Turkije in Januari

25-12-2011 14:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Onverwachts ben ik 2 weken vrij in januari. Nu was ik op zoek naar last minute's. Weekje Turkije voor 200 euro sprak mij wel aan.

Ben nog nooit in Turkije geweest, dus leeft het daar ook in Januari, en het weer.

Oftewel doen of niet?
Ik vond Turkije in april nog koud (ca 18 graden). Als je voor de zon gaat zou ik het niet doen. Ook is er volgens mij helemaal niets te beleven.
Qua weer is het niet super als in op het strand oid. Maar als je een resort met binnenzwembad boekt vermaak je er best, het weer zal altijd beter zijn als hier.
Zal er nog flink koud zijn. Boek lekker 'n tripje Thailand, da's goed te doen voor 2 weken (okee, dan weer niet voor 200 euro, maar je kunt niet alles hebben )
Ja goed idee elninjoo, alleen ben ik de hele maand november ook al naar de zon geweest, heb dus meer een luxe probleem.
Als je de zon al hebt gehad, misschien 'n tripje winters lapland?
Wil eigenlijk low low budget.

Wacht op een super last minute of gewoon lekker thuis.
Wat is je budget?
Ja das een goede. Weet ik niet echt.

Heb net een dure vakantie achter de rug.

Misschien word het ook wel een weekendje berlijn ofzo.

Vind het zonde om 2 weken vrij te zijn en dan niet weg te gaan, vooral in de winter.

Komt wel goed, maar turkije dooie boel?
En die weken vrij zijn verplicht? Die kun je niet bewaren voor mei/juni bijv.?

Waar was je in november? Misschien kun je wel 'n aanbieding vinden naar Mexico of Cuba?

In Europa zou ik alleen blijven als je echt iets sneeuwigs wil opzoeken en het noorden van Afrika is toch al niet mijn favoriet, maar als het er dan ook nog 'ns koud is wil ik er helemaal niet dood gevonden worden. Misschien is Gambia iets voor je? Dat is wat zuidelijker en dus warmer/zonzekerder.
Het binnenland, bijvoorbeeld Cappadocië was zeer de moeite waard in januari. Het was er veel minder druk dan in de zomer en de sneeuw maakte de bijzondere rotsen nog veel surrealistischer. Pamukkale viel weer een beetje tegen, de witte rotsen vallen niet op als de omgeving ook wit is. Alleen de warme bronnen zijn in de sneeuw natuurlijk weer erg leuk.

Aan de kust waaide het hard, regende het en was het een graad of 16, daar moet je het dus niet voor doen.

Is die 200 een rondreis dan is het dus de moeite, anders niet.
Weken vrij zijn verplicht, maar kosten me geen dagen.

Die 200 is 8 dagen in een app in alanya oid. Binnenland Turkije lijkt me super, maar dan wel liever wat langer en met meer zon.

Weekje wintersport is ook nog niet zo'n slecht idee.

keuze's pfff
Voor een weekje naar istanbul. Je kan hele leuke dingen doen in istanbul ontzettend leuke stad mijn lievelingstad is het geworden. Je kan ook naar antalya bodrum maar het is niet zo warm opzichwel een lekkere temp ong 18 graden. Inde zomder is het erg druk maar in de winter zie bijna haast niemand. Maar istanbul is en blijft een drukke stad multi stad.
Ik zou in januari zeker niet naar Alanya gaan. Dooie boel in de winter, veel winkels gesloten, en hoewel de temperaturen rond de 18 graden zijn, is de kans op bijvoorbeeld regen erg aanwezig.
Istanbul. Het kan er flink koud zijn of regenen in januari maar je verveelt je er geen seconde.
verba volant, scripta manent.
Mijn ouders hebben 2 keer in januari een rondreis gedaan door Turkije via de Duitse Lidl. Spotgoedkoop en goede hotels en excursies. Het is overal wel heel rustig dus volle kroegen en vette feesten hoef je niet te verwachten.

Of Istanbul inderdaad, daar is het altijd druk en gezellig.
Eens met Erwtje. Wij hebben een appartement in Alanya en zijn twee jaar geleden met kerst naar Alanya geweest. Alle bazars zijn dicht. Iedereen heeft winterstop. De restaurants zijn wel open, maar er zijn weinig mensen. Het weer is vergelijkbaar met ons herfstweer. In Turkije wordt het pas lekker weer in april. Daarvóór moet je gewoon een jas aan qua temperatuur. Verder is er rondom Alanya niet zoveel te beleven buiten het zomerseizoen.
Ik woon in Turkije maar wil december en januari echt niet in Turkije zijn. Het weer kan slecht zijn, en is er idd niets te doen!

Ga lekker ergens heen waar de temp hoger is, zou zonde van je geld zijn..
Ik woon ook in Turkije en het enige leuke is Istanbul in de winter. Het is nu ook koud daar hoor, het sneeuwt nu, maar het is een geweldige stad, ook in de winter. Je verveelt je inderdaad geen minuut daar. Izmir is ook leuk in de winter, daar woon ik zelf, maar Istanbul is toch een stuk leuker.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Te vaak van veel reizende vrouwen gehoord dat ze Istanbul 'n kutstad vinden op het gebied van lastig gevallen worden, dus zou toch wat anders zoeken als plezierreisje.
Ik ben in Istanbul nog nooit lastig gevallen. Vraag me af in welke wijken dat dan zou zijn...?
Bedankt voor jullie reacties!

Turkije aan het strand gaat het niet worden. Istanbul staat hoog op de lijst, samen met Londen en een weekje wintersport.

En dat lastigvallen, als ik zo eerlijk mag zijn ben je een vrij luxe reizigster. Als je reis met bus en trein ben je meer gewent.
Egypte is ook lekker warm. Ben er alleen nog nooit van het resort afgeweest... Dus kan je niks vertellen over hoe het buiten een resort is. Maar lekker weer, aardige mensen in het hotel, lekker eten. Als je houdt van lezen, boek mee en je komt die 8 dagen wel door hoor!
Ik zag op deze site reizen v.a. 199 euro, rechtsonder.
In turkije dan ook...Moet wel lukken, ben zelf voor 159 euro naar Griekenland geweest voor 8 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven