Taart-vraagje

23-12-2011 15:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zelfgemaakte (niet door mij dus) chocoladetaart met glazuur gekregen. Ik heb hem zo in de koelkast gezet, zonder hem te bedekken - is het verstandig dit wel te doen ivm geurtjes in de koelkast of maakt dat niet zo veel uit?
Het is sowieso aan te raden eten wat in de koelkast staat af te dekken. Niet alleen voor geurtjes, maar ook ter bescherming, tegen bederf.
Nou, dan zit er niks anders op dan hem op te eten.
ik zou zowieso niet iets onbedekt in de koelkast zetten. Maar ben nogal pietje precies wat voedsel betreft.
Hm, hij heeft nu een uur of 12 onbedekt gestaan, heb m nu bedekt.

Hij ruikt nog goed, dus hoop dat het goed is gegaan.
En kara, hij gaat vandaag op :-)
Ik zou er gewoon een grote omgekeerde slakom opzetten oid.

Tenzij je zo'n taartbewaarding (geen idee hoe dat heet) hebt, maar ik denk het niet, anders had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld
Nee, ik kon niet echt iets vinden dus vandaar dat ik het maar zo had laten staan :-) Het is uiteindelijk plastic geworden.
Een stolp heet zo'n taart bewaarding. Haha.
Ah ik zat nog te denken aan het woord stolp, maar dacht direct aan kaasstolp.

Maar een taartstolp bestaat dus ook, thanks
Ik zet alles onbeschermd in de koelkast. Nog nooit ergens een probleem mee gehad.
Ah know`t, tha shunt
Als je taart wilt bewaren kan je hem, om te voorkomen dat hij wat uitdroogt in de koelkast, het beste op de binnenkant van de deksel van een plastic bewaardoos zetten en dan sluiten door de doos er overheen te zetten. Is ook makkelijk vervoeren en heel makkelijk verdelen, dan wel uitdelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kahlan, ik heb een keer bij iemand taart gehad die naar ander eten smaakte...heeel, heel,vies. Dat wilde ik voorkomen!

Bedankt voor de tips, we zullen straks weten of het goed is gekomen :-D
Zo'n plastic taartbewaardoos neemt zoveel ruimte in, in de koelkast. Die gebruik ik als ik bijvoorbeeld de taart buiten koel in de winter, of op de koude vloer van de garage.

Als het in de koelkast moet, dan doe ik altijd een plastic douchemuts over het bord/taart. Werkt heel fijn en als het vet of vies is, dan koop je voor een prikkie weer een nieuwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven