seksueel misbruik

02-01-2012 11:01 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de titel maar heel direkt en duidelijk gehouden zodat mensen die hier niet mee geconfronteerd willen worden dit ook niet open klikken. Ik lees en schrijf al een aantal jaren mee maar heb voor dit probleem een nieuwe nick aangemaakt.

Ik zal het zo beknopt mogelijk proberen te houden. Ik ben van mijn 4e tot 12e misbruikt door een familielid. Ben hiervoor in therapie geweest heb aangifte gedaan etc. met als gevolg dat dit stukje verleden mijn leven (al lang) niet meer beheerst. Echter werd ik eind 2010 geconfroteerd met deze man en ben ik te weten gekomen dat hij in contact was met meerdere kleine kinderen en zelfs dat deze kinderen ook bij hem in bed sliepen. Ik heb het toen heel erg moelijk gehad en heb de moeders van de kinderen met behulp van anderen en instanties daarvan op de hoogte gebracht. Politie is zelfs om de hoek wezen kijken maar beide moeders hebben geen aangifte gedaan. Via via kan ik deze moeders een beetje volgen. Nu weet ik dat 1 moeder deze man heeft geconfronteerd met zijn daden en wil niets meer met hem te maken hebben. Echter heeft de andere moeder na verloop van tijd weer contact met hem gezocht. Hij heeft toegeven aan haar dat hij mij en anderen misbruikt heeft (lees hij heeft mij al ontmaagd toen ik 4 jaar was) en heeft daar ontzettend spijt van en zal het nooit weer doen. Moeder in kwestie heeft tegen een hele goede vriendin van mij gezegd dat ze het heel erg vond voor mij maar dat ze wel gelooft dat hij spijt heeft van zijn zonden en dat ze eraan dacht te werken aan het herstellen van het contact tussen haar en deze man. Mijn vriendin wil door deze uitspraken helemaal niets meer met haar te maken hebben. Tot overmaat van ramp ben ik na de kerst op een sociaal netwerk foto's tegengekomen dat zij de kerst met haar kinderen (ja ze heeft er meerdere) bij hem heeft doorgebracht !! Als ik daaraan denk voel ik me ziek worden. Ik heb vorig jaar mijn hele hebben en houden tijdelijk op z'n kop gezet omdat ik dacht juist te handelen door moeders te waarschuwen voor deze man. Wat er nu gebeurt kan ik niet bevatten. Weet eigenlijk ook helemaal niet hoe ik hiermee om moet gaan. Omdat ik het niet begrijp. Deze moeder heeft een aantal jaren geleden op een ouderavond van een leerkracht op school te horen kreeg dat die het vermoeden had dat haar kind misbruikt werd (heeft ze mij zelf verteld). En nu zegt ze dat ze bijna zeker weet dat haar kinderen niets is overkomen. Ik hoop voor haar dat het waar is maar waarom dan die man blijven zien?

Begrijpen jullie mijn standpunt? En wat zouden jullie doen in deze situatie? Iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt?
de naam en alle gegevens van die smeerpijp op internet ploffen.

schrijf geenstijl anders...
Ik begrijp je standpunt en vind dat je correct gedaan hebt, helaas niets dergelijks meegemaakt en wens je ook veel sterkte
Dank voor jullie reactie. Het gaat mij nu even niet om die man maar meer om die moeder die ervoor kiest om haar kinderen aan deze man "bloot te stellen". Ik ben zelf moeder en gruwel gewoon bij dat idee. Deze vrouw heeft daar toch niets te zoeken?
Waar zitten die kinderen op school? Ga die directeur melden wat je weet. Welke HA hebben ze? Vertel hem wat je weet. Bel het AMK leg uit en vraag wat je wel kan doen.

Het AMK is er voor iedereen die met zorgen en vragen over kindermishandeling rondloopt.

0900-1231230

Ook als u twijfelt: 'Is dit wel kindermishandeling?'

Ook als u alleen advies wilt: 'Wat kan ik zelf doen om dit kind te helpen?'

Ook als u vindt dat het AMK onderzoek moet doen.

Ook als u niet wilt dat uw naam genoemd wordt: u kunt anoniem blijven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat verschrikkelijk!!

En wat een moeilijke situatie.. Kun je niet bij een hulpinstantie informeren over wat je nu kunt?
Wat een moeilijke situatie!!! Ik kan me voorstellen dat jij je er vreselijk onder voelt en alles in jou in opstand komt.

Ik vrees dat je weinig kunt doen richting deze moeder. Je hebt met haar gesproken en ze is blijkbaar niet van plan te luisteren.

Natuurlijk weet je niet zeker dat hij haar kinderen seksueel misbruikt, maar je hebt in ieder geval een gegronde reden om er vanuit te gaan dat dit zeker zou kunnen gebeuren.

Misschien kun je contact opnemen met het AMK en de situatie uitleggen. Helaas is mijn ervaring als leerkracht dat ze een melding / zorgen regelmatig niet serieus nemen, maar dan heb je het in ieder geval wel geprobeerd.

Probeer ergens gehoor te krijgen, zodat er mensen komen die de kinderen in de gaten kunnen houden (AMK, eventueel misschien huisarts).

Ik weet hoe lastig het is om voor je gevoel toe te moeten kijken en niks te kunnen doen. Dat is echt vreselijk! Helaas kun je volgens mij niet zo heel veel doen in dit soort gevallen, behalve ervoor zorgen dat de kinderen in de gaten gehouden worden, zodat signalen eerder opgemerkt worden.
Ik zou het risico wat die vrouw neemt niet nemen nee, daar heb je gelijk in. Maar zij denkt daar helaas anders over, ik zou Enn haar tips volgen om te beginnen, misschien dat ze idd wel naar een HA of een school wilt luisteren?
AMK is vorig jaar ook op de hoogte gebracht via iemand anders die ook door die man misbruikt is. Huisarts weet het en bij de politie is ook alles doorgegeven. Zij heeft besloten geen aangifte te doen en wilde haar kinderen die hele molen waar zo doorheen zouden moeten besparen. AMK en ruttemetut heeft ze op een gegeven moment via een psycholoog van 1 van haar kids kunnen afschudden en ze neemt nu de persoon die AMK heeft ingeschakeld heel erg kwalijk (ze zei letterlijk dat ze heel erg boos is op die persoon) omdat ze er zoveel moeite moest doen om ze bij haar weg te houden.

Nu ik mijn hart een beetje lucht kom ik tot de conclusie dat deze vrouw zich echt geen moeder mag noemen.....
Wat is AMK juist (sorry belg hier)? Is dat zoiets als bijzondere jeugdzorg (dat ken ik hier wel)?
quote:flutzel schreef op 02 januari 2012 @ 11:19:

Wat is AMK juist (sorry belg hier)? Is dat zoiets als bijzondere jeugdzorg (dat ken ik hier wel)?Advies&Meldpunt Kindermishandeling
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ah, dank je wel, Enn
quote:annelietje schreef op 02 januari 2012 @ 11:17:

AMK en ruttemetut heeft ze op een gegeven moment via een psycholoog van 1 van haar kids kunnen afschudden en ze neemt nu de persoon die AMK heeft ingeschakeld heel erg kwalijk (ze zei letterlijk dat ze heel erg boos is op die persoon) omdat ze er zoveel moeite moest doen om ze bij haar weg te houden.

.Dus wéér bellen. Bel het AMK .
Ik denk dat ik dat maar ga doen...
Doen hoor. Je kunt niet heel de wereld redden, maar dan heb jij er in ieder geval alles aan gedaan en kun (moet) je het loslaten.
Ja maar dat dacht ik een jaar geleden ook te hebben gedaan. Nu een illusie armer...

En weer alles oprakelen....
Die kinderen zullen je dankbaar zijn, zelfs al wordt er niets mee gedaan. Mochten ze er ooit later achter komen via dossiers oid dat er toen wél melding is gedaan dan zullen ze blij zijn te weten dat er toen in ieder geval iemand een sodemieter om ze gegeven heeft.

Wat een snertmoeder!

En jij bent een lief mens dat je hier wat mee doet.
quote:annelietje schreef op 02 januari 2012 @ 11:36:

Ja maar dat dacht ik een jaar geleden ook te hebben gedaan. Nu een illusie armer...

En weer alles oprakelen....

Bellen en de AMK medewerker bevestigen is niet oprakelen. Dat is de signalen bevestigen en daarna doorgaan met jouw leven.

Excuus dat ik geheel niet op jou reageer. Ik zie hier een aantal kinderen in potentieel gevaar. Dan kan je als mens één ding doen (ook al heeft het er alle schijn van dat het geen zoden aan de dijk zet) aandacht vragen voor het gezin waar deze kinderen bij horen.
quote:annelietje schreef op 02 januari 2012 @ 11:36:

En weer alles oprakelen....Dat is heel erg voor je. Maar alles is al opgerakeld. Sluit het af door een melding bij het AMK te doen. Daarna is het jouw verantwoordelijkheid niet meer.
ja ik begrijp je ,

ben zelf misbruikt van mijn 9de tot mijn 15de ook door de ex van mijn zus

ik probeer me er niet druk om te maken,

daar ga ik zelf namelijk aan onderdoor en dat merk ik ook bij jou lieve TO

ookal word ik er wel kotsmisselijk van,

je kunt er niet meer aan doen dan je gedaan hebt en daar heb ik heel veel respect voor,

heel goed van je dat je die mensen hebt ingelicht.

en wat bloemetje zegt helemaal waar,

ik denk dat jij dat zult begrijpen als geen ander
quote:papyrus schreef op 02 januari 2012 @ 11:03:

de naam en alle gegevens van die smeerpijp op internet ploffen.

schrijf geenstijl anders...

Dan heb je kans te worden veroordeeld wegens laster.

TO, blijf altijd zorgvuldig/voorzichtig.
haarklover wijzigde dit bericht op 02-01-2012 11:53
Reden: vriendelijkere formulering
% gewijzigd
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik zag ook het gevaar....daarom alles een jaar geleden in werking gezet. Ook al ervaring met AMK, dat is niet alleen 1 telefoontje. Moeder kiest nu bewust voor deze situatie en is boos op mijn zusje die AMK heeft ingeschakeld. Realiseer me dat ik bang ben voor een hysterisch wijf bij ons voor de deur. Qua relaties en banden is ze maar 1 stap van mij verwijderd. Ik wil nirt dat dit mijn gezin (weer) raakt. Ik weet dat het juist is om aan de bel te trekken maar iets houdt mij tegen.
Je mag jezelf ook beschermen tegen het oprakelen.

Dat houdt volgens mij in, dat je summier bent in jouw informatie over jouw eigen situatie.

Dit valt in 2 zinnen te zeggen en dan over op het gedrag van moeder.

Ik probeer me te bedenken wat er in het hoofd van de moeder omgaat, dat ze miept over het AMK en de aangever, ipv dat ze kijkt naar het waarom deze ingeschakeld zijn.

En dan nog contact met deze man, écht, kan er met mijn pet niet bij.

Als ik als meelezer het al niet snap, hoe moet het dan wel niet voor jou zijn ?
Wat Enn zegt. AMK bellen en met hen je zorgen bespreken!!

Deze moeder is op de hoogte van het verleden van deze man en zorgt er desondanks voor dat deze man contact heeft met haar kinderen. Hierdoor is het de vraag of ze haar verantwoordelijkheid als moeder neemt om haar kinderen te beschermen en veiligheid te bieden.

Het AMK kan hier onderzoek naar doen.
quote:annelietje schreef op 02 januari 2012 @ 11:57:

Ik zag ook het gevaar....daarom alles een jaar geleden in werking gezet. Ook al ervaring met AMK, dat is niet alleen 1 telefoontje. Moeder kiest nu bewust voor deze situatie en is boos op mijn zusje die AMK heeft ingeschakeld. Realiseer me dat ik bang ben voor een hysterisch wijf bij ons voor de deur. Qua relaties en banden is ze maar 1 stap van mij verwijderd. Ik wil nirt dat dit mijn gezin (weer) raakt. Ik weet dat het juist is om aan de bel te trekken maar iets houdt mij tegen.Je kan met het AMK besprken om, mocht het tot een melding komen, dit anoniem te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven