Benieuwd..

04-01-2012 13:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
quote:rozenstruikje schreef op 04 januari 2012 @ 13:24:

Ik zou zelfs moeite hebben om een vriendschap te hebben met zo een persoon.

Dat ja.

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat een vader geen enkele poging doet.
quote:nummerzoveel schreef op 04 januari 2012 @ 13:13:

In de basis ben ik van mening dat dit iets tussen de vader en zijn kind is. Ik zou er wel flink wat behoorlijk kritische vragen over stellen, om uit te zoeken in hoeverre de normen en de waarden van die man aansluiten op de mijne.Brother Sister from another Mother
Het geval is dat hij er heel luchtig over praat. Woorden:

Het ging niet. Moeder spoorde niet, altijd ruzie. Kind word opgevoed in die familie. Waarom zou je het kind heen en weer slepen. Als het kind ooit contact zoekt mag het kind komen. Leek weinig empathie te tonen. Na een aantal keer conact tussen vader en kind al gauw contact verbroken. Moeder zoekt ook geen contact meer.

Ik vond het ook erg makkelijk. En beangtigend omdat het een hele toffe gozer (lijkt)
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
*
Een beetje vader zorgt ervoor dat hij links- of rechtsom zijn kind te zien krijgt. Aangezien hij dat niet doet zou ik hem ook niet stimuleren/forceren. Daar heeft het kind helemaal niks aan.

Zou mijn vriend niet zijn..
In mijn geval heeft mijn moeder waarschijnlijk het mijn vader ook ernstig moeilijk gemaakt, mede door mij te beïnvloeden. Zodoende durf ik niet volmondig te zeggen dat mijn vader in deze 100% de lamlul is. Misschien had hij te weinig ruggengraat, misschien heeft hij het uiteindelijk opgegeven.

Ik zou wat meer willen weten. Temeer daar ik weet dat een loyaliteitsconflict voor een kind ook heel erg ingrijpend is, als iedereen in familie A een gloeiende hekel heeft aan iedereen in familie B, in plaats van wat meer volwassen van de belangen van het kind uit te gaan.
Een kind kan er niets aan doen, als vader (ouder) ben je dan een waardeloos persoon als je geen contact houdt. Tenzij wat hierboven vermeld is dat een hele groep mensen de man het leven zuur en onmogelijk probeert te maken.

Maar waarom zou je zo'n vent willen?

Zoek verder zou ik zeggen, mannen zat.
In feite hoef je gewoon nooit iets voor een ander te doen, tenminste niks wat buiten normale gezelligheid ligt. Doet de ander een stapje dat je op prijs stelt, dan doe jij net zo'n soort stapje.

Zoiets moet je logisch aanpakken, dan heb je nooit verdriet.
it's a big club and you ain't in it
Ja duidelijk. Er zijn dus een hele hoop gedachte gangen die mij vreemd zijn. Misschien kijk ik teveel vanuit mijn eigen oogpunt. Appika heeft jou kind hier weet van. Hoe ervaart je kind dit.
ferrero, heb ik het over een verre vriendin? Zeg ik dat dit niet over mij gaat. Het is niet mijn partner. Dat heb ik gezegd.
quote:sunanda schreef op 04 januari 2012 @ 13:37:

Ja duidelijk. Er zijn dus een hele hoop gedachte gangen die mij vreemd zijn. Misschien kijk ik teveel vanuit mijn eigen oogpunt. Appika heeft jou kind hier weet van. Hoe ervaart je kind dit.Welke gedachtegangen zijn jou vreemd? De gedachte dat een normale vader, net zoals een normale moeder, ontzettend aan zijn kinderen gehecht is?
Nee dat er blijkbaar mensen zijn die dit normaal vinden en er over praten alsof je het over een pot erwten hebt. En verder wel heel leuk overkomen. Oke mensenkennis gevraagd!
Wat ik wel vreemd is, is dat de kinderbescherming in NL net omgekeerd denkt dan de meeste mensen op dit topic: de kinderbescherming vindt het in het belang van het kind dat de vader afstand houdt van zijn kind in een zaak als deze. Zij vindt dat vaders die contact proberen te houden met hun kind, egoïstisch zijn. Zij vindt dat het voor een kind beter is om maar één ouder te kennen (met name de moeder), dan allebei de ouders, als er spanningen zijn tussen de ouders.

Dus doet die kennis van TO eigenlijk niets anders dan wat de kinderbescherming aanraadt
*
quote:sunanda schreef op 04 januari 2012 @ 13:45:

Nee dat er blijkbaar mensen zijn die dit normaal vinden en er over praten alsof je het over een pot erwten hebt. En verder wel heel leuk overkomen. Oke mensenkennis gevraagd!Ik begrijp je nog altijd niet. Wat is 'dit' ?En wie zijn die mensen?
Kinderbescherming is soms niet te snappen nee, dat klopt.
quote:Reiger100 schreef op 04 januari 2012 @ 13:48:

Wat ik wel vreemd is, is dat de kinderbescherming in NL net omgekeerd denkt dan de meeste mensen op dit topic: de kinderbescherming vindt het in het belang van het kind dat de vader afstand houdt van zijn kind in een zaak als deze. Zij vindt dat vaders die contact proberen te houden met hun kind, egoïstisch zijn. Zij vindt dat het voor een kind beter is om maar één ouder te kennen (met name de moeder), dan allebei de ouders, als er spanningen zijn tussen de ouders.

Dus doet die kennis van TO eigenlijk niets anders dan wat de kinderbescherming aanraadt Bedoel je met zij in je verhaal de kinderbescherming? Dat is absoluut onzin. Vaders worden door de kinderbescherming of door jeugdzorg juist gestimuleerd in het contact. De laatste jaren zijn deze instanties juist meer in het belang gaan denken van de vader. En heeft de vader aanzienlijk meer rechten gekregen..
quote:sunanda schreef op 04 januari 2012 @ 13:59:

[...]

Bedoel je met zij in je verhaal de kinderbescherming? Dat is absoluut onzin. Vaders worden door de kinderbescherming of door jeugdzorg juist gestimuleerd in het contact. De laatste jaren zijn deze instanties juist meer in het belang gaan denken van de vader. En heeft de vader aanzienlijk meer rechten gekregen..Daar merkt mijn vriend dan toch niets van ....
Ik heb de situatie meegemaakt en vriend gestimuleerd om zijn kind te gaan zien. Dit heeft ie tijdelijk volgehouden en is toen weer 'verdwenen'. Nee, dat is goed voor een kind!
Wat heeft het kind voor baat bij een vader die geen moeite voor hem/haar doet en waarom zou je vader willen forceren?

Hij kiest er bewust voor om afstand te nemen. Hij weet(zegt) dat moeder niet spoort en dat zijn kind vooral word opgevoed door haar familie. Als dat niet genoeg redenen zijn dan vraag ik me af wat wel? Of snap ik er nu ook niks meer van?
quote:sunanda schreef op 04 januari 2012 @ 13:59:

[...]

Bedoel je met zij in je verhaal de kinderbescherming? Dat is absoluut onzin. Vaders worden door de kinderbescherming of door jeugdzorg juist gestimuleerd in het contact. De laatste jaren zijn deze instanties juist meer in het belang gaan denken van de vader. En heeft de vader aanzienlijk meer rechten gekregen..

Dan moet je toch eens naar de praktijk gaan kijken. Er bestaat een gesloten forum van vaders die geen contact kunnen hebben met hun kind en die keer op keer tegen dat argument 'belang van het kind en rust van het kind' aanlopen. Onlangs hoorde ik op tv ook nog een oud-kinderrechter (vrouw) die zei dat rechters van mening zijn dat kinderen vooral rust moeten hebben en dat, als de moeder niet wil meewerken aan het contact tussen grootouders (namelijk de grootouders aan vaders zijde) en kind, de grootouders er in het belang van het kind van af moeten zien. Ze zei erbij dat dat ook, zij het in iets mindere mate, voor de vaders geldt.

P.S. Ik ben zelf ook grootouder en hoop mede om die reden dat mijn schoondochter er niet plots met een andere man vandoor gaat (of mijn zoon met een andere vrouw). Gelukkig vraagt mijn kleinkind zelf voortdurend of hij bij me mag komen logeren, het zou voor zijn moeder moeilijk zijn om dat te weigeren.
quote:FullHouse schreef op 04 januari 2012 @ 14:07:

Ik heb de situatie meegemaakt en vriend gestimuleerd om zijn kind te gaan zien. Dit heeft ie tijdelijk volgehouden en is toen weer 'verdwenen'. Nee, dat is goed voor een kind!Hier gaat het dus duidelijk om een man die er zelf geen zin in had. Dat moet je inderdaad niet stimuleren. Ik denk ook dat in het geval dat TO verhaalt, het weinig zin heeft om hem te stimuleren. Maar we kennen uiteraard niet alle details van het verhaal. Misschien is er meer aan de hand dan TO weet.
Misschien doet je vriend er zo 'luchtig' over omdat hij zijn gevoelens weg probeert te stoppen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven