Werken in het buitenland

19-12-2011 20:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel graag mijn spullen pakken een een tijdje in het buitenland gaan werken. Ik google me suf, maar ik zie door de linken de websites niet meer

Het maakt me niet uit welk land, hoef niet dik betaald te worden. Zolang het niet binnen een uur van NL ligt en het mijn onkosten (kamer en eten) dekt vind ik het helemaal prima.

Ik heb nu een administratief leidinggevende funtie, heb een jaar of 5 geleden eens een zomer in Turkije gewerkt (animatie) dus ik heb ook niet echt de achtergrond om kieskeurig te zijn.

Ik spreek uiteraard Nederlands en goed Engels. Mijn Duits, Frans en Spaans zijn niet om over naar huis te schrijven en ik kom niet verder dan een woord of 10 Turks.

Weet iemand waar ik kan beginnen met zoeken?
Ben je nog onder de 30? neem dan een working holiday visa naar Australie!
Weet niet op wat voor een termijn je werk zoekt en voor hoe lang, maar de ANWB zoekt in de zomer altijd weer extra tijdelijke medewerkers voor steunpunten in Spanje en Frankrijk enzo.
quote:gember999 schreef op 19 december 2011 @ 21:05:

Ben je nog onder de 30? neem dan een working holiday visa naar Australie!

Yep ik ben nog onder de 30, ik heb hier echter wel een woning, dus ik kan niet heel lang weg.

Ik heb nog veel vrije dagen staan en zou ong 2 maanden vrij kunnen nemen.

Ik wil liever niet op de bonnefooi weg, maar echt al een baan hebben geregeld zeg maar.
Mijn dochter heeft 3 jaar in Praag gewerkt en gewoond.

Is heel goed bevallen.

Ben er een paar keer geweest, mooie stad, vriendelijke mensen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Kastanjez schreef op 19 december 2011 @ 21:07:

Weet niet op wat voor een termijn je werk zoekt en voor hoe lang, maar de ANWB zoekt in de zomer altijd weer extra tijdelijke medewerkers voor steunpunten in Spanje en Frankrijk enzo.Liever zou ik al eerder weg gaan, maar het is zeker een optie!
Oh, maar of het voor zo kort zin heeft daar, weet ik eigenlijk niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2011 @ 21:11:

Mijn dochter heeft 3 jaar in Praag gewerkt en gewoond.

Is heel goed bevallen.

Ben er een paar keer geweest, mooie stad, vriendelijke mensen.Weet je toevallig ook wat je dochter daar voor werk heeft gedaan en hoe ze daar terecht is gekomen?
Ik weet niet of het wat voor je is & ook niet hoe oud je precies bent... Maar er worden in de winter veel au pairs/kindermeisjes gevraagd voor het wintersport seizoen in Oostenrijk/Zwitserland & in de zomer veel in toeristische gebieden in Frankrijk e.d.

Verder zijn er altijd veel campings en vakantieparken opzoek naar seizoenswerkers vanuit het buitenland ivm de talen. In hotels, horeca, antimatie e.d.

Ik heb 2 maanden in Parijs gewerkt als au pair ;)
Het mag ook wel langer dan 2 maanden, maar dan moet ik genoeg verdienen om ook gedeeltelijk mijn kosten hier te kunnen dekken.
Ik zit veel op vacaturesites en kom momenteel vaak dingen tegen van organisaties als Club Med. Die zijn nu aan het werven voor het zomerseizoen. Misschien is dat een idee? Volgens mij krijg je dan je accommodatie ook erbij... Even googlen!
quote:dapperedoda schreef op 19 december 2011 @ 21:34:

Ik zit veel op vacaturesites en kom momenteel vaak dingen tegen van organisaties als Club Med. Die zijn nu aan het werven voor het zomerseizoen. Misschien is dat een idee? Volgens mij krijg je dan je accommodatie ook erbij... Even googlen! en MOET je verplicht met de gasten ontbijten en lunchen en ze op elk moment verwelkomen ( in elk soort functie)
Heb zelf jaren in het buitenland gewerkt voor Vacansoleil (als receptioniste op campings) en voor Thomas Cook (als reisleidster). Het was alletwee heel leuk! Thomas Cook is wel altijd voor een maand of 7, maar bij Vacansoleil kan het ook voor korter.
Oh, dat is dan weer minder...........
Is best leuk om voor te werken. Club Med heeft vakantiedorpen over de hele wereld en vooral qua sport onovertroffen.
Indien je bij Club Med zou willen solliciteren; je moet vloeiend frans spreken, anders nemen ze je niet aan.

En wat Disney zegt; je moet verplicht bij de gasten aanschuiven en bij vele dingen meedoen.

Wat wil je precies doen? Ik heb zelf in Griekenland en Frankrijk gewerkt; wereldtijden gehad
in Dublin zoeken ze trouwens mensen voor een soort klantenservice waar je Nederlands en Engels moet spreken.

Trouwens ook in Praag

Zie geregeld die vacature voorbij komen
Wij wonen in Australie en hier in Perth is volop werk. Ze hebben echt overal mensen tekort.

Bovendien verdient het heel veel. Ik schrok me rot toen wij een oppas voor ons zoontje zochten en een 16 jarige, zonder blikken of blozen, om 20 dollar per uur vroeg (omgerekend rond 15 euro, vind ik best veel voor iemand van 16 die alleen op de bank hoeft te hangen). Na wat onderzoek bleek dit heel normaal te zijn, zelfs redelijk goedkoop.

Ze zitten hier werkelijk te springen om mensen in alle sectoren. Door de zogenaamde "mining boom" zal er waarschijnlijk ook iets in admin te vinden zijn.
Twee maanden is inderdaad niet lang. Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld reizen te gaan begeleiden zodat je geen dubbele kosten maakt voor een woning. Bij alle organisaties die een beetje avontuurlijk op pad gaan krijg je wel een soort minimum betaald. Ik heb zelf jaren als reisbegeleidster gewerkt in Nieuw Zeeland en India & Nepal.

De avontuurlijk aanbieders zijn Baobab, Koning Aap, Sawadee, Djoser etc,.. je zou op hun site kunnen kijken of ze alweer werven voor het zomerseizoen 2012. Vetpot is het niet maar wel een leuke ervaring.
Als je voor 2 maanden weg wil is het toerisme ideaal. Maar voor langere tijd..inschrijven bij Monsterboard! Ik wordt steeds benaderd om ergens in Berlijn / Dublin / Parijs te gaan werken. Het zijn niet de meest spectaculaire banen maar wel leuk voor de ervaring.
Nou, kom naar mallorca!! Ik kan wel werk voor je regelen hoor. Ik woon hier inmiddels 7 jaar nu.
En als je wilt werken in Canada wat dan. Ik hoor allemaal dat een moeilijk land is om binnen te komen. Ik heb er alleen nog maar op vakantie geweest bij familie maar ik vindt het een geweldig land. Ik moet mijn studie nog afmaken maar daarna wil ik langere tijd naar Canada
quote:maartenmallorca schreef op 04 januari 2012 @ 12:52:

Nou, kom naar mallorca!! Ik kan wel werk voor je regelen hoor. Ik woon hier inmiddels 7 jaar nu.Echt waar? Lijkt me echt super!
In de UAE is veel vraag naar administratief personeel, meestal volstaat het dat je vloeiend Engels spreekt. Aangezien je in de UAE geen belasting betaalt, is je salaris waarschijnlijk voldoende om ook je huis in NL te kunnen blijven betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven