Let it snow in Google!
maandag 19 december 2011 om 15:00
De voorbije dagen kreeg ons land de eerste sneeuw te verwerken. Wie het liever virtueel laat sneeuwen, kan terecht op de zoekmachine Google.
Wie op Google de zoekopdracht 'Let it snow' intikt, krijgt amper enkele seconden later al virtuele sneeuw te zien.
Binnen de kortste keren is de pagina met zoekresultaten volledig ondergesneeuwd. Wie de sneeuw wil wegruimen kan dat door de linkermuisknop ingedrukt te houden en over het scherm te bewegen. Bovenaan het scherm verschijnt dan een knop 'Defrost'.
De Easter Egg werkt alleen in Google Chrome, Firefox, Safari en Internet Explorer 9. Gebruikers van Internet Explorer 8 en 7 zien de sneeuw niet in beeld.
Overigens heeft Google nog meer van dergelijke zogenaamde Easter Eggs verstopt. Wie zoekt op 'Do A Barrel Roll' krijgt een roterende resultaatpagina te zien.
Wie op Google de zoekopdracht 'Let it snow' intikt, krijgt amper enkele seconden later al virtuele sneeuw te zien.
Binnen de kortste keren is de pagina met zoekresultaten volledig ondergesneeuwd. Wie de sneeuw wil wegruimen kan dat door de linkermuisknop ingedrukt te houden en over het scherm te bewegen. Bovenaan het scherm verschijnt dan een knop 'Defrost'.
De Easter Egg werkt alleen in Google Chrome, Firefox, Safari en Internet Explorer 9. Gebruikers van Internet Explorer 8 en 7 zien de sneeuw niet in beeld.
Overigens heeft Google nog meer van dergelijke zogenaamde Easter Eggs verstopt. Wie zoekt op 'Do A Barrel Roll' krijgt een roterende resultaatpagina te zien.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
maandag 19 december 2011 om 15:01
Door de linkermuisknop van je muis in te houden en over het scherm te slepen schuif je de sneeuw aan de kant. Bovenaan staat een knop "Defrost" om de resultaten direct weer in beeld te krijgen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 19 december 2011 om 15:03
Kennen jullie Nyancat?
Doe maar www.nyanit.com/plak hier een willekeurige website..
www.nyanit.com/www.viva.nl
www.nyanit.com/www.viva.nl
maandag 19 december 2011 om 15:05
quote:eleine schreef op 19 december 2011 @ 15:03:
Kennen jullie Nyancat?
www.nyanit.com/www.viva.nlwat irritant! Ik schrok me dood overigens.
Kennen jullie Nyancat?
www.nyanit.com/www.viva.nlwat irritant! Ik schrok me dood overigens.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
maandag 19 december 2011 om 15:05
quote:eleine schreef op 19 december 2011 @ 15:03:
Kennen jullie Nyancat?
www.nyanit.com/www.viva.nl Ik schrok me rot! (Volume knop stond nogal hard zeg maar)
Kennen jullie Nyancat?
www.nyanit.com/www.viva.nl Ik schrok me rot! (Volume knop stond nogal hard zeg maar)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.