Zoektocht naar stofzuiger

27-12-2011 23:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik hier goede tips krijg. Onze stofzuiger moet vervangen worden. Hebben een nieuwe houten vloer boven en beneden dus vereiste 1 is een goede parketborstel.

Natuurlijk veel zuigkracht.

We hebben katten dus moet goed zijn voor die haren.

Ook wat astma problemen dus een goed filter is ook belangrijk.

Maar deze dingen samen in een stofzuiger gaat blijkbaar niet. De een heeft een minder filter, de ander minder zuigkracht, de ander teveel negatieve recensies.

Pfff kom er niet meer uit. Vergelijiingssites heb ik echt al bekeken, maar hoop dat ik hier betere tips krijg.

Twijfel nog tussen wen Philips parketgeval, een miele maar die heeft een minder filter. Een electrolux maar die is niet speciaal voor parket en schijnt wat minder gebruiksvriendelijk te zijn.

Tja wie heeft goede ervaringen??
Haha sorry na de eerste zin moest ik lachen.

Hoer goede tips. Is dat nieuw voor extreem goed?

Hoergoed!
Hahaha misschien nieuw woord ;)

Nee was een foutje. Heb m gewijzigd al :-)
Ik ben lid van de consumentenbond en kan even in hun app kijken welke goed scoort. Heb je een maximumbudget en wil je met of zonder zak
Ik heb pas geleden een Samsung gekocht (http://www.samsung.com/nl ... s-type-old/VCC8480H3R/XEN).

Geen stofzak, HEPA filter, 3 borsteldingen (1 voor parket, 1 turbo en een gewone geloof ik) en een mooi rood kleurtje.

Ik ben er blij mee, maar was niet heel goedkoop.
Ik heb een elektrolux. Op de eerste en tweede etage laminaat, beneden natuursteen en een kleed.

Ik ben uitermate tevrede over dit ding. Een enorme zuigkracht! Mijn vader heeft wel een gegrapt dat ie bang was dat hij het laminaat eruit zou zuigen.
AEG AJM 6820 JET MAXX

Met zak is dit de beste koop bij de cbond, incl Parketmond. Er waren nog 2 iets beter uit de test, maar zonder parketmond
Ik heb een Bosch Free'e, met een 15-meter-lang snoer, dus erg handig als je meerdere verdiepingen hebt! Goede zuigkracht en inclusief parketborstel en 2 kleine hulpstukjeshulpstukjes.
Komt wel goed, schatje!
Ik zou een stofzuiger nemen met een hepa-filter.
http://www.bosch-home.nl/BSGL52238.html
Komt wel goed, schatje!
Wij hebben inmiddels al 15 jaar een nilfisk. Is iets duurder dan de gemiddelde stofzuiger, maar doet het dus al zo lang prima. Wij hebben deze gekozen omdat die geschikt is voor veel kattenharen en ook kattengrid kan er mee opgezogen worden (onze katten gooien nogal veel grid de bak uit als ze bezig zijn,)
Wij hebben toevallig deze week er een gekocht omdat de oude versleten was. Ik heb gekozen voor een philips zonder zak, bij wehkamp voor 129 euro. Dat ding zuigt zo de mat op, echt niet normaal. Daarna even de bak leeggooien en klaar! Mijn man zuigt nu iedere dag omdat hij het zo'n fijn ding vind. 2 vliegen in een klap, haha.
zelfde gekocht als asset, 2 katten, hond en veel kids. houten vloer, gaat als een trein. Ben er heel tevreden over (en de prijs is ook leuk)
Wij hadden een jaar of 3 geleden een nieuwe stofzuiger gekocht die na een week al stuk ging. Terwijl dat dingen in reparatie was, had mijn man voor nood een Miele van marktplaats gehaald. De kapotte stofzuiger hebben we uiteindelijk weggegooid en de Miele gehouden Wat een superstofzuiger, ik wil nooit meer wat anders.
http://www.dyson.nl/store/helpmechoose.asp
Wij hebben een tijdje terug een Dyson gekocht. Zálig! Ook hier wat luchtwegenproblemen en nergens last meer van. Geen gedoe met een zak, gewoon elke keer de bak leeggooien (buiten!) in de container. Mét hepa-filter.

Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dyson !!! Kost wah, maar dan hedde ok wah.

Wij hebben er een genomen van pakweg 450,00.

En ik wil nooooooooit meer een ander merk.

Geen stofzuigerzak meer, mega zuigkracht, lange slang.
Dyson! Ik ben om, leek me onzin maar werkt fantastisch.
quote:Hasse88 schreef op 28 december 2011 @ 08:04:

Wij hebben een tijdje terug een Dyson gekocht. Zálig! Ook hier wat luchtwegenproblemen en nergens last meer van. Geen gedoe met een zak, gewoon elke keer de bak leeggooien (buiten!) in de container. Mét hepa-filter.

Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!Grappig, een zak leeg ik ongeveer eens in de zoveel weken, vind ik heel wat minder gedoe dan na elke zuigbeurt naar buiten te moeten om de bak te legen..
Bedankt voor alle tips. Gaan we ons even in verdiepen.

@Yogayup bedankt voor je aanbod.

We willen met zak omdat dat handiger lijkt met schoonmaken. Ik zie hier ook stofzakloze voorbij komen, is dat niet lastig met schoonmaken. Inderdaad zo'n Dyson hoor je lovende verhalen over, maar die zijn echt duur en het lijkt mij onhandig steeds die bak leeggooien. Heb je toch nog al dat stof steeds??

We hebben niet echt een maximumbudget. Gewoon wel een goede die voldoet aan onze eisen. Zulke dingen gaan jaren mee toch, hoop ik

Ohja een Hepa filter is wel een vereiste inderdaad.
De optie die ik noemde is met stofzak en hepafilter, prijs vanaf 102,-

Ik forum mobiel, en kan helaas de specs niet kopiëren vanaf de cbond app.

Zelf heb ik een Miele black pearl, kreeg ik gratis bij m'n wasmachine. Ook wel blij mee. (en nog nooit nagedacht over een stofzuiger )
quote:gizz schreef op 28 december 2011 @ 13:44:

[...]

Grappig, een zak leeg ik ongeveer eens in de zoveel weken, vind ik heel wat minder gedoe dan na elke zuigbeurt naar buiten te moeten om de bak te legen..Maar met een stofzuigerzak blaast je stofzuiger elke keer stof rond en met een Dyson heb je dat niet...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:DrFeel schreef op 28 december 2011 @ 07:59:

http://www.dyson.nl/store/helpmechoose.aspGoed gevoel bij Dr Feel ???
quote:Hasse88 schreef op 28 december 2011 @ 08:04:

Drie katten, maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest, wat een zuigkracht heeft dat ding!luchtwegenproblemen en Dyson ??? Dyson hanteert de laagste Hepa norm dus zijn sowieso vuiler dan welke andere goede stofzakzuiger zelfde geld voor de zuigkracht is veel minder weliswaar constant.
quote:Hasse88 schreef op 03 januari 2012 @ 06:50:

[...]

Maar met een stofzuigerzak blaast je stofzuiger elke keer stof rond en met een Dyson heb je dat niet...Dat denk jij fout !!! kijk maar eens naar de cijfers een stofzuiger net een h13 of h14 filter is echt schoner zeker juist met stofzak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven