facebook stille lezers !!!

04-01-2012 22:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva dames,

Ik heb een aantal facebook vrienden die gewoon als stille lezer aanwezig zijn. Leeg prikbord, geen foto's... Lijkt net of ze er nooit zijn. Maar laatst had ik zoiets raars meegemaakt. Via een gemeenschappelijke vriendin hoorde ik dus een van deze stille lezers alle nieuwtjes van facebook vertellen. Nu denk ik: wat doen jullie met stille lezers? Het voelt bij mij namelijk nu aan als spionage... Haha
Als je info op internet gooit dan gaat dat er nooit meer van af. Dus als het bij jou aanvoelt als spionage dan moet je er geen gebruik van maken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom spionage?? Jij vult toch zelf je prikbord????
zo een heb ik ook... heb bij privacie aangepast dat zij mijn updates niet meer kan lezen.
Ik schoon regelmatig mijn vrienden op. Heb ik al een tijdje niks van ze gelezenn, dan haal ik ze eruit.
Jij bepaalt zelf wat je er op zet toch. Of diegene nu actief is of niet, je zet het er op voor iedereen die kan lezen.

Ik maak mij er niet druk om. Gebruik het amper.
Ik heb het over stille lezers niet wat ik op internet gooi.... Vroeg me af of mensen dat ook hebben.
Euh nee, dat is geen spionage. Als jij in de trein luidkeels met een vriendin een discussie hebt en degene tegenover je hoort dat, dan is diegene toch ook niet aan het afluisteren oid?
Boterblommetje maar als het nou goede vrienden zijn. Een vriendin zegt letterlijk: ik lees graag wat anderen doen maar Zelf plaats ik niets .... Tjah
Ja nou en?
Stromboli ik praat nooit luid in de trein.. Hihi. Ik heb het over de mensen waarvan je denkt dat ze niet actief Zijn maar ondertussen weten ze alles en nog wat over iedereen. Ze maken vrienden op fb om nieuwtjes te catchen en niet zozeer om het sociale netwerken
quote:faracha schreef op 04 januari 2012 @ 22:39:

Boterblommetje maar als het nou goede vrienden zijn. Een vriendin zegt letterlijk: ik lees graag wat anderen doen maar Zelf plaats ik niets .... TjahWat doet dat er nou toe? Mijn prikbord is leesbaar voor vrienden, als ik niet wil dat iemand het leest, zorg ik dat ze niet in mijn vriendenlijst staan,

Boterblommetje maar als het nou goede vrienden zijn. Een vriendin zegt letterlijk: ik lees graag wat anderen doen maar Zelf plaats ik niets .... TjahTja, als je van alles over iedereen kan lezen en je vindt het leuk, waarom niet? Het is niet voor niets zo druk op de zogenaamde social medis. En dat ze er dan zelf voor kiest om niet haar hele hebben en houden publiek te maken dan is dat haar goed recht. Er zijn geen regels dat je niet mag lezen als je zelf niets plaatst.
quote:faracha schreef op 04 januari 2012 @ 22:41:

Stromboli ik praat nooit luid in de trein.. Hihi. Ik heb het over de mensen waarvan je denkt dat ze niet actief Zijn maar ondertussen weten ze alles en nog wat over iedereen. Ze maken vrienden op fb om nieuwtjes te catchen en niet zozeer om het sociale netwerkenEn ji bent dan zo iemand die ieder vriendenverzoek accepteert? Misschien daar gewoon wat zorgvuldiger mee zijn?
op je eigen paginga kun je naar profiel bewerken -> dan links privacy instellingen -> invullen wie niet je updates mogen zien.

Misschien sta jij bij diegene ook wel daaronder dat je daar geen updates van ziet..
Of moet je ook roddels insturen naar de Story, Privé en Weekend als je die wilt lezen?
Ik ben zo'n spion, gna gna!

Boterblommetje maar als het nou goede vrienden zijn. Een vriendin zegt letterlijk: ik lees graag wat anderen doen maar Zelf plaats ik niets .... Tjahze krijgen er geen melding van, zien gewoon je updates niet meer.
Hmmm goeie boterbloem ga ik zo ff activeren.

Heb ik nou de indruk dat sommige hier kattig reageren of lijkt dat maar zo.....
dat heb je goed, boejuh
quote:faracha schreef op 04 januari 2012 @ 22:46:

Hmmm goeie boterbloem ga ik zo ff activeren.

Heb ik nou de indruk dat sommige hier kattig reageren of lijkt dat maar zo.....

Niet kattig, ik denk dat velen je probleem niet begrijpen.

Jij plaatst info online, en vind het schijnbaar vervelend als mensen dat kunnen lezen als ze dat puur en alleen om de nieuwswaarde doen.

Oplossing is om je info af te schermen, niet iedereen als vriend te accepteren, of niet alles online te zetten. Simpel toch?
quote:Fame schreef op 04 januari 2012 @ 22:42:

[...]

En dat ze er dan zelf voor kiest om niet haar hele hebben en houden publiek te maken dan is dat haar goed recht. Er zijn geen regels dat je niet mag lezen als je zelf niets plaatst.

Dit dus. Als je niet wil dat iemand jouw statusupdates leest, waarom zit je dan in godsnaam op FB??

Ze mag lezen wat ze wil! M.a.w. je stelt je behoorlijk aan.
quote:faracha schreef op 04 januari 2012 @ 22:41:

Stromboli ik praat nooit luid in de trein.. Hihi. Ik heb het over de mensen waarvan je denkt dat ze niet actief Zijn maar ondertussen weten ze alles en nog wat over iedereen. Ze maken vrienden op fb om nieuwtjes te catchen en niet zozeer om het sociale netwerken

Tja, als je dat niet wilt moet je haar eruit gooien.

Ik lees via de FB van mijn man ook wel nieuwtjes die zijn FB bekenden schrijven zonder dat ik zelf ook maar een woord op FB schrijf, ik heb er geen account namelijk.
Ik vind die stille lezers nou juist grappig!

Boterblommetje maar als het nou goede vrienden zijn. Een vriendin zegt letterlijk: ik lees graag wat anderen doen maar Zelf plaats ik niets .... Tjah

En wat is daar mis mee dan?

Ik vind het van een hoop wijsheid getuigen!

Waarom zou je je hele hebben en houden op dat FB pleuren als je eigenlijk niet wilt dat iedereen dat leest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven