Vinger ontstoken
vrijdag 30 december 2011 om 12:49
Ik heb zo'n velletje naast mn nagel weg gebeten gister.. Maar die is helemaal tot hoog ingescheurd.. (kennen we allemaal wel denk ik)
Alleen is het gaan ontsteken ben ik bang
Het is helemaal rood en mn huid staat strak en het doet piijjnnnn!
Ja lekker dom, ik weet het..
Jullie hebben vast wel een tip / tips voor mij om de pijn te verzachten en de ontsteking te verminderen.
It hurts
Alleen is het gaan ontsteken ben ik bang
Ja lekker dom, ik weet het..
Jullie hebben vast wel een tip / tips voor mij om de pijn te verzachten en de ontsteking te verminderen.
It hurts
Internagelaktisch
vrijdag 30 december 2011 om 13:16
vrijdag 30 december 2011 om 13:17
vrijdag 30 december 2011 om 13:21
quote:mika65 schreef op 30 december 2011 @ 13:13:
Had ik vorige week ook! Met een naald er in prikken zodat de "rotzooi" eruit kan dan is het zo over. Gaat de druk er een beetje af
Hoewel ik dat soort dingen zelf ook altijd erg verleidelijk vind om te doen, is dit natuurlijk niet echt een verantwoorde tip.
En als het nu alleen maar rood en pijnlijk is, bovendien niet echt zinvol.
Had ik vorige week ook! Met een naald er in prikken zodat de "rotzooi" eruit kan dan is het zo over. Gaat de druk er een beetje af
Hoewel ik dat soort dingen zelf ook altijd erg verleidelijk vind om te doen, is dit natuurlijk niet echt een verantwoorde tip.
En als het nu alleen maar rood en pijnlijk is, bovendien niet echt zinvol.
vrijdag 30 december 2011 om 13:28
Als het al ontstoken is, kun je er ook zelf een gaatje in prikken. Houd een naald in een vlammetje om deze te ontsmetten, prik er het wondje mee door, druk vervolgens de pus eruit en houd je vinger een tijdje in een sodabadje. Schone pleister erop en herhaal de badjes een paar keer per dag.
Bovenstaande klinkt erger dan het is en is zeker minder vervelend dan helemaal naar de dokter te moeten
Bovenstaande klinkt erger dan het is en is zeker minder vervelend dan helemaal naar de dokter te moeten
Ga in therapie!
vrijdag 30 december 2011 om 13:28
vrijdag 30 december 2011 om 13:55
quote:nerd_ schreef op 30 december 2011 @ 13:49:
Ik geef ' t op.
Als je wist wat ' t inhoudt, wat ' t risico is, en dat je als je slordig bent, bijna niet meer vanaf komt, zou je nu gelijk wel wat doen.
Nu kan je dat allemaal nog voorkomen.
Als je rillingen krijgt, hogere temperratuur, of ' t snel erger wordt, je je beroerd voelt, moet je ook nog naar een dokter.
Als iemand zegt "zeezout," kan er ook wel iemand komen die ' t heeft over aardstralen.
Je bent toch niet serieus, hoop ik?
Zowel: ben je dan ook zo iemand die zn kinderen (als je die hebt) thuis houd bij het minste of geringste hoestje, omdat het misschien wel eens een of ander verschrikkelijk virus zou kunnen zijn? Of meteen naar de dokter holt bij een rood plekje naast je nagel?
Ik geef ' t op.
Als je wist wat ' t inhoudt, wat ' t risico is, en dat je als je slordig bent, bijna niet meer vanaf komt, zou je nu gelijk wel wat doen.
Als je rillingen krijgt, hogere temperratuur, of ' t snel erger wordt, je je beroerd voelt, moet je ook nog naar een dokter.
Als iemand zegt "zeezout," kan er ook wel iemand komen die ' t heeft over aardstralen.
Je bent toch niet serieus, hoop ik?
Zowel: ben je dan ook zo iemand die zn kinderen (als je die hebt) thuis houd bij het minste of geringste hoestje, omdat het misschien wel eens een of ander verschrikkelijk virus zou kunnen zijn? Of meteen naar de dokter holt bij een rood plekje naast je nagel?
vrijdag 30 december 2011 om 13:56
quote:nerd_ schreef op 30 december 2011 @ 13:49:
Ik geef ' t op.
Mag ik zeggen dat ik vind dat je lichtelijk doordraaft?
Ik heb dit probleem al vele malen aan de hand gehad (letterlijk en figuurlijk), maar leef nog steeds!
Ik geef ' t op.
Mag ik zeggen dat ik vind dat je lichtelijk doordraaft?
Ik heb dit probleem al vele malen aan de hand gehad (letterlijk en figuurlijk), maar leef nog steeds!