ben een beetje frustro....

30-12-2011 17:17 80 berichten
Bleeeeh! ben lamlendig en frustro.

Niks ergs hoor, gelukkig niet gewoon een baaldagje en zin in kletsen.

Vandaag ging ik naar de bios met mijn hé de vier-toets op mijn laptop doet het niet, ggrrr!

Goed, ging naar de bios met mijn vierjarige zoon, voor het eerst. Hij had een bak met popcorn voor zichzelf. Een paar dagen geleden had hij een zak met snoepjes gekregen van buren. Heel lief bedoeld maar o wat heb ik er een hekel aan als mensen snoep geven! Die snoepjes had ik ook bij me, in de haast voor het weggaan in mijn tas gestopt.

Kind kijkt film en (vr)eet popcorn en wil ook snoepjes. Ik geef hem een paar. Even later wil hij er meer. Nee schat je hebt zo echt genoeg. En hij maakt er een drama van! Later buiten wederom. Ik heb de snoepjes weggegooid, als je er zo mee omgaat kun je die niet hebben.

Maar ik was zo teleurgesteld in hem! Ik vond het eigenlijk een ontzettend verwend kreng.

het is verder tot nu niet weer leuk geworden vandaag. En ik heb al zo weinig vakantie. en ik heb geloof ik ook iets teveel geld uitgegeven in de euforie van de eindejaarsuitkering van eindelijk wat extra's. En en en

ik moet mezelf een schop onder de kont geven en iets huishoudelijks gaan doen maar ik heb ff geen zin!!!

wie wil er nog meer even kletsen/zeuren?
Ik heb ook niet de beste bui ooit... Hormonen gok ik zo... Ik wil een heel pak cafe noirs eten, maar dat mag ik niet van mezelf. Vandaag is idereen knapper en slanker dan in.. Realiteit gebied te zeggen dat knapper niet klopt, maar slanker hoogst waarschijnlijk wel...

Buiten zijn ze al met rotjes bezig en mijn kater wil van angst de meterkast is..

Ik wil gaan koken, omdat ik wil eten, maar ik heb geen honger, hoezo eetstoornis..

Ik moet plassen maar heb geen zin om op te staan, man is bezig met aquarium en pomp loopt, bak is half leeg, dus dat klatert nu. En dus moet ik nog erger plassen...

En naar alle waarschijnlijkheid is er vanavond niets op de tv wat ik wil zien en sta ik voor de ongelooflijke uitdaging om een film te kiezen hier thuis. En met een film-o-fiel als man, nou...

We hebben een prive videotheek, dus daar ga ik dan weer...twijfel twijfel twijfel... Want ik wil niets romantisch of iets waarbij ik me moet "inspannen" om t te volgen...

Zucht...

Ik hoop dat mijn hormonen snel weer gaan slapen, of wat ze doen als ze mij niet lastig vallen..
Lieve schat, je kind is 4 (die van mij doet het wel, zie je dat!). Hoe kun je dan verwachten dat hij met zo'n zak snoep kan gaan?

OT, ik moet studeren vandaag en dat lukt niet heel hard :(
Wees dankbaar ... als dit je problemen zijn...
Zeker 5 nummers gaan al op!

Zijn zak snoep toch? Ik snap wel dat hij er boos van werd. Maar toch, een dikke knuffel. Vanavond vroeg naar bed en morgen lekker feest vieren
Alle reacties Link kopieren
quote:achnein schreef op 30 december 2011 @ 17:28:

Lieve schat, je kind is 4 (die van mij doet het wel, zie je dat!). Hoe kun je dan verwachten dat hij met zo'n zak snoep kan gaan?

Ja, dat vraag ik me ook af. En uiteindelijk wordt zijn zak snoep nog weggegooid ook...
@alien, die andere zorgen bewaar ik voor een andere keer!

is het echt normaal voor een kind van vier? Ik snap wel dat het het wilde maar niet dat hij er zo'n drama van maakte. En zijn zak snoep tsja....hij lust alles en ik wil er toch voor waken dat hij echt overgewicht krijgt, hij zit er tegen aan.

ik ben ook niet zo blij met mezelf als moeder vandaag. Ik heb al een paar dagen een kort lontje tegen hem en ik denk ook steeds hormonen maar laat het dan nu ook maar eens doorzetten dan!
Stelletje zeikers hier....

Ik geniet van mijn laatste vrije dag, kijk in extreem slakkentempo opdrachten na van 'mijn' studenten, luister de Top 2000 en heb een prachtige outfit gescoord voor oudejaarsavond en ik hoef lekker niet op stap morgen dus voel me ineens heel volwassen. Ga lekker binnen mooi zitten zijn met vriend die ook een heel mooi jasje aantrekt.
@ailien... Ik ben ook echt dankbaar, zeker als ik andere topics lees, dan voel ik me ook wel een beetje kut, als ik zeur...
quote:rrinkje schreef op 30 december 2011 @ 17:36:

.hij lust alles en ik wil er toch voor waken dat hij echt overgewicht krijgt, hij zit er tegen aan.

Waarom geef je hem dan popcorn als je ook nog snoep bij je hebt?

Logisch dat hij dan begint te "vreten".
quote:achnein schreef op 30 december 2011 @ 17:28:

OT, ik moet studeren vandaag en dat lukt niet heel hard :(

Op je vraag: nee eigenlijk niet natuurlijk, maarrr dat kan soms best irrtiant zijn als je zo'n leuk harmonieus middagje uit met je kind in je hoofd hebt bedacht en kind dan net niet leuk meewerkt . Dus dan baal je en kun je 'chaggrijnig' worden omdat de realiteit even niet voldoet aan het plaatje wat in je hoofd zat. Uiteraard hou je nog steeds net zoveel van je kind maar soms ben je als moeder ook 'onredelijk'.

Succes met studeren.
quote:2Italy2 schreef op 30 december 2011 @ 17:30:

Zeker 5 nummers gaan al op!

[afbeelding]

ja dan zijn het definitly mijn hormonen!!!

heb aansluitend aan de film nog boodschappen gedaan, en nee ik vond al die mensen niet zo leuk...
Waarom geef je hem dan een bak popcorn?

En waarom geef je hem die snoep überhaupt nog?

'Nee' is toch ook een antwoord?

Had hem niets gegeven.

Ik denk dat je eerder naar je eigen gedrag moet kijken dan naar het gedrag van je kind.
Maar waarom neem je die zak snoep mee, als er ook popcorn in het vooruitzicht is?

Dat heet de kat op het spek binden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Meid, waarom dan die zak snoep meenemen? Dan is het toch niet gek dat je zoon meent dat hij ook snoep mag eten? Als je niet wil dat hij veel eet, moet je zorgen dat het niet beschikbaar is.
quote:secondhandsuus schreef op 30 december 2011 @ 17:38:

@ailien... Ik ben ook echt dankbaar, zeker als ik andere topics lees, dan voel ik me ook wel een beetje kut, als ik zeur...hier idem. maar als ik er niet aan toe geef word ik over het algemeen nog veel chagarijniger.
quote:no___ schreef op 30 december 2011 @ 17:38:

[...]

Waarom geef je hem dan popcorn als je ook nog snoep bij je hebt?

Logisch dat hij dan begint te "vreten".Dan moet zo'n knulletje natuurlijk zelf zeggen 'neen dank u moeder, ik meen genoeg te hebben aan de eerder door u verschafte versnaperingen'. Dat is lekker normaal.
helemaal gelijk wat betreft de popcorn en snoep.

wat mij betreft had hij geen popcorn gekregen maar man had hem er geld voor gegeven.

die snoep: voor we weg gingen was het niet heel gezellig hier zeg maar en hij vroeg erom. Ik gaf hem wat uit de zak omdat ik haast en geen zin had in nog meer toestanden en heb die zak eigenlijk gewoon zonder nadenken in de hurry we waren al laat door allerlei aankleedtoestanden in mijn tas gestopt.

heel erg stom.
quote:ailien schreef op 30 december 2011 @ 17:29:

Wees dankbaar ... als dit je problemen zijn...

Sorry, maar ik vind dit altijd zó'n dooddoener! Je kunt uit deze post geeneens halen dat dit haar enige problemen zijn. Het is soms fijn om je hart te luchten, daar is een openbaar forum voor.

Moest ik even kwijt .
Ja, soms lucht zeuren wel op... Ook al realiseer je je dat anderen wellicht meer te verduren hebben...
als het toegestaan is om te zeiken hier, komt ie dan:

Ik ben hoogzwanger, loop al over de uitgerekende datum en ben het zat! Ik ben het wachten zat, het vervelen thuis, die enorme toeter, al die kwaaltjes... ik wil mijn baby!

En dan moet ik voor slechts 3 dingetjes naar de supermarkt waar het wel lijkt alsof de hongerwinter gaat uitbreken en mensen hele karren volstouwen. (nog steeds niet uitgevreten na al die kerstdagen?? ) En aangezien lang staan voor mij al geen pretje meer is, is het niet leuk om achter zo een rij aan te moeten sluiten. (en de persoon achter mij zijn kar tegen mijn kont aan parkeert)

Ik heb zin in allerlei snaaiwerk, wat ik niet mag hebben. En dan háál ik het toch omdat ik de verleiding niet kan weerstaan. Eenmaal als het in huis ligt heb ik er totaal geen zin meer in. Neem ik toch een hapje, staat het mij gewoon tegen.
quote:Murdoch schreef op 30 december 2011 @ 17:43:

[...]

Dan moet zo'n knulletje natuurlijk zelf zeggen 'neen dank u moeder, ik meen genoeg te hebben aan de eerder door u verschafte versnaperingen'. Dat is lekker normaal.

o help ik ben echt heel erg als moeder...

ik heb geloof ik wat teveel van hem verwacht, arm kind, ik ben flink boos op hem geweest.

we hebben geldzorgen. Behoorlijk zo af en toe. En nu dan even die eindejaarsuitkering, even iets extra's. Ging al een hele hoop af door een hele ongelukkige en ook hele grote bekeuring die gelijk met mijn salarisstrook in de bus lag.

Ik dacht ik doe een leuk uitje met kind. Kost best wat hoor, vind ik. en dan wordt het drama. kon ik even helemaal niet handelen.
quote:Murdoch schreef op 30 december 2011 @ 17:43:

[...]

Dan moet zo'n knulletje natuurlijk zelf zeggen 'neen dank u moeder, ik meen genoeg te hebben aan de eerder door u verschafte versnaperingen'. Dat is lekker normaal.Dát zou echt perfect zijn, ja! En dat je kind dan de hele tijd lief en gefascineerd naar het scherm zit te turen en jij als trotse moeder hem een aai over zijn bol geeft .... enzo
quote:rrinkje schreef op 30 december 2011 @ 17:44:

helemaal gelijk wat betreft de popcorn en snoep.

wat mij betreft had hij geen popcorn gekregen maar man had hem er geld voor gegeven.

die snoep: voor we weg gingen was het niet heel gezellig hier zeg maar en hij vroeg erom. Ik gaf hem wat uit de zak omdat ik haast en geen zin had in nog meer toestanden en heb die zak eigenlijk gewoon zonder nadenken in de hurry we waren al laat door allerlei aankleedtoestanden in mijn tas gestopt.

heel erg stom.Ah, je appeaset hem met snoep. Misschien is het prettiger als je meer tijd uittrekt om weg te gaan. Dan ben je minder gehaast, ervaar je je zoon als minder vervelend en hoef je hem minder vaak te kalmeren met eten. Helpt misschien ook tegen zijn overgewicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven