Gepelde eieren in emmer

03-01-2012 22:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit weekend ben ik jarig. Nu wil ik gevulde eieren maken, alleen ik ga deze week naar de groothandel en dacht, zullen die gepelde eieren in een emmer ook geschikt zijn? En zullen ze ook gewoon goed smaken? Heeft iemand hier ervaring mee? Het scheelt me namelijk een hoop gepel!
Ik vind ze niet te eten, zijn net stuiterballen. Maar ieder zijn smaak.
Maar gevuld en op smaak gemaakt is misschien goed te doen?
ik gebruik ze op mijn werk en eerlijk, ze zijn niet echt lekker hoor!

keihard gekookt en bewaard in een of ander vies watertje.

Ff paar eitjes pellen moet geen punt zijn toch?
Eitjes pellen gaat echt super snel als je ze met de zijkant op het aanrecht tikt en je ze met je handpalm 1x rond rolt. Dan kun je de schil er in 1x af trekken.
Ik dacht dus inderdaad misschien omdat je met gevulde eieren je ze op smaak brengt het wel kan.. Maar er komen ongeveer 40 tot 50 mensen dus dat zijn nogal wat eitjes.. Maar als ze idd niet smaken dan zit er niets anders op.
En ze zijn een stuk goedkoper.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kan ook gewoon geen gevulde eieren maken?

Gaat me niet eens om de smaak, meer om de stuiterballenstructuur van die groothandel dingen.
Volgens mij lees je mijn beginpost niet goed: ik wil gevulde eieren maken.

Ik had alleen geen ervaring met die eieren, simpele vraag of die eieren iets zijn. Is het antwoord nee? Dan ga ik ze pellen.

Bedankt iedereen voor de reacties!
Die eieren in emmer zijn goor! Vreselijk, alleen de lucht die er vanaf komt al. O, wat vies! Gewoon verse eieren nemen, dan maar even pel werk
Echt een belediging om dat je gasten voor te zetten.

Gewoon zelf koken en pellen, zo gedaan.
Wat trouwens ook ontzettend ranzig is: die rollen gekookt ei, die je in plakjes kan snijden voor op brood en in salades. Gadver. Dat gebruiken ze in slechte restaurants en kantines. Brrr...
Zorg dat je eieren niet supervers zijn (dan zijn ze namelijk moeilijker te pellen) en laat ze goed schrikken in koud water, dan heb je ze zo gepeld.
Ik heb ook eens zo'n emmer van de Makro of Sligro gekocht en ze zijn inderdaad niet lekker. Ze stinken verschrikkelijk (de lucht is echt niet te harden als je die emmer openmaakt) en qua structuur lijken ze inderdaad op een stuiterbal.

Je zou wel de zelfgekookte eieren al een dag van tevoren kunnen koken en evt. pellen. Gepelde eieren kun je in een bak met water in de koelkast zetten en dan kun je ze een aantal dagen later nog prima gebruiken. Dan hoef je alleen op de dag zelf de eieren nog maar doormidden te snijden en de vulling te maken. Scheelt toch weer wat werk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven