*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ook opeens een bos haar die mooi valt en de hele dag goed zit. Verder voel ik het echt erg aan mijn huid, opeens veel vetter en glimmender.

Guppie, gefeliciteerd!

Mijn borsten zijn ook aan het groeien. Normaalgesproken heb ik A, dus best klein (maar mooi) en nu voel ik ze veel groter. Zelfs mijn man zei er iets van. Misschien omdat ze klein zijn, dat je meteen de verandering ziet?

Hondje, ik was vrijdagavond ook naar een feest met vrij veel mensen die ik niet kende en iedereen probeerde me drank aan te smeren. Ik werd er gek van. Op een gegeven moment heb ik maar gezegd dat ik een blaasontsteking heb, maar het was duidelijk dat ik niet geloofd werd. Nu denken ze volgens mij dat ik een bepaald geloof heb waarbij je niet kan drinken, haha.
hahaha grappig!

dat zei ik ook toen ja blaasontsteking... vreemd dat mensen je dan soms doorhebben he??
we willen de echo (die hebben we morgen) afwachten. Het is nog maar even dus ik dacht het kan nog wel.

Ben daarstraks door vriend naar bed gestuurd en heb 3 uur geslapen.. Normaal ben ik niet zo van overdag slapen, maar nu had ik het nodig denk ik.

Alejandra, haha. Wanneer wil je het gaan vertellen?
Even voor zorgen dat we niet van de pagina afvallen, want heb zelf niet zo veel te melden.

Hier weet ook nog bijna niemand wat hoor. Nu zo'n 11 weken en alleen mijn moeder weet het. Na de echo van woensdag gaan wij ook wel onthullen.

Dat niemand de blaasontsteking meer gelooft snap ik wel. Dat is echt smoes nr. 1 die net zwangere vrouwen gebruiken. Ook lullig als je echt een blaasontsteking hebt, bedenk ik me nu.

Hondje, veel plezier bij de echo morgen! Over 3 dagen mag ik ook, joehoe!!! Nog maar een paar hartjes te gaan en dan is dat mooie schema helemaal vol.
Mammayahoo, dank je wel. 'S morgens gaan we eerst naar de vk (hopelijk hartje horen) en 's middags krijgen we de echo (combinatietest). Toevallig is het op dezelfde dag, maar het is in een andere plaats.

Bij jou is het de eerste echo toch? Spannend hoor!

Na de echo willen vriend en ik lekker naar de film en uit eten ofzo (als de berichten goed zijn natuurlijk). Daar heb ik wel zin in, is al super lang geleden.

fijne avond nog!
Hé meiden,

Bedankt voor de felicitaties, het was een geslaagde en gezellige dag.

Nu ben ik gesloopt, voel me niet lekker. Het is niet echt misselijkheid, maar mijn buik voelt alsof hij ontploft ofzo.....

Mamayoo, veel plezier vandaag met de echo!

xxx
hallo allemaal,

hondje: hoe was je echo? alles goed?

Ik zie dat jullie ook de combinatietest gaan doen.

Krijg je meteen de uitslag, of doe je het bloed ook vandaag?

Wij hebben de test ook aangevraagd, gewoon voor de zekerheid, maar ik merk nu dat ik het toch wel eng vind. We hebben niets in de familie, en ik ben pas 25, manlief is al wat ouder, maar dat schijnt niets uit te maken.

Mag ik vragen waarom jullie het doen? is er een medische aanleiding of is het gewoon om het zeker te weten ? ik heb gisteren op het punt gestaan om het af te blazen (k moet 19 maart), omdat ik bang ben voor een uitslag waar ik niets mee kan. maar manlief wil het nu toch wel graag doorzetten, en ik wil ook graag nog een keer het kindje zien, want met 8 weken is het wel erg klein...

nou, ik hoop in elk geval dat jullie uitslag goed is!
Weer allemaal mooie hartjes erbij, gefeliciteerd!!

Movamoba, wij zijn er nog niet uit, maar ons gevoel is geen testen laten doen. We gaan ons eerst nog even goed laten informeren bij de vk, dan beslissen we definitief.

Leontien, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Hondje, hoe was het vandaag? Hebben jullie een lekkere dag en avond samen?

Mamayahoo, nog 2 nachtjes slapen...... Maar je hebt geloof ik wel wat afleiding met het nieuwe huis!

Jacqie, hier gebruik ik ook allerlei excuses, voornamelijk moe van het harde werken, in het weekend moet ik studeren dus dan ook niet drinken en natuurlijk BOB zijn!

Alejandra, ook al grotere borsten, hier rijzen ze echt de pan uit, ben er een beetje ongelukkig mee. Blij dat ik nu nog wat wijdere truitjes en sjaaltjes aan kan, maar als de lente begint.... Dat is bij jou natuurlijk andersom, bij jou wordt het toch kouder?

Naatie, wat lijkt me dat heerlijk, een afwasmachine!! Wij gaan in de zomer verhuizen en er komt een nieuwe keuken in het huis..... met afwasmachine, dus nog een half jaar afzien... En nog maar 5 weken met de groene flessen aan de gang, ik moet er geloof ik nog 6, maar ik vind het wel meevallen. Alleen 's nachts doe ik even niet mee, dan wil ik zo snel mogelijk weer terug naar mijn warme bedje

Ilona en Guppie, gefeliciteerd met jullie verjaardagen vandaag!!!

Hier ben ik voorlopig nog niet aan de zwangerschapskleding, ben eerder afgevallen lijkt het wel en niet eens misselijk. Mijn moeder zei dat ze vanaf de 5e maand haar eigen kleren niet meer aan kon, dus dat duurt bij mij waarschijnlijk ook nog wel een tijdje. Ga nog even aan de studie voordat de vermoeidheid weer toeslaat, dat kwaaltje heb ik wel heel erg last van. Ook erg druk op mijn werk dus 's avonds lig ik op de bank en ga ook lekker vroeg naar bed.

liefs Freddy
Hallo! Ben ik weer na een heerlijk, gezellig weekendje met mijn man! We hebben echt genoten en hadden een heerlijk hotel! Ik dacht dat als je samen weg bent, je dan ook 'nergens' meer aan denkt...maar je bent niet meer echt met zn tweeen, maar je hebt een kindje en dat blijft dan toch 'spoken' ze zal toch wel lekker slapen bij oma? en ze zal toch wel lief zijn? goh ff kijken voor wat leuks voor Zoe...we zijn nog niet eerder samen weekendje weg geweest ofzo, maar dat viel me toch wel op :-) Ze heeft zich prima vermaakt bij oma en heeft ons niet echt gemist :-)

Dus paar daagjes niet geweest en meteen weer volop bijlezen! maar wel leuk om ieders verhaal te lezen!

Guppie,, tja ik had ook idd dat idee dat ik echt niet overdreven veel gegeten had tijdens de zwangerschap...hield wel enorm veel vocht vast. Ik leek ook echt op een michelinmannetje (vrouwtje ). Aangezien ik 'maar' 1.65 ben en over de 100 kilo woog...

Het is er bij mij overigens wel allemaal afgegaan, heb er overigens niet voor gesport, heb mijn eetgewoonte flink aangepast (= kleinere porties en minder vet) en toen heb ik er dus wel bijna 1,5 jaar overgedaan, maar als ik dan wat minder oplette, zaten de kilo's er niet meteen bij, zelfs niet met feestdagen. Ik denk dat het het meest verantwoord is om langzaam af te vallen, want bij mij kwam het er niet meteen meer aan!

heb trouwens t weekend een positiebroek gekocht, vandaag al aangehad en zat toch wel errug lekker!

Hondje hoe was je echo? hopelijk is het allemaal goedgegaan en ben je nu aant genieten van een heerlijk avondje met je mannetje!

Slaap lekker allemaal en tot gauw
Even een korte reactie op Hondje: bij mij weet de naaste familie het: ouders, broers en zussen. Maar verder willen we nog even wachten, tot de 12 weken. Op zich wil ik het best wel vertellen aan een aantal mensen, maar mijn man heeft een oom die gyneacoloog is, en ik vind het echt een eikel van een vent en wil dus ook niet dat hij me behandelt.

Maar hij heeft van de rest van de familie, moeder, zussen, tantes en nichtjes, wel echt iedereen geholpen tijdens de zwangerschap en bevalling. En ik denk dat hij best wel beledigd zal zijn dat ik dus niet bij hem wil. Dus we wachten nog maar even met het te vertellen.

(Overigens vond mijn schoonmoeder ook dat ik bij hem moest gaan, nou nee dank je, ik vind vertrouwen in een arts veel belangrijker dan familieband)
@ Naatie: bedankt dat je er zo'n mooi hartje bij gezet hebt!

@ Alejandre: het is zeker belangrijk dat je vertrouwen hebt in degene die je gaat helpen met de bevalling. Ik had een supervk, maar helaas kreeg ik een vervanger van de vervanger toen ik ging bevallen.. (vervanger was ziek) dat was tien keer niets en ik voelde me toen allesbehalve prettig. 'Gelukkig' duurde de bevalling zo lang dat ik heel haar shift bezig ben geweest en daarna mijn eigen vertrouwde vk kreeg haha.

@ Lino: heel herkenbaar wat je schrijft dat je toch bezig bent met je kleine als je samen weg bent. Maar fijn dat het zo leuk was!

Voor de overige meiden: sterkte voor degene die zich niet zo lekker voelen!
Jacqie: mijn haar zit eindelijk weer zoals voorheen. Ik heb slag van mezelf, maar laatste weken leek het wel hartstikke vet en het hing maar om mijn gezicht. Nu heb ik mijn eigen slag weer volop terug, ben ik wel blij mee.

Lino: ik heb ook toch maar een zwangerschapsbroek gekocht het weekend, zit inderdaad erg lekker. Ik durf 'm nog niet aan naar het werk, want die broek laat wel goed zien dat je zwanger bent en ik heb nog niets verteld...

Wij hebben vanavond echo en dan gaan we het het weekend aan de kinderen van mijn vriend vertellen en einde van de week wil ik het m'n baas gaan vertellen.... brrr.

Ik zie in het schema dat er deze week iedere dag wel iemand voor de echo of naar de vk moet. Leuk!

Hondje, hoe'st bij jou gegaan?
Hoi hoi

Hier ook even een teken van leven. Heel langzaam begin ik mijn energie terug te krijgen. Heb jammer genoeg nog steeds enorme last van Alzheimer dus het zal nog wel even duren voordat ik jullie namen en personen kan onthouden. Ik was zelfs mijn broertjes verjaardag vergeten, heel erg.

Ik lees overigens wel mee.

Paulien, ik ga het morgen aan mijn baas vertellen. Ik weet nu al dat ik vannacht niet slaap. Ik werk er nog niet zo lang dus ik ben bang dat hij niet goed gaat reageren. Maar we zien het wel. Hoe oud zijn de kinderen van je vriend? hoe denk je dat ze gaan reageren?

Lino, wat fijn van je weekendje! Ik zal wel een ontaarde moeder, ik zat al 4 dagen in Berlijn toen mijn zoontje 8 maanden was en had daar geen enkele moeite mee. Maar natuurlijk denk ik er wel aan en koop je dan allerlei spulletjes inderdaad.

Alejandra, moeilijk dat van je schoon-oom. Maar een prettig persoon bij je bevalling is wel zo belangrijk. Ik had geluk, en kreeg mijn lievelings vk.

Hoe kleden jullie je nu? Ik kan mijn eigen broeken niet echt meer aan, alleen nog rokjes. Een buikband is nog wel veel te groot. Vorige keer heb ik me ook zo geergerd aan de positiekleding die zo enorm was, mede daarom had ik ook niks gekocht. Ik paste ook niks. Maar mijn eigen kleding ook niet goed. Heel irritant.

Pauline, veel plezier bij de echo vanavond!!
hebben jullie ook lst van bandenpijn?

ik las dat je bij 20 weken hier pas van last kan krijgen...

maar ik had vanmorgen zo'n pijn onderin mijn buik bij de baarmoeder!

constante steken auwwww

hoeveel uur blijven jullie werken?

ik denk nu aan 20 uur...

wil wel normaal kunnen leven ook kwa geld..

echte topsalarissen hebben we niet,in t noorden liggen de lonen lager..

wat is normaal?

gezamelijk dan he?

man fulltime en vrouw partime...

xxx
Hallo!

hope, vind het sowieso erg frustrerend op het moment. mijn 'gewone' kleding zit of te strak of het staat gewoon niet echt mooi meer...en positie tuniek ofzo dat is dan nog VEEL te , zeg maar. Ik zit momenteel een beetje tussen wal en schip :-)

Ook super spannend dat je het gaat vertellen op werk...blijft toch altijd wel beetje eng. Heb je al een vast contract? of dat ook niet? Hopen voor een goede reactie...

Ik heb trouwens niet echt veel verandering aan mijn haar geemerkt...misschien wel ietsje slapper, maar helaas geen dikke bos...(zou ik zoooo graag willen, aangezien ik van mijzelf wel erg fijn haar heb, snik)

Paulien,[/b] kan me voorstellen van naar je werk met positiebroek...stond vanmorgen ook voor spiegel met mijn broekje en je buik valt dan veeel meer op, voel de me echt een beetje dikkig en lomperig....haha

Jacqie, ik werk 16 uur en mijn man werkt fulltime ( denk wel 60 uur per week ivm eigen bedrijfje). En aangezien ik niet echt veel verdien, worden we er met mijn salaris niet echt rijker op! maar ik vind het zo een prima verdeling, alhoewel ik er thuis (huishouden) en verzorging kindje wel praktisch alleen voor sta, omdat mijn man zoveel aant werk is....

Paulien hoe was je echo? heeft je vriend al echt wat oudere kinderen?

Fijne avond

groetjes
Jackie, ik heb ook last van bandenpijn af en toe hoor!

Zelf werk ik nu 4 dagen. Ik heb vanaf maart een contract van 3 dagen, en daarnaast werk ik freelance nog ongeveer 1 dag in de week, soms iets meer soms iets minder.

Mijn vriend studeert en heeft het soms heel druk en soms minder. Hij haalt onze zoon wel altijd bij de oppas op, al om 16 uur. Ik ben rond 18 uur thuis

Mijn vriend werkt soms bij. Ik denk dat we nu ongeveer een modaal inkomen hebben want in Dl krijg je veel toeslagen als je kinderen hebt.

Als de baby er is, wil ik eerst 3 dagen blijven werken. Dat freelance werk zetik dan maar op een laag pitje, kijken hoe het loopt. Eerst maar gewoon 3 dagen. Als de baby een jaar of wat is, ga ik wel weer terug naar 4.

Wat is normaal? Geen idee hoor! Je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Helaas nog geen vast contract Lino (tot maart 2009) daarom vind ik het ook zo eng!! Gelukkig werken er wel veel andere moeders in het bedrijf. En ik ga ook niet minder werken, dat scheelt ook.
Hallo,

hier ben ik weer. Gisteren was leuk! Eerst naar de vk, daar kon ze het hartje al horen, dus wij blij. 's Middags zijn we voor de echo gegaan. Ze moest goed zoeken om de nekplooi te vinden ("mevrouw, kunt u even draaien, mevrouw kunt u even hoesten, mevrouw kunt u even lopen"), maar het is gelukt. O, ik was trouwens 2 dagen eerder dan gedacht, dus 13+4. Daarna nog even snel bloedprikken en we konden weg. De uitslag krijgen we over een tijdje pas, maar ze kon al wel vertellen dat de nekplooi 2,4 millimeter was. Dat was een mooi gemiddelde. Movamoba, wij doen het om gewoon zeker te weten (al weet je dat toch nooit). Vriend wil het graag, het geeft een wat zekerder gevoel. Ik ben er niet echt bang van trouwens, als het zo is dan is het zo. Ik wil het liever nu weten, dan weet ik waar ik aan toe ben (al weet je dat weer niet, misschien is het een gevoel en kan ik het niet echt uitleggen. Sorry daarvoor). Daarna nog lekker naar de film en uit eten geweest.

Ik moet trouwens voor een consult naar de gyn (terwijl ik gewoon bij de vk loop). Dat komt nog van het hellp wat ik had bij de geboorte van m'n dochter. Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen. Eerlijk gezegd blijf ik liever bij de vk..

O, ik heb het vandaag ook tegen m'n baas verteld! Hij was helemaal blij voor me (had ik niet verwacht, bij m'n vorige werk was dat de reden van einde contract). Hoe en wat nu verder weet ik niet. Ik zit daar via het uitzendburo, dus ik verwacht er niet al te veel van. Ach, het komt wel goed.

Toch nog een lang verhaal geworden dit, ik ga zometeen lekker m'n bedje opzoeken. Fijne avond nog!
Heb niet alles teruggelezen, ben even aan het spijbelen. Werk meestal niet op dinsdag maar ik loop zo over dat ik vanavond toch maar achter de laptop aan de slag ging....en nu is het al 11 uur. Maar ja, what's new? Eigenlijk al zo sinds ik kinderen heb. Omdat ik dan eind van de dag echt om 5 uur moet stoppen gezien ophalen bij creche of NSO is mijn flexibiliteit aan het eind van de dag qua werk 0 en dat betekent vaak 's avonds nog aan het werk. Maar ja, ergens vind ik dat natuurlijk ook leuk, anders doe je dat niet. Ik werk 36 uur per week en wil dat ook na de geboorte van gup 3 blijven doen. Daarmee ben ik niet gemiddeld, maar wel normaal vind ik....sluit me aan bij Hondje, er is geen normaal, gaat erom waar jullie je als ouders allebei senang bij voelen.

Morgen dan eindelijk voor het eerst naar ons kindje kijken. Werd er vandaag helemaal zenuwachtig van. Maar d'n tieten doen nog steeds pijn dus ga er maar vanuit dat er echt wat in dit lichaam gebeurt. Qua buikgroei is het al wel een paar weken stil; kleren gaan nog net aan maar dat is eigenlijk al een paar weken zo. Ben erg benieuwd naar morgenmiddag. Ik kom me morgenavond wel melden, hopelijk ook met goed nieuws.

Afgelopen week is ook ons nieuwbouwhuis opgeleverd, dus naast zorg voor de kinders, fulltime werk, zwangerschap ook nog even dat project te managen......klinkt als superwoman maar zo voel ik me niet......

Trusten allemaal!
Mamayahoo: succes met de echo vandaag!
Pff, wat is er veel geschreven, even bijlezen hoor. Ik kan nog steeds mijn eigen kleren aan, al zit mijn broek wel strak vandaag. Maar nog niet genoeg ruimte nodig voor een positie broek. Aanstaande maandag weer naar de verloskundige, daarna ga ik het op mijn werk vertellen. Ben trouwens ook druk bezig met het zoeken naar een andere baan. Mijn contract loopt aan het eind van dit jaar af en ik werk nu redelijk ver van huis, dus tijd voor iets anders. Ik ben nog niet echt in de stress erover. In het meest ongunstige geval ga ik dan de WW in, ik heb inmiddels zo'n 15 maanden WW recht opgebouwd, altijd baantjes gehad, ook naast m'n studie. Dus dan heb ik gewoon een heel lang bevallingsverlof.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hello,

Hondje fijn een goede echo en waarschijnlijk ook een goede uitslag!

Jaqcie, hier nog geen bandenpijn. Had eergister wel pijn in mn buik, maar toen ik mn broek uit deed, was het weg. Duhh.. zat mn broek gewoon te strak! Dus toen heb ik gelijk maar een positiebroek uit de kast getrokken.

Belle, spannend een nieuwe baan! Ik denk wel dat het lastig is, nu je zwanger bent. Ze zullen je niet snel aannemen, maar na je bevalling moet het wel lukken!

Mamayahoo, hoe was je echo?

Pauline hoe was de echo? Heb je leuke reacties gehad?

Hier verder alles goed. Ben nog wel gigantisch moe..bah! En vanmorgen ineens over moeten geven. Kwam weinig uit, had nog niks gegeten, maar was wel goor!

Ik ga even de hond uitlaten.

Baai
Hallo! Hier even snel berichtje van mij (onder werktijd, foei ).

Gisteren wederom echo gehad en alles zag er helemaal goed uit. Ook uitslag van bloedonderzoek binnen en dat was ook allemaal prima en de bloeddruk ook, dus mooier kon eigenlijk niet. Moet 27 maart weer terugkomen bij vk.

We hebben gisteren gebak gehaald om het te vieren bij mijn ouders, eindelijk mogen zij het vertellen tegen wie ze willen. Vanavond naar schoonouders, maar die moeten nog even hun mond houden tot de kinderen van mijn vriend het weten.

Oja, hope, de kinderen van mijn vriend zijn 11 en 15 jaar oud, maar wonen niet bij ons. Wij verwachten dat ze het geweldig vinden, vooral de oudste van net 15 (meisje) heeft al wel eens gevraagd of wij een kindje zouden willen.

Tja, en dan m'n baas nog hè, heb het vandaag nog maar even een dagje uitgesteld, maar morgen zal ik moeten, want vrijdag is-ie er niet en ik wil ook weer niet dat hij het op een andere manier gaat horen.

Dat was 't even snel, groetjes.
Hoi, mijn baas reageerde enorm positief, kon niet beter eigenlijk. Ik ben dus opgelucht.

Pauline, ik hoop op een gelijke reactie voor jou, ik zal voor je duimen morgen. Fijn dat alles weer goed was met de beeb

Hondje, fijn dat de echo goed was!!

Bella, spannend van je baan. Goed dat jij er zo relaxed mee omgaat. En je kunt het altijd proberen toch, solliciteren? Als ze je echt graag willen..

Mamayahoo, respect hoor, hoe je het allemaal doet. Ik werk 32 uur met 1 kind en soms vind ik het echt zwaar. Gelukkig heb ik een veel aanwezige man. Het huishouden schiet er hier erg vaak bij in, maar ach..

Hoe was je echo?

Ik ga naar bed. Ben nu alweer helemaal gesloopt

Doei doei
Het is lang wachten tot je eerste echo maar dan heb je ook wat: neusbotje, maagje, twee handjes met 5 vingertjes en het allerbelangrijkst: een kloppend hartje! Heb even een klein traantje van opluchting gelaten. Baby - tja, laat ik het maar zo noemen - is 11 weken of 11 weken en 1 dag oud; echoscopiste heeft 17 september als uitgerekende datum genoemd. Dus Naatie, als je de volgende keer weer de tabel gaat aanpassen: mag ik ook een hartje? En zet mijn uitgerekende datum dan maar naar de 17e. Mijn twee kinderen waren ver over de uitgerekende datum dus het zal wel eerder na de 20e worden, maar goed.

Weet je wat ook super is voor sportkijkers onder ons? We hebben gewoon - gedeeltelijk - verlof tijdens de olympische spelen.

Paulien, jij ook weer van harte met de goede echo. Is je bloedverlies nu ook helemaal gestopt trouwens?

Bah Naatie, dat die misselijkheid blijft! Hoop voor je dat het snel voorbij is.

Groet, mamayahoo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven