Bonk.. Bonk.. Bonk.....

01-01-2012 12:12 31 berichten

DEFINITE VAN KATER OF EEN "HANGOVER" :

Een "kater" is het samenvattend gevoel dat optreedt enige tijd na het drinken van een grote hoeveelheid alcohol. De kater begint bij het weer nuchter worden. Hij bestaat meestal uit hoofdpijn, misselijkheid, braken, buikpijn, dorst, duizeligheid en vermoeidheid. Oorzaken zijn waarschijnlijk de verhoogde uitscheiding van urine door het effect van de opgenomen alcohol en de uit alcohol gevormde aceetaldehyde, die nog lang in het lichaam blijft nazinderen.

Wat voor *trucjes* hebben jullie tegen die soms oh zo gemene kater ?

Ik drink voor het slapen gaan 2 glazen water en zet er alvast 1 klaar voor als ik wakker word. Naast dat glas liggen dan al 2 paracetamolletjes tegen de hoofdpijn .. Daarnaast drink ik smoothies..

(minder of niet drinken telt niet )
Alle reacties Link kopieren
Een glas melk en een groot glas water voor ik ga slapen. Ik kan best veel drinken maar ik heb zelden een kater. Als ik er een heb doe je me de dag erna een groot plezier met een vette hap!
Ik heb gisteren een quatro fromaggi pizza ingeslagen .
Daar zijn dus die oliebollen voor.
Een oud huisgenootje van mij nam tegen de misselijkheid altijd een reistabletje in.
quote:stukje_cake schreef op 01 januari 2012 @ 12:23:

Een oud huisgenootje van mij nam tegen de misselijkheid altijd een reistabletje in.Dat klinkt best als een goed idee!
Een patatje met!
Niet teveel alcohol drinken
Cola en chips werkte voor een vriendin van mij altijd als een tierelier
Wisseldouchen. Werkt als een tierelier.
Alle goede en creatieve tips ten spijt, je voelt je nu zo omdat je lichaam een giga optater heeft gekregen van alle alcohol. Heel veel vocht drinken nu (water, that is), en je rustig houden.
Hier ook 2 grote glazen water drinken voor het slapen gaan, paracetamol bij het opstaan, douchen en me in een huispak hijsen, daarna de dag rustig beginnen met wat vruchtensap en een héél licht ontbijtje. Bij de tijd dat het avond is dan gaat er pas vette hap in.

Maar: dat is gelukkig alweer een goede tijd geleden... Ik hou liever maat zodat ik nog wat aan mijn zondag heb. Saai hé?
Iets wat veel inzet kost, maar wel goed blijkt te helpen is een stuk hardlopen. Het eerste deel is vreselijk, maar op een of andere manier schiet je lichaam daarna in een veel actievere stand.

Als ontbijt ei met spek.
quote:BarbaraAnn schreef op 01 januari 2012 @ 12:47:

Hier ook 2 grote glazen water drinken voor het slapen gaan, paracetamol bij het opstaan, douchen en me in een huispak hijsen, daarna de dag rustig beginnen met wat vruchtensap en een héél licht ontbijtje. Bij de tijd dat het avond is dan gaat er pas vette hap in.

Maar: dat is gelukkig alweer een goede tijd geleden... Ik hou liever maat zodat ik nog wat aan mijn zondag heb. Saai hé? Dan maar saai...ik heb hetzelfde gedaan gister. ik was de dag na kerst zo brak en beroerd door de alcohol,dat ik me voorgenomen had met O&N vooral water te drinken. 2 wijntjes en 1 glas champie, that's it. En vanmorgen weer fris en fruitig wakker geworden!!
Een troost; half NL heeft een kater.
ik niet :-)
"Take a hair of the dog that bit you"

Zei mijn vader altijd. De dag beginnen met waarmee je de avond daarvoor gestopt bent. Zou helpen tegen een kater.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om nu aan de champagne te gaan. Ik hou het wel bij water en ga straks een stuk lopen.
Ja, dat helpt wel, heb het wel eens gedaan. Maar je stelt de kater dan wel uit.
Van de week hadden ze bij Koffietijd over feiten en fabels van katers en wat helpt, heb alleen gister teveel op dat ik het nog kan herinneren .

Feit is dacht ik veel drinken. Water zou het moeten zijn maar ik heb een keer gehoord om te beginnen waar je de avond ervoor mee gestopt bent.

En wat denk je, het werkt!!! Vanochtend begonnen met een champagne ontbijt met champie en appelflappen en ik heb nergens last van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Die paracetamol moet je nemen voor je gaat slapen. Dus voor je je bed in duikt 2 paracetamol en een groot glas water en dan valt het reuze mee de volgende ochtend.

Voor mij werkt het perfect in ieder geval.

Ik houd me ook rustig op het moment omdat ik een kater zo vervelend vind. Dan maar wat minder drinken.
.
Ik snap dat zuipen niet. Waarom doe je jezelf dat aan? Vooral als je ook nog moet kotsen of überhaupt niet meer weet wat er gebeurd is de vorige avond.
Bazinga!
Kwaliteitsdrank drinken. Heb gisteren 1 fles champagne op en een halve fles rum. Heb geen kater, ben gewoonweg nog dronken. Ik vind het best, hoor. Heb er net een worstenbroodje ingegooid en straks ga ik spruitjes, met gebakken krieltjes en een vegaschijf eten. Ben ik daarna weer helemaal het vrouwtje.
Klinkt lekker Aubrey, heerlijk spruitjes. Ik moet nog bedenken wat ik ga maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Aubrey schreef op 01 januari 2012 @ 14:49:

Kwaliteitsdrank drinken. Heb gisteren 1 fles champagne op en een halve fles rum. Heb geen kater, ben gewoonweg nog dronken. Ik vind het best, hoor. Heb er net een worstenbroodje ingegooid en straks ga ik spruitjes, met gebakken krieltjes en een vegaschijf eten. Ben ik daarna weer helemaal het vrouwtje. Zelfde hier, alleen met kipfilet. Lekker, ik kan wel meerdere malen per week spruitjes eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven