facebook stille lezers !!!

04-01-2012 22:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva dames,

Ik heb een aantal facebook vrienden die gewoon als stille lezer aanwezig zijn. Leeg prikbord, geen foto's... Lijkt net of ze er nooit zijn. Maar laatst had ik zoiets raars meegemaakt. Via een gemeenschappelijke vriendin hoorde ik dus een van deze stille lezers alle nieuwtjes van facebook vertellen. Nu denk ik: wat doen jullie met stille lezers? Het voelt bij mij namelijk nu aan als spionage... Haha
Ik heb er laatst bij Hyves ook enkelen eraf geknikkerd..

Waarom? Ik krabbelde wel eens als ze een leuke foto hadden geplaatst.. of gewoon zomaar een krabbeltje/privé-berichtje maar daar hoor je dan verder niks op of ze flikkeren je krabbel eraf..

Ja,dikke doeii dus.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
maak een aparte lijst voor stille lezers en gooi iedereen daarin die alleen leest. Stel je Facebook zo in dat die lijst niet automatisch al je updates kan lezen tenzij jij het wilt.

Bij mij kan niemand alles lezen.
Ik plaats niets waarvan ik niet wil dat de rest van de wereld het ziet. Als in; oude buurman van 10 jaar terug oid. Verder heb ik een lijst voor mijn (viva) boerinnen zodat niemand ongevraagd mijn spelletjes shares ziet. Als je dit aanhoudt, is er niets aan de hand met stille lezers, toch? Als je dit niet wilt, idd lijsten maken dit is echt heel makkelijk.
Mijn prikbord is alleen te lezen voor vrienden, en ze kunnen niets delen vanaf mijn prikbord.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik doe niet zo veel met FB. Ik heb geen foto´s omdat ik geen foto´s van mij of mijn gezin on line wil. Ik heb ook niet zo veel te vertellen. Mijn prikbord is dus leeg. Ik krijg op mijn mail wel een samenvatting van de reacties van mijn vrienden. Zo lees ik wel wat ze schrijven. Het is niet dat ik ze spioneer of zo. Als ik die mail niet zou krijgen, zou ik het ook niet lezen. En als je niet gelezen wil worden, waarom heb je een FB en vooral, waarom schrijf je? Ik vind het niet zo raar van die stille lezers.
@mefs heb veel vrienden en familie in het buitenland dus fb is ideaal daarvoor, we delen waar we zijn en soms leuke foto's. Ik ga een lijst aanmaken en de stille lezers daar neerzetten. Goeie tip!!

Overigens vraag ik me af hoe sommige roepen dat ik mijn hele leven erop zet. Kennen we elkaar soms? Hoe weet je dit eigenlijk? sommige reacties klinken zo kattig dat ik me serieus begin af te vragen of dit forum een soort uitlaapklep is voor gefrustreerden. Gelukkig ook normale reacties.
Faracha, ik woon in Nl, maar mijn hele familie woont in Spanje. Dat is ook de reden dat ik FB heb. Toch vind ik fijner een mailtje als ik iets belangrijks met mijn ouders of zussen wil delen. Als ik het op FB schrijf, voelt het alsof ik gewoon uit het dak iets schreeuw. Als ik behoefte heb om iets te vertellen, wil ik me aan die persoon richten.
Huh? Ik snap het probleem echt niet. Als een goede vriendin van mij een stille lezer is, dan mag ze al m'n updates lezen hoor (niet dat ik zoveel update) 1 of andere vage kennis als stille lezer (dat zou me niet eens opvallen, dus gewoon 1 of andere vage kennis) die staat gewoon bij mij onder kopje ' acquintances'.

Als ik post dan post ik meestal met setting 'friends except acquintances'

Maar in principe alles wat ik op facebook post, mag door anderen gelezen worden als ze daar geinteresseerd in zouden zijn.... het is allemaal vrij oninteressant wat ik post.

Ik ' volg' wel 1 of 2 mensen die ik nauwelijks ken, die hebben elke dag wel 1 of ander drame op facebook staan over dat verre liefde weer is vreemdgegaan of weet ik wat. Het is gewoon je eigen prive Story. Stuur nooit berichtjes naar haar, als ze niet wil dat ik het lees, moet ze me maar verwijderen of gewoon niet posten natuurlijk. Ik vermaak me wel met haar verhaaltjes :p
Hoe weet je of iemand nou een stille lezer is of nauwelijks zijn/haar account checked? Ik ben ook zo'n stille 'lezer', hoewel ik nooit lees. Ik heb een account, maar kom er zelden.
Schouderklopje... Als de stille lezer vervolgens alle updates rondbazuint hihi weet je toh dat het stille lezers Zijn. Heb alle vage kennissen onder de loep genomen dus probleem opgelost.
quote:schouderklopje schreef op 05 januari 2012 @ 09:30:

Hoe weet je of iemand nou een stille lezer is of nauwelijks zijn/haar account checked? Ik ben ook zo'n stille 'lezer', hoewel ik nooit lees. Ik heb een account, maar kom er zelden.Als je dus een lijstje bij houdt van wie bijna nooit iets update en je hoort later via via dat 1 van de mensen op dat lijstje wel alle facebook roddels kennen
quote:faracha schreef op 05 januari 2012 @ 09:56:

Schouderklopje... Als de stille lezer vervolgens alle updates rondbazuint hihi weet je toh dat het stille lezers Zijn. Heb alle vage kennissen onder de loep genomen dus probleem opgelost.

Jij bazuint je eigen updates toch ook eerst zelf rond? Dat is FB, als je verder geen restricties inbouwt. Al mijn vrienden mogen mijn updates zien. Vrienden die alleen maar toegang hebben vanwege mijn spelletjes en die ik verder niet ken, heb ik van alles behalve die spelletjes updates afgeschermd.

Blijkbaar heb jij niet eerst vantevoren bedacht met wie je wat wilt delen. En heb je een bepaald idee over mensen die jij als vriend accepteert, maar vervolgens een bepaald FB-gedrag van verwacht.

Wat jou te doen staat is leren hoe je FB gebruiken moet qua privacy, wat het betekent (bv voor het delen van info op het net), en blijkbaar met jouw ideeen niet iedereen meer accepteren of er eens met een stofkam doorheen te gaan. En vooral accepteren dat FB op openbaar gewoon voor iedereen te volgen is. Zet jij daar dan info op, moet je het niet raar vinden dat anderen het er over hebben. Jij deelt dat toch?
Je hebt ook de optie om stille lezers bij 'niet toegankelijk' toe te voegen, dan zien ze ook niets meer Daar staan bij mij voornamelijk verre ooms die ik niet wil weigeren, maar ook niet alles hoeven te weten. Oh en daar staan ook mensen die zelf nooit wat posten/mij zelf op de niet toegankelijk lijst hebben geplaatst
Ik ben ook zo'n stille lezer. Ik geef ook eerlijk toe dat ik een fb acount heb, alleen omdat ik nieuwsgierig ben naar foto's en nieuwtjes van anderen. Ik vertrouw fb niet met mijn info, zet er dus geen foto's op oid.

En terecht, zo bleek laatst weer tijdens een item van radar (? Ik dacht dat t radar was tenminste).
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Plaats jij dan zulke gevoelige en persoonlijke status updates die het rondbazuinen waard zijn?

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar dit komt bij mij over als typisch schoolmeisjes-gedrag.

Overigens heb ik alleen mensen in mijn vriendenlijst staan die ik er echt in wil hebben staan, en plaats ik alleen status updates die iedereen mag lezen (dus geen geroddel/persoonlijke problemen bijvoorbeeld). Ik doe ook niet mee aan de facebook spelletjes en andere dubieuze apps.

snap je helemaal.

Ik had ook zo'n lurker...op zich helemaal niet erg maar dan op verjaardagen luidkeels gaan voordragen dat ik dit en dat en zus en zo had gedaan.

Geen geheimen ,zeker niet maar dat rondblaten vind ik bijzonder ergelijk.

duss..block!
So what, snap t probleem echt niet. Dat moet iemand toch zelf weten.

Heb laatst op Hyves mensen gewist. Die ik nooit meer sprak. Op Hyves kun je ook alle krabbels lezen van vreemden/ Hyvers, maar zelf anoniem blijven; zelf dit ook open te stellen voor iedereen/ alle Hyvers, maar telkens je eigen krabbels te wissen. Hierdoor kun je hele levens volgen doordat anderen info over iemand geven, staat er vaak van jaren op , 300 blz of zo aan krabbels. : S. Je laat die info toch zelf op internet staan. Ik vind dat juist wel grappig .

En degenen die denken veilig te zijn door alleen echte vrienden op FB te hebben, die hun info zien. Die vrienden kunnen toch weer met hun eigen vrienden samen achter de computer zitten en die info laten zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven