Geld & Recht alle pijlers

Oude creditcardschuld

22-12-2011 23:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn jonge jaren moest ik het huis uit en ben ik op mezelf gaan wonen.

Ik deed toen nog een opleiding en had weinig werk en inkomen.

Ik kon toen heel makkelijk rood staan bij mijn studentenrekeningen en creditcards aanvragen.

ook bij Wehkamp en Primeline heb ik behoorlijk veel geld opgenomen en had verder ook veel andere achterstanden.

Na jaren hard werken heb ik bijna alles afbetaald. Nu alleen de belastingschuld nog die ik kreeg door rare baantjes en loonheffingen die niet goed gegaan zijn, maar dat gaat helemaal goed komen.

En er is nog 1 bank waar ik een studentenrekening met roodstand en een creditcardschuld waar ik nooit meer wat van gehoord heb. Bij mijn BKR staat een A4codering, onvindbaar dus.

Dat ze me niet kunnen vinden is wel vreemd, want alle andere incassobureaus konden me wel altijd vinden en ik sta gewoon ingeschreven bij de gemeente.

Ik heb nu een paar vraagjes waarvan ik hoop dat iemand ze hier kan beantwoorden.

- Wat voor bedrag kan ik verwachten nu 10 jaar later? Het was toen 2000 gulden roodstand en 2000 gulden voor de creditcard.

- Zouden ze me ooit nog vinden? En wat gebeurt er met mijn BKR A4notering als dat niet zo is?

- Is er een kans dat dit verjaard is? En wat gebeurd er dan met mijn BKRnotering?

Alvast bedankt :D
Ik mag toch hopen en verwachten dat dit niet verjaard is. Als ze 100.000 euro van je eisen is dat misschien een beetje te veel van het goede, maar je zal toch naar ik mag hopen je schuld wel moeten afbetalen. Maar bij een volgende BKR-notering weten ze je heus te vinden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat bedoel je met een volgende BKR notering? Volgens mij staan die andere schulden er ook en die hebben wel mijn adres.
Als het overigens 10 jaar is moet je rekenen op minstens zo'n 3000 euro rente, daar boven op nog boetes en incassokosten. Zoeken kost jou ook geld.
Je weet dat je met een A4 notering nooit een hypotheek krijgt? Waarom bel je niet gewoon met de bank waarbij je deze schuld hebt lopen om een afbetalingsregeling te treffen?
quote:maska schreef op 22 december 2011 @ 23:28:

Wat bedoel je met een volgende BKR notering? Volgens mij staan die andere schulden er ook en die hebben wel mijn adres.Hoe weet jij dat er bij die ene notering staat dat je onvindbaar bent? Is die dus aan je naam gekoppeld?
Misschien hebben ze de schulden al afgeboekt? Dat dat de reden is dat je er nooit meer van hoort?
@flowerbombje, de bank bestaat niet meer en ik zou het op dit moment niet kunnen betalen. Misschien als de laatste schuld is afbetaald dat ik zoiets kan doen, maar ben een beetje bang voor wat het bedrag geworden is.

En ja Fame, die staat bij mijn naam. Ik heb mijn BKR een keer opgevraagd.

En een hypotheek of een andere lening neem ik nooit meer. Ellende is het.
Een hypotheek is de enige lening die je wel mag nemen. Maar al die andere niet, dat moet je maar eerst bij elkaar sparen.
Leningen/hypotheken zijn helemaal niet per definitie ellende. Hoe je er mee omgaat, daar ligt de clou.

Bel het BKR anders eens op om te vragen hoe en wat.
BKR kon daar geen antwoord opgeven, die bemoeien zich daar verder niet mee.
Oneens met mijn gegevens

Hebt u uw gegevens bij BKR opgevraagd, maar bent u van mening dat deze onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.

Kunt u het niet eens worden met deelnemer over hoe hij uw gegevens heeft aangemeld? Dan kunt u een beroep doen op de Geschillencommissie BKR. Deze commissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij beoordelen of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. De uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.

Voor het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie gelden onder andere de volgende voorwaarden:

•U moet schriftelijk kunnen aantonen dat u uw klacht eerder zonder succes hebt voorgelegd aan de deelnemer of aan BKR. U kunt dus pas een beroep doen op de Geschillencommissie als u er niet uit komt met de deelnemer of met BKR.

•U moet uw bezwaar schriftelijk indienen binnen twee maanden nadat BKR of de deelnemer uw verzoek tot correctie heeft afgewezen.

•U draagt zelf ¤ 22,50 bij aan de kosten voor behandeling van uw bezwaarschrift door de commissie. Als de commissie u in het gelijk stelt, krijgt u deze bijdrage terug.

De Geschillencommissie komt een aantal keren per jaar bijeen. De uitspraken worden op deze website gepubliceerd. Klik hier om de uitspraken te bekijken.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over wat u moet doen als u het niet eens bent met uw BKR-registratie? In de brochure 'Oneens met uw registratie bij BKR?' leest u welke stappen u in dit geval moet ondernemen. Ook vindt u hierin welke procedures, voorwaarden en termijnen u in acht moet nemen als u een klacht bij de Geschillencommissie wilt indienen.

Voor een exemplaar van deze brochure of voor meer informatie over de klachtenprocedure in het algemeen, kunt u contact opnemen met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 of 0900 - BKR TIEL (¤ 0,15 per minuut). Schrijven kan naar postbus 6080, 4000 HB Tiel. Ook voor overige vragen over uw BKR-registratie kunt u bij deze afdeling terecht
Ja, maar ik ben het toch niet oneens met ze. Die noteringen kloppen allemaal. En van mij mag het blijven staan, ik wil toch nooit meer een lening.

Het is die bank, of deurwaarder die me niet kan vinden en hun zetten zo'n notering dan op A4.
quote:maska schreef op 22 december 2011 @ 23:52:

Ja, maar ik ben het toch niet oneens met ze. Die noteringen kloppen allemaal. En van mij mag het blijven staan, ik wil toch nooit meer een lening.

Het is die bank, of deurwaarder die me niet kan vinden en hun zetten zo'n notering dan op A4.Ja, maar dat wil je toch helemaal niet? Je kan toch niet in de toekomst kijken? Of ben je 70+?
Zij zetten is het trouwens.
quote:Fame schreef op 22 december 2011 @ 23:54:

Zij zetten is het trouwens.

Echt, maak je je om dat soort dingen druk?:D

Nee, ik wil het echt niet meer. Huren is prima en verder koop ik alleen wat ik kan betalen.

Ik was gewoon benieuwd hoe het zit met het BKR en vind het vreemd dat ze me niet zoeken of kunnen vinden.

En ik zou het echt niet erg vinden als ik dit niet hoef te betalen.
Je weet nu al dat je helemaal nooit een huis wil kopen? Knap.
Is dat zo vreemd?
quote:maska schreef op 22 december 2011 @ 23:24:

- Wat voor bedrag kan ik verwachten nu 10 jaar later? Het was toen 2000 gulden roodstand en 2000 gulden voor de creditcard.

Als ik het goed heb uitgerekend kom ik tot 8091 gulden voor die credit card schuld (uitgaande van 15% per jaar) = 3678 euro
Hoi Maska,

een vervelende situatie zeg. Begrijpelijk dat je het niet erg vindt als je je schuld niet hoeft te betalen, maar ik vrees dat dat een niet realistische wens is. Ga er vanuit dat je ooit wel gevonden wordt, of je adres ineens toch correct gekoppeld wordt. Het lijkt me zeer onverstandig om je schuld te negeren en je kop in het zand te steken, vooral als je bedenkt dat je schuld oploopt met 10% elk jaar. Na een jaar had je dus al 200 euro rente erbij, tweede jaar 220.. etc... Je schuld zal dus inmiddels wel verdubbeld zijn...

prima om te besluiten nooit een hypotheek te nemen of een lening, maar het zou toch zonde zijn als je op een bepaald moment 10.000 euro schuld hebt.. en of dat het waard is, ik vraag het me af.

succes
quattro35 gaat zelfs uit van een hogere rente, daar durf ik niets over te zeggen, heb er geen verstand van.

Maar ik zou er persoonlijk niet echt een fijn gevoel bij hebben...
Dank je wel limoentaartje.

Ik weet ook wel dat ik het ooit zal moeten betalen, het is meer een zelfde soort wens als dat je de loterij wint:)

Maar ik was wel blij dat ze nooit hun geld kwamen opeisen,omdat ik al zoveel betalingsregelingen had.

Jij ook bedankt quattro, het bedrag valt me nog mee. Zullen nog wel wat meer kosten bijkomen, maar had hett erger verwacht.
quote:maska schreef op 22 december 2011 @ 23:52:

Het is die bank, of deurwaarder die me niet kan vinden en hun zetten zo'n notering dan op A4.Die vlieger gaat niet op hoor, vroeg of laat loop je tegen de lamp en dan is je schuld alleen maar groter geworden
quote:quattro35 schreef op 23 december 2011 @ 00:13:

[...]

Als ik het goed heb uitgerekend kom ik tot 8091 gulden voor die credit card schuld (uitgaande van 15% per jaar) = 3678 euroDat is natuurlijk maar uit de losse pols, wie weet zijn er aanmaningen tot betaling geweest of zijn er deurwaarders ingeschakeld, de kosten daarvan kunnen behoorlijk oplopen en volgens mij mocht er 10 jaar geleden nog veel hogere rentes worden geheven op CC.
Verjaren doet het niet, mijn man had ook een BKR en hoorde er niets van. Op het moment dat hij zich inschreef op mijn adres kwam de rekening. Het bedrag in guldens was veranderd in euro's. Hou daar dus maar rekening mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven