***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Welkom terug Spitsmuis. Het klinkt alsof jullie ook al een gemengd leuke vakantie hebben gehad. Ziektes, diefstal en blauwe plekken, maar toch lekker samen vakantie vieren. Dat komt mij bekend voor (ok behalve de blauwe plekken en de diefstal dan).

Die schuimpjes zijn luxemburgerli van Sprüngli (bekend van Lindt - Sprüngli). Die zijn idd bijna altijd een grote hit.

Over die eetgewoontes van Hugo zou ik me geen zorgen maken, kijk eerst maar even hoe het thuis weer gaat. Finn had op vakantie ook veel moeite met eten en nu eet hij alles wat los en vast zit (moet uitkijken voor de konijnenkeutels op het terras).

Lara, bij Finn werkt "nee" meestal wel (hij kijkt in ieder geval om). Tja en ze moeten idd leren wat mag en wat niet mag.

Ik ben trouwens erg trots op onze grapjas. Zijn favoriete speeltje is de muis van papa. We hebben een mac mini onder de TV, dus manlief zat gisteren op de grond te computeren. Finn nam een blokje in zijn hand en kroop daarmee naar papa. Toen ging hij zitten met het blokje naar voren en achteren te schuiven. Papa dacht dat Finn wou spelen, dus speelde lief met het blokje mee. Toen papa het blokje opzij schoof bedacht Finn zich geen seconde en nam papa's muis. Zou papa iets op te spelen! Vervolgens zat hij dus heel trots te kijken.

Is het bij jullie ook zulk heerlijk weer? Hier geweldig! Zonnig en superhelder (lees uitzicht over de alpen). Jammer dat we eerst een vervelende klus moeten doen, belastingen regelen! Daarna gaan we naar vrienden die bij het meer wonen, misschien nog even een wandeling aanvastknopen. Dat wordt vast weer heel gezellig.
Spitsmuis is back. Met meteen weer heel gezellige kletspraat. Leuk hoor dat je er weer bent... ik heb genoten van je belevenissen.

Framboos: Arme jij en vriend!

Ik dacht ook dat ik zonnebloem ergens vooraan zag zitten.

Swissie.. oei .. konijnenkeutels. Hier is de bak met kattenvoer en water ook heel interessant.

Finn is echt slim met spelen. Leuk hoor.

Hier ook nog niet echt een luisterend jongetje. Probeer het een beetje ala spitsmuis. Nee en weghalen. Gelukkig gaat hij niet echt lachen. Wel heb ik ook een hoop spullen een beetje opgeruimd. Het echte nee snappen ze idd nog niet tot dat ze ruim een jaar zijn. Mijn moeder noemt dat dat de oren nog niet op de juiste plek zitten.
Beterschap voor framboos der vriend + vincent !

Fijn dat je er weer bent muis !
Ik begrijp ook wel dat hij nog niet snapt dat sommige dingen niet mogen, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij inziet dat dat nu even geen spelletje is. Puk vindt werkelijk alles grappig... (en dat is meestal heel leuk, maar nu even niet).

Framboos: wat naar dat je vriend weer moest overgeven...! Gelukkig vinden mannen het vaak niet zo heel erg (toch?). Ik denk dat hij best eerst buikgriep kon hebben en dat hij daardoor wat verzwakt is geraakt en nu wat extra vatbaar is geworden. Met zijn werk ziet hij natuurlijk ook veel mensen en daardoor is hij extra gevoelig. Sterkte!!

Swissie: wat is Finn toch een pienter jochie!

Er komen zo vrienden lunchen, gezellig! Jammer dat Puk net ligt te slapen...
Is iedereen lekker van het mooie weer aan het genieten?

Net gezellige brunch / housewarming gehad bij vrienden en nu is man het terras aan het opruimen en ben ik buiten de admin aan het uitzoeken. Ik moet de jaaroverzichten vinden, goed excuus om alles weer eens op te ruimen. Brr wat een rotwerk. Ik vind het controleren wel ok, maar het uitzoeken ....?

Momenteel ff Finn aan het voeren vandaar dat ik zit te typen. Finn had weer lekker de charmeur gespeeld en was daarna helemaal moe. Nu heeft hij honger. Hoewel papa op het terras natuurlijk ook erg interessant is.

Framboos, gaat het weer een beetje met je vriend?

En hoe is het met Vincent?

En Layla, hij weer op de been?

Muis, heeft Hugo alweer normaal gegeten?

Hmm, binnenkort weer een gaspot halen, het is alweer bbq tijd!
Ik werd even aangestoken door een opmerking over belastingpapieren en heb onze aangifte ook eens in zitten vullen. Zo te zien krijgen we nog aardig wat geld terug, dus dat is mooi mooi!!!

Fleur is al een paar dagen uit haar doen en wil steeds niet goed gaan slapen. Een uitgebreide inspectie van haar mondje liet zien dat er een tweede tand aa zit te komen. Het wordt nog wel eens wat met ons tandenloze dametje!!!

En ze gaat nu echt vooruit. Het lijkt nergens op aangezien ze met een been en een arm afzet. Het ziet er een beetje 'gehandicapt' uit, maar ze komt waar ze wezen wil en dat is het belangrijkste!!!

Gezellig dat je er weer bent Spitsmuis!!! Ooh ja, en Fleur eet steeds heel slecht als ze een tand krijgt. Dus misschien had Hugo ook iets dergelijks?

Jeetje Framboos..... Veel sterkte met je zieke man en veel beterschap!!!

Ik ga even snel verder met mijn huis. manlief is klussen in Den haag en Fleur ligt in bed. Dus heb even de handen vrij.
het valt mij zwaar weer zo'n zieke vriend...de 2,5uur slaap beginnen mij behoorlijk op te breken in combinatie met Tommy en de zwangerschap. We zouden vanmiddag bij mijn broer op bezoek gaan. Ben uiteindelijk toch maar even alleen met Tommy gegaan...Even dr tussen uit, en dat was toch wel fijn...Maar ik zag er weer zo tegen op om naar huis te gaan, en vriend weer ziek in bed aan te treffen..zucht...kan er echt even niet mee om gaan...ben zoooow moe kan alleen maar sippen op het moment....Godzijdank ging tommy net wel even plat..heb ik toch nog even een halfuurtje alleen.

pfffff en dan morgen weer om 6:30 eruit om aan het werk te gaan! hoop toch zo dat mij een goede nachtrust is gegund...

Heb gezegd dat ik vanavond alleen in het bed slaap. Vriend moet maar op een matras in de woonkamer...het is even niet anders hoor, anders trek ik dit helemaal niet meer!

sorry voor mijn beklag....moest het even kwijt...
arme Framboos, wat een ellende, ik hoop dat je vanavond wel gewoon kunt slapen. Ik zou er gewoon lekker vroeg ingaan vanavond als ik jou was. Vervelend dat je vriend weer zo beroerd is, hopelijk knapt hij snel weer op.

Ik ben vandaag met een paar collega's naar een vakbeurs in Düsseldorf geweest, dus ik was al vroeg weg. Het was wel leuk, maar was blij dat ik weer op tijd thuis was, vroeger genoot ik altijd van dit soort beurzen, maar nu was ik blij dat ik weer op tijd thuis was en mijn meisje weer kon zien.
Ah Framboosje toch! Ik hoop voor je dat je vannacht echt lekker kunt slapen en dat je morgen weer fit bent! Kan je vriend morgen anders niet even langs de huisarts? Er is vast een wondermiddeltje dat hem weer op de been helpt! Jammer dat ik niet dichterbij je woon, anders had ik je geholpen met het een en ander!

Hugo eet dus weer normaal. Sterker nog, hij heeft zitten eten als een bouwvakkertje vanavond! Gek kind. Het zou best eens kunnen dat er tandjes aan zitten te komen, want zijn luiertjes zijn abnormaal ranzig (en hij kan al zo stinken, de lieverd!) en hij heeft veel zitten mopperen en kwijlen.

Oe, even A. helpen met het eten!
*klaag*

Heb vriend net gevraagd uit bed te komen...trek het gewoon niet meer.

Tommy moet zo naar bed, moet het bed nog verschonen etc.

Nu zit hij alweer een tijdje in bad..Tja, hij is ziek, ik weet het ook wel, maar ik voel mij ook alles behalve fit!!

Moet nu tommy de fles geven...Zucht....wat ben ik labiel opt moment...

*klaar*
Arme lieve Framboosje! Het is allemaal niet makkelijk als je moe bent, zwanger, een baby en dan ook nog eens een zieke vriend. Vind ik normaal al enorm vervelend, maar nu vraagt het wel veel van je...

Jammer dat ik je niet even kan helpen! Eerlijk gezelgd vind ik dat hij wel een beetje mag helpen nu je zwanger bent. Als jij ziek zou zijn zou je ook niet een hele dag in bed kunnen liggen... Sterkte!
Framboos, van de hele dag op bed liggen is nog nooit iemand beter geworden. Zelfs hernia patienten moeten lopen! Kom op, Vriend-van-Framboos, Steek de handen uit de mouwen en daarna gaat alles weer beter!

Fijn dat Huug weer normaal eet. Volgens mij was het gewoon hoogteziekte :-)

Robbie heeft ook de hele avond hard op zijn kaak lopen duwen en huilen. Same problem dus. Flesje erin en lekker vroeg naar bed, zijn ritmegevoel dwingt hem dan tot slapen. Hopelijk niet al te vroeg wakker morgenochtend..

Ik heb een licht verbrand koppie! Heb weliswaar de hele dag in de schaduw gehangen (veel te warm in de zon!), maar ik word erg snel bruin, en vandaag was weer zo'n stralende dag. We hebben in korte broek buiten gezeten en Robbie heeft opnieuw kennis gemaakt met zonnebrandcreme :-) Het lijkt wel zomer!

Swissie? BBQ? Wanneer? :-)

Nou, ik ga even de keuken opruimen. Lijkt wel een slagveld. Heb alleen maar forel, risotto en asperges gemaakt! En daarna die enorme was van gisterochtend in de kasten leggen. *zucht*
Wat een weer daar in Zwitserland!! hier was het vanmiddag ook fijn, maar een korte broek en zonnebrandcreme? Die liggen nog achterin de kast!

Framboosje.... Wat een ellende zeg..... Hoop dat je vriend inziet dat je het echt niet in je eentje kunt doen. En idd wij mama's kunnen ook niet ziek zijn en alles uit handen laten vallen, dus de mannen mogen zich ook best eens wat beter aanpassen als ze ziek zijn!

Fleur slaapt!! Blijkbaar is de 'ik wil niet vroeg gaan slapen' fase weer voorbij. Scheelt toch wel een boel!
dank lieve meisjes voor de aanmoedigingen!*zelfs herniapatienten moeten lopen* Heb vriend net uit de badkamer geschopt.

Hij was er al een uur! (eerst in bad, toen een half uur douchen!)

Tommy ligt in bed, alles aan kant, nu is het mijn beurt! Ga het bed verschonen en ga zo lekker in bed liggen. Pfff een hele dag in bed liggen dat heb ik mij nog niet eens gepermiteerd de dag van mijn bevalling!

Fijne avond nog allemaal! en ik duim voor goede nachtjes voor jullie!
Robbie werd net weer wakker van een afschuwelijke droom (denk ik) hij was met moeite te troosten, we hebben hem zelfs wakker moeten maken. Pas toen ik het licht aandeed en hij op papa's arm werd gewiegd ging het beter. Zíeluug zulke natte, slaperige oogjes!!
goedemorgen! Heb de nacht overleeft! Heb van 9tot6:30 geslapen! heerlijk!

(op 2 kleine droompjes van Tommy na) Nu snel aan het werk! Fijne dag meisjes, en tot later!

Xaloy grote dromen zijn ontzettend zielig!!!
Framboos, fijn dat je iig goed geslapen hebt.

Ik ben het met de rest van de meiden eens dat je vriend een vent moet worden en voor jou moet zorgen. Ziek zijn kan gewoon niet meer met een baby en hij mag er al helemaal niet vanuit gaan dat zijn zwangere vriendin alles doet.

Alleen 40 graden koorts is een goede reden om de hele dag in bed te liggen, verder niet. Kom op zeg, kan me echt kwaad maken.

Sorry Xaloy, we hebben komend weekend mijn schoonouders en het weekend erna mijn ouders, dus we moeten ff wachten met een BBQ.

Pff, weer aan het werk. Gisteren de hele avond met die belasting zooi gezeten. Als het goed is krijgen we wel geld terug, dus dat is mooi. Hoop alleen dat we alles goed hebben gedaan.
Framboos, ik sluit me helemaal aan bij Swissie! Schop onder z'n kont hoor! De hele dag in bed, en dan een uur in de badkamer en niet helpen, gut gut gut. Inderdaad, zelfs na de bevalling lagen wij geen dag in bed! (Arme mannen van ons, die mogen nu nooit meer ziek zijn...)

Nog niet bijgelezen verder. Ik ga snel naar buiten, heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik aan stoffen en lampen dacht voor het nieuwe huis. Nu dus even naar de stoffenmarkt en wat winkels om accessoires in te slaan, ik heb helemaal in m'n hoofd hoe het moet!
Michasa: wanneer kunnen jullie erin? Heerlijk, lekker shoppen voor je nieuwe huis!
Framboos: wat heerlijk dat je zo goed hebt geslapen. Daar knap je van op!

Swissie: bluh, bluh...belastingen zijn stom! Ik laat het al jaren doen door een vriend met een fiscaal-juridisch adviesbureau. In ruil daarvoor geef ik soms een adviesje (maar dat is al lang niet meer voorgekomen) en stuur ik een cadeautje op. Ik zou me er eigenlijk eens in moeten verdiepen, maar als ik het zelf doe kom ik altijd op een (groter) negatief saldo uit. Zij weten altijd weer ergens aftrekposten vandaan te halen.

Micha: zulke dingen moet je overdag bedenken! Wanneer is het huis af?

Hier echt lekker geslapen vannacht! Puk wordt nu al wel 4 dagen om 7 uur wakker, en daar ben ik iets minder blij mee. 7:30/ 7:45 was een stuk fijner...
Lara, idee om hem een half uur later in bed te doen?

Finn slaapt meestal ongeveer 12 uur, dus ik doe hem door de week tussen 19 en 20 in bed, dan maak ik hem tussen 6 en 6.30 wakker; en in het weekend gaat hij pas om 21 uur naar bed en slaapt hij door tot 9 uur. Ideaal zo!

Leuk Micha, dat zijn pas echt leuke bezigheden!
Hee, maar dat is handig! Normaal kan hij om 18:30 zijn oogjes niet meer open houden en gisteren waren we op visite, en waren we pas om 18:45 thuis (hij had daar gegeten). Toen lag hij er om 19:00 in, maar uitslapen... hou maar...!
Swis, Finn is zo'n makkelijk mannetje! Ik was al met stomheid geslagen hoe goed hij zich hield en gezellig mee deed bij Xaloy, ondanks dat hij moe was. (dames, jullie hadden Finn moeten zien gaan!) Steijn en (vooral) Hugo pikken het echt niet als ik ze te laat in bed doe. Okee, bij Xaal was het een ander verhaal, want ze hadden daar Finn en Robbie (en ons!) om zich mee te vermaken.

Framboos, wat fijn dat je een nacht lekker hebt kunnen slapen! Dat jouw vriend een uur lang in de badkamer kan zijn, jemig! Ik vind het ook heerlijk om een douche en/of bad te nemen, maar op een gegeven moment word ik helemaal daas van de hitte. Mannen zijn aanstellers als ze ziek zijn! O zo!

Hugo is net gevallen. Hij probeerde zich aan de bank op te trekken, maar had te weinig grip en kukelde zo op zijn snufferdje. Arm ventje!
Xaloy, die eerste foto op de groep van jou en Robbie is echt te geestig!
Muis, Finn is gewoon echt een gezelligheids kindje. Hij wil altijd actie.

Als ik donderdag en vrijdag thuis werk en we gaan eens niet de deur uit, is hij echt niet zo leuk hoor.

Tja als er dan mensen zijn, en vooral vrouwen, is hij helemaal in zijn sas. Gisteren bij de housewarming party ook. Hij blijft maar doorgaan, totdat hij er echt bij neervalt.

Dat heeft hij van zijn vader, als ik moe ben moet ik echt slapen, zijn vader kan gewoon doorgaan, die wordt ook nooit moe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven