te zijn. maar wees voorzichtig.
Ja, kan ook. (heb ik)
Mijn man had een melanoom (kwaadaardig dus!!!) op zijn rug, maar daar had hij helemaal geen last van. Wel of geen pijn of jeuk zegt dus helemaal niets.
..,.
Dat zou je aan de vlek zelf moeten vragen, hehe

Maar ze veranderen door de jaren heen en dan gebeurt dan wel eens.
quote:bijenrompje schreef op 18 december 2011 @ 14:57:

Ik had een jeukende en pijnlijke moedervlek en die hoefde niet eens te worden opgestuurd. Dus maak je maar geen zorgen. Je loopt je namelijk nu op te vreten over iets dat je niet kunt weten en dat is totaal zinloos..

Bijenrompje, waarom werd hij niet opgestuurd?

Geen enkele arts kan een moedervlek met het blote oog beoordelen op kwaadaardige cellen.

Bij mij zijn 2 keer moedervlekken weggehaald die rustig waren, 2 keer bleek het een melanoom. Helaas is het daar niet bij gebleven (uitzaaiingen).

Als er een moedervlek wordt weggehaald moet je EISEN dat hij wordt gecontroleerd!!!
quote:aafke2009 schreef op 18 december 2011 @ 16:37:

Ik maak me altijd ontxettend zorgen. De huisarts zei dat hij onrustig is. En wel weggehaald kan worden. Ze zei dat hij er niet typisch uitziet als een melanoom. hij zit op mn kuit en doet pijn als ik de dekens er overheen voel, of met mn benen over elkaar zit. En soms steekt hij ook. Er zat laatst een pukkeltje onder, een soort meeeter. By the way krijg hulp van een psycholoog. Maar het zou voor mij erg geruststellend zijn om te weten dat er ook goedaardige moedervlekken zijn die pijn doen. Wasrom doen ze eigenlijk pijn?

Waarom heb je hem dan niet meteen laten weghalen / of een afspraak gemaakt? Dat snap ik dan weer niet.

Ik heb nooit last gehad van mijn moedervlekken / melanomen. Jeuk ja, maar pijn nee.

Heel veel sterkte!
quote:swissie schreef op 18 december 2011 @ 19:24:

[...]

Bijenrompje, waarom werd hij niet opgestuurd?

Geen enkele arts kan een moedervlek met het blote oog beoordelen op kwaadaardige cellen.

Bij mij zijn 2 keer moedervlekken weggehaald die rustig waren, 2 keer bleek het een melanoom. Helaas is het daar niet bij gebleven (uitzaaiingen).

Als er een moedervlek wordt weggehaald moet je EISEN dat hij wordt gecontroleerd!!!Wat een onzin, een dermatoloog kan dat best.
quote:swissie schreef op 18 december 2011 @ 19:25:

[...]

Waarom heb je hem dan niet meteen laten weghalen / of een afspraak gemaakt? Dat snap ik dan weer niet.

Ik heb nooit last gehad van mijn moedervlekken / melanomen. Jeuk ja, maar pijn nee.

Heel veel sterkte!Waarom zou ze als het niet hoeft?
Dokters hebben niet altijd meteen tijd om een moedervlek weg te halen. Dan moet je gewoon een vervolg afspraak maken.

Maar ben je niet hypochondrisch dan wordt je het hier wel, met 2 verhalen over melanomen die er normaal uitzagen en wat een arts als "gewoon" aanzag.

Ik ben blij dat ik elk jaar door een dermatoloog wordt nagekeken.

Aafke, misschien deed ie pijn door die meeëter eronder. Laat 'm morgen weghalen, als dat kan, en vertrouw op je dokter. Misschien schuurt je laars erover?
quote:Ksenija schreef op 18 december 2011 @ 19:27:

[...]

Wat een onzin, een dermatoloog kan dat best.Vertel dat alle mensen die zijn overlijden aan melanomen!
quote:madamemicmac schreef op 18 december 2011 @ 19:34:

Dokters hebben niet altijd meteen tijd om een moedervlek weg te halen. Dan moet je gewoon een vervolg afspraak maken.

Maar ben je niet hypochondrisch dan wordt je het hier wel, met 2 verhalen over melanomen die er normaal uitzagen en wat een arts als "gewoon" aanzag.

Ik ben blij dat ik elk jaar door een dermatoloog wordt nagekeken.

Aafke, misschien deed ie pijn door die meeëter eronder. Laat 'm morgen weghalen, als dat kan, en vertrouw op je dokter. Misschien schuurt je laars erover?

Dat was niet mijn bedoeling.

Helaas weet ik inderdaad uit eigen ervaring dat je soms op je eigen gevoel moet afgaan. Bij 80% van de moedervlekken kan een arts een onrustige moedervlek herkennen, waarschijnlijk zijn mijn cellen gewoon speciaal.

Het is de enige kanker die echt "gemakkelijk" te herkennen is, als je er op tijd bij bent is er verder weinig risico.

Mijn mening is dat als je niet zeker bent (en helemaal als de arts niet zeker is), laat het dan weghalen. Kleine ingreep, better safe than sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven