Gezondheid alle pijlers

Vinger ontstoken

30-12-2011 12:49 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n velletje naast mn nagel weg gebeten gister.. Maar die is helemaal tot hoog ingescheurd.. (kennen we allemaal wel denk ik)

Alleen is het gaan ontsteken ben ik bang :( Het is helemaal rood en mn huid staat strak en het doet piijjnnnn!

Ja lekker dom, ik weet het..

Jullie hebben vast wel een tip / tips voor mij om de pijn te verzachten en de ontsteking te verminderen.

It hurts :'(
Internagelaktisch
Heb je evt jodiumzalf ergens in een verbandtrommel?

doe je dat op een gaas of pleister, verbinden en morgen eraf. ik heb ook nooit biotex en soda in huis en dit spul helpt wel. (ik heb een nagel-velbijter in huis, dus wel ervaring.
Je kunt ook even water koken, daar een lading zout in oplossen en daar je vinger in weken (als het ietsje is afgekoeld natuurlijk ). Iets minder effectief dan soda of biotex, maar ook nog prima. En dan kun je morgen Biotex of soda halen.
sodabadje helpt (volgens oma weet raad)

zwaar mosterd, (geen idee of dat helpt)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Haha, ik is nog in mn panty om jullie heerlijke reacties weer :D

Ik las trouwens ergens net dat zeezout(jodium houdend) ook werkt..

Ik beloof dat ik geen wasmiddel zal proberen!

(jeetje, jullie kennen me ondertussen blijkbaar al wel want ik was het stiekem wel van plan :p)
Internagelaktisch
Mika, er zit nog niet echt 'troep' in omdat ie pas sinds vanmorgen stom doet.. Wil dat voor zijn dus
Internagelaktisch
quote:nerd_ schreef op 30 december 2011 @ 13:14:

Hima, op jou ga ik maar niet in.

Je weet niet wat je zegt, en je "redeneert niet zuiver," zoals dat heet.

Nee, jouw 'rennen! Absoluut gelijk iets doen'! zijn zuivere redenaties..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh god, zit Nurd de boel weer op te stoken?
Je kan ook zout oplossen in warm water. Dat doe ik altijd omdat ik geen soda in huis heb, werkt ook goed.
quote:mika65 schreef op 30 december 2011 @ 13:13:

Had ik vorige week ook! Met een naald er in prikken zodat de "rotzooi" eruit kan dan is het zo over. Gaat de druk er een beetje af

Hoewel ik dat soort dingen zelf ook altijd erg verleidelijk vind om te doen, is dit natuurlijk niet echt een verantwoorde tip.

En als het nu alleen maar rood en pijnlijk is, bovendien niet echt zinvol.
Maar het helpt wel BE80
Als het al ontstoken is, kun je er ook zelf een gaatje in prikken. Houd een naald in een vlammetje om deze te ontsmetten, prik er het wondje mee door, druk vervolgens de pus eruit en houd je vinger een tijdje in een sodabadje. Schone pleister erop en herhaal de badjes een paar keer per dag.

Bovenstaande klinkt erger dan het is en is zeker minder vervelend dan helemaal naar de dokter te moeten
Ga in therapie!
Ik ga het zout proberen (heb zeezout MET jodium in huis) 3x vandaag en anders haal ik morgen alsnog soda of biotex. Beloofd :D

Thank you guys

(wou het ook gewoon even kwijt want ik voel me nu ook zielig bovenop dat ik down ben haha)
Internagelaktisch
@Mika: Mij meestal niet echt, maar vind het gewoon lekker om met een naald in m'n vinger te poeren...
Desinfecterende handgel. Is echt fantastisch spul om in huis te hebben. Werkt ook goed tegen puistjes.
Bahco, echt? Dat heb ik ook on huis namelijk.. Zout water staat nu af te koelen, daarna ff mn vinger insmeren ofzo?
Internagelaktisch
quote:Bahco schreef op 30 december 2011 @ 13:36:

Desinfecterende handgel. Is echt fantastisch spul om in huis te hebben. Werkt ook goed tegen puistjes.Wat?? Vertel!!
En ja, vertel eens, over die puistjes

Dat vind ik eigenlijk nog veel boeiender dan voor mn vinger :p
Internagelaktisch
.
quote:nerd_ schreef op 30 december 2011 @ 13:49:

Ik geef ' t op.

Als je wist wat ' t inhoudt, wat ' t risico is, en dat je als je slordig bent, bijna niet meer vanaf komt, zou je nu gelijk wel wat doen.

Nu kan je dat allemaal nog voorkomen.

Als je rillingen krijgt, hogere temperratuur, of ' t snel erger wordt, je je beroerd voelt, moet je ook nog naar een dokter.

Als iemand zegt "zeezout," kan er ook wel iemand komen die ' t heeft over aardstralen.

Je bent toch niet serieus, hoop ik?

Zowel: ben je dan ook zo iemand die zn kinderen (als je die hebt) thuis houd bij het minste of geringste hoestje, omdat het misschien wel eens een of ander verschrikkelijk virus zou kunnen zijn? Of meteen naar de dokter holt bij een rood plekje naast je nagel?
quote:nerd_ schreef op 30 december 2011 @ 13:49:

Ik geef ' t op.

Als je wist wat ' t inhoudt, wat ' t risico is, en dat je als je slordig bent, bijna niet meer vanaf komt, zou je nu gelijk wel wat doen.

Nu kan je dat allemaal nog voorkomen.

Als je rillingen krijgt, hogere temperratuur, of ' t snel erger wordt, je je beroerd voelt, moet je ook nog naar een dokter.

Als iemand zegt "zeezout," kan er ook wel iemand komen die ' t heeft over aardstralen.

Mag ik zeggen dat ik vind dat je lichtelijk doordraaft?

Ik heb dit probleem al vele malen aan de hand gehad (letterlijk en figuurlijk), maar leef nog steeds!
Nerd, als ik koorts krijg ga ik naar de HAP ok? Beloofd
Internagelaktisch
.
Nerd, je doet je naam eer aan.

*zwaai*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
;.
Het is maaique aan elkaar hoor..
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven