Berlijn met lief!
woensdag 21 december 2011 om 07:30
Hallo! Mijn vriend en ik ontvluchten kerst voor een weekje en vliegen dit weekend naar Berlijn. Morgen koop ik een boekje om doorheen te bladeren, maar ik ben ook erg benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn! Ik vind op vakantie gaan altijd een beetje spannend namelijk weet eigenlijk niet waarom. In elk geval:
Tips zijn welkom!!
Tips zijn welkom!!
woensdag 21 december 2011 om 09:13
Ik ben twee jaar geleden geweest met Kerst en oud en nieuw, met mijn vriend. We hebben geen boekje gekocht, maar zijn gewoon lekker door de straten gaan lopen en door de sneeuw en dan steeds lekker opwarmen in kroegen en Duitse biertjes drinken. Was heerlijk. We zijn nog wel in die hoge toren geweest, maar konden toen bijna niets zien omdat het heel hard sneeuwde!
woensdag 21 december 2011 om 09:50
Ik vind dit een enorm gave plek:
http://berlijn-blog.nl/uitgaan/tacheless/
Geeft (voor mij) het echte Berlijn gevoel. Verder zou ik zeker een avondje gaan stappen, het nachtleven in Berlijn is geweldig. En verder heeft de stad zoveel bezienswaardigheden (zie het boekje dat je hebt gekocht).
Heel veel plezier!
Edit: je kunt er binnen een drankje doen, dus leuk tussenstopje bij het verkennen van de buurt.
http://berlijn-blog.nl/uitgaan/tacheless/
Geeft (voor mij) het echte Berlijn gevoel. Verder zou ik zeker een avondje gaan stappen, het nachtleven in Berlijn is geweldig. En verder heeft de stad zoveel bezienswaardigheden (zie het boekje dat je hebt gekocht).
Heel veel plezier!
Edit: je kunt er binnen een drankje doen, dus leuk tussenstopje bij het verkennen van de buurt.
woensdag 21 december 2011 om 09:56
Dankje voor de tips!
Ik snap dat het koud is en veel gesloten met de kerst. Maar we ontvluchten ook juist de verplichtingen hier enzo. Is toch een heerlijk idee: beide kerstdagen met een zak chips en fles champagne in bed kunnen liggen en niks, letterlijk niks, hoeven. En dan tussendoor wat leuke plekjes bezoeken en heel veel eten...hmmm
Ik snap dat het koud is en veel gesloten met de kerst. Maar we ontvluchten ook juist de verplichtingen hier enzo. Is toch een heerlijk idee: beide kerstdagen met een zak chips en fles champagne in bed kunnen liggen en niks, letterlijk niks, hoeven. En dan tussendoor wat leuke plekjes bezoeken en heel veel eten...hmmm
woensdag 21 december 2011 om 10:53
quote:sophiev schreef op 21 december 2011 @ 09:56:
Maar we ontvluchten ook juist de verplichtingen hier enzo. Is toch een heerlijk idee: beide kerstdagen met een zak chips en fles champagne in bed kunnen liggen en niks, letterlijk niks, hoeven. En dan tussendoor wat leuke plekjes bezoeken en heel veel eten...hmmm
Jammer dat je daarvoor naar een andere plaats moet en blijkbaar niet kan zeggen 'nee, dit jaar geen verplichtingen met kerst, we blijven lekker thuis en gaan in bed niks liggen doen met een zak chips en champagne'.
Maar geniet er van, Berlijn is leuk!
Ik vond het interactieve DDR museum, vlakbij het museuminsel, trappetje af bij de Spree, erg leuk. Je mocht laatjes open trekken, deuren open doen, op knopjes drukken... leuk!
Maar we ontvluchten ook juist de verplichtingen hier enzo. Is toch een heerlijk idee: beide kerstdagen met een zak chips en fles champagne in bed kunnen liggen en niks, letterlijk niks, hoeven. En dan tussendoor wat leuke plekjes bezoeken en heel veel eten...hmmm
Jammer dat je daarvoor naar een andere plaats moet en blijkbaar niet kan zeggen 'nee, dit jaar geen verplichtingen met kerst, we blijven lekker thuis en gaan in bed niks liggen doen met een zak chips en champagne'.
Ik vond het interactieve DDR museum, vlakbij het museuminsel, trappetje af bij de Spree, erg leuk. Je mocht laatjes open trekken, deuren open doen, op knopjes drukken... leuk!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 21 december 2011 om 11:50
woensdag 21 december 2011 om 12:02
quote:himalaya schreef op 21 december 2011 @ 10:53:
[...]
Ja een echte aanrader, heb me aangesloten bij een rondleiding
ook leuk.
Het Joods historisch museum, Checkpoint Charlie over de muur
en als je een fan bent van Christiane F (wir kinder vom bahnhof zoo) weet ik nog wat originele plekken.
[...]
Ja een echte aanrader, heb me aangesloten bij een rondleiding
ook leuk.
Het Joods historisch museum, Checkpoint Charlie over de muur
en als je een fan bent van Christiane F (wir kinder vom bahnhof zoo) weet ik nog wat originele plekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 21 december 2011 om 17:10
quote:DeKenau schreef op 21 december 2011 @ 17:03:
[...]
zoals wat?
Uiteraard de tippelzone achter het station, niets veranderd daar,
de straat waar ze gewoond heeft.
In 2006 was "Haus aus de mitte" er nog, dat speelt een
prominente rol in het boek, afgelopen november stond op die
plek een LIDL
[...]
zoals wat?
Uiteraard de tippelzone achter het station, niets veranderd daar,
de straat waar ze gewoond heeft.
In 2006 was "Haus aus de mitte" er nog, dat speelt een
prominente rol in het boek, afgelopen november stond op die
plek een LIDL
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 21 december 2011 om 17:18
Ik ga over een paar weken voor de vijfde keer in een paar jaar tijd naar Berlijn Ik ben verslaafd aan die stad! Wat je zeker moet proberen: een paar keer uit ontbijten want je kunt zo lekker ontbijten in die stad! Mijn favoriete tentjes zitten in de wijk Friedrichshain rond het Boxhagenerplatz, beetje in het oosten. En ontbijt is niet beperkt tot 12 uur, maar kan vaak tot een uur of 5. Shoppen kan heerlijk in de buurt van de Alte Schönhauser Straße waar veel grote merken zitten (dus geen H&M of Zara maar een Bench en een Camper en nog heel veel meer). Maar ook Friedrichshain en Kreuzberg vind ik leuk om te shoppen.
Als je van sushi houdt: Ishin sushi is heel goed voor een mooie prijs. Ze hebben 4 lokaties: zie google. Sowieso kun je lekker eten voor relatief weinig in Berlijn. Restaurant Ikos aan de Köpernickerstraße is ge-wel-dig.
Mocht er nou geen sneeuw liggen en durf je de kou te trotseren: huur een fiets. Want dat is toch ook wel erg leuk. Verder is het een goed plan om een metrokaart te kopen: 5 dagen onbeperkt voor iets van 27 euro. Maar dat zul je ook in de reisgidsen tegenkomen. Ik heb trouwens de mini-Lonely Planet van Berlijn en die vind ik heel prettig omdat er veel deelkaartjes in staan en over het algemeen goede tips.
Als je van sushi houdt: Ishin sushi is heel goed voor een mooie prijs. Ze hebben 4 lokaties: zie google. Sowieso kun je lekker eten voor relatief weinig in Berlijn. Restaurant Ikos aan de Köpernickerstraße is ge-wel-dig.
Mocht er nou geen sneeuw liggen en durf je de kou te trotseren: huur een fiets. Want dat is toch ook wel erg leuk. Verder is het een goed plan om een metrokaart te kopen: 5 dagen onbeperkt voor iets van 27 euro. Maar dat zul je ook in de reisgidsen tegenkomen. Ik heb trouwens de mini-Lonely Planet van Berlijn en die vind ik heel prettig omdat er veel deelkaartjes in staan en over het algemeen goede tips.
woensdag 21 december 2011 om 22:30
donderdag 22 december 2011 om 00:18
quote:sophiev schreef op 21 december 2011 @ 07:30:
Hallo! Mijn vriend en ik ontvluchten kerst voor een weekje en vliegen dit weekend naar Berlijn. Morgen koop ik een boekje om doorheen te bladeren, maar ik ben ook erg benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn! Ik vind op vakantie gaan altijd een beetje spannend namelijk weet eigenlijk niet waarom. In elk geval:
Tips zijn welkom!!Tip: 100%berlijn! Leuke, orginele tips en wandelroutes
Tips zijn welkom!!Tip: 100%berlijn! Leuke, orginele tips en wandelroutes