Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Even vlug, moet weg.. Herkenbaar Hova.. Praktisch is het hier ook veel relaxter maar ik voel me ook zó alleen. Zóveel lieve mensn om me heen, weekenden zonder kids zijn helemaal volgepland maar toch.. Uiteindelijk kom ik thuis in een leeg huis en doe ik alleen de lichten uit.. Heel confronterend vind ik dat..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Ik zit nu, 3 jaar na alle ergste ellende, te genieten van mijn kinderen die Wii'en met Mr X (weet hij veel wat hem overkomt; hilarisch!) Oudste dochter speelt prachtig piano en bas, jongste zoon steekt open haard aan ( is amateur pyromaan). Ik loop rond met een grote glimlach. Dit is geluk. En als dit het niet is, wat is het dan wel?

Ja, ik houd ook erg van mijn vrijheid. Met kinderen aan de salontafel eten en tv kijken. De kant van het superchique nieuwe bed waar ik meestal alleen in slaap bestrooien met leuke boeken en glossy's. Internetten tot diep in de nacht (kinderen slapen dan toch). In bad lezen tot ik verrimpeld ben, in de ochtend of nacht. Heerlijk! En X vindt dat soort dingen allemaal best.
Heb sinds vorig jaar twee schattige dikke je-weet-wel-katers. En nog een schuurkat. Af en toe voel ik me zo'n poezenvrouwtje; als ze allemaal tegelijk honger hebben!
quote:gianna schreef op 17 december 2011 @ 21:12:

Heb sinds vorig jaar twee schattige dikke je-weet-wel-katers. En nog een schuurkat. Af en toe voel ik me zo'n poezenvrouwtje; als ze allemaal tegelijk honger hebben!

Heb 3 poezen en het lijkt wel of ze voelen dat er iets mis is. Ze komen veel vaker op schoot lliggen en zijn veel aanhankelijker. Ook zijn ze vaker binnen (maar dat kan ook aan het weer liggen).

Wat fijn Gianna dat je alles zo goed voor elkaar hebt. Ik heb al vaker gezegd: jij en Newwoman zijn mijn grote voorbeelden. Ik hoop oprecht dat ik me er ook zo door kan slaan. Het houdt me op de been in donkere tijden.
Het komt goed, Kunstje! Het komt goed! En; poezen werken therapeutisch, zegt mijn moeder altijd. Met zo'n kat op schoot móét je wel terugschakelen en je overgeven aan die spinfabriek.
Dat is een waarheid als een koe!
Doen Hova!

Poezen zijn zooo leuk!

Dat is een positieve verandering die je kinderen ook veel vreugde zullen brengen, heel goed plan!

Kittens zijn zo grappig, en als ze uitgespeeld zijn en ze zich op je schoot, of tegen je aan vleien wordt je gewoon even heel gelukkig, een perfecte binding voor jullie nieuwe gezin!
quote:hova schreef op 17 december 2011 @ 20:07:

@Gijs, ik ben zeker te goed, haha

En her gaat zeker beter met me dan vorig jaar, maar het gaat veel te langzaam allemaal...

En eh... Ik ben niet zo mailerig momenteel, maar hoor graag weer eens hoe het met je gaat! Knuffel terug...

...

Nou beter langzaam dan niet, dit wordt mijn 2e kerst alleen

en bij mij ook veel beter dan vorig jaar.

Ben op kerstavond en oud & nieuw uitgenodigd door ex

dat heeft voor haar ook een praktische reden, ze is doodsbang

voor vuurwerk

Maar goed, toch weer een leuke avonden in het vooruitzicht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 18 december 2011 @ 13:12:

[...]

Nou beter langzaam dan niet, dit wordt mijn 2e kerst alleen

en bij mij ook veel beter dan vorig jaar.

Ben op kerstavond en oud & nieuw uitgenodigd door ex

dat heeft voor haar ook een praktische reden, ze is doodsbang

voor vuurwerk

Maar goed, toch weer een leuke avonden in het vooruitzicht.

Ik begrijp dit niet helemaal. Zijn jullie weer bevriend dan? Heb je al je woede en verdriet inmiddels van je af kunnen zetten? Die indruk kreeg ik niet helemaal uit jouw bijdragen hier.

Uiteraard ben ik nog zo woest dat ik me helemaal niet kan voorstellen nog ooit met ex zonder wrok in een kamer te kunnen verkeren. Hoewel, als hij nu op hangende pootjes terug zou komen, zou ik hem nog nemen ook nog. Maar dat zal hij niet doen. Hij heeft nog nooit toegegeven dat hij een fout gemaakt heeft en ik geloof niet dat hij dat ooit nog zal doen. Het feit dat hij zonder omkijken gewoon alles weggooit, zo makkelijk en dan nog zeggen dat hij nog steeds van me houdt. Waarom blijf ik dat sprankje hoop houden. Wanneer gaat dat weg, als de papieren getekend zijn?
quote:kunstje schreef op 18 december 2011 @ 15:36:

[...]

Ik begrijp dit niet helemaal. Zijn jullie weer bevriend dan? Heb je al je woede en verdriet inmiddels van je af kunnen zetten? Die indruk kreeg ik niet helemaal uit jouw bijdragen hier.

Soms ben ik nog wel eens pissig hoor maar na 1,5 jaar heb

ik mijn leven weer op de rails dus als ik pissig ben is dat

niet meer lang en niet meer heftig.

Kijk ik mag haar wel, nee ze is niet monogaam maar dat is

niet meer mijn probleem maar voor een volgende partner in

haar leven.

Verder heb ik besloten vrijgezel te blijven, tenminste voorlopig

dan, dus dan heb je geen hoop meer en denk je niet meer

in termen als terug nemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik hoop dat ik ook snel er zo over kan denken. Ik doe mijn best.
Hey Gijs, ik heb daar toch wel bewondering voor; dat je zo af en toe nog wat met het hele gezin kunt blijven doen!! Is voor je kids toch wel heel erg fijn... Ik denk wel dat het misschien verandert als je ex of jijzelf een relatie krijgen (had je ex niet weer een nieuwe relatie?).

Moet zeggen dat bijna-ex en ik kerstavond (met zijn vijfjes) en eerste kerstdag (met een heleboel familieleden) ook samen vieren. WIj hebben dan ook geen ruzie en 'zij' is niet in beeld. Ik wil hem op dit moment ook echt niet terug, misschien helpt dat ook. Maar bij ons is het dan best gezellig... en fijn voor de kids, die genieten ervan...
quote:hova schreef op 18 december 2011 @ 17:28:

Hey Gijs, ik heb daar toch wel bewondering voor; dat je zo af en toe nog wat met het hele gezin kunt blijven doen!! Is voor je kids toch wel heel erg fijn... Ik denk wel dat het misschien verandert als je ex of jijzelf een relatie krijgen (had je ex niet weer een nieuwe relatie?).

Moet zeggen dat bijna-ex en ik kerstavond (met zijn vijfjes) en eerste kerstdag (met een heleboel familieleden) ook samen vieren. WIj hebben dan ook geen ruzie en 'zij' is niet in beeld. Ik wil hem op dit moment ook echt niet terug, misschien helpt dat ook. Maar bij ons is het dan best gezellig... en fijn voor de kids, die genieten ervan...

Ik ben blij dat jullie het met Kerst allebei zo mooi kunnen oplossen. Dat is ook de betekenis van Kerstmis: Vrede op aarde.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ex verboden heb Kerst bij ons te vieren. Het is misschien ook nog te vers, maar iedereen zou niet weten hoe zich te gedragen tov hem, en dat zou zeer ongemakkelijk worden. Buiten het feit nog dat hij dan of hier zou moeten blijven slapen (geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt) of naar zijn nieuwe huis rijden (nieuwe liefde woont ver weg). Hij is wel beledigd daarover, maar het is zijn eigen schuld. Ik ga niet met Kerst lopen stressen omdat hij komt bij de leuke dingen en daarna weer bij haar in bed kruipt en mij weer met de shit achterlaat. Het valt me nog mee dat hij haar niet wilde meebrengen om kennis te maken. Misschien heeft hij toch nog een greintje fatsoen.

Dit is allemaal wel weer heel bitter, maar het voelt nu eenmaal zo. Ik kan het niet loslaten en denk er de hele dag aan. Ik weet dat ik alleen verder moet, maar de pijn is zo erg. Mijn vrede op aarde is momenteel ver te zoeken.
quote:hova schreef op 18 december 2011 @ 17:28:

Ik weet niet of er een ander was, ze heeft het er een keer over gehad en toen zei ze dat ze er nog een keer het een en ander over zou uitleggen.

Dat is inmiddels 5 weken geleden en heb er nooit meer iets

over gehoord, moet zeggen dat ik er ook niet naar vraag.

Ja ik mag niet klagen met mijn ex, ze betrekt me overal in,

op sinterklaas ben ik geweest, met schoolactiviteiten nodigt

ze me uit tsja dan kan je ook niet boos blijven.
ALs je kids hebt, hoort het ook eigenlijk zo te gaan, vind ik Gijs, maar dat is in sommige gevallen wel heel erg moeilijk...

Ik ga het zeker ook proberen, ik vind dat wel het eerlijkst tegenover de kinderen want, ook al wonen ze voor 90% bij mij; hij is en blijft hun vader en iemand die ze zeker nodig hebben in hun leven, ook al heeft hij mij op de meest afschuwelijke manier verraden.

Kunstje, ik kan me dat helemaal voorstellen hoor! Bij ons zou de situatie ook zeker weten heel anders zijn als hij met haar verder zou zijn gegaan! Dan zou ik hem zeker weten helemaal niet willen zien voorlopig. Nu gaat het wel zo, we hebben het soms zelfs gewoon gezellig eigenlijk en dat is, gezien de omstandigheden, wel raar misschien maar toch ook weer vertrouwd.

Mocht hij toch ooit besluiten met dat w*f verder te gaan, dan weet ik zeker dat het voor mij ook veel, veel moeilijker wordt dingen met hem samen te doen...
Hier heeft nwe vriendin afgelopen weekend vrolijk zitten knutselen met mijn kinderen, bij hem in de flat welteverstaan. Zónder mij in te lichten (ik wist niet dat ze haar gingen ontmoeten). Oudste vertelde het aan de telefoon. Ik was laaiend. En hij? Vond dat ik me niet zo moest aanstellen.. Tssssssss... Hij heeft overigens wel zijn excuses aangeboden vanavond daarover. Dat dan weer wel..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Oei Soyli, dat lijkt me zo moeilijk... De situatie is al zo moeilijk voor kinderen, in dan meteen ook maar haar in Beeld te brengen is niet echt rekening houden met ze... Ik zou ook pissed zijn.
Soyli, sterkte...weet er alles van...ex heeft dit vorig weekend geflikt, ook zonder mij in te lichten...ik moest het ook van kind horen....en dat terwijl wij een heel duidelijke afspraak hadden daarover en nog wel op zijn uitdrukkelijke verzoek!....schoften
Tasha en Soyli: wat vervelend dat het zo moet lopen. Alsof de kinderen het al niet moeilijk genoeg hebben, brengen ze ook de nieuwe in beeld. Hoe komt het toch dat die mannen zich ongestraft zo schaamteloos kunnen gedragen. Ik begrijp er werkelijk niets van. Bij die van mij denk ik af en toe ook dat hij zijn verstand compleet kwijt is en nog alleen maar met een ander lichaamsdeel denkt.

Ik heb vanavond weer een zware aanval van "kan het niet geloven, nooit meer samen". Maar het is zo en ik zal er mee door moeten, maar wat is het moeilijk. Dit had ik nooit gedacht. Alle gedachten blijven maar door elkaar lopen. Ik wil hem terug, ik wil hem nooit meer terug. Maar nooit is zo lang enz. enz.

Voor jullie allemaal:
quote:hova schreef op 18 december 2011 @ 19:02:

Kunstje, ik kan me dat helemaal voorstellen hoor! Bij ons zou de situatie ook zeker weten heel anders zijn als hij met haar verder zou zijn gegaan! Dan zou ik hem zeker weten helemaal niet willen zien voorlopig. Nu gaat het wel zo, we hebben het soms zelfs gewoon gezellig eigenlijk en dat is, gezien de omstandigheden, wel raar misschien maar toch ook weer vertrouwd.

Mocht hij toch ooit besluiten met dat w*f verder te gaan, dan weet ik zeker dat het voor mij ook veel, veel moeilijker wordt dingen met hem samen te doen...Maar dat is nu net het punt. Als ik hem zie en we hebben het niet over de breuk, dan blijven er nog genoeg dingen over om over te praten en inderdaad voelt het dan weer zo vertrouwd en dan wil ik niet scheiden maar gewoon doorgaan. Ik heb altijd gedacht dat we zo veel raakpunten hebben, hoewel hij natuurlijk momenteel al zijn morele opvattingen verkwanseld heeft. Daar blijf ik maar aan denken, want anders gooi ik me vast dramatisch aan zijn voeten en smeek hem te blijven. Hoe zielig kan je zijn en hoe diep kun je zinken?!
Ik ben zo ongelooflijk zenuwachtig. Ex komt vanavond hier. Telkens vraag ik me af hoe ik me op moet stellen. Koel en afstandelijk? of warm en liefhebbend? Kwaad? Eigenlijk wil ik het liefst kwaad zijn, maar dan verpest ik het weer. Stilletjes hoop ik nog steeds dat we eruit kunnen komen. Debiel, ik weet het, maar ik mis hem zo.

En overal die tv-programma's over grote liefdes, en gezellige gezinnetjes die Kerstmis vieren. :puke:

Ik begrijp niet waar ik dit aan verdiend heb, werkelijk waar niet.
Je hebt dit ook niet verdiend, Kunstje. Je verdient beter. En dat is je gewenste houding voor vanavond; dat je dat uitstraalt.
Over ranzig gesproken; hier lagen mijn jongste kinderen bij ex en nieuwe liefde op één kamer vanaf week 1, toen ze erheen gingen. Bleeeeh. (De andere vier kinderen van hem en haar lagen op de enige andere slaapkamer namelijk...)
Ook hier weer een gesprek vanavond. Van te voren beloof ik mezelf altijd weinig te vertellen van mijn dagelijkse dingen, maar elke keer als hij me iets vraagt vertel ik alles in detail. Ik blijf het moeilijk vinden niet in het oude te vervallen met hem in de buurt.
Nou, even vanuit mijn situatie gesproken.

Mijn ex was blijkbaar al helemaal over mij heen.

Hij was gelukkig met zijn nieuwe vlam, en zou het aller allerliefste ook gewoon leuk vriendjes met mij zijn gebleven.

Het liefste nog zou hij hebben gezien dat ik goede vriendinnen zou worden (blijven) met zijn vlam.

Hoe ontzettend gezellig zou dat zijn geweest, en wat was ik ontzettend dwars en vervelend dat ik dat niet wilde.

En wat ontzettend kut voor hem dat ik een wrak was, dat ik kapot ging, wat had hij daar een last van, niet zozeer omdat ik zo kapot was, maar meer omdat hji zo ook niet fijn verder kon...

Het had zo fijn geweest als ik nou een beetje had mee willen werken, in plaats van in mijn eentje dieper dan diep te gaan, dat was wel erg lastig....

En natuurlijk was hij op zijn tijd gezellig en aardig voor mij. Dat vond hijj prima,, heel goed zelfs. Alleen, hij ging daarna gewoon weer naar haar. En dat ik uit dergelijke dingen hoop haalde, was alleen maar erg lastig, het was toch al klaar? Het was toch al duidelijk?

Ik had dan ook het liefst dat hij zich gewoon als een zak gedroeg, dan kon ik beter mijn afstand bewaren en mijn ongegronde hoop beteugelen..

Vergeet niet dat zij veel verder zijn dan jij, hij is er al klaar mee, en met aardig zijn wordt niet bedoelt dat je uberhaupt een keus zou hebben om verder te willen.

Je moet eerst los komen voordat je weer toe bent aan eventuele gezamenlijke dingen.

Dat ouwe jongens krentebrood-gedoe kan pas als je beiden niet meer verder wilt samen, dat werkt dus niet als een van de beiden nog helemaal naar de kloten is...

En bij sommigen gaat het nooit meer lukken..

Is dit nog een beetje te volgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven