Gezondheid alle pijlers

bloedneuzen

04-01-2012 19:58 19 berichten
Hoi Allemaal,

Ben ik net lekker aan het llezen op het forum, krijg ik weer een spontane bloedneus

De derde vandaag al. Sinds nieuwjaarsdag heb ik er weer erg last van. Ik heb periodes dat ik er meerdere bloedneuzen per dag heb. Als tiener heb ik het twee keer laten "dichtbranden", maar dat hielp niet. Volgens de arts was er verder niets aan te doen.

Maar dat is inmiddels 20 jaar geleden. Weten jullie wellicht nog andere tips/behandelingen. Ik word er zo moe van (en het is zo onhandig..)

Eentje.
Alle reacties Link kopieren
Heb er ook regelmatig last van. Geen tips helaas behalve: zorg dat je altijd zakdoekjes bij je hebt. Ik stond 2 weken geleden met een bloedneus en 3 kinderen op het schoolplein te wachten zonder doekjes....
Laat het toch maar even nakijken. Kan ook het eerste teken zijn van een stollingsprobleem.
O ja, droge lucht zorgt bij mij voor meer bloedneuzen.
Ik heb regelmatig bloedneuzen sinds ik geopereerd ben, maar niet dagelijks.
Ik heb het ook al jaren en vooral in de winter (droge lucht). Ik gebruik nu sinds anderhalve week Rhinodoron van Weleda. Het is een homeopatische neusspray die het neusslijmvlies bevochtigt. Bij mij werkt het tot nog toe erg goed. Het was niet in één keer over en als ik het een keer vergeet, heb ik weer een bloedneus (zoals vanmorgen ), maar als ik het elke ochtend en avond gebruik, gaat het goed.
Ik hoorde iets over een nieuwe creme ...
quote:Mariska76 schreef op 04 januari 2012 @ 20:12:

Ik heb het ook al jaren en vooral in de winter (droge lucht). Ik gebruik nu sinds anderhalve week Rhinodoron van Weleda. Het is een homeopatische neusspray die het neusslijmvlies bevochtigt. Bij mij werkt het tot nog toe erg goed. Het was niet in één keer over en als ik het een keer vergeet, heb ik weer een bloedneus (zoals vanmorgen ), maar als ik het elke ochtend en avond gebruik, gaat het goed.Die ga ik morgen uitproberen, bij mij komt het denk ik ook van droog neusslijmvlies. Bedankt voor de tip!
quote:Mariska76 schreef op 04 januari 2012 @ 20:12:

Ik heb het ook al jaren en vooral in de winter (droge lucht). Ik gebruik nu sinds anderhalve week Rhinodoron van Weleda. Het is een homeopatische neusspray die het neusslijmvlies bevochtigt. Bij mij werkt het tot nog toe erg goed. Het was niet in één keer over en als ik het een keer vergeet, heb ik weer een bloedneus (zoals vanmorgen ), maar als ik het elke ochtend en avond gebruik, gaat het goed.Dat klinkt goed, heb je dat bij de "gewone" drogist gehaald (ik ken het merk wel, maar weet niet of het algemeen verkrijgbaar is)?
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 04 januari 2012 @ 20:13:

Ik hoorde iets over een nieuwe creme ...Bedoel je dit? Dat is inderdaad iets nieuws, maar dan een gel die je kunt gebruiken als je daadwerkelijk een bloedneus hebt. Ik weet het niet, als ik een bloedneus heb, gaat het zo hard, dat ik me afvraag of zo'n gel helpt.
quote:eentje1977 schreef op 04 januari 2012 @ 20:18:

[...]

Dat klinkt goed, heb je dat bij de "gewone" drogist gehaald (ik ken het merk wel, maar weet niet of het algemeen verkrijgbaar is)?Niet heel erg algemeen. Ik heb het van de week nog gekocht bij een natuurdrogist en bij een gewone drogist die ook wat natuurproducten verkoopt, heeft het misschien ook wel. Maar de Etos bij ons in de buurt (die wel Weleda verzorgingsproducten verkoopt) had het weer niet.
Hoi Mariska,

Bedankt voor de info en tip! Ik ga morgen maar even naar "de tuinen", kijken of die het in huis hebben.
Er heerst een gevaarlijk virus. Het is begonnen in Meerdijk. Pas maar op.
Al eens laten testen op een (te) hoge bloeddruk?
quote:bubbelwijn schreef op 04 januari 2012 @ 20:49:

Er heerst een gevaarlijk virus. Het is begonnen in Meerdijk. Pas maar op. Dat was ook gelijk het eerste waar ik aan moest denken
Ik heb het ook al vanaf dat ik klein was. Vroeger wel veel erger en langer dan nu (soms wel drie kwartier!), nu stopt het vaak na een paar minuten met bloeden, of zelfs na één keer snuiten.

Ik heb geen hoge bloeddruk en geen stollingsproblemen. Bij mij zijn de haarvaatjes waarschijnlijk gewoon dun. Heb ook heel snel blauwe plekken.

Wat bij mij wel helpt is als de bloedneus begint goed te snuiten. Voelt heel raar, terwijl je neus bloedt, maar het stopt dan wel meteen of veel sneller.
Of het echt werkt weet ik niet, heb geen bloedneuzen gehad of gezien na de gelezen tip:

Een theelepel suiker onder de tong laten smelten
quote:bubbelwijn schreef op 04 januari 2012 @ 20:49:

Er heerst een gevaarlijk virus. Het is begonnen in Meerdijk. Pas maar op.

Haha, toen ik vanmiddag een bloedneus had op m'n werk zei ik hetzelfde tegen een collega!

Maar OT: ik heb altijd zakdoeken en natte doekjes bij me. Zeker in de zomer is het vaak prijs, door de warmte denk ik. En als ik verkouden ben, niet hard snuiten. Naar het wondermiddel ben ik ook nog op zoek. Die gel zal ik ook eens uitproberen.
Hoi Allemaal,

Ik heb de neusspray drie dagen gebruikt en gelukkig geen bloedneuzen meer. Helaas is de spray wel prijzig (7.20) en is die inderdaad niet overal verkrijgbaar. Maar ik ben er blij mee.

Bedankt voor de tip (hopelijk wordt dit berichtje niet als reclame gezien, dat is iig niet mijn bedoeling!)

Groetjes,

Eentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven