wat eet jouw kat?
zaterdag 24 december 2011 om 13:07
Mijn ene kat is normaal van postuur, tegen het dunne aan. De ander is dun, daar moet duidelijk meer in. Beiden bewegen veel en hebben onbeperkt toegang tot brokjes. Hier eten ze gedurende de dag kleine beetjes van en volgens mij ' s nachts wat meer. Verder krijgen ze niets, op veel vers water na natuurlijk.
Is dit te weinig? Geven jullie -veel- meer?
Is dit te weinig? Geven jullie -veel- meer?
zaterdag 24 december 2011 om 15:25
Hier staat er altijd een bakje met brokjes klaar en natuurlijk vers water. Elke dag een zakje (Felix of Whiskas) natvoer, is ze dol op. Ook af en toe kattenmelk of een kattensnoepje maar niet te vaak.
Vraag anders je dierenarts eens om advies, te mager is natuurlijk niet goed, misschien ligt het niet aan het eten maar mankeert het beestje iets ofzo.
Vraag anders je dierenarts eens om advies, te mager is natuurlijk niet goed, misschien ligt het niet aan het eten maar mankeert het beestje iets ofzo.
zaterdag 24 december 2011 om 20:28
Mijn kat krijgt 2x per dag een klein blikje Almo, das puur vlees of vis (het schijnt dat de verkopers op beurzen de hele dag zelf hapjes van dat spul staan te eten). Het ziet er ook wel heel puur uit. En dat merken we ook aan de kat: een prachtig glanzende weinig verharende vacht, mooie glanzende ogen, stinkt niet uit z'n bek, poept relatief weinig en wat ie poept is mooi compact en stinkt ook vele malen minder dan eerst.
Daarnaast nog altijd RC fit tot z'n beschikking. zijn ermee begonnen omdat ie te licht was volgens de dierenarts, nu is ie keurig op gewicht en blijft ook stabiel. Tis wel duur maar beter dat dan aan de schijterij
Daarnaast nog altijd RC fit tot z'n beschikking. zijn ermee begonnen omdat ie te licht was volgens de dierenarts, nu is ie keurig op gewicht en blijft ook stabiel. Tis wel duur maar beter dat dan aan de schijterij
zaterdag 24 december 2011 om 20:41
zaterdag 24 december 2011 om 20:44
zaterdag 24 december 2011 om 20:45
Wat voor z'n neus staat (vr)eet ie zonder pardon helemaal op, dus mijn kat krijgt een aantal keer per dag op vaste tijden eten: 2 keer per dag brokjes en 1 keer een half zakje natvoer, daarnaast nog snoepjes. Ik geef het merk Orijen (alleen online te bestellen). Dit bestaat voor het grootste deel (75%) uit vlees, daarom heeft poes er maar weinig van nodig. Supermarktbrokken en Whiskas zijn eigenlijk kippenvoer omdat ze voor het grootste gedeelte uit graan bestaan. Daarnaast geven we af en toe een kippennekje (rauw): goed voor de tanden omdat poes erop moet knagen.
Dat brokjes goed zijn voor de tanden schijnt trouwens een fabeltje te zijn, ik heb eens gelezen dat het vergelijkbaar is met dat wij een koekje eten.
Een kat is niet snel te mager. Onderstaande plaatje kun je als richtlijn gebruiken:
Dat brokjes goed zijn voor de tanden schijnt trouwens een fabeltje te zijn, ik heb eens gelezen dat het vergelijkbaar is met dat wij een koekje eten.
Een kat is niet snel te mager. Onderstaande plaatje kun je als richtlijn gebruiken:
zaterdag 24 december 2011 om 20:54
Mijn kat at altijd Royal Canin voor binnenkatten. daarna even brokjes van de c1000 gegeven, maar daar werd haar vacht lelijk van! Vol klitten en het huis vol loslatende plukken. Wilde weer terug naar RC toen ik proefzakjes kreeg van het premiumvoer van intratuin. Is heel iets goedkoper dan RC en haar vacht was al snel weer helemaal prachtig! Ze krijgt twee tot drie keer per dag een espressokopje vol. Verder krijgt ze geen natvoer, maar wel regelmatig een stukje vlees of vis van ons.
zaterdag 24 december 2011 om 23:12
De heren hier (vr)eten alles in 1 keer op dus die krijgen 2 keer per dag te eten. Ze eten alleen droge brokken, de een blaasgruis en de ander soms wat anders. Ze worden 1 keer per week stierlijk verwend door de schoonmaakster en ze krijgen van mij ook af en toe een snoepje.
De hele dag brokjes laten staan gaat hier niet omdat de blaasgruiskater alles opvreet dan. De ander heeft zich daar maar op aan gepast.
De hele dag brokjes laten staan gaat hier niet omdat de blaasgruiskater alles opvreet dan. De ander heeft zich daar maar op aan gepast.
maandag 26 december 2011 om 00:39
Harde brokjes van Purina One, die vind hij heerlijk. Soms krijgt hij een stukje (rauw) vlees en dan nog eet hij liever zijn brokjes.
En willen jullie katten echt vers water? Wat is vers trouwens? Bij zijn etensbak staat een bakje water dat elke dag ververst wordt. Maar op de verwarmingen door het huis staan bakjes water, die af en toe worden bijgevuld, maar dus ook gewoon dagen kunnen blijven staan. En die lebbert hij leeg, terwijl dat verse water in de keuken echt niet interessant is.
Ook de bakjes op het balkon, met regenwater en soms zelfs wat alg vindt ie heerlijk. Hoe smeriger, hoe beter, lijkt het wel!
En willen jullie katten echt vers water? Wat is vers trouwens? Bij zijn etensbak staat een bakje water dat elke dag ververst wordt. Maar op de verwarmingen door het huis staan bakjes water, die af en toe worden bijgevuld, maar dus ook gewoon dagen kunnen blijven staan. En die lebbert hij leeg, terwijl dat verse water in de keuken echt niet interessant is.
Ook de bakjes op het balkon, met regenwater en soms zelfs wat alg vindt ie heerlijk. Hoe smeriger, hoe beter, lijkt het wel!
maandag 26 december 2011 om 00:39
Poes eet Felix brokjes (altijd de rund versie) , hele dag door , dagelijks bijvullen. En 's avonds een half blikje ( die v 100 gr). Daar is ze gek op en vraagt hier ook altijd naar, soms geef ook wel eens een heel blikje. Heel soms geef ik restjes vlees of vis. En er staan op 2 plaatsen waterbakjes (1 op de verwarming), maar ze drinkt ook wel uit de gootsteen als daar bv borden met water in staan :S.
maandag 26 december 2011 om 10:06
maandag 26 december 2011 om 10:13
Allen eten carnibest (vers voer) en piepkuikens.
Ik had er een die doodziek werd, ook van het voer van de dierenarts, wat helemaal niet zo heel goed is, alleen maar het voer waar hij provisie op krijgt. Nu overop vers en hij is nog nooit gezonder geweest, krijgen er wat biologische brokjes zonder toevoegingen bij. Alledrie eten ze nu vers dus.
Mooie ontlasting en weinig verharen tot gevolg. En ze krijgen er geen tandsteen van. Nooit meer chemische rotzooi in mijn beesten.
Ik had er een die doodziek werd, ook van het voer van de dierenarts, wat helemaal niet zo heel goed is, alleen maar het voer waar hij provisie op krijgt. Nu overop vers en hij is nog nooit gezonder geweest, krijgen er wat biologische brokjes zonder toevoegingen bij. Alledrie eten ze nu vers dus.
Mooie ontlasting en weinig verharen tot gevolg. En ze krijgen er geen tandsteen van. Nooit meer chemische rotzooi in mijn beesten.
maandag 26 december 2011 om 10:24
quote:Meds schreef op 26 december 2011 @ 10:20:
versvoeders: wat is almo? hoe doen blaaskaters het op vers?
Ze plassen en poepen minder op versvoer en de ontlasting stinkt niet meer. Carnibest is een worst en lijkt op half om half gehakt. Ze hebben er heel weinig van nodig. Ze moeten het vaak wel leren eten. Het is gewoon het hele dier, maar dan gemalen. Daaruit halen ze dus al hun energie en hebben ze er ook weinig van nodig. Eten zoals een dier hoort te eten eigenlijk.
Ik bestel alle natuurvoeding online. Allemaal zonder toevoegingen. Ik ben ermee begonnen door darmproblemen. Mijn kater heeft weken in het ziekenhuis in utrecht op t randje aan de sondevoeding gelegen wegens legio ontstekingen in maag, alvleesklier en darmen. We kregen hem 'opgegeven' mee naar huis en uit nood ben ik toen maar dit gaan proberen. Overgegaan op natuurvoer en het beest wat opgegeven was, was binnen twee weken kwam hij weer aan en was de koorts weg (hij woog nog maar twee kilo, wat te weinig is voor een ragdoll die normaal 9 kilo woog! en nu twee jaar later is hij sterker dan ooit. Nooit meer een ontsteking gehad.
Ze hebben ook een sectie voor blaaspoezen
http://www.natulistic.nl/ ... group_id=10000054&lang=NL
versvoeders: wat is almo? hoe doen blaaskaters het op vers?
Ze plassen en poepen minder op versvoer en de ontlasting stinkt niet meer. Carnibest is een worst en lijkt op half om half gehakt. Ze hebben er heel weinig van nodig. Ze moeten het vaak wel leren eten. Het is gewoon het hele dier, maar dan gemalen. Daaruit halen ze dus al hun energie en hebben ze er ook weinig van nodig. Eten zoals een dier hoort te eten eigenlijk.
Ik bestel alle natuurvoeding online. Allemaal zonder toevoegingen. Ik ben ermee begonnen door darmproblemen. Mijn kater heeft weken in het ziekenhuis in utrecht op t randje aan de sondevoeding gelegen wegens legio ontstekingen in maag, alvleesklier en darmen. We kregen hem 'opgegeven' mee naar huis en uit nood ben ik toen maar dit gaan proberen. Overgegaan op natuurvoer en het beest wat opgegeven was, was binnen twee weken kwam hij weer aan en was de koorts weg (hij woog nog maar twee kilo, wat te weinig is voor een ragdoll die normaal 9 kilo woog! en nu twee jaar later is hij sterker dan ooit. Nooit meer een ontsteking gehad.
Ze hebben ook een sectie voor blaaspoezen
http://www.natulistic.nl/ ... group_id=10000054&lang=NL
maandag 26 december 2011 om 12:48
Carnibest heb ik ooit geprobeerd toen een van de katten allergisch leek (bleek vlooienallergie maar waren we toen nog niet achter). Maar het was toen lastig te krijgen en toen ik had ingeslagen kreeg ik het er met geen mogelijkheid in, ze vonden het vreselijk!
Almo kan je bij lang niet alle dierenwinkels krijgen, maar bij PP hebben ze een heel uitgebreid assortiment hiervan. Ik koop altijd voor een hele week, allerlei smaken. Het zijn hele kleine blikjes en wat Oriane ook zegt, het is dus echt te zien dat ze zich er goed bij voelen (vacht, gebit, ogen etc). Ik vind het dus ondanks dat het behoorlijk prijzig is absoluut het geld waard. Oriane ben jij ook bekend met Nutro brokken? Ik heb me laten vertellen dat dit ook beter is dan de geeikte RC en zo, maar is dit ook zo?
Almo kan je bij lang niet alle dierenwinkels krijgen, maar bij PP hebben ze een heel uitgebreid assortiment hiervan. Ik koop altijd voor een hele week, allerlei smaken. Het zijn hele kleine blikjes en wat Oriane ook zegt, het is dus echt te zien dat ze zich er goed bij voelen (vacht, gebit, ogen etc). Ik vind het dus ondanks dat het behoorlijk prijzig is absoluut het geld waard. Oriane ben jij ook bekend met Nutro brokken? Ik heb me laten vertellen dat dit ook beter is dan de geeikte RC en zo, maar is dit ook zo?
maandag 26 december 2011 om 13:12
De mijne krijgt Hills Science Plan Optimal Care. Het was even zoeken naar het juiste eten wat hij lekker vond en dit is het geworden. Mooie zachte volle vacht. (eigenlijk vind hij I/D het lekkerste, maar dat is niet de bedoeling voor een gezonde kat. Het was van onze andere kat die helaas overleden is)
En af en toe een zakje natvoer. Daar wisselen we nog wat in.
Soms een Vitakraft (?) snoepstaafje en soms wat ham of zalm (vind hij héééél lekker)
En af en toe een zakje natvoer. Daar wisselen we nog wat in.
Soms een Vitakraft (?) snoepstaafje en soms wat ham of zalm (vind hij héééél lekker)
maandag 26 december 2011 om 17:57
Mijn katers krijgen blaasgruisbrokjes, soms van Hills, soms van RC en soms van Clinic.
Mijn ene kater is echter behoorlijk afgevallen (van 5 kilo naar 3,5 kilo), dus die moet ik nu gaan vetmesten en dus krijgen ze nu 4 keer ipv 2 keer per dag brokjes.
Als dit niet werkt moeten ze hem verder gaan onderzoeken (hij is al getest op schildklierproblemen).
Mijn ene kater is echter behoorlijk afgevallen (van 5 kilo naar 3,5 kilo), dus die moet ik nu gaan vetmesten en dus krijgen ze nu 4 keer ipv 2 keer per dag brokjes.
Als dit niet werkt moeten ze hem verder gaan onderzoeken (hij is al getest op schildklierproblemen).
maandag 26 december 2011 om 22:00
Mijn katten waren van kitten af aan aan de RC. Naar bleek heeft kater daar dus al die ontstekingen van gekregen. Nooit meer RC hier dus, omdat kater doodziek van de onnatuurlijke toevoegingen wordt. En nee, geen biologische healthfreak hier. Op eieren na, koop ik weinig echt biologisch voor onszelf.