Heb ik genoeg?

24-12-2011 01:22 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
(3 bl.) Ananas

(4 pk) Anijshagel

(4 bl.) Appelmoes

(4 pk) Appelstroop

(3 bl.) Asperges

(1 bl.) Augurken

(2 fl.) Azijn

(1 kr.) Bier

(4 kg.) Bloem

(2 bl.) Bonen

(1 bl) Bouillon - vlees

(1 bl) Bouillon - groente

(4 pk) Chocoladehagel

(4 bl.) Chocopasta

(2 pk) Cornflakes

(2 pk.) Cruesli

(8 pk.) Dessert (klaar)

(10 pk) Frisdranken

(4 bl.) Gepelde tomaten

(6 pk) Halvarine

(2 bl.) Honing

(6 bl.) Jam (verschillende)

(1 bl.) Ketjap

(1 st.) Koek

(4 pk) Koekjes (verschillende)

(4 kg) Koffie

(4 fl.) Koffie melk

Kruiden (verschillende)

(3 pk) Kroepoek

(4 pk) Maïzena

(12 pk) Margarine

(1 l.) Mayonaise

(6 pk) Melk

(1 kg.) Mie

(500 gr.) Miegroenten

(500 gr.) Mie nestjes

(500 gr.) Nasigroenten

(3 fl.) Olie

(2 fl.) Olijfolie

(6 pk.) Paneermeel

(4 pk) Pasta (verschillende)

(4 bl.) Peren

(6 bl.) Perziken

(4 bl.) Pindakaas

(1 pk.) Poedersuiker

(2 kg.) Rijst

(2 pk.) Rozijnen

(1 bl.) Sambal

(4 pk.) Sauzen (verschillende)

(12 pk) Soep (verschillende)

(1 kg.) Spaghetti

(3 st.) Stokbrood

(6 kg.) Suiker

(4) Theesoorten

(2 fl.) Tomatenketchup

(6 bl.) Tomatenpuree

(6 bl.) Tonijn

q (4 pk) Vlokken (chocolade)

(5 fl.) Wijnen (rood)

(5 fl.) Wijnen (witte)

(4 bl.) Worstjes

(1 bl.) Zilveruitjes

(8 zk.) Zoutjes (verschillende)

DIEPVRIES

( 1 zak) Doperwtjes

(1 pak) Slagroomsoesjes

(1 doos) Spinazie

(1 kg.) Sperziebonen

(1 kg.) Gemengde groenten

(2) Vissoorten

(2 kg) Voorgebakken aardappelen

(6 st.) Loempia's

(6 st.) Kaassoufflés

(2 ) IJssoorten

VERS OP VOORRAAD

Groenten en fruit

Aardappelen

Winterpeen

Uien

Knoflook

Groenten voor een week

Fruit van het seizoen

Melkproducten

Melk

Brood

Kwark

Yoghurt

Eieren

Vlees en vis

Gehakt

Karbonades

Nasi- / bamivlees

Kipfilet

Rundvlees

Varkenslappen

Kip

Varkensfricandeau

Varkenshaasjes

Sukadelappen

Worstjes

Kabeljauwfilets

Vissticks

boerenkool met gebakken spekjes

- zuurkool met gebakken spekjes

- hutspot met gebraden klapstuk

- stamppot rauwe andijvie met gebakken spekjes

sucadelapjes in jus

- rookworst

- casselerib zonder been; aan stuk of in plakken

- beenhammetjes

- spare-ribs

- erwtensoep

- goulash

- hachee

om een eenvoudig kerstmaal in elkaar te draaien? Mijn vriend komt eten. Met zijn moeder.
k zou zeggen: schoonmama, ik heb boodschappen gedaan, nu mag jij koken
[quote]mayhem schreef op 24 december 2011 @ 13:38:

Ik vind 4 pakken vlokken en 12 pakken soep wel geniaal overigens.

(6 pk.) Paneermeel

tranen hier
quote:Kalliope schreef op 24 december 2011 @ 14:45:

De C1000 hier schijnt zelfs 1e Kerstdag open te zijn. Echt belachelijk. A'dam Noord? Ik las het net idd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn god, komt het hele dorp op visite?!
Lekker, vier pakken anijshagel! Dat wordt een geweldig kerstdiner!
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb vandaag nog snel een zak aardappelen gehaald en pinda's. Ik denk dat het wel goed komt.
Heb jij te diep in je ( eigen) glaasje gekeken?

Dit is niet echt, dat kan niet.
Waarom kan dit niet helene31? Ik wil niet voor verrassingen komen te staan en wil gastvrij zijn. In mijn cultuur kennen we geen kerstmis. Jullie eten toch altijd veel 2 dagen lang? We zijn wel met z'n drieen hoor.
Mag ik je een tip geven, voor het geval dit toch op waarheid berust?

Zoek dinsdag je voorraadkast uit en breng een doos spullen die je (zes)dubbel hebt naar de voedselbank. Dat zou ik een mooi gebaar vinden.
Ik heb een paar buren die het niet zo breed hebben helene31. Ik geef alles weg wat ik over heb. Ik eet zelf niet veel.
quote:cabernetje schreef op 24 december 2011 @ 23:44:

Ik heb een paar buren die het niet zo breed hebben helene31. Ik geef alles weg wat ik over heb. Ik eet zelf niet veel.Waarom koop je dan zoveel van 't zelfde? Ik ben ook maar alleen dus koop nooit die 3 halen, 2 betalen spullen, want dat staat dan toch maar over de datum te raken.
quote:cabernetje schreef op 24 december 2011 @ 23:44:

Ik heb een paar buren die het niet zo breed hebben helene31. Ik geef alles weg wat ik over heb. Ik eet zelf niet veel.

Dat lijkt me een goed plan.

En volgende keer beter naar de winkel gaan met een boodschappenlijstje. Je kunt nu bijna zelf een vestiging openen.
elninjoo, ik raakte een beetje in paniek in de supermarkt. Iedereen liep met volle karren sjokkend door de winkel en graaide maar raak. Ik wist totaal niet meer wat ik nodig had en kopieerde het gedrag. Pakken wat je pakken kan. Ik ben zo moe van het gesjouw met die tassen vol.

Hoop dat ik niks vergeten ben. Ik wil niet meer naar de winkel. Ik vier nooit geen kerstmis meer.
quote:helene31 schreef op 24 december 2011 @ 23:37:

Mag ik je een tip geven, voor het geval dit toch op waarheid berust?

Zoek dinsdag je voorraadkast uit en breng een doos spullen die je (zes)dubbel hebt naar de voedselbank. Dat zou ik een mooi gebaar vinden.

Wilde dat ook al steeds zeggen. Zeker die verse producten ga je met 1 avondje met 3 personen op krijgen. Voor zover ik het weet gaan veel dingen bij de voedselbank in een koeling of vriezer.

Ik had gehoopt dat dit topic een grapje is.

Nou TO, wat ga je maken met de kerst?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:cabernetje schreef op 24 december 2011 @ 23:23:

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb vandaag nog snel een zak aardappelen gehaald en pinda's. Ik denk dat het wel goed komt.

Op je lijstje stond al aardappels en er stond nog 2 kilo voorgekookte aardappels. En dan haal je nog meer aardappels?

Is er niemand in je omgeving die je vertelt dat je raar bezig bent? Vind je zelf dat je normaal bent als je zo als een gek een halve supermarkt leeg koopt? Het is niet te hopen dat je ooit Laat ook maar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Servetten!
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 december 2011 @ 07:13:

[...]

Op je lijstje stond al aardappels en er stond nog 2 kilo voorgekookte aardappels. En dan haal je nog meer aardappels?

Is er niemand in je omgeving die je vertelt dat je raar bezig bent? Vind je zelf dat je normaal bent als je zo als een gek een halve supermarkt leeg koopt? Het is niet te hopen dat je ooit Laat ook maar.Misschien wil ze wel een lekkere stamppot maken
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:cabernetje schreef op 24 december 2011 @ 23:33:

Waarom kan dit niet helene31? Ik wil niet voor verrassingen komen te staan en wil gastvrij zijn. In mijn cultuur kennen we geen kerstmis. Jullie eten toch altijd veel 2 dagen lang? We zijn wel met z'n drieen hoor.Je hebt toch niet van alles 4 pakken van nodig? Dat broodbeleg bijv. Als je 1 pak per product in huis hebt kun je daar alsnog met meerdere mensen meerdere ochtenden mee ontbijten. Je eet toch niet serieus meer dan 1 pot pindakaas per persoon per dag leeg?
quote:cabernetje schreef op 25 december 2011 @ 00:09:

elninjoo, ik raakte een beetje in paniek in de supermarkt. Iedereen liep met volle karren sjokkend door de winkel en graaide maar raak. Ik wist totaal niet meer wat ik nodig had en kopieerde het gedrag. Pakken wat je pakken kan. Ik ben zo moe van het gesjouw met die tassen vol.

Hoop dat ik niks vergeten ben. Ik wil niet meer naar de winkel. Ik vier nooit geen kerstmis meer.Voortaan dus gericht shoppen met 'n booschappenlijstje. En met gebruik van je gezonde verstand, dan belanden er geen 4 pakken anijshagel, 4 potten pindakaas en 4 pakken hagelslag in je kar. Ik shop trouwens altijd met 'n mandje, dat scheelt ook, dan kun je niet zoveel tegelijk meenemen.
T.O., ik geloof je echt niet.

Maar wel een geweldig topic, bedankt had wel wat humor nodig.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik geloof het ook niet hoor.

Als het wel zo is dan ben ik benieuwd hoeveel je moest betalen bij de supermarkt!

Waarom niet gewoon opgebakken aardappeltjes met rollade en spercieboontjes met plakje spek eromheen.

Of zoiets in die richting ,veel makkelijker en weet je zeker dat het allemaal lukt.

Of je gaat zoals ik voor een tosti en een cracker met sandwich spread tomaat /lente ui hihihihi
Boodschappen die alfabetisch op een lijstje staan... Na het boodschappen doen meteen maar alles in Excel gezet om het overzicht te bewaren?

Ik kan dit moeilijk geloven. Als het waar is, zou ik inderdaad snel contact maken met de voedselbank.
geniaal topic dit!
Geldt hierbij ook de wet van Wuiles?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven