Excel o.i.d. op I-pad

04-01-2012 14:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een rekenprogramma dat kan draaien op een Ipad. De bedoeling is dat de voorraad van het bedrijf geteld word en direct ingevoerd in het rekenprogramma op de Ipad. Er worden dus aantallen en prijzen ingegeven op een tabblad met het bijbehorende kortingspercentage. Het rekenprogramma rekent dan de netto waardes uit.

(ja, ik weet dat er vast veel makkelijkere manieren zijn, maar bij ons is nog niets digitaal en werd tot vorig jaar alles met de hand geteld, op papier opgeschreven en dan alle totalen weer opgeteld: een gigantische kloteklus)

Nou ben ik eigenlijk op zoek naar een programma dat de bestanden kan importeren/synchroniseren naar mijn computer waar excel op draait. Het moet dus wel compatibel zijn. Ik ben een apple nitwit, maar ik begrip dat het rekenprogramma van Apple (numbers?) dit niet is? Op internet kom ik wel quick-office pro met excel tegen, wat zou kunnen draaien op de ipad, maar werkt dit wel? (alle recensies die ik lees zijn niet echt positief, en nogal gedateerd)

Iemand goede ervaringen / tips etc. met een bepaald programma? Ik ben geen ontzettende computerheld, dus het moet het liefst een beetje een eenvoudig programma zijn.

Alvast bedankt!
iPad.

Kan je niet google docs gebruiken (en dan dus google sheets)?

Da's heel handig.
Hee, daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik ga daar gelijk even naar kijken, of ik dat ook handig vind. (ken het wel, maar nog nooit echt mee gewerkt)
Is echt heel erg handig!!

En je kan er vanuit elke computer bij (als je maar op je google kan inloggen).
Volgens mij kun je in Numbers wel sheets exporteren naar het Excel format. Maar ik weet niet hoe goed dit werkt.

Misschien heb je hier iets aan.
Ik heb zelf quickoffice gedownload. Daar zit ook een excel achtig programma in, maar dat gebruik ik eigenlijk niet. Ik gebruik wel de word variant en die correspondeerd heel goed met de normale word op een vaste pc of laptop.
Ik vergeet te zeggen dat de word die ik gebruik van quickoffice wel minder uitgebreid is. Ik kan er goed mee typen, een stuk tekst (met lettertypen, koppen, etc.) maar een hele mooie opmaak maken voor een verslag gaat net niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven