Lijf & Lijn alle pijlers

Goed hardloop horloge

23-12-2011 22:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een goed hardloop horloge waarop je kunt zien wat je gemiddelde snelheid, totale afstand en calorieverbruik is. Heb natuurlijk al op internet gekeken maar raak door het aanbod het overzicht een beetje kwijt, iemand tips of aanraders??
Wil je met GPS? Dan zou ik voor een Garmin gaan. Heb zelf de 405 en ben er heel tevreden mee.

Polar is ook een bekend merk, maar je hebt speciale attributen nodig voor GPS (footpod op je schoen bv). Vind ik zelf niet handig.

Kijk anders eens op YouTube, staan instructiefilmpjes op van horloges.
Geen tips, maar ik lees even mee!
Ja gps lijkt me wel wat want zo kan je heel je route toch terug zien? Heb ook veel horloges van Garmin bekenen maar kom er niet echt achter want nou een gebruiksvriendelijk goed horloge is. Ga de 405 eens goed bekijken bedankt!
Ik heb de garmin 305. Zo goed als dezelfde mogelijkheden als de 405 maar veel vreindelijker geprijst. En voor mij althans heel belangrijk een veel duidelijker afleesbaar front. (als het zweet in mijn ogen drupt kan ik niets met kleine cijfertjes)
Garmin rocks idd. Ik heb de 405 en nog steeds erg blij mee. Ga zelfs niet rennen als batterij leeg is

Heb alleen nog steeds geen hartmeter maar dat maken de rest vd features al goed.
Ik ben tevreden over mijn Polar! Garmin is inderdaad ook prima..
ik heb de garmin 60, die is overigens zonder gps. voor deze gekozen omdat ik er ook in de sportschool gebruik van wil maken bijhouden hartslag en calorieberekening.

dit is er een met footpod, de footpod van garmin is klein en ik merk er zelf helemaal niks van.

overigens gebruikte ik voorheen de 305 van mijn vriend, perfect ding! als ik enkel zou hardlopen zou ik voor die gaan, vooral omdat er intressante trainingsmodules opzitten ( en een functie voor het scherm continu op te laten lichten, handig als je s avonds loopt!)
Ik heb een Garmin 401 gevonden voor ¤139,- volgens mij echt een 'koopje' denk dag ik daar maar voor ga dan. Bedankt voor de reacties!
Garmin!

Ik vind Polar een rot merk. Bij de fiets computer had ik zowat een technisch dimploma nodig. Niet te doen.
Ah know`t, tha shunt
Garmin 305! Die van mij was 120 pond op amazon uk. Ben er super tevreden mee.
Hmmm dan is de 305 misschien toch slimmer! Bedankt!
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb al jaren een Garmin 405 en ben super tevreden! De 305 lijkt me zo'n enorme knots aan je pols...
quote:vaire schreef op 29 december 2011 @ 19:56:

Heb al jaren een Garmin 405 en ben super tevreden! De 305 lijkt me zo'n enorme knots aan je pols...

Ondanks dat hij vrij fors is weegt hij niets. Voordeel is wel dat de gegevens tijdens het hardlopen zowel overdag als in het donker , al dan niet met zweetdruppels in de ogen goed afleesbaar is.

Maar met mijn dunne polsen moet ik inderdaad een zweetbandje onder de horloge dragen ander is hij te groot voor mijn pols.
Hier Polar, werkt prima. Heb getwijfeld over met GPS, maar heb het geen moment gemist.
quote:Lievelente schreef op 07 januari 2012 @ 19:03:

Hier Polar, werkt prima. Heb getwijfeld over met GPS, maar heb het geen moment gemist.

Het grote voordeel van gps is (voor mij althans) dat je op onbekend terrein niet meer verdwaalt omdat je je altijd weer naar het beginpunt kunt laten navigeren.

Verder vind ik het ook wel erg leuk om de gelopen routes terug te zien. Eventueel kun je ook vooraf routes invoeren.
Dit is een oud topic, maar voor mij is de vraag wel actueel. Wat is een goed hardloophorloge? Ik zie een heleboel horloges op internet, maar wat is nu een goed merk? Wat ik in elk geval wil is een horloge waarop ik zie hoe hard ik loop en hartslagmeter. Kortom, waar lopen jullie mee, en wat vinden jullie fijn/niet fijn?
Iemand?
Ik had destijds de garmin 305, ben daar altijd heel tevreden over geweest. Maar na 5 jaar trouwe dienst met zowel hardlopen, fietsen als geocachen raakte de knopjes (die ik vooral veelvuldig gebruikte bij het instellen van de coördinaten en die je bij normaal gebruik maar incidenteel gebruikt) los. Garmin 305 was toen niet meer leverbaar. Ben toen overgestapt op de garmin 310XT. Ook hier weer heel tevreden over. Eigenlijk geen echte minpunten.

Maar ik heb geen ervaring met een ander merk dus in die zin heb ik geen vergelijk.

Je zo ook de garmin 210 kunnen overwegen. Is wat goedkoper maar kun je ook de meest belangrijke zaken wel mee.
Hier ook een Garmin 305. Is volgens mij idd niet meer leverbaar. Misschien wel op Marktplaats te vinden.
Ik heb een garmin, zonder hartslagmeter, de 110. Erg tevreden mee! Volgende word dezelfde maar dan met hartslag.
http://www.hrdlpn.nl/910xt-een-vergelij ... e-garmins/

Misschien heb je hier wat aan.
Dank voor jullie reacties. De meningen zijn eigenlijk dus niet veranderd sinds de start van dit topic. Aan een garmin val je je geen buil.

Baukje, goed om te lezen dat je de 310 ook voor het cachen gebruikt. Dat doe ik nu nog (met de kinderen) met een app op mijn mobiele telefoon. Handig te weten dat het ook met de 310 kan.

Ik ga binnenkort maar eens naar een winkel om een aantal garmins van dichtbij te bekijken.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven