wist je dit?

29-12-2011 20:20 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
It has been confirmed by science that a human being can bear 45 Del (units) of pain, but at birth, a woman can feel up to 57 Del (units) of pain! This is the kind of pain you feel when 20 of your bones have been fractured at the same time. Who else can bear this degree of pain if not your mother, who is also a woman!

Dus een mens kan tegen 45 Del pijn maar een vrouw voelt tijdens de bevalling 57 del pijn , dat is netalsof 20 van je botten tegelijk breken. Woww wij vrouwen zijn echt super tof :P
quote:Flowerfield schreef op 29 december 2011 @ 21:14:

Wij vrouwen zijn de lul als het op baren aankomt en daarom moeten we een medaille.

En een paar nieuwe laarzen. Een nieuwe camera en een nieuwe tas.

Jij snapt 'em Flower!
quote:Flowerfield schreef op 29 december 2011 @ 21:12:

En niet alleen ik hoor, van mij mag iedere vrouw die op wat voor manier ook een kind heeft gebaard een medaille krijgen.

ik ben het helemaal met je eens!
de ene wee is de andere niet, en de ene bevalling is de andere niet, ik vind dat getal 57 niet zo veel zeggend hoor, mijn ene bevalling was zwaar en pijnlijk, de volgende bevalling een fluitje van een cent, tja

Wij vrouwen zijn de lul als het op baren aankomt en daarom moeten we een medaille.

quote:tof schreef op 29 december 2011 @ 20:58:

Als ik het goed begrepen heb, wordt bij een ruggenprik, zodra volledige ontsluiting is bereikt, het infuus uitgezet, zodat je goed kunt meepersen. Dan zou je dus op dat moment opeens van 0 tot volle sterkte weeenpijn gaan, dat lijkt me pas erg!

Hoeft niet. Ik voelde door de ruggeprik niks meer. Ik heb zoon er in drie persweeen uitgeperst door te beginnen met persen als ik op de monitor zag dat er een wee aan kwam. Ideaal, van het hechten heb ik ook niks mee gekregen.

Ik vond een wee voelen alsof je onderlijf uit elkaar getrokken wordt. Dat is natuurlijk ook een klein beetje zo.

hahaha echt toevallig dat zijn de dingen die ik na de bevalling heb gekocht toen ik voor het eerst de stad in ging met de kleine
Kiespijn is erger dan een bevalling, vind ik. Met het voorbeeld dat na behandeling, heb je geen slapeloze nachten bij kiespijn.
Tsssk! Dat had je vent moeten kopen!

ik heb twee keer een bevalling gehad zonder verdoving, 20 botten breken was er niets bij... maar een maand na de bevalling moest ik een gaatje laten boren bij de tandarts en no way dat ik dat zonder verdoving zou laten doen
The past may be in tatters
But today is all that matters
Eigenlijk..ik durf het bijna niet te zeggen, vond ik bevallen best meevallen. Ik heb twee kinderen, ben nog nooit gehecht, allebei in 2 a 3 uur. Het verschilt dus erg van vrouw tot vrouw.

Maar toen ik een paar maanden terug een gaatje liet vullen zonder verdoving (vlgs de tandarts kon dat best) ging ik door de grond. Dat doe ik nooooit meer. Laat mij dan maar bevallen.

Die nieuwe laarzen heb ik dan weer wel gekocht.
Heeft iemand van jullie werkelijk ervaring met beiden, zowel een bevalling (zonder pijnstililng) als een botbreuk meegemaakt? Ik kan het zelf niet vergelijken, want nog nooit wat gebroken...
Elleboog uit de kom, die is teruggezet met alleen een valiumpje, telt dat ook?
Ik heb ook nog nooit iets gebroken dus zou het niet weten.
quote:bubbelwijn schreef op 29 december 2011 @ 21:38:

Elleboog uit de kom, die is teruggezet met alleen een valiumpje, telt dat ook?

Nee sorry, telt niet als botbreuk

(Maar ik geloof wel dat dit ook heel erg pijnlijk is geweest)
quote:tof schreef op 29 december 2011 @ 21:35:

Heeft iemand van jullie werkelijk ervaring met beiden, zowel een bevalling (zonder pijnstililng) als een botbreuk meegemaakt? Ik kan

het zelf niet vergelijken, want nog nooit wat gebroken...

Ik heb zelfs mijn stuitje gebroken tijdens de bevalling (meneer zat vast in het geboortekanaal, was niet tegenop te persen).

Het deed echt Heel Erg Zeer. Maar ik neem aan dat dit eerder uitzondering dan regel is.
Er zat ook nog een scheur in mijn bovenarmbot, die telt zeker ook niet?

Jee jij bent echt streng.;-)
quote:kriebelbeest schreef op 29 december 2011 @ 21:48:

[...]

Ik heb zelfs mijn stuitje gebroken tijdens de bevalling (meneer zat vast in het geboortekanaal, was niet tegenop te persen).

Het deed echt Heel Erg Zeer. Maar ik neem aan dat dit eerder uitzondering dan regel is.Dit lijkt mij dan wel enorm pijnlijk. Was het een grote baby, dat ie vast zat? Hier houd je ook nog heel lang last van volgens mij.
ik ben 4x bevallen maar vindt kiespijn inderdaad ook een graad erger nog....nooit meer......maar ik denk dat het met ook met de hormonen te maken heeft. Je weet waar je het voor doet met bevallen......

Ik was na nr 3 zooo bang weer voor de pijn dat ik bij nr 4 echt zoiets had en nu geen gezeur ik ga aan de ruggeprik ,dan maar in het ziekenhuis..moest toch ingeleid worden dus ja dan ben ik er toch...alleen vond het mevrouw het wel genoeg na een half uur weeen en kwam er in 2 persweeen uit..dus van 16:00 tot 16:30 heeft de hele bevalling incl weeen geduurd en daarvoor geen weeen gehad. Maar meen in dat half uur weet je wel weer wat het is..hoor..(maar kiespijn vindt ik nog steeds erger) haha
Puck
Hoe weet je eigenlijk dat die stuit gebroken was? Foto gemaakt?

Ik heb zelf ook een heule zere stuit gehad, maar heb er niks mee gedaan.

Achteraf stom.
Mijn laatste bevalling was een eitje (en iets met een zaadje enzo). Viel reuze mee. Schelden heb ik niet gedaan bij een bevalling. Wel met kopjes gegooid.
quote:bubbelwijn schreef op 29 december 2011 @ 21:49:

[...]

Dit lijkt mij dan wel enorm pijnlijk. Was het een grote baby, dat ie vast zat? Hier houd je ook nog heel lang last van volgens mij.

Nee, dat viel wel mee. Maar hij had zijn handen naast zijn gezicht geklemd, waardoor hij 'vast' heeft gezeten.

Ik heb 6 weken niet rechtop kunnen zitten.

Je man vroeg of je tussen de weeën door even koffie wilde zetten?
quote:kriebelbeest schreef op 29 december 2011 @ 21:48:

[...]

Het deed echt Heel Erg Zeer. Maar ik neem aan dat dit eerder uitzondering dan regel is.Mijn bekken raakte ontwricht door een errug groot kind met een errug groot hoofd. Dat deed en doet wel zeer. heb er helaas nog steeds last van.
Hier ook bekken naar de mallemoeren. Zelfs de osteopaat krijgt het niet goed.

Moet nu een foto laten maken om te kijken waarom het niet terug wil.
quote:Flowerfield schreef op 29 december 2011 @ 21:51:

Hoe weet je eigenlijk dat die stuit gebroken was? Foto gemaakt?

Ik heb zelf ook een heule zere stuit gehad, maar heb er niks mee gedaan.

Achteraf stom.Idd foto laten maken is het ziekenhuis. Is overigens verder niets mee gedaan, moest vanzelf weer helen (nu geen last meer van trouwens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven