(boze) stiefmoeders??!

18-12-2011 21:02 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft zoontje uit vorige relatie van 5 jr. Ex woont 100 km verderop en verwacht nu dat wij t zoontje om t weekend ophalen en terugbrengen (zelf zwanger en wil niet meer ophalen)..

Is dit redelijk, kan zij dit zomaar doen? En zijn zij niet samen verantwoordelijk voor vervoer(s)(kosten)?

Daarnaast komt t zoontje ook in de vakantie bij ons logeren, komt erop neer dat hij 2/3 deel vd kerstvakantie (2 weken) hier is want mama gaat op vakantie.. Dus mn vriend moet maar opvang regelen terwijl hij zelf ook geen vrij heeft. Ik zie alles gebeuren en denk alleen maar- waarom op deze manier? Daarnaast is de huidige omgangsregeling gebaseerd op een afstand van 5 km onderling, niet 100 km. Wat is t probleem? Ik wil ook vakantie met mn vriend samen, heb maar een week en zie t niet zitten die volledig in t teken van zn kind door te brengen. Wat zouden jullie doen??
quote:Turkooiss schreef op 18 december 2011 @ 21:21:

All3_gra,

Even afkloppen hoor, maar stel er gebeurd iets met zoontje z'n moeder en hij komt 'fulltime' bij z'n vader wonen, wat dan? Daar al aangedacht? Dan werk je ook fulltime en hebben jullie 'nooit' een moment samen.Dat is bij mijn zwager en zijn ex gebeurd. Moeder werd opgenomen, kon niet meer voor haar kind zorgen en kind kwam bij zwager en nieuwe vrouw wonen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Wat Fullhouse zegt. Ben zelf ook stiefmoeder.
quote:all3_gra schreef op 18 december 2011 @ 21:17:

Ik wist niet waar ik aan begon! Wat een onzin! Je valt toch op een man! Niet op zijn kind(eren).. Niemand hier in een vergelijkbare situatie!? Ik snap niet dat jullie zo hard oordelen, ik vind t zelf ook echt een vervelende situatie want ben oprecht gek op mn vriend en wil aan een toekomst samen werken- ook met zijn zoontje daarin.. Alleen is het nu nog vaak wat stroef en moeizaam..zit in een vergelijkbare situatie, mijn vriend heeft ook een zoontje, een man met een kind daar kies je voor! dat is een keuze die je maakt, als je het niet trekt zou ik er persoonlijk een punt achter zetten.
quote:mariamena schreef op 18 december 2011 @ 21:15:

appeltje; kort door de bocht komt het daar wel op neer ja. Ik vond ook dat mijn ex zelf zijn handjes wel kon laten wapperen alsie zijn kind graag wilde zien. Daarbij zat ik hem geen strobreed in de weg, maar ging het hem ook niet te gemakkelijk maken.Ik kan me daar niets bij voorstellen moet ik zeggen. Hier gaat dan ook alles in overleg. En als we elkaar moeten ondersteunen, wisselen of de haal/breng route (even) moeten aanpassen, omdat er zich iets voordoet, dan doen we dat. Maar heb dan ook co-ouderschap en dat vind ik flexibiliteit naar elkaar ook wel een voorwaarde. Is de moeder (en wellicht jij?) op een rotte manier verlaten waardoor ze het gevoel heeft dit te kunnen maken?
Zo, dat zijn er al drie! Vind je dan nog steeds dat we te hard oordelen? Je vraagt toch om een mening?

Ik wist niet waar ik aan begon! Wat een onzin! Je valt toch op een man! Niet op zijn kind(eren).. Niemand hier in een vergelijkbare situatie!? Ik snap niet dat jullie zo hard oordelen, ik vind t zelf ook echt een vervelende situatie want ben oprecht gek op mn vriend en wil aan een toekomst samen werken- ook met zijn zoontje daarin.. Alleen is het nu nog vaak wat stroef en moeizaam..Je kiest misschien niet degeen waarop je valt maar je kiest/ beslist wel met wie je een relatie aangaat. Je hebt voor een relatie gekozen met een man die een kind heeft. Aanvaard de concequenties.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ja er zijn wel wat mensen die wat raar reageren, over dat logeren bijvoorbeeld. Ik zeg ook logeren, so what. Mijn kind woont bij mij. Het is voor een kind juist goed om 1 vast thuishonk te hebben.

Maar TO, er zitten wel veel ervaringsdeskundigen hier, met zelf ook gedoe met hun exen en stiefouders. Ik snap jou wel, maar je wordt gewaarschuwd dat je als stiefmoeder niet op nr 1 komt. (meestal, als het goed is) Zo'n type relatie waarin iedereen frank en vrij is kan het nooit worden. Sta daar bij stil en bedenk of je dat wilt.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Prima69,

Precies het kan altijd gebeuren. En voor ik een relatie begon met m'n partner heb ik erover nagedacht hoe ik het zou vinden als de kinderen hier fulltime zouden zijn. Ik heb een bewuste keuze gemaakt, al had ik van te voren nooit kunnen bedenken hoe het werkelijk zou zijn.
Persoonlijk vind ik 1 nacht in de 2 weken erg weinig.

Waarom niet vanaf vrijdagavond, om maar even in herhaling te treden?

En kan iemand mij vertellen hoe het dan wel heet, als het geen logeren is? Die ene dag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:ShamRock schreef op 18 december 2011 @ 21:24:

[...]

Je kiest misschien niet degeen waarop je valt maar je kiest/ beslist wel met wie je een relatie aangaat. Je hebt voor een relatie gekozen met een man die een kind heeft. Aanvaard de concequenties.Dit dus.

Ik wist niet waar ik aan begon! Wat een onzin! Je valt toch op een man! Niet op zijn kind(eren).. Niemand hier in een vergelijkbare situatie!? Ik snap niet dat jullie zo hard oordelen, ik vind t zelf ook echt een vervelende situatie want ben oprecht gek op mn vriend en wil aan een toekomst samen werken- ook met zijn zoontje daarin.. Alleen is het nu nog vaak wat stroef en moeizaam..

Ik ben ook wel 'ns op 'n man gevallen met maar liefst 2 kleine kinderen, maar hoewel we 'n tijdje 'n seksrelatie hadden, waren die kinders toch wel 'n dealbreaker voor mij om er iets serieus mee te willen. Laat staan samenwonen! Je kunt dan nog beter blijven latten en dan blijf je gewoon thuis in de weekenden dat ie z'n kind(eren) heeft.

Overigens is het geen idee om voor te stellen ipv 1 keer per 2 weken zaterdag/zondag, 1 keer in de 3 weken vrijdag t/m zondag? Dan heb je toch elke keer 2 weekenden samen voordat het weer z'n beurt is.
en om de rust van het knaapje te bewaren zou ik met moeders regelen dat hij al op vrijdag komt. En tussendoor af en toe bellen, en de vakanties door de midden. Zo doen wij dat in ieder geval. En het is nogal belangrijk dat vader en kind een goede band houden/krijgen. Ga werken aan je band met het kind en gun jezelf de tijd om te wennen. En vice versa. Kinderen zijn best leuk, zeker parttime, ik zou er voor tekenen
quote:elninjoo schreef op 18 december 2011 @ 21:20:

Ik zou trouwens gewoon gaan werken als dat zoontje komt en dan die dagen op 'n later tijdstip opnemen. Zonde van je vrije dagen anders.EN, ben jij nou echt zo'n ijskoude tante? Soms kan je zo bikkelhard uit de hoek komen, zit niks mensenlievends bij.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
1 nacht in de twee weken noem ik overigens toch ook echt logeren.

Meer is het toch niet als je je vader zo weinig ziet.
Ik irriteer mij eigenlijk een beetje aan je Op TO.

Het kind is 2 dagen in de maand bij zijn vader en nu moeder een keer op vakantie wil moet HIJ maar opvang gaan regelen?

Hoe denk je hoe het bij moeder er aan toe gaat die de rest van de tijd voor haar kindje zorgt?
Je hebt het trouwens over een dag of 10 dat zoon bij vriend is.

Wonen jullie samen?

Ik neem aan dat je vriend het wel wist van die vakantie, dus hij moet ook voor een oplossing zorgen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een nacht in de twee weken...En dan miepen over halen en brengen. Laat staan een week vakantie voor dat jochie met zijn vader. Ik zal wel te hard reageren maar ik vind dat oprecht sneu, voor dat ventje welteverstaan.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Hoe gaat jouw vriend dat eigenlijk regelen als hij zelf moet werken? Wie past er dan op zijn zoon?
appeltje; ik heb geen co-ouderschap, goddank niet zou ik bijna willen zeggen. Daarnaast ben ik de enige met gezag. Niet bij iedereen gaat het zo flexibel. Vaker niet dan wel trouwens. Je gaat niet voor niets uit elkaar denk ik dan. Maar fijn dat het zo goed voor jullie werkt.
Het is wellicht hard, maar ik vind het ook sneu voor het ventje.

Hij ziet zij vader al zo weinig en in de vakantie is hij ook nog eens niet welkom bij papa's vriendin.

Gelukkig dan nog wel bij papa( er van uit gaande dat dat wel van harte gaat, al twijfel ik daar ook aan als men genoegen neemt met je kind eens in de twee weken 1 dag te zien)

Mijn ex weigert zoon gewoon keihard in de kerstvakantie voor wat extra dagen.

Mijn god zeg, wat bezielt mensen om een jong kind niet met open armen te ontvangen.
quote:consuelabananahammok schreef op 18 december 2011 @ 21:32:

Hoe denk je hoe het bij moeder er aan toe gaat die de rest van de tijd voor haar kindje zorgt?Maar dat is TO's probleem toch niet?
Wanneer het kereltje alle vakanties volledig bij zijn vader doorbracht en jij nooit een paar dagen met je partner alleen zou zijn, dan zou je kunnen zeggen dat je ook graag een keer een vakantie alleen met hem zou willen. Maar nu?? Jochie is er 2 nachten per maand!

Ik hoop maar dat je partner vindt dat jij vreselijk zeurt, want anders zou ik hem een hork vinden.
quote:mariamena schreef op 18 december 2011 @ 21:11:

Ze wist toch waarze aan begon?

Nee, dat weet je niet.

Je krijgt ook niet negen maanden de tijd om aan het idee van een kind te wennen.

Je krijgt ook geen zwangerschapsverlof.

Je lichaam maakt geen hormonen aan waardoor je automatisch van je kind gaat houden.

Je mag ook geen borstvoeding geven om die band te versterken.

Je mag niet tuttelen met babykleertjes en wiegjes en speelgoedjes.

Je mag ook niet naar het consultatieburau voor adviezen.

Je ziet niet zijn eerste stapjes, je hoort niet de eerste keer :"Mama".

Je brengt hem niet voor de eerste keer naar de kleuterschool, waar hij dan niet aan je benen gaat hangen.

Wat je krijgt is een kind dat al helemaal compleet is en dat voor een groot gedeelte is opgevoed door iemand die je niet eens kent.

En mensen die zeggen: "Je wist toch waar je aan begon?".

@TO: het wennen aan de nieuwe gezinssituatie duurt tussen 4 en 7 jaar.
@mariamena,

'je gaat niet voor niets uit elkaar' Je krijgt niet voor niets een kind samen! Wat de reden van het uit elkaar gaan moet dan niks uitmaken, belang van het kind moet voorop!
quote:mariamena schreef op 18 december 2011 @ 21:11:

dat meen je serieus calvijn? Ze wist toch waarze aan begon? Gelukkig heeft mijn kind wel een leuke stiefmoeder die haar als een toevoeging ziet, niet als een belemmering. Tssssss....

Makkelijk gezegd.

Soms zijn er veranderende situaties veroorzaakt door gefrustreerde exen. Waardoor de situatie in de loop van de relatie voor een 'stiefmoeder' 'spontaan' anders wordt dan bij aanvang van de relatie. Stiefouders krijgen vaak de zwarte piet toegespeeld, terwijl de papa of mama in kwestie ook wel eens de hand in eigen boezem mogen/kunnen steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven