troost kado?

20-09-2010 13:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een goed idee? Wij komen er hier niet uit. Zit nu op m'n werk en we willen graag wat geven aan een collega waarvan zijn kindje nu drie weken in het ziekenhuis ligt met een ernstig ziekte-syndroom.

We zouden hem graag iets willen overhandigen voor hemzelf en zijn gezin (nog 3 kinderen thuis) als gebaar van troost en medeleven. Hij is christelijk, dus (troost-)edelstenen, een beschermengeltje of hoefijzer met tekst vallen al af. Een sterkte kaartje vinden we zo weinig, bloemen zo afgezaagd. hebben jullie ideeen?
Moet het christelijk-getint zijn? Ze hebben toch al veel steun vanuit de kerk. Je wilt je eigen steun betuigen, niet dat van de kerk.

Een kaart, een geinteresseerde vraag, een gesprek. En iets wat je tegenkomt waardoor je aan ze moet denken is veel persoonlijker dan een christelijk gedicht als je zelf geen christen bent.

Misschien een boekje met verhaaltjes en liedjes zodat ze kunnen zingen en voorlezen als ze bij hun kindje in het ziekenhuis zijn. Zodat ze kunnen blijven communiceren met hun kind, ook als ze even niets meer weten te zeggen.

Lief dat je aan ze denkt.
Dankjullie wel, jullie hebben ons echt weer even op een ander denkspoort gezet. Ja inderdaad, iets om neer te zetten is erg afhankelijk van smaak en herinnert later misschien aan deze nare tijd. Iets specifieks aan gedicht of christelijk kado (thanx voor alle links, we hebben ze doorgekeken!) is ook best moeilijk en willen ze die soort troost wel? En als het God's wil is, sja...

Het zelf samengestelde boek vond ik ook super, maar niet iedereen kan of wilde wat maken of schrijven.

We gaan voor de troostmand, leuk voor de andere kids ook: papa komt met kadootjes thuis! Iets vrolijks in huis voor de kids, een leuk gebaar voor de ouders. In de mand dan ook een speciale knuffel voor de kleine. Dankjullie wel meiden!
Mac 123 we schreven tegelijk Het moet niet gericht christelijk zijn, maar hun geloof sluit bepaalde kadootjes uit, vandaar dat ik het erbij schreef. Een leuk kinder (liedjes-)boekje komt er ook in, goed idee!
Vrienden van mij hebben voor hun kind zo'n antroposofisch doekje/poppetje/knuffel met daarop een geborduurde tekst zoals 'Jezus zorgt voor jou' of iets dergelijks. Misschien vinden ze het fijn dat hun kindje zoiets in het bedje heeft.
Home is where your wifi connects automatically.
quote:Saaar schreef op 20 september 2010 @ 13:55:

Een kika beer zou ik persoonlijk alleen maar verdrietiger van worden. Zoveel kindjes die ziek zijn.

Mijn mening een ongeschikt cadeau voor ouders die een kind (zonder kanker) in het ziekenhuis hebben. Ze hebben al genoeg aan hun eigen verdriet.

Mijn oudste heeft zo'n beer van het kinderziekenhuis gekregen toen hij daar weer een keer opgenomen werd. Het was meteen zijn favoriete ziekenhuis-beer, heerlijk zacht om mee te knuffelen. Behalve aan het kaartje dat aan zijn oor zit, zie je niet dat ie van Kika is. Dus je kunt ook het goede doel steunen zonder de ouders te confronteren met de wetenschap dat er meer zieke kindjes zijn (door het kaartje eraf te halen dus).

Wat je ook kunt doen, is bij een religieuze boekwinkel o.i.d. naar binnen lopen, vaak hebben ze meer dan boeken, zoals cd's en dergelijke.

Verder kun je inderdaad met de collega's een mand vullen met dingetjes, waar het kleintje naar kan kijken, aan kan voelen (van die labeldoekjes), voor de ouders om in te lezen (tijdschrift, gedichtenbundel).
Overigens verder ook eens met ElNinjoo en Spuka, Spuka schreef het al mooi.
Een bijbel?
Ik zou nooit (als totale ongelovige) iets een religieus getint geven of een christelijk gedicht er bij doen. Maar dat is mijn mening.

Misschien een mooie zilveren fotolijst?
quote:shoppen schreef op 20 september 2010 @ 15:48:

Een bijbel?

Zwaar gelovigen zullen neem ik aan zelf wel bijbels in huis hebben die bij hun specifieke religie aansluiten.

Zou het bij neutrale dingen houden die niets met (bij)geloof te maken hebben.
quote:Welpie schreef op 20 september 2010 @ 14:36:

Vrienden van mij hebben voor hun kind zo'n antroposofisch doekje/poppetje/knuffel met daarop een geborduurde tekst zoals 'Jezus zorgt voor jou' of iets dergelijks. Misschien vinden ze het fijn dat hun kindje zoiets in het bedje heeft.Als ze echt zo christelijk zijn als TO zegt, dan zitten ze niet echt te wachten op een antroposofisch poppetje, vrees ik.
Een kaartje kan voor jullie heel weinig zijn, maar voor de ontvanger heel veel betekenen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pas op met een kinderliedjesboekje, daar staan veel liedjes in die not done zijn, vraag me niet waarom, maar t is zo... Als je een liedjes of verhaaltjes boekje wil doen, ga dan echt even naar een christelijke boekhandel.

Even verder eens met de 'kaartje zeg ook heel veel' schrijvers. Succes!
Misschien een idee om een tegoedbon te geven voor hem en zijn vrouw voor een ontspanningsmassage . Ik kan me voorstellen dat het die mensen momenteel allemaal niet in de koude kleren gaat zitten en dan eens een uurtje jezelf laten verwennen en de accu weer een beetje opladen lijkt me niet verkeerd.
Een mooie kaars misschien? (Symbool voor troost o.a. bij ziekte.)
quote:Christiane04 schreef op 20 september 2010 @ 15:56:

[...]

Als ze echt zo christelijk zijn als TO zegt, dan zitten ze niet echt te wachten op een antroposofisch poppetje, vrees ik.Ik bedoel zo'n poppetje dat bestaat uit een doekje met daarop een hoofdje, en stoffen "handjes en voetjes" die aan het doekje vast zitten. Een lekker knuffeltje dus. Ik weet niet hoe ik beter zo'n knuffel kan beschrijven.
Home is where your wifi connects automatically.
Mijn moeder heeft wel eens troostquiltjes gemaakt (droomdekentjes) waar het kindje dan onder kan liggen in plaats van ziekenhuisdeken.

Misschien is zoiets een idee.
Stressed is just desserts spelled backwards
*
SPAM, van MK!
Tis oud lees ik net...
quote:marielleknops schreef op 20 december 2011 @ 16:53:

[ link naar spam verwijderd in quote ]

[afbeelding]

Wat een valse posting op een topic van meer dan een jaar geleden. Ga elders je vuile spam spuien.

Btw, dat product dat je noemt, dat is toch wat vaak bestempeld wordt als baggercadeau? Nou met zulke nepaanmeldingen als forumster kan ik me dat goed voorstellen.

Tot niet ziens op je korte forumleven.
quote:thee schreef op 20 december 2011 @ 18:59:

[...]

Wat een valse posting op een topic van meer dan een jaar geleden. Ga elders je vuile spam spuien.

Btw, dat product dat je noemt, dat is toch wat vaak bestempeld wordt als baggercadeau? Nou met zulke nepaanmeldingen als forumster kan ik me dat goed voorstellen.

Tot niet ziens op je korte forumleven.Inderdaad, wat een debiele actie om een oud topic te uppen om je zooi te verkopen
quote:pearle schreef op 20 december 2011 @ 18:52:

Tis oud lees ik net...Dat had ik ook niet door
Nou nou dames, thee en pearle, wat een commotie. Sorry hoor, had de regels niet gelezen. Dit is nieuw voor mij. Geen reclame lees ik nu. Heb mijn bericht al verwijderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven