Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Bo het zit er weer in gelukkig. Balen van je arts, hij zou vorig jaar al met pensioen gaan toch? Of is dat alweer langer geleden? Heb je die andere 3 artsen al wel eens ontmoet? En dan krijg je een van hen toch, mag je kiezen?

Zoebie ik ben benieuwd wat een medicijn stop doet, kan alle kanten op. Misschien deden ze wel niets, of wordt het nu nog erger.

Sjur ze mag dus na de kerst weg, vindt ze het jammer dat ze met de kerst nog daar is of komt het eerder als een verrassing?

Ik heb lekker geslapen maar nog steeds wat moe. De dagen zijn ook zo kort, daar word ik ook sloom van. En dan een paar korte nachten gehad (kerstetentje en Okkie). Vanavond nog maar eens vroeg naar bed.
Ik ken de andere artsen van gezicht, Phoehee. De mevrouw die mijn oncologe zou worden lijkt me wel aardig; we zullen het zien.

Mijn eigen arts werd in het eerste ziekenhuis verplicht met vervroegd pensioen gestuurd; daarna heeft hij dus nog twee jaar ergens anders kunnen werken.

Rust maar lekker uit; die lange donkere grijze dagen nodigen ook echt uit tot slapen :-)

Sjur, dat je moeder nu wat meer doordrongen is van hoe ze moet omgaan met alle beperkingen, dat lijkt me de grootste winst! En dat ze wat minder pijn heeft ook; het klinkt zo naar wat ze heeft.

Zoeb, ik ben echt heel benieuwd wat het afbouwen zal gaan doen!

Ergens voelt dat tegennatuurlijk, omdat je juist zoveel krampen hebt de laatste tijd.

Lekker dat je al een hoop kerstboodschappen binnen hebt; wij hoeven er ook eigenlijk niet echt meer uit, alleen nog één of twee kleine dingetjes.
O gelukkig wel in dezelfde praktijk Bo, als de professor er goed vertrouwen in heeft is dat wel bemoedigend, maar niet minder verdrietig. Het is echt balen lijkt mij als je zo'n goede band hebt met je arts om dan afscheid te moeten nemen en ook al zo snel.

Ik hoop dat je nog even aan het idee kan wennen en dat het klikt met die mevrouw.
Ik ga lekker naar bed; ondanks de steroïden ben ik zo supermoe.

Bloed was ook niet heel goed; als het volgende week nog slechter is slaan we de volgende chemo over.

ik kan niet meer, eventjes. Ik hoop zo dat ik kan slapen!

Lekker met mijn e-reader naar bed nu :-)

Slaap lekker allemaal!
Bo wat jammer dat je arst die je zo vertrouwt stop. Ik hoop dat zijn vervangster je het zelfde vertrouwen kan geven, al zal het wel weer wennen zijn.

Zoeb ook ik ben benieuwd wat er gebeurt als je afbouwt met je medicijnen.

Sjur gezellig dat je vader en zijn vriendin komen en ze zich lekker thuis voelen bij je. Hoop dat het goed blijft gaan met je moeder en ze dinsdag naar huis mag. Was de pizza lekker?

Ing gefeliciteerd met je opslag.

Voor iedereen een goed enacht gewenst.
Misschien wel een keer goed om over te slaan Bo. Dan kun je een beetje bijtanken. Je lijf is nu wel heel erg aan het protesteren lijkt het. Dus je krijgt nu een vrouwelijke oncologe. Niet de onpersoonlijke arts die je eerst had. En je blijft in hetzelfde ziekenhuis, wat mij ook wel het beste lijkt voor jou.

Van slapen zal niet veel komen, dus de e-reader mee is wel een goede oplossing en je kunt ermee wegdutten.
Jeetje dat gaat al goed. Ik heb gisteravond 1 tabletje minder genomen en moet dit vijf dagen volhouden en ik heb nog geen oog dichtgedaan. Nou ja een paar hazenslaapjes. Mijn hele hand tintelt al de hele nacht. Geen krampen of pijn maar wel vervelend.

Ben maar even opgestaan voor een kop thee. Zou dit al afkicken zijn? Dan ben ik wel al erg verslaafd. Ik ga hem nu maar 's morgens niet meer innemen. Te beginnen zaterdag want morgen zou dan al te snel zijn met twee achter elkaar minder. Ik moet dit heel erg langzaam afbouwen.

Phoehee we zijn al twee dagen bezig met langere dagen dus het ergste is voorbij. Maar als Okkie spookt dan heb je ook korte nachten. Maar het was echt nog lang donker gisteren. Viel me op in de trein. En warm. Had een winterjas aan in Maastricht en ik zweette me te pletter. Het was 8 graden en met kerst wordt het hier 10 graden. Wat een verschil met vorig jaar hè, toen lag er al een maand sneeuw.

Sjur fijn dat het nu geregeld is. Maar kan me voorstellen dat je moeder moet leren haar grenzen in te stellen. Zou mij tenminste nogal wat moeite kosten.

Fijn is dat, dat je vader en zijn vriendin zichzelf kunnen bezig houden. Scheelt een hoop. En gezellig.

Ik ga nog maar proberen te dutten. Ik moet om acht uur bij Sam zijn. Die moet vanmiddag kerstkindje spelen.
Ik ben naar Sam.

Tot straks
Jee Zoebie! Dat is niet echt geruststellend! Zo lang wakker liggen.

Bo een beetje geslapen?

Okkie is weer uitgespookt en sliep heerlijk tot 7.03. Ben ik blij om!
Veel plezier bij Sam, Zoeb!! Waar moet hij kerstkindje spelen, dan?

Wat heftig dat je met één pilletje minder al zo'n moeilijke nacht doormaakt. Sterkte vandaag

Meepie, thanks.

Ik ben er echt erg verdrietig van, dat de arts stopt. Ik vind het een hele klap, zo vlak voor d efeestdagen.

Vandaag even rustig aan, want niet zo best geslapen. Vanaf vanavond heeft Ro vrij, de hele week! Ben ik blij mee.
Extra voor Bo en Zoebie! Alweer een slechte nacht bo, das niet goed hoor. Lukt het je om overdag wat te tukken, ter compensatie? En Zoeb, dat klinkt niet best vrouw, zo'n reactie op een pilletje minder.

Ik zit nu onder een fijn dekentje op de bank, serious request te kijken. Is lekker wakker worden zo. Sjurman slaapt nog, poezebeest lag net bij me en is nu visjes aan het kijken

Als we straks echt wakker zijn en rustig zijn opgestart, gaan we de ontplofte bom in de kamer opruimen, nog een wasje draaien en vast verder voorbereiden voor het diner. De echt verse dingen kunnen we pas zaterdag halen, de rest is voor vandaag.

Bo, heerlijk op de bank met de e-reader, doe ik met serious request tot ik mag gaan werken

Zoeb, wat kut dat zo een pilletje zoveel verschil kan maken. Inderdaad maar langzaam afbouwen

Phoehee, hoop dat die lieve okkie snel ophoudt met spoken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo ik vind het ook verdrietig, je bondgenoot, met hem stond je er niet alleen voor, het is al zo'n verrot eenzame trip dit ziek zijn.

Dat de andere arts ook goed is kan de band die je met de oude hebt niet goedmaken, je mag ook best verdrietig zijn, even........

Zoebie ik denk het wel, verslaafd ben je al heel snel, maar heel langzaam afbouwen, het is wel ruk dat dat er ook nog eens bij komt.

Bij ons op het werk was er ook een echt kerstkindje, ik hoorde hem helemaal achter de receptie huilen, hij vond het kribje maar niks. We hebben weer een kerstpakket gehad waarbij je zelf iets mag uitzoeken en ik heb de bon van verleden jaar nog niet eens verzilverd.

Ik denk maar iets van een luchtje, maar ik vind maar heel weinig luchtjes lekker ruiken, alleen die van Calvin Klein die mannen zowel als vrouwenluchtjes Be en One, maar daar heb ik nog van staan, wat een luxe probleem he? Deze broodtrommel vind ik ook leuk http://www.joseph-joseph.nl/webshop/opb ... BBB011AS--
Bo wat naar dat je weer slecht hebt geslapen. Maar dat doe je altijd als je de chemo hebt gehad. Dus niet echt gek.

Wel vreselijk rot dat je de vertrouwde arts nu echt kwijtraakt en daar mag je best heel erg verdrietig om zijn. Het is ook niet niks en een band moet je weer helemaal van voren af aan opbouwen. Dat gaat niet ineens. Ik hoop en duim wel dat het een aardige vrouw is die luistert en je adviezen ter harte neemt. Want jij weet het beste hoe je lijf reageert. Niet weer zo'n nurk die het beter denkt te weten. Maar ik denk dat jou dat wel toevertrouwd kan worden.

Ik kan wel een nachtje zonder slaap hoor. Dat is voor mij niet erg. En ik ben nog even weggedut, tot Jan met zijn grote voeten de trap afdenderde. Tsja toen was het voor mij ook over en ben ik maar opgestaan.

Ik was mijn medicijnen vergeten mee te nemen naar Sam en dus ben ik nu weer thuis. Ik heb de verwarming op Sam's kamertje aangezet en ga hem straks lekker in bad doen.

Schoondochter werkt in een verzorgingshuis en vanmiddag is er kerstinstuif. Allerlei artiesten treden op en Sam mag het kerstkind spelen. Foto krijgen jullie vast nog. Alleeeeeeen...... schoondochter vroeg of ik eventueel Maria wilde zijn als zij er geen tijd voor had. Ieuw. Ik ben niet echt een blakende jonge Maria. Dus blij ben ik er niet mee, maar ach. Ik heb het vaker gedaan. (28 jaar geleden weliswaar toen Nienke nog een baby was en ook het kerstkind). Maar dat is een klein detail.

Its heb je vanmorgen Racoon gezien bij Serious Request? Jeetje wat een heftig en mooi liedje zongen ze daar live had kippenvel. Het is natuurlijk een speciaal geschreven liedje. Maar live is het wel even anders.
Oh jee Bo, wat een rotnieuws zo vlak voor de kerstdagen... Ik hoop dat je het even kunt laten bezinken en dat je case goed wordt overgedragen aan een nieuwe arts met wie je weer net zo'n band krijgt

Ik ben, na gistermiddag ziek naar huis te zijn gegaan, toch maar weer aan het werk. Er moesten nog wat dingen worden afgerond voor Kerst en dat zat me gewoon niet lekker. Ik zit nu met een paracetamol (gelukkig mogen die sporadisch) achter de computer, en zometeen moet ik nog dat archiefonderzoek doen wat er gisteren niet van kwam. Ik voel me belabberd. Kunnen we geen clubje oprichten ofzo?
Ing de laatste loodjes. En het klopt altijd.

Sterkte juist daarmee.

Jeetje alweer een hoop sirenes hier en een traumaheli.

Het is wel raak de laatste tijd.
BO ik schrok vorig jaar, of 1.5 jaar terug echt enorm toen ik hoorde dat mijn onc. geen patiënten meer heeft maar alleen nog onderwijs geeft. Ik vertrouwde haar door dik en dun. Ik moest wel eens vaker naar een andere onc. als zei heel druk was en ik even tussendoor moest. Maar ze kwam altijd even kijken.

Had het dus in eerste instantie niet door, maar toen we aan haar sec. vroegen of ze met vakantie was zei die dat alle patiënten over zijn gegaan naar andere artsen.

Ik had een brief oid moeten krijgen, maar door een fout is dat niet gebeurd. Mijn nieuwe onc. is ook wel goed, maar ik klik niet zoals ik dat met de andere deed. Het voelt nog steeds onwennig, vooral omdat ik het eerder samen met de andere arts deed. Ik was ook helemaal "klaar" om samen met haar nog een keer het hele circus aan te gaan, moest het nodig zijn.....

Ben er best lang ontdaan van geweest, dus ik kan me voorstellen dat dat bij jou al helemaal zo is.

blegh wat een kutdag m'n date heeft besloten dat hij het nog een keertje met de moeder van z'n kind wil proberen. Ja sorry hoor, maar dan ben ik er klaar mee. Ik ga me niet mengen in een al dan niet relatie waar een kind bij betrokken is. Zelfs niet wat betreft daten. Het is alles of niks hoor. Ik vond een kind erbij al engig, maar en een ex met wie het aan/uit aan/uit gaat trek ik niet. Maar goed voor haar is het natuurlijk heel fijn en ik ga me er dus niet in mengen. Daarbij als hij mij echt leuk had gevonden was hij wel voor mij gegaan. Jammer, hij was wel serieus leuk.....goed vissen en zee enzo.

Maar goed aangezien ik weer in dee markt ben wat vinden jullie van deze jurk? Te streng of juist leuk. (en met leuk bedoel ik damn dat meisje moet ik een drankje aanbieden)

Of deze, stukje kortere

[url=http://www.dorothyperkins ... ize=20&refinements=Colour{1}~[black]^Size{1}~[20|22]^category~[212426|208648]&noOfRefinements=4]Ook leuk[/url]
Luonto met dat jurkje bieden ze je een hele fles aan. Ik vind hem geweldig en hij zal je heel goed staan. Rot dat je date niet met jou verder wil. Maar kan me voorstellen dat je er dan ook helemaal klaar mee bent al is het alles behalve leuk.

Zoeb wat een reactie al door 1 pil minder te nemen. Is een halve een oplossing om rustiger af te bouwen? Sam als kerstkindje wat een eer. En jij als Maria best wel leuk lijkt mij.

Bo jammer toch steeds van het slechte slapen, het hoort er allemaal bij maar toch vervelend al die bijwerkingen.

Ing pas je wel goed op jezelf, ziek is ziek.

Ik hoop wel dat iedereen fit genoeg is om gezellige kertsdagen te hebben.

Geluk wat een leuke broodtrommel, als je deze neemt weet je dan al welke kleur?

Netje red je het een beetje?

Ik ga even in de relaxstand en straks, net als gisteren, weer eten bij de jarige buuf. Fijne middag allemaal.
Luont, kan me voorstellen dat je er dan helemaal klaar mee bent. Ik vind de bovenste jurk prachtig
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Wat een knurft Luonto, ik hoop dat je zelf wel door hebt dat jij veel te leuk bent om door zo'n type in de wachtstand gezet te worden!

Ing, bij Jou ook buikgriep, of zwanger zijn in combi met kerststress? Beterschap in ieder geval

Hier gaan de voorbereidingen gestaag door. De kamer is versierd, we zijn eindelijk tevreden met het menu (nog wat kleine aanpassingen gedaan, toe nu chocoladetaart). Sjurman is op weg naar mijn moeder, ik ga zo nog naar de ap en dan lijkt het gewoon allemaal te gaan lukken. Joehoe!

Knuf voor allemaal!
Luont wat een super rotnieuws voor jou, maar inderdaad voor die ex en vooral voor hun kind kun je je daar niet in mengen en moet het een kans hebben, wel verdrietig evengoed, bah....

Ik vind ook die jurk met de mouwtjes echt een droomjurk, daar zal je heel mooi in zijn!

Sjur fijn dat het gaat lukken, hier is alles ook binnen, nu het huis nog even gezellig maken voordat mijn man thuis komt.

Meep ga je twee keer achter elkaar bij je buurvrouw eten?

Ing wat rot dat je niet lekker bent, dat is me ontgaan, of heb je het niet gezegd?

Zoebie ik ben benieuwd naar de foto's
Zo, rustig aan gedaan vandaag en Ro heeft lekker een week vakantie!

Luonto, ik vind het zo fijn te lezen dat je het herkent, dat je arts zo belangrijk is en dat veranderen van behandelaar dus ook best ingrijpend is. Die herkenning doet me echt goed

Stoere keuze om alleen verder te gaan trouwens; iemand die nog niet klaar is met de moeder van zijn kind, daar moet je je verre van houden.

Die jurk vind ik prachtig, heel sexy; wat Meepie zegt: een flés wijn, geen glaasje

Phoehee, wat lekker dat Okkie weer eens door heeft geslapen!

Dan kun jij ook wat uitgeruster de kerstdagen in :-)

Gelukkeling, ik vind die broodtrommel ook leuk! Sowieso fijn dat je zo'n "luxeprobleem" hebt, een kadobon moeten verzilveren is best een feest natuurlijk.

Werk jij trouwens tijdens het kerstweekend, of niet?

Sjur, zo zie je maar, komt het toch allemaal nog af voor de kerst!

Leuk, heb je er toch een beetje zin in?

Ik hoop dat je je wat uitgeruster voelt.

Meepie, was het gezellig bij de buurvrouw?

Ik zit net als jij in de relaxstand

Its, laatste werkdag vandaag, of niet? Sterkte, de laatste loodjes!

Ing, ik hoop zo dat je je niet te ziek voelt! Ik vind je een bikkel, dat je toch bent gaan werken.

Vanavond lekker rustig aan op de bank; ik hoop dat je niet teveel hoeft voor te bereiden vanavond!

Zoeb, hoe ging het vandaag? Was je een mooie Maria, en heeft Sam een overtuigend kerstkindje gespeeld? :-)

Ik ben ook benieuwd hoe het vandaag gaat, met je hand en de krampen.

Wel rot, zo vlak voor de feestdagen weer een heel nieuw evenwicht moeten zoeken met de medicatie.

Ik ga weer verder uitrusten; voor morgen is zon voorspeld: ik ben de regen ook goed zat, dus dat zou fijn zijn :-)
Bo herkenning is fijn. En wat Luonto zegt is heel erg waar.

Zeker in jullie positie is die band heftig.

Luont wel heftig dat je het niet wist en het op die manier moest horen.

Wat fijn dat Ro nu een week vrij is. Lekker genieten met zijn tweetjes en als het lukt moet Ro zijn werk maar even een heel eind achter zich laten.

Regent het bij jullie? Nou ja hier ook, maar omdat er eerst best wel veel sneeuw was.

Of ik een mooie Maria was, kan ik me niet voorstellen, maar Sam was een bewonderenswaardig kerstkind.

Jeetje wat heftig is het om daar te werken. Iedereen wilde Sam aanraken en hij gaf ook iedereen zijn breedste smile.

Demente mensen die zeiden dat het hun kind was, een vrouw zonder benen die in huilen uitbarstte toen ik Sam op het blad van haar rolstoel neerlegde. En Sam bleef lachen. Hij werd geknepen en gezoend en iedereen wilde die dikke handjes vasthouden. Wel heel erg lief. Ik liep met Sam tussen de mensen door en hij werd op het laatst wel zwaar.

Maar het was een aparte ervaring.

Ik ben nu al de hele dag pijnvrij en heb niet zo erg veel last van krampen, hoop dat ik vannacht goed slaap en een keer kan uitslapen, maar dat zal niet gaan lukken ben ik bang.

Morgen een nieuwe poging om af te bouwen. Ik ga weer op andere medicijnen over.
Wat een mooie ervaring, Zoeb! Heftig inderdaad, zoals je dat beschrijft.... al die demente mensen.

Wat gek dat je nu toch al een hele dag pijnvrij bent! Superfijn hoor, begrijp me goed :-)

Maar dat gerommel met de medicatie is dus niet voor niks.

Het regent hier inderdaad; zeg maar dezelfde neerslag, maar het vriest niet meer!

Maar ze beloven weer zon, wat zou het fijn zijn :-)
Dat zou echt fijn zijn. Een zonnig kerstmis. Hier voorspellen ze het wel. Maar vandaag was het de hele dag miezerig en donker.

Schoondochter had ook hele mooie reacties gekregen op dat lieve kerstkindeke. Ben zelf heel benieuwd naar de foto's.

Ja zo raar dat ik nu pijnvrij ben. Maar dat heb ik wel vaker. Morgenochtend nog een drukke dag bij de bakker en de slager en de laatste boodschappen binnenhalen. En dan morgenmiddag de kalkoen en de rollades in de oven. Jammer dat het niet samen kan. Het moet op verschillende temperaturen. En de soep koken en dan hoef ik zondag niet echt heel veel. Morgenavond komt Sam weer slapen. Zoon durfde het niet te vragen, maar ik vind het echt heel leuk om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven