hulp gevraagd bij witte was probleem

22-12-2011 14:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hellup, al mijn mooie witte kleding is verziekt door zonnebrandvlekken! ik heb het 2 keer gewassen, ook met een flinke schap vanish white erbij maar alle plekken die in contakt zijn geweest met zonnebland blijven geel... heeft iemand de oplossing???
Witte glorix werkt erg goed, vlekken insmeren en daarna weer in de wasmachine.
Een nacht in de Echfa wit zetten. Te koop bij de drogist. Daarna gewoon wassen.

De vlekken bleken ook door de zon. Deze periode van het jaar werkt dat niet zo goed, in de zomer wel.
dubbel
Vlekken deppen met wasbenzine, dan uitspoelen (doe ik in de wasmachine) en dan wassen met een wasmiddel voor de witte was.
Wat glorix verdunnen met water en op de vlekken smeren, dan in de wasmachine.

Als je het er puur op smeert dan kan je tere weefsels beschadigen.
Ik zou Echfa wit doen. Chloor is te agressief voor textiel, ook als het verdund is.
Ik had ooit een grote koffievlek op een blouse, die al een paar dagen de tijd had gehad om erin te trekken. Geen enkel middeltje hielp. Omdat ie toch al verpest was heb ik in de wasmachine gedaan en terwijl de wasmachine volliep met water er een flinke scheut Glorix in gedaan. Vlek was helemaal weg en blouse was nog helemaal goed, draag hem nog steeds.
Ossegal, gebruikte mijn moeder altijd met onze kleding voor dressuur wedstrijden. Altijd weer helemaal wit! Heb hier vaker gelezen dat het bij de Kruidvat te krijgen is.
bedankt voor de tips, ik kan meerdere dingen gaan proberen nu!
Nouschi is niet verschenen, dan doe ik het nog maar: Dasty!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven