Sinterklaas pt III: The end is near...

14-11-2011 22:16 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat een aantal mensen er moeite mee hadden, was ik er toch nog niet klaar mee en gezien het aantal reacties was ik niet de enige.

Als je er wel klaar mee bent hoef je natuurlijk ook niet te reageren. Dat lijkt mij overbodig. Ik vind heel veel discussies niet interessant maar om dat nou in elk topic te gaan vermelden is over the top.

Gezien het feit dat ik een aantal malen voorbij heb zien komen dat het een probleem is waar jongeren zich niet meer druk over maken heb ik maar een tekst van Djiggy Dje hier neergeknald. Bekende HipHoppert uit Nederland, jeugdcultuur pur sang natuurlijk en om aan te tonen dat het een kwestie van tijd is voor we Zwarte Piet ritueel gaan slachten.

Ik heb de link hier geplaatst, anders zou het te veel tekst worden. Als het je interesseert dan lees je het, interesseert het je niet, dan lees je het fucking niet

HipHoppers over Zwarte Piet

En oh ja, als je naar de foto hieronder kijkt, wat is daar nou mis mee??? Ik vind het een mooi gezicht...

quote:lizard schreef op 19 december 2011 @ 22:46:

[...]

Geschiedenis is niet wat er gebeurd is, geschiedenis is wat de mensen zich herinneren.Ja..Een studie Geschiedenis gaat ook alleen maar over herinneringen..
quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 23:00:

[...]

Ja..Een studie Geschiedenis gaat ook alleen maar over herinneringen..Ik herinner me jou als een vervelend sujet dat blijft zuigen.

Dat wil dan natuurlijk nog niet zeggen, dat je dat bent. Er zullen ongetwijfeld andere meningen over jou over het forum rondzwerven.

Edit: voorbeeld!!! ik meen d'r niks van natuurlijk, slechts ter illustratie.
quote:missvivaesque schreef op 19 december 2011 @ 22:56:

[...]

...geschiedenis is HOE de mensen zich herinneren. Verschillend dus.

Boeiend overigens, de interpretatie van geschiedenis. Zonder aannames en veronderstellingen kom je er niet.

Neen, het is macht die er voor zorgt dat zaken verschillend worden voorgesteld.

Zijn er mensen op basis van kleur tot 3/5 mens bestempeld?

Zijn er 6 miljoen Joden vergast en verbrand?

Zijn de Europeanen als beesten tekeer gegaan op het Afrikaanse continent?

Hebben de Amerikanen en Europeanen economisch voordeel gehad van ruim twee eeuwen slavenhandel?

Is 500 jaar van slavernij, kolonialisme en imperialisme erkent en benoemd als de African Holocaust?

Dat is niet hoe je dingen kan herinneren, dat zijn feiten.
quote:missvivaesque schreef op 19 december 2011 @ 23:04:

[...]

Ik herinner me jou als een vervelend sujet dat blijft zuigen.

Dat wil dan natuurlijk nog niet zeggen, dat je dat bent. Er zullen ongetwijfeld andere meningen over jou over het forum rondzwerven.

Edit: voorbeeld!!! ik meen d'r niks van natuurlijk, slechts ter illustratie.Je lijkt Jaap wel. Ik laat de grappen over zuigen en jouw persoon nu even liggen...
quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 22:59:

[...]

Wat jij en Gijs doen is die typische witte reflex. In plaats van te zeggen oh fuck, wat een teringbende hebben wij er van gemaakt en hoe gruwelijk hebben wij ons gedragen in Afrika zeggen jullie:

Zij deden het ook...Dus mogen wij het ook.. Dat is wat jij er uit haalt. Je zou voor de gein eens kunnen vragen WAT ik becdoel te zeggen, ip0v me dingen in mijn schoenen te schuiven. Dingen waar ik bij deze ook gelijk afstand van neem. Wat in jouw hoofd zit, moet je daar lekker houden.

Of nog erger, jullie hangen hiermee een bepaald imago aan de zwarte man: Een muhtaphucka die zijn eigen mensen verkoopt. Erger dan het imago wat wij - in jouw ogen - hebben? Wat een fucking lowlife. Wie?

Dit is nou exact wat ik bedoel.

Terwijl als je iets verder kijkt, dan kan je zeggen dat inderdaad, elke maatschappij ooit wel slavenhoudend is geweest. In die zin is geen enkele cultuur of kleur verwijtbaar. De koop en verkoop van slaven is binnen elke kleur aanwezig, daar kan je geen aanklacht voor indienen..

In de Afrikaanse samenleving vroegah was het niet de kleur die bepaalde of iemand slaaf was of niet. Het was een keuze, hij/zij was ook niet 3/5 mens, de slaaf kon zichzelf, vergelijkbaar met Rome, vrij kopen.

Een keuze? Als je in een stammenoorlog was verwikkeld en verloren had?

De witte man heeft er een kleur ding van gemaakt, en dat is nou net wat die enorme impact heeft gehad. En niet alleen een kleur ding, ook een ding dat de slaaf die je had, maar 3/5 mens waren. Het waren de witte handelaren die de agressie erin brachten en de wapens leverde, de schepen, en de forten bouwden. Het was de witte behandeling van de slaven die een aanklacht rechtvaardigde, het was ook de arbeid die de slaven leverde waarop de Europese/Amerikaanse rijken op zijn gebouwd. Deze witte manier van slavenhandel heeft die gruwelijke impact gehad, voelbaar tot op de dag van vandaag..

Ik zou me schamen voor hetgeen jullie impliceren. Echt..

De enige die dingen ziet die ik niet zeg ben jij.

Op de wereldkaart zijn, met uitzondering van de Poolgebieden en Groenland, geen plekken te vinden die niet op enig moment te maken hebben gehad met slavernij en of slavenhandel. Slavernij was een algemeen geaccepteerd verschijnsel dat zich op verschillende manieren en in verschillende vormen manifesteerde.

De Arabische slavenhandel

Ook in de Arabische wereld was men van oudsher vertrouwd met slavernij. De introductie van de islam rond de zevende eeuw bracht enige verbetering in het lot van de slaven maar leidde niet tot afschaffing. De Koran verbiedt mede-islamieten tot slaaf te maken, maar niet alle gelovigen hielden zich aan deze regel. Het bracht echter wel met zich mee dat in de behoefte aan slaven moest worden voorzien door deze elders, in niet-islamitische gebieden, te halen. Arabische kooplieden maakten daarbij gebruik van de eeuwenoude handelsroutes naar Afrika.

Dwars door de Sahara liepen karavaanroutes die de Oost en West-Afrikaanse kustgebieden verbonden met de havens aan de Middellandse Zee. Via deze karavaanroutes werden rond het jaar 800 de eerste Afrikaanse slaven vanuit Oost-Afrikaanse havens overgebracht naar gebieden buiten het Afrikaanse vasteland. Daarmee waren de Arabieren de eersten die op georganiseerde wijze gebruik gingen maken van de Afrikaanse slavenmarkt.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En dan laat ik voor het gemak het stelen van natuurlijke grondstoffen en het financieel ondersteunen van militaire staatsgreepen door Europe vriendelijke leipos nog maar even buiten beschouwing.

Afrika is 1 grote shame game voor de witte wereld.

Maar niet voor Gijs en Bianca hoor..

Zij deden het ook...

Ga nog maar wat gedichtjes schrijven..Ik ben misselijk..
Zou ik ook doen als ik jou was.

Hoe herinneren we ons over 250 jaar het Sinterklaasfeest anno nu? Als een racistische natrap richting de zwarte medemens of een heerlijk traditioneel Hollands kinderfeest?

Ben benieuwd welke versie er in de geschiedenisboeken komt en ter argumentatie keer op keer genoemd wordt...

[...]

Wat jij en Gijs doen is die typische witte reflex..

Als ik iets typisch zwart zou noemen ben ik een rascist............................ schiet mij maar lek, Rakim.

Ik ben d'r weg van. Meten met twee maten is niet zo mijn koppie thee.

[...]

Wat jij en Gijs doen is die typische witte reflex. In plaats van te zeggen oh fuck, wat een teringbende hebben wij er van gemaakt en hoe gruwelijk hebben wij ons gedragen in Afrika zeggen jullie:

Zij deden het ook...Dus mogen wij het ook..

Ik zou me schamen voor hetgeen jullie impliceren. Echt..

Je zou je moeten schamen hoe slecht je mijn postings leest

in een reactie op jouw posting reageer ik met:

"Slavernij is geen exclusieve "wit/zwart" aangelegenheid"

iets dat jij ons in jouw posting wel wil doen geloven.

quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 22:09:

[...]

Volgens mij waren het witte mannen die met boten zwarte mannen ontvoerden om ze te verspreiden over de hele wereld. Het waren Duitsers die Joden vergasten, niet zo heel lang geleden op basis van superioriteitsdenken. De geschiedenis waar ik het over heb gaat niet zo heel ver terug. 250 jaar ofzo, de impact daarvan voelen wij nu nog steeds..

..

Verder begrijp ik het "wij" niet goed, ik heb geen teringbende

gemaakt in Afrika of betrokken geweest bij de Duitse jacht naar

dwangarbeiders.

De enige op het forum die steeds in "wij" en "zij" denkt en

praat ben jij Rakim.

Truste allemaal, ik duik er in.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 23:10:

Maar niet voor Gijs en Bianca hoor..

Zij deden het ook...

Ga nog maar wat gedichtjes schrijven..Ik ben misselijk..verder gaat het wel goed met je?
Weetje Bianca..Het zou schelen als je is gewoon zou zeggen wat je bedoelt of denkt of vindt in plaats van die teksten te kopiëren en er verder niets bij te zeggen wat lijkt op een mening.

Daarbij, elke debiel kan teksten op het internet gooien en vervolgens gaan andere mensen die te beroerd zijn om er een echt boek over te lezen die shit kopiëren met de bedoeling een punt te maken die ze niet uitspreken..

Fucking vermoeiend..

Je kan het met mij eens zijn of niet, volgens mij ben ik wel erg duidelijk.

Probeer dat ook is..
quote:missvivaesque schreef op 19 december 2011 @ 23:10:

Zou ik ook doen als ik jou was.

Hoe herinneren we ons over 250 jaar het Sinterklaasfeest anno nu? Als een racistische natrap richting de zwarte medemens of een heerlijk traditioneel Hollands kinderfeest?

Ben benieuwd welke versie er in de geschiedenisboeken komt en ter argumentatie keer op keer genoemd wordt...Lijkt mij niet zo moeilijk. Als alleen mensen uit NL het een heerlijk traditioneel Hollands feest vinden en de rest van de wereld er naar kijkt alsof ze een horror film voorbij zien komen lijkt het mij wel duidelijk..Maar de rest van de wereld is gek toch? Wij niet...
Iedere lul kan ook een boek schrijven Rakim! Dus voordat geld hetzelfde als het internet met zijn rotzooi
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 december 2011 @ 23:12:

[...]

verder gaat het wel goed met je?Wie interesseert dat wat? Of: Lekker belangrijk..
quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 23:17:

[...]

Lijkt mij niet zo moeilijk. Als alleen mensen uit NL het een heerlijk traditioneel Hollands feest vinden en de rest van de wereld er naar kijkt alsof ze een horror film voorbij zien komen lijkt het mij wel duidelijk..Maar de rest van de wereld is gek toch? Wij niet...

En waar baseer je dat op?

Denk je oprecht, dat dat in de geschiedenisboeken linken op het Vivaforum terecht zal komen?
quote:lizard schreef op 19 december 2011 @ 23:18:

Iedere lul kan ook een boek schrijven Rakim! Dus voordat geld hetzelfde als het internet met zijn rotzooi

Niet als dat boek gebruikt wordt als studiemateriaal. Dan heeft de man of vrouw er iets meer moeite voor moeten doen. Die heeft onderzoek moeten verrichten..

Ik ga kopje onder hierzo...
quote:missvivaesque schreef op 19 december 2011 @ 23:19:

[...]

En waar baseer je dat op?

Denk je oprecht, dat dat in de geschiedenisboeken linken op het Vivaforum terecht zal komen?

Dat baseer ik op de oprecht verbijsterde reacties van buitenlanders op dit lelijke fenomeen. In Canada is het begreep ik ook verboden voor Nederlanders om het Sinterklaas feest te vieren met Zwarte Piet..

Maar wij zijn niet gek joh!

Zwarte Piet in Canada
Wel geinig dat de Hollanders in Canada wel vinden dat ze een punt hebben en hier doen we aan het beschermen van ons prachtige edoch racistische feest..
quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 23:22:

[...]

Dat baseer ik op de oprecht verbijsterde reacties van buitenlanders op dit lelijke fenomeen. In Canada is het begreep ik ook verboden voor Nederlanders om het Sinterklaas feest te vieren met Zwarte Piet..

Maar wij zijn niet gek joh!

Zwarte Piet in Canada

En de hartverwarmende reacties van buitenlanders die ontroerd dit mooie traditionele feest aanschouwen vlak je voor het gemak maar even uit met een linkje?

Tja, zo kun je inderdaad een éénzijdig beeld neerzetten.
Volgens mij laat ik net zien hoe men in een ander land er tegen aan kijkt:

Het wordt verboden..

Maar joh wat jij wil..Je lult maar raak..
quote:rakim schreef op 19 december 2011 @ 23:41:

Volgens mij laat ik net zien hoe men in een ander land er tegen aan kijkt:

Het wordt verboden..

Maar joh wat jij wil..Je lult maar raak..

Nee, het wordt niet verboden. Er zijn mensen geweest die aanstoot hebben genomen en daarom een klacht hebben ingediend. Op basis daarvan heeft de organisatie van de intocht zelf besloten geen Zwarte Pieten mee te laten doen. Dat is geen verbod, dat is een zelfstandig genomen beslissing.

(Overigens is die hele intocht uiteindelijk niet doorgegaan omdat verreweg de meeste bezoekers het zonder Zwarte Piet geen echt Sinterklaasfeest vonden.)
Jij laat één aspect zien van hoe er in een ander land tegen aan gekeken wordt. Eén aspect.

Dat is géén MEN.

Er daar ga je keer op keer de fout in, dat gegeneraliseer en alles-en-iedereen over één kam scheren.

En had ik jou niet ergens zien sputteren dat dat gedoe met linkjes niks zegt? Toch? Of vergis ik me en verwissel ik je met een andere forumster? Kan natuurlijk ook.
Ik zie hier overigens maar 1 racist op dit topic en dat is een Benicio-wannabe.
-
anoniem_142859 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 05:43
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:missvivaesque schreef op 19 december 2011 @ 23:52:

Jij laat één aspect zien van hoe er in een ander land tegen aan gekeken wordt. Eén aspect.

Dat is géén MEN.

Er daar ga je keer op keer de fout in, dat gegeneraliseer en alles-en-iedereen over één kam scheren.

En had ik jou niet ergens zien sputteren dat dat gedoe met linkjes niks zegt? Toch? Of vergis ik me en verwissel ik je met een andere forumster? Kan natuurlijk ook.1 aspect? b**** please! Dat aspect is waar deze hele fucking discussie over gaat. Zwarte Piet is dat ene aspect. En op basis daarvan is men over de zeik gegaan in Canada en heeft de organisatie gezegd: Ze hebben een punt. Vervolgens vonden de racisten het geen leuk feest meer..Tja, dat is net zoiets als tegen de KKK zeggen dat ze geen wit pakkie meer aan mogen, dan is er natuurlijk niets meer aan he..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven