Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Een slechte huisvrouw hoef je je toch niet te voelen Bo, ik wil zo met je ruilen, heerlijk steengrillen en vis al helemaal! Het is dat de kinderen nu komen, anders had ik met liefde gewoon een boterham gegeten hoor.........

Sjur wat een rampenplan bij jullie, ik hoop ook dat jij het niet krijgt, zoiets duurt gelukkig nooit zo lang 24 tot 48 uur, dan is het grootste leed alweer geleden.

Ja een foto Zoeb!

Hier op het werk is het een heksenketel geweest en nu weer even stil, er is Kerstspel, het is dat ik werken moest anders was ik gecharterd als koning
Niet eens als Maria Geluk?
Nee ze hadden mannen te kort haha!
Wat een idee, dat je bijna als koning gecast was, Gelukkeling!

Zijn alle kerstkaarten uitgezocht op je werk?

Meepie, dat zijn prijzen waar je blij van wordt, voor een winterjas :-)

Het kerstmenu ziet er ook super uit; echt heerlijk, met de bospaddestoelen en de hertebiefstuk *miam*

Zoeb, hoe was het bij de fysio?

Ro was vroeg thuis, op zijn werk was het jaarlijkse kerstfeest, en hij was niet uitgenodigd, dus mocht om 16u naar huis!
Nouja? Niet uitgenodigd? Wat is dat nou? Rare jongens die Fransen
Ing, jij hebt ergens niet opgelet : Ro bestaat niet meer op zijn werk!

Dus qua kerst is hij de enige van de hele afdeling die niét op de kerstborrel mag komen.

Leuk hè, echt een fijne werkgever (en als we dit niet zouden kunnen gebruiken voor het dossier was het inderdaad wel triest geweest).
Jezus wat zal Ro zich dan lullig hebben gevoeld. Om het maar eens in plat Nederlands te zeggen. Hoe reageren zijn collega's daarop? Ik hoop dat hij daar tenminste nog een beetje steun van krijgt. Nou ja, als ik bij ons de kerstborrel zie, dat alle hoge heren er zijn en zo nodig moeten speechen, mist hij niks als dat hetzelfde is. Ik moet werken en weet nu al dat we flink verwend worden en alles wordt aan ons bureau gebracht. Maar speciaal voor diegene die tot 22.00u moeten werken duurt de borrel opeens tot 23.00u.

Dat was dan weer niet echt nodig geweest. Voel me nu een beetje verplicht om dan na het werk nog wel even te blijven. Nou ja, misschien is het wel gezellig. En ik hoef dan niet al die speechen aan te horen tenminste.X-D

Bo je hoeft je echt geen slechte huisvrouw te voelen hoor. ik ging ook liever voor een visje op de steengrill.

Ik zal een foto maken van het kleed. Het valt wel mee hoor. En nee, het is niet meer geschikt voor op tafel. Ik heb het rond geknipt en gelockt.

De fysio heeft flink gedraaid en getrokken aan mijn pols om hem wat los te maken en daarna moest ik vijf kilo tillen en dragen met daarna nog een flink potje badminton. Ben benieuwd vannacht. Ik heb me aangeleerd om met mijn vingers te tillen en zo mijn pols te ontzien. Nooit gemerkt, maar een fysio ziet wel alles. Meer dan ik dacht. Ik doe meer dingen die mijn pols ontzien en die ik zelf niet eens meer merk.
Nou, Ik heb goed voor Ro gezorgd hoor, vanavond :-)

Lekker eten, hij heeft film gekeken met hapjes en drankjes onder handbereik, de honden bij hem: kortom, zo fijn mogelijk onder de omstandigheden.

Maar het blijft gewoon naar.

Zoeb, wat goed dat de fysio alles ziet! Ik ben heel benieuwd of je vannacht veel last hebt of niet; het klinkt heftig, de oefeningen die jullie gedaan hebben.

Ik ga zo slapen, morgen om 8u de taxi al, dus vroeg op.

Ik slaap de laatste tijd extreem slecht, dus ik hoop echt dat ik vannacht een beetje bij kan tanken. Morgen met de steroïden zal het sowieso geen feest zijn.

Sweet dreams allemaal!
Ben ik weer. Gister drukke dag, kerstdiner op werk, lag er pas om 1 uur in. Vandaag weer gewoon werken, druk. We hebben een virus op het systeem wat al dagen duurt. Iets russchisch.

Top dat de reader er is, ik vond hem echt mooi. Fijn rustig beeld, net echt papier.

Idioot van de kerstborrel, maar zou hij er zin in hebben gehad? Lijkt me toch een rare situatie om gezellig te doen.

Ik ga naar bed, lekker vroeg.
Welterusten lieve Bo, sterkte vast voor morgen
Bo wat moet je vroeg weg. Maar dan ben je ook weer vroeg terug. Wel weer de dubbele chemo vandaag.

Doet de AB nu wel zijn werk goed?

Ik zit met één vinger te typen, maar ik laat mijn verkrampte hand maar hoe het is dan ziet de arts van de pijnpoli het ook een keer.

Ik vertrek ook om kwart over acht, dus we zijn allebei vroeg.
Lekker geslapen, Phoehee? Fijn is dat soms, extra vroeg naar bed :-)

Ja, het scherm van de reader is heel fijn; ik heb mijn eerste boek er bijna op uit!

Ro had geen zin in de kerstborrel hoor; maar het was gewoon een heel vreemde situatie.

Zoeb, wat naar van je verkrampte hand, maar dat er nu eens een arts naar kan kijken is misschien niet slecht!

Heel veel sterkte

Ik heb wéér slecht geslapen helaas, maar ach. Nu even douchen en dan staat de taxi alweer voor de deur.

Ik neem mijn e-reader mee :-)
Jammer dat je alweer slecht hebt geslapen Bo. En het wordt de komende nacht ook al niet veel.

Welk boek ben je nu aan het lezen.

Dan van Stephen King,1963 heb ik al eens in mijn hand gehad in de boekwinkel. Dat is opnieuw uitgegeven. Het kwam me al zo bekend voor. Ik ben het nu aan het lezen.

Het gaat snel zo met die treinreizen. En voor het slapen moet ik ontspanningsoefeningen doen, maar ik val in slaap als ik ermee bezig ben, dus komt er van lezen in bed ook niet veel.
Ik had helaas wel goed opgelet hoor Bo, maar ik had niet verwacht dat ze het met zoveel perfectie zouden uitvoeren. Vergeten ze ook zijn salaris over te maken?

Fijn dat je zometeen wel wat te doen hebt tijdens de chemo. Jammer dat het niet mogelijk is om daar je ogen een dicht te doen. Een beetje opladen voordat je de dubbele dosis krijgt zou wel fijn zijn.

Zoebie, zou het niet gemakkelijk zijn om die verkrampte hand eens aan je AA te kunnen laten zien? Lijkt me belangrijker dat hij begrijpt wat er aan de hand is dan de mensen van de pijnpoli die je toch wel geloven. Jij ook sterkte vandaag weer.

Wij hebben morgen een bureauborreltje, vanaf half vier tot een vijf gok ik. Gisteren na een helse tocht met de metro (de wedstrijd Ajax Az was gestaakt en al de Ajax supporters zaten beschonken en wasemend in de bus, waardoor ik benauwd en misselijk werd) werd ik gelukkig door vriend opgehaald bij het station, maar het was wel laat. Ik wil dus eigenlijk voor de kerst die slaap wel inhalen.

Gisteren eindejaarsgesprek gehad. Was wel positief, ben een schaal omhoog gegaan, ondanks de crisis, maar helaas moeten we het dit jaar zonder kerstgratificatie (zoveel als een 13e maand) doen. Heel jammer.

Ik ben weer op het station. Hopen dat ik de tram haal. Fijne dag vandaag!
I know, Ing; het was ook maar een grapje over dat niet opletten.

Het is gewoon treurig eigenlijk, hoe ze met hem omgaan. Deze week zou het salaris moeten komen, plus het salaris dat ze niet betaald hebben toen ze nog dachten dat hij ontslagen was, dus ik ben heel benieuwd!

Gefeliciteerd met je eindejaarsgesprek en de schaal omhoog! En ontzettend jammer van de gratificatie, dat was nu natuurlijk extra goed uitgekomen met de baby op komst.

Ik heb 1963 bijna uit nu, Zoeb!

Daarna begin ik in iets anders, lekker om zoveel keus te hebben in één reader.

Goeie reis voor jou vandaag; werk ze voor Ing en iedereen sowieso een fijne en mooie dag gewenst!
Sterks Bo en Zoeb! En ing gefeliciteerd met je schaal erbij. Jammer van de eindejaars...

Ik ga zo de laatste uurtjes voor de kerst werken, ben gelukkig nog op de been. Wel voorbij moe, maar dat slaap ik ergens wel weer bij. Sjurman knapte gisteravond in rap tempo weer op, idd een 24-uurs virusje. Als datzelfde virus me tot iig 13u ontziet, ben ik blij.

Meiden, mooie dag vandaag!
Ze zullen Ro's salaris toch wel uitbetalen. Stel je voor zeg. Maar je weet het nooit natuurlijk. Bah wat een naar gedoe daar.

Ing dat zal wat zijn geweest gisteren na die voetbalwedstrijd. Je zult er maar tussen zitten.

De AA heeft mijn verkrampte hand gezien maar had er geen boodschap aan. Helaas. De muur waar ik tegenaan praatte. Ben benieuwd wat de pijnpoli gaat betekenen.
Wat een duisternis vanmorgen, het zijn met recht de donkere dagen voor kerst. Ing zat je bij dat gespuis in de metro brrrrrrr niks aan.

Zag je hoe die keeper bleef schoppen, dat was nu ook weer niet nodig geweest vind ik, helemaal fout. Eigenlijk vind ik het best vreemd dat haast iedereen dit wel een soort van gewoon vond.

Bo heel veel sterkte vandaag met weer een zware dag, ik hoop dat alles voorspoedig gaat en je er niet zo'n dip van krijgt.

Fijn dat de reader bevalt, als je tijd hebt, download dan die bibliotheek maar eens, dat is echt hemels om daar door de boeken te scrollen en de kaft en beschrijvingen erbij te zien, dat mis je wel op je reader, je weet niet wat je ziet 't is net een echte boekenkast.

Sjur nog even, ik hoop dat je niet ziek wordt, gelukkig knapt je man al op. de incubatietijd is kort dus je zal het snel genoeg merken.

Wij hebben vanmiddag de Kerstborrel op het werk en ik heb er eigenlijk nooit zin in om te gaan, ben al jaren niet geweest, maar we hebben drie sterfgevallen onder het personeel gehad de laatste maand, allemaal jonge mensen en we hebben het als collega's gewoon nodig om even samen te zijn, we zijn nooit samen we lossen elkaar altijd af, dus ik ga vandaag wel.
Ing gefeliciteerd met je schaal erbij, dat is toch fijn, wanneer moet je het op je werk vertellen dat je zwanger bent?

Zoebie ik had eens gelezen dat het ''door de pijn heen gaan'' een tactiek was die werkt, ik hoop het heel erg voor je.
Ben er weer; chemo's gehad en ben aardig vermoeid.

Maar ook het nieuws gehad dat de oncoloog per half januari helemaal met pensioen gaat; vind het zo naar!

Ik heb zo'n vertrouwen in deze arts.... ben er echt verdrietig van.
och bo toch, dat is inderdaad slecht nieuws. Het was net zo fijn dat je weer bij hem terecht kon

Wat een klotebedrijf is het toch dat van Ro,bah

Ingh gefeliciteerd met je salarisverhoging. Is toch altijd weer lekker die euro's extra

Zoeb, hoe ging het op de pijnpoli

Wij hebben ook geen kerstborrel en ik mis het ook helemaal niet eigenlijk. Vier het dan liever met de bewoners.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
He bah, eerst maar even bijkomen en dan eens rustig bedenken wat je nu wil, komt er iemand voor in de plaats? of moet je nu terug naar het oude ziekenhuis?
Terug naar het oude ziekenhuis? Nee hoor; ik kan in dezelfde praktijk bij één van de andere drie artsen terecht.

Het zal vast wel goedkomen, mijn eigen oncoloog heeft vertrouwen in alle drie de collega's, maar ik vind het echt heel naar.

Ben er echt van ontdaan (en de oncoloog ook, die had tranen in de ogen).
Hè bah Bo. Wat rot dat hij nu definitief stopt. Niet gek dat je daar verdrietig om bent. Je ervaring met die andere was zo naar.

En dan al zo snel. Dat is nog maar een paar weken. Getver.

Niet gek dat je moe bent. Je kunt nu wel rustig aan doen met een lang weekend in het vooruitzicht.

Ing gefeliciteerd met een schaal hoger. Maar geen dertiende maand is dan wel minder. Hadden ze dat niet eerder bekend kunnen maken? Ik denk dat er toch best wel mensen op hadden gerekend.

Ik moet afbouwen met de medicijnen voor de krampen en dan zien we wel of ze toch iets hebben gedaan. Als de krampen nu erger worden ga ik toch terug naar medicijnen die ik eerder heb gehad. Eens uitproberen of ze nog steeds maagklachten geven. Begin januari een telefonische afspraak. De arts heeft wel geluisterd en dat is al fijn. Al vind hij het nog steeds jammer dat het uwv zo'n verkeerde diagnose heeft gegeven, maar dat is heel vaak het geval. Ik mag in geen geval nog een keer de Tramadol die ik nu slik s nachts innemen en dan 's morgens nog eens. Het is langwerkende. Vond mezelf al erg duf de dag erna, maar ik dacht dat het van het slechte slapen kwam. Ik mag nu wel een andere Tramadol innemen als het weer zo erg is. Een gewone die op dat moment werkt maar niet langwerkend is. En ik krijg een spalk voor 's nachts die de krampen moeten verminderen en die ik ook in geen geval overdag mag dragen. Nou dat was ik ook niet van plan.

En de kerstcadeautjes zijn binnen en al een heel deel boodschappen. Dat is alvast een zorg minder.
Hè wat naar Bo! Dit is toch de arts die eigenlijk al met pensioen was, maar bij wie je weer terug bent gekomen? Nu maar hopen dat de collega-artsen dezelfde koers varen. Blijft dat je het contact zult missen

Ik heb vandaag gewerkt, boodschappen gedaan en ben bij mijn moeder op bezoek geweest. Nu even nix meer, op de bank terwijl sjurman een pizza aan het beleggen is. Hij is weer beter, kon vandaag op de markt een haring eten. Dan heb je geen last meer van je buik!

Vanmiddag kreeg ik van mn moeder, en later van de zaalarts, te horen dat ze als alles zo goed blijft herstellen, dinsdag naar huis mag. Deze x heb ik er wel iets meer vertrouwen in, vooral omdat moeder zelf ervan doordrongen is geraakt dat ze a) zichzelf in acht neemt en b) meer een beroep doet op de thuiszorg ipv op mij. Tuurlijk laat ik haar nu niet aan haar lot over, maar er is een verschil tussen aan het lot overlaten en alles op mijn bordje krijgen/nemen...

Vanavond relaxen, morgen laatste boodschappen en 's avonds komen mijn vader en zijn vriendin. Ze zijn hier gelukkig zo thuis dat ze lekker hun gang gaan. Hebben geen entertainment nodig. Zullen zelfs waar het kan een handje toesteken. Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven