nederlandse vrouwen op forums bitchy

02-01-2012 03:31 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
het valt mij op dat vrouwen op bv. de viva vaak heel bitchy en kattig reageren als iemand een vraag stelt en ze het niet eens zijn met de vraag stelster of de situatie.

ik ga vaak naar amerikaanse/internationale/belgische forums en daar is dat niet zo erg... meer hulpvaardig, grappig etc. of ze leggen het op een respectvollemanier uit dat ze het ergens niet mee eens zijn.

iemand anders dit opgemerkt???

NL vrouwen vrij bitchy op forums

Totaal aantal stemmen: 66

mee eens (68%)
niet mee eens (20%)
f*ck u!!!!! ik ben niet bitchy!! (12%)
quote:galadriel schreef op 02 januari 2012 @ 10:31:

Wat is er mis mee dat Nederlandse vrouwen graag in spijkerbroek met t shirt lopen?Eens. En het dragen van een spijkerbroek maakt trouwens iemand nog geen bitch.
Ik ben het eens met hkgirl. Op de Amerikaanse forums waar ik kom is de bewoording heel correct, hartelijk, vriendelijk, respectvol. Men zegt tenslotte wel wat men vindt, maar zonder er iemand mee te kwetsen. Kwetsen is een doodzonde.

Dat geldt overigens niet voor alle forums waar men soms wel degelijk in telegramstijl en heel direct reageert.

Ik heb me lange tijd afgevraagd wat er verschillend is tussen de volken. Ik denk dat deze Amerikaanse hartelijke toon een tool is om een veilige afstand te creëren. Zoals de Engelsen.
Kan de toon wel hartelijk zijn, dat is nog wat anders dan gemeend. En negen van de tien keer geloof ik het niet zo, dat hartelijke.
Ik weet niet of je kunt stellen dat het Viva forum de norm is. Ik kom ook op andere Nederlandse fora en daar is de sfeer anders.

Wat in dit topic als Hollandse directheid of zoiets werd genoemd vind ik gewoon getreiter of rellen. Ik denk dan altijd dat deze dames dit IRL nooit zo zouden zeggen.
Oh boehoe. Gaan we weer op die toer? Als er echt iets is, dan zijn de reacties hier hartverwarmend. Maar gaat men zitten huiliën dan bestaat de kans dat men "bitchy" reageert. Als in: niet meehuilen, schop onder de kont, confronteren. Ik vind het juist verfrissend dat men je hier aanspreekt op je eigen verantwoordelijkheid.

En wat ze van 'ons' vinden in het buitenland, zal me echt jeuken.
quote:Bahco schreef op 02 januari 2012 @ 10:39:

Ik ben het eens met hkgirl. Op de Amerikaanse forums waar ik kom is de bewoording heel correct, hartelijk, vriendelijk, respectvol. Men zegt tenslotte wel wat men vindt, maar zonder er iemand mee te kwetsen. Kwetsen is een doodzonde.

Dat geldt overigens niet voor alle forums waar men soms wel degelijk in telegramstijl en heel direct reageert.

Ik heb me lange tijd afgevraagd wat er verschillend is tussen de volken. Ik denk dat deze Amerikaanse hartelijke toon een tool is om een veilige afstand te creëren. Zoals de Engelsen.

In beide landen geweest, in eentje langere tijd gewoond.

Maar geloof me de toon is misschien vriendelijker (iets met toon en muziek, wat zij iid. beter beheersen). Maar de gedachtengang erachter is echt niet vriendelijker of aardiger, of minder vriendelijk.

Ik heb persoonlijk echt liever dat mensen eerlijk in mijn gezicht zijn, dan achter mijn rug om lullen. Gossip is heel groot goed in Angelsaksische landen.

Natuurlijk is dit ook een generalisatie, maar ook een beetje cultuur.
quote:Aubrey schreef op 02 januari 2012 @ 10:39:

[...]

Eens. En het dragen van een spijkerbroek maakt trouwens iemand nog geen bitch.Idd. Ik zie het verband niet dat NL vrouwen evt. gezet zijn en wat voor kleding ze dragen tov het gedrag/bitcherig zijn op een forum.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geen idee, ben nog nooit op een ander forum geweest en over dit forum per ongeluk gestruikeld (en blijven hangen). Geen vergelijkingsmateriaal dus.

Ben ook niet Nederlands overigens maar Française. Ik neem over het algemeen geen blad voor mijn mond, zowel op het forum niet als in mijn dagelijkse leven. Zakelijk gezien val ik vrees ik in de categorie dragonder als ik iets voor elkaar moet krijgen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 02 januari 2012 @ 09:54:

Nee, want ik kom niet op andere fora. En ik heb nog steeds de hoop dat Viva ooit weer leuk gaat worden zoals vroeger.Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Al zijn de wonderen de wereld ook niet uit natuurlijk.
Riep u mij?
quote:nessemeisje schreef op 02 januari 2012 @ 10:54:

Oh boehoe. Gaan we weer op die toer? Als er echt iets is, dan zijn de reacties hier hartverwarmend. Maar gaat men zitten huiliën dan bestaat de kans dat men "bitchy" reageert. Als in: niet meehuilen, schop onder de kont, confronteren. Ik vind het juist verfrissend dat men je hier aanspreekt op je eigen verantwoordelijkheid.

En wat ze van 'ons' vinden in het buitenland, zal me echt jeuken.Ben het vaak met je postings eens geweest maar nu toch niet. En het gaat er ook niet om wat ze van ons vinden in het buitenland toch? Opvallend is wel dat als iemand een zielig verhaaltje er heeft er dan vaak van die "knuffel" emoticons worden geplaatst, dat bedoel je zeker met hartverwarmende reacties? En het is altijd goed als je een eerlijk advies krijgt waar je echt iets aan hebt. Maar dat is hier vaak ook niet het geval, dat herkent elke regelmatige forummer hier wel denk ik, het is vaak zeer onvriendelijk.
Wat is dan zo onvriendelijk?

Kom eens met voorbeelden (let op: noem niemand bij naam, anonimiseer)
quote:tartufone schreef op 02 januari 2012 @ 11:02:

[...]

Ben het vaak met je postings eens geweest maar nu toch niet. En het gaat er ook niet om wat ze van ons vinden in het buitenland toch? Opvallend is wel dat als iemand een zielig verhaaltje er heeft er dan vaak van die "knuffel" emoticons worden geplaatst, dat bedoel je zeker met hartverwarmende reacties? En het is altijd goed als je een eerlijk advies krijgt waar je echt iets aan hebt. Maar dat is hier vaak ook niet het geval, dat herkent elke regelmatige forummer hier wel denk ik, het is vaak zeer onvriendelijk. Advies kan wel degelijk eerlijk zijn en helpvol, maar niet als zodanig herkent worden door een TO, omdat het niet is wat zij of hij wil horen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@Star en Galadriel:

Ik weet het niet. Het vereist een heel aparte manier van denken, maar kinderen zijn daar natuurlijk ook mee grootgebracht.

Men zegt dan bijvoorbeeld: "het spijt me dat u dit moet meemaken". Dan denk je: och wat sympathiek; die leeft helemaal mee. Maar twee regels verder lees je dat hij zijn vriend gerechtelijk gaat vervolgen om een paar honderd dollar. En de vriendschap gaat dan gewoon door.

Het is een vreemde mix van zakelijkheid en hartelijkheid. Beide noodzakelijk voor hun samenlevingsvorm, denk ik.
@Rosanna, absoluut, ben ik helemaal met je eens. Maar TO heeft ook gelijk.
Veel mensen vinden het inderdaad leuk om lullig te reageren.
quote:tartufone schreef op 02 januari 2012 @ 11:11:

@Rosanna, absoluut, ben ik helemaal met je eens. Maar TO heeft ook gelijk. Ik zal ook niet ontkennen dat niet iedereen hier lief en aardig is, maar wat ik vaak lees, is dat een TO boos wordt en vindt dat mensen niet aardig zijn wanneer de reacties niet in het straatje passen. Wat niet wegneemt dat het gezegde over de toon ook klopt hoor. Het is niet altijd handig om er met de botte bijl op in te hakken

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:doorbitch schreef op 02 januari 2012 @ 11:14:

Veel mensen vinden het inderdaad leuk om lullig te reageren.

Misschien heb ik mij hier ook wel eens schuldig aan gemaakt...

Maar bedenk goed dat dit alleen maar gebeurd omdat mensen hier anoniem zijn, ik geloof niet dat mensen dit zo gauw IRL zouden doen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 januari 2012 @ 10:21:

Ik had eigenlijk bij mijn posting een disclaimer moeten zetten, ik kom echt niet graag op de pijler Actueel. Daar zitten echt een paar slangen waar ik geen zin in heb. Die had ik in mijn bewoording over bitchy op het forum niet meegerekend. Over het algemeen zijn op die pijler veel forummers die de sfeer er niet leuker op maken.Eens. Ik heb er jarenlang met veel plezier meegeschreven maar ik kom er nu bijna niet meer. Bewuste keuze.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
*Daar gaan we weer *

Ja je hebt gelijk we moeten het allemaal vriendelijker doen. Niet meer naar doen niet. En vooral heel lief zijn voor anderen.

Néxt.

Oh nee wacht:

En dan nu wel next.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
waaaaaauw Enn, wat een prachtplaatje
Jij ook een happy Easter, alvast.
Toevallig zat ik net even op een andere site, toevallig een Amerikaanse. Daar stond dat je reacties mag plaatsen maar daar ze wel "netjes" moeten zijn. Onvriendelijke reacties worden verwijderd.
quote:tartufone schreef op 02 januari 2012 @ 11:02:

[...]

Ben het vaak met je postings eens geweest maar nu toch niet. En het gaat er ook niet om wat ze van ons vinden in het buitenland toch? Opvallend is wel dat als iemand een zielig verhaaltje er heeft er dan vaak van die "knuffel" emoticons worden geplaatst, dat bedoel je zeker met hartverwarmende reacties? En het is altijd goed als je een eerlijk advies krijgt waar je echt iets aan hebt. Maar dat is hier vaak ook niet het geval, dat herkent elke regelmatige forummer hier wel denk ik, het is vaak zeer onvriendelijk.

Nee nee, afgezien van de knuffelsmiley's wordt er wel degelijk goed advies gegeven als iemand er bijvoorbeeld alleen voor komt te staan.

Maar met TO's die hier komen vragen hoe ze de boel op kunnen lichten met betrekking op hun uitkering, hoe ze hun vreemdgaan kunnen verbergen voor hun partner of hoe ze zich af kunnen laten keuren terwijl ze kerngezond zijn, daar wordt de vloer mee aangeveegd ja.
quote:tartufone schreef op 02 januari 2012 @ 11:23:

Toevallig zat ik net even op een andere site, toevallig een Amerikaanse. Daar stond dat je reacties mag plaatsen maar daar ze wel "netjes" moeten zijn. Onvriendelijke reacties worden verwijderd.

Definieer onvriendelijk. Wie bepaalt dat? Ik heb hier ooit op een normale wijze mensen vragen gesteld en die zijn toen verwijderd omdat de TO en een paar andere zakdoeken deze vragen als aanmatigend en vervelend ervoeren.

Ik weet niet waarom en het was in de tijd dat er dagelijks drie topics vergelijkbaar met deze werden geopend. Toch werd er zonder uitleg bepaald dat ik dus schijnbaar onvriendelijk was.

Ik besef heel goed dat de eerste post van mij in dit topic (wellicht) bevestigd wat de TO denkt te lezen hier.

@TO Die eerste reactie is mijn gevoel bij topics als deze. Mensen hebben nu eenmaal allemaal hun eigen stijl en opmerkelijkheden. Dit geldt dan ook wanneer ze forummen. De reacties zijn daardoor dus hier divers en uiteenlopend. Dát maakt een forum juist waardevol voor mij. Dat je de reacties krijgt die niet had voorzien/of wilde kan dus betekenen dat er een compleet andere kijk op hetzelfde ontstaat.

Ongezouten afbranden, gewoon omdat het kan is in mijn ogen altijd een no-go.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven