gek van mezelf honger

01-01-2012 20:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ik moet dit even van mij afschrijven ik moet en wil echt graag afvallen. maar ik word gek van de honger nu terwijl ik gewoon gegeten heb avond eten dze honger is dus niet echt , ik moet het even kwijt ik haad die buien wau dat ik er maar eens van af kwam, nou ja even van mij afschrijven helpt wel.
Wau?

Veel water drinken, een appeltje! Succes
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
bedoel wil
Ga iets doen, zoek afleiding.

Als je genoeg eet (heel belangrijk!) heb je inderdaad waarschijnlijk geen honger, maar je moet wennen aan de nieuwe hoeveelheid. Verbiedt jezelf niet te veel, dat is een recept voor obsessie en vreetbuien. Als je op een rustig tempo gezond eet zal je zien dat je je gauw beter voelt.

Succes!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
ja bij mij is het toch wel eten een uitlaatklep

voor problemen probeer ook afleiding te zoeken heb nu ook geen ongezonde dingen in huis, en ga morgen sporten
.....
Honger? Mens wees blij dat je geen idee hebt hoe honger voelt.

Je hebt trek en bent niet sterk genoeg om dat te weerstaan, dat zul je moeten doen met wilskracht en doorzettingsvermogen.
quote:Bianca40 schreef op 01 januari 2012 @ 20:49:

Je hebt trek en bent niet sterk genoeg om dat te weerstaan, dat zul je moeten doen met wilskracht en doorzettingsvermogen.Aaarghh, Bianca, je klinkt als m'n moeder!
Zit je voortdurend op je maaggevoel te letten dan, omdat voedsel de belangrijkste betekenis voor je heeft?

Schot voor de boeg: misschien moet je meer eiwit en minder koolhydraten eten? Eiwitten verzadigen veel meer dan koolhydraten.
En veel water drinken. Helpt ook tegen 'honger' en spoelt je lijf door. Afval wegwerken enzo.

Het went hoor. Volhouden en straks weet je iet beter meer.
quote:hekje schreef op 01 januari 2012 @ 20:51:

[...]

Aaarghh, Bianca, je klinkt als m'n moeder!Ja... en ook als mijn eigen moeder... maar ze had wel gelijk. Dat overdreven hysterische gedoe van 'honger' hebben... zeg gewoon dat het je niet lukt om te lijnen, heeft niks met honger te maken.
Wat de rest zegt...

En in plaats van water drinken kan je ook wat komkommer eten.

Ik vind het trouwens meer klinken alsof je niet genoeg eet, omdat je van jezelf niet meer mag, en je daardoor nog steeds trek hebt. En daardoor ga je snaaien en daardoor dus niet afvallen.

Kijk eens op de site van het voedingscentrum wat je per dag binnen krijgt. Dikke kans dat dat veel te weinig is. En dan gaat je lichaam in spaarstand en dan val je dus niet af.
Waarom eet je niet lekker augurk? Dacht iets van 5 kl dus je komt er niet van aan en vult toch.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zou je niet wat kleinere maaltijden verdeeld over de dag kunnen eten ipv 3x een maaltijd. Zo blijft je spijsvertering opgang en kan je als je b.v. s morgens rond 8 uur en 's middags rond 12 uur 2 boterhammen eet, 's morgens om 8 en 10 uur een boterham eten en 's middags om 12 en 15 uur een boterham. En komkommer o.i.d. tussendoor?

Het is maar een idee hoor, ik heb nooit gelijnd maar weet van mijn ouders dat die niet echt zijn gaan lijnen maar hun eetpatroon samen met gaan sporten hebben veranderd.
Neem deze tegen de honger, TO:

Te koop bij lidl voor anderhalve euro ongeveer.Wel iets anders, bijvoorbeeld een snee brood of koek, weglaten.

Maar deze vult heel goed en is ontzettend lekker.
quote:Bianca40 schreef op 01 januari 2012 @ 20:49:

Inderdaad, want honger doet pijn, heel erg veel pijn

TO, er zijn al goede tips gegeven. Daarnaast is het belangrijk om de 'juiste' producten te eten. Ik denk dat er genoeg topics op het forum zijn om informatie uit te halen.

En wanneer je 'honger' hebt, kan je best iets eten. Eet dan bijvoorbeeld een wortel, stuk komkommer, stuk paprika.
Je mag toch zeker wel fruit?
Wanneer je gaat lijnen met het idee dat je niets meer mag, zal je altijd trek houden. Alleen het idee dat je niet mag eten is voor de meeste mensen al een trigger om de hele dag juist aan eten te denken. Neem normale porties, eet voldoende groente, fruit en vezels en geniet af en toe van iets ongezonds. Kijk eens op het internet naar gezonde tussendoortjes. Een eitje, een stuk komkommer met een yoghurtdipsaus, een handje nootjes, etc Alleen op die manier is het ook vol te houden. Nu 5 of 10 of misschien wel 20 kilo afvallen is nog niet eens de grootste prestatie, het eraf houden is voor de meeste mensen nog veel moeilijker.
Deze, 110 cal per zakje:

voor als je van drop houdt. In meer smaken.
aaargh dat ken ik. Juist als je gaat lijnen, denk je de hele dag aan eten!!!
Als ik niet meer mag snoepen, maar wel lekkere trek heb, ga ik dingen doen. De was, strijken, schoonmaken, planten water geven, etc. Dan ben ik met wat anders bezig en is het gevoel even weg.

Ik eet 'smorgens, tussen de middag, avond en na het avondeten bij de thee een koek(je). Dat kan ik prima laten, maar dat duurt even een paar dagen voor mijn hersenen daar op ingesteld zijn. Dus is het een paar dagen bikkelen en dan taal ik er niet meer veel minder naar en kan ik dat veel beter volhouden. Ff bikkelen en dat is erg lastig na deze feestdagen. Is het niet beter om dat pas over 1 week te gaan doen, op het moment dat het gewone dagelijkse leven weer normaal is.
Als je zeker weet dat het geen honger is (eet je wel genoeg dus?) maar gewoon lekkere trek, ga dan je tanden poetsen.

Was een tip die ik ooit gelezen heb van Pamela Anderson.

Of all people...

Maar het werkt echt.

Het is iets psychologisch he, nadat je je tanden hebt gepoetst ga je niet iets eten.
iedereen bedankt voor de tips als je mijn op leest schrijf ik ook dat ik weet dat het geen honger geen echte honger meer hoofdhonger

maar voel me nu, weer wat beter word er soms gewoon depri

van , maar vandaag genoeg te doen opruimen en zo en morgen weer sporten dus....

ps ik heb moeite met schrijven

en ja daar krijg ik hulp voor
En als je nou eens met jezelf afspreekt dat je als je 'honger' hebt, je wél gewoon iets mag eten?

Ik ben 1,5 jaar gelden 10 kilo afgevallen en juist NIET door te lijnen. Ik zorgde ervoor dat ik genoeg ging sporten en dat ik een gezond eetpatroon had. Ik at niets meer waar suiker in zat (dus geen koekjes oid), maar wel veel groente en fruit.

Wat is er mis met een appel eten, een stuk komkommer, wortel of paprika?

Als je jezelf van alles ontzegt krijg je alleen maar meer het idee dat je iets moet eten van jezelf, en als je van jezelf alles mag zolang het maar gezond is, is het alweer een heel ander verhaal.

Maar goed... Diëten en lijnen vind ik sowieso al jeukwoorden, maar dat is een heel ander verhaal... (Genoeg bewegen een een gezond eetpatroon daarentegen....)
Het is heel normaal dat je rond 20:30 trek krijgt als je om half 6 avondeten hebt gegeten! Gewoon luisteren naar je gevoel. Neem een tussendoortje (een boterham met beleg, een pakje evergreen, 2 crackers met beleg of iets anders) en een appeltje erbij en weg honger.. En weg drang naar slecht voedsel.
anoniem_104877 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 12:26
Reden: tikfoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven