kinderen en inkomen.

21-12-2011 21:13 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoeveel ik zal verdienen als ik minder zal gaan werken i.v.m een kindje in de toekomst.

Maar dan zit ik rond de ¤750, waar we dan de boodschappen, kleding, benzine en evt. kinderopvang van moeten betalen.

Mijn vriend verdient +- ¤1600, maar dat gaat eigenlijk bijna allemaal op aan de vaste lasten. (die met een komst van een baby uiteraard hoger worden)

Ik vind dit niet erg veel!

Hoe doen jullie dat? Is het inkomen vergelijkbaar, of wat hebben jullie om mee rond te komen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Geen idee of dat heel weinig is zolang je niet weet hoeveel je aan de opvang kwijt bent.
750 is dan idd niet veel, maar er staat ook niet bij hoeveel kinderopvang je af gaat nemen?

Maar onmogelijk is het ook niet, er zijn gezinnen die van minder rond moeten komen. 1600 aan vaste lasten zonder booschappen vind ik trouwens best veel.
Heb je ook gerekend dat je kinderbijslag krijgt en als je minder verdiend heb je misschien recht op huurtoeslag of zorgtoeslag.

Hoewel je je daarmee niet rijk moet rekenen hoor!
Als jullie samen een inkomen van 2350 hebben dan is 1600 euro aan vaste lasten best flink. Is er nog een mogelijkheid om daar op te besparen?
¤1600 aan vaste lasten is ook veel. Dat komt vooral omdat we 2 auto's rijden, maarja die hebben we beiden voor het werk nodig.
quote:Silvy schreef op 21 december 2011 @ 21:19:

Als jullie samen een inkomen van 2350 hebben dan is 1600 euro aan vaste lasten best flink. Is er nog een mogelijkheid om daar op te besparen?Mee eens.
Misschien een kleinere, zuinigere auto?
quote:kimmik88 schreef op 21 december 2011 @ 21:20:

¤1600 aan vaste lasten is ook veel. Dat komt vooral omdat we 2 auto's rijden, maarja die hebben we beiden voor het werk nodig.Wat voor auto's hebben jullie dan??
Huurtoeslag krijgen we niet, want we hebben een koophuis.

En verder heb ik nog geen kinderbijslag enz meegerekend. Puur alleen mijn loon, dus die ¤750 is globaal.
Kinderbijslag is 191 euro per 3 maanden, dus daar ga je niet rijk van worden
Kan je je vaste lasten eens wat meer uitschrijven, dan kunnen we misschien kijken waar je minder aan uit kunt geven.

En hoe kom je aan die ¤750? Heb je dat na laten rekenen op je werk? Want als je bv de helft van je aantal uren gaat werken, heb je niet maar de helft van je salaris, maar meer omdat je dan minder belasting gaat betalen.
Peugeot 206 1 bezine en 1 diesel. Moeten beiden 60km op een dag rijden voor het werk. Dus tel maar uit. Natuurlijk wel km-vergoeding, maar dan moet je altijd nog iets zelf betalen.
Maar ter vergelijk; wij verdienen ongeveer 1500 euro meer per maand, hebben een koophuis, een ruime gezinsauto, maar zijn echt geen 1600 kwijt aan vaste lasten.
quote:Jorina schreef op 21 december 2011 @ 21:23:

Kinderbijslag is 191 euro per 3 maanden, dus daar ga je niet rijk van worden

Het is bij ons ook altijd al op voordat ik wist dat het uberhaupt was gestort.

Maar ik lees altijd reacties van mensen die het braaf sparen voor de kinderen enzo.

Bij ons gaat het naar de boodschappen, is indirect toch ook naar dekinderen.
Ik werk nu 33u p/w en heb het berekend naar 23u p/w met het netto uurloon van nu. Ik heb het nog niet helemaal precies uitgepluist.

Ja, die vaste lasten, auto's, hypotheek, verzekeringen je kent het wel. Hypotheek zit tegen de ¤700 p/maand.
quote:bubbelwijn schreef op 21 december 2011 @ 21:26:

[...]

Het is bij ons ook altijd al op voordat ik wist dat het uberhaupt was gestort.

Maar ik lees altijd reacties van mensen die het braaf sparen voor de kinderen enzo.

Bij ons gaat het naar de boodschappen, is indirect toch ook naar dekinderen.

Ik heb vaak niet eens door dat het op de rekening heeft gestaan

Wij betalen alles voor onze zoon van de lopende rekening, dus de kinderbijslag gaat gewoon op de grote hoop.
Dichter bij huis gaan werken/dichter bij het werk gaan wonen?

Of 4 dagen blijven werken? Of ieder 4 dagen?
Waarom ga je geen 32 uur werken als je een kind krijgt?
Dichter bij huis werken, daar heb ik ook al aan gedacht. Maar waar ik nu werk heb ik het zo naar mijn zin en tja wat krijg je er voor terug? En in deze tijd is het misschien wel verstandig even bij je huidige werk te blijven.
quote:dammes3 schreef op 21 december 2011 @ 21:30:

Waarom ga je geen 32 uur werken als je een kind krijgt?Vind ik teveel. Dan maar geen kind.
Sparen jullie op dit moment wel veel? Of heb je veel spaargeld?

Want dan zou je er ook nog aan kunnen denken om een stukje hypotheek af te gaan lossen. De rente van de hypotheek (je leenbedrag) is waarschijnlijk hoger dan de rente die je over je spaargeld krijgt.

Wat verdien je nu als ik vragen mag?
Tsja dan word het lastig. Als je kind straks 3 dagen naar de opvang gaat dan word het heel krap, dat zou ik zelf dan weer niet willen.
Ik zou toch (of eigenlijk sowieso) proberen die vaste lasten naar beneden te krijgen. Andere hypotheekvorm? Andere abonnementen, (auto)verzekering, what ever? Ik vind 1600 pm aan vaste lasten erg veel. Dat kan vast naar beneden. Je kunt mij niet vertellen dat dat puur door die twee auto's komt.
Heb je erg dure verzekeringen?

Ipv aanvullend zou je ook de basisverzekering kunnen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven