Entertainment alle pijlers

een huis vol

14-12-2011 11:13 1450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand naar 'een huis vol'? Over die 2 gezinnen met 12 kinderen?
quote:nelly84 schreef op 05 januari 2012 @ 12:57:

[...]

Eindeloos doet van het begin af aan zo dweperig met de familie D, echt heel overdreven, een beetje minder mag ook wel!

Laat ik nou nèt van plan zijn, om er nog een schepje bovenop te doen.!

Een tandje genegenheid bijzetten, zeg maar!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 05 januari 2012 @ 13:00:

[...]

Dat mag jij vinden, is jouw mening hoor.

In een eerdere post, heb ik al aangegeven, dat de Fam D. in mijn hart zit.

Het hoe, en waarom, ga ik jou niet aan je neus hangen, dat zijn jouw zaken immers niet .

En, zoals een kleine minderheid, hier, het leuk vindt, de Fam. D. op een bepaalde manier neer te zetten, wat ik nogal denigrerend, en soms zelfs onfatsoenlijk vind.

Vind ik het leuk, om, mijn genegenheid te uiten.

Moet kunnen, volgens mij.Nou Eindeloos jij hebt anders in het begin een paar posts geplaatst die niet echt respectvol waren over de familie B, lijkt me een gevalletje pot en ketel. Of je bent familie of goed bevriend dat zal me worst wezen maar het forum is er om je mening te spuien maar om nu zo dweperig te doen bleh! :puke:
Naast een basisbeurs en een bijbaantje is er altijd ook nog de mogelijkheid je studie te fininacieren mbv een lening van de overheid. Niet leuk misschien om je gelijk in de schulden te moeten steken maar aan de andere kant is een studie msischen nog wel de beste investering. Ben zelf nog van voor de basisbeurs, althans gaande weg mijn studie werd die ingevoerd. En ja doordoor een enorme studieschuld. Maar zoals boven geschreven door een jaar keihard te werken en heel zuinig te leven kun je in een jaar tijd heel veel schuld wegwerken.

Ik denk dat het voor vele gezinnen ook de kleine gezinnen op termijn onmogelijk wordt de studie te bekostigen en dan het overgrote deel van de studenten gewoon een lening af zal moeten sluiten.

Steeds komt ook het verhaal terug dat het gezin geen ijsje kon bekostigen. Dat was helemaal niet het geval. Ze hadden dat enorme bedrag niet over voor een ijsje en gingen in de supermarkt een goedkopere variant halen. (mogenlijk met in hun achterhoofd van zo dat hebben we weer uitgespaart en kan weer in het spaarpotje voor de studie van de kinderen). Maar iedereen denkt voor een ander in te kunnen vullen van het hoe en waarom iemand bepaalde beslissingen in zijn leven neemt.

En nee van enkel lucht kun je niet leven. (hoewel het wel een vrij essentieel onderdeel is). Maar met veel liefde groot gebracht en zonder een cent te makken kun je nog heel veel in je leven bereiken. Terwijl heel veel geld bebrek aan liefde en genegenheid nooit goed zal kunnen maken.

Ik vind er niets mis mee als jongeren zelf moeten werken aan hun toekomst en zelf moeten investeren in hun toekomst. Ik vind dat je dus als ouder ook niet tekort schiet als je een studie niet kunt bekostigen. En of de gezinnen uit deze serie dat wel of niet kunnen weten we ook helemaal niet.

Dat men geen geld over heeft voor dure ijsjes, dure merkkleding, dure woning, vakanties wil niet zeggen dat men geen geld achter de hand heeft voor het meebetalen aan een studie.
quote:Eindeloos schreef op 05 januari 2012 @ 13:00:

[...]

Dat mag jij vinden, is jouw mening hoor.

In een eerdere post, heb ik al aangegeven, dat de Fam D. in mijn hart zit.

Het hoe, en waarom, ga ik jou niet aan je neus hangen, dat zijn jouw zaken immers niet .

En, zoals een kleine minderheid, hier, het leuk vindt, de Fam. D. op een bepaalde manier neer te zetten, wat ik nogal denigrerend, en soms zelfs onfatsoenlijk vind.

Vind ik het leuk, om, mijn genegenheid te uiten.

Moet kunnen, volgens mij.Houd dat even lekker voor je dan als het onze zaken niet zijn.
quote:hgjb schreef op 05 januari 2012 @ 13:28:

[...]

Houd dat even lekker voor je dan als het onze zaken niet zijn.

Pardon?

Aangezien dit een openbaar forum is, kan ik hier kwijt wat ik wel, of, niet wil.

Daar heb ik jouw toestemming echt niet voor nodig hoor.

Het idee alleen al !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hgjb schreef op 05 januari 2012 @ 13:28:

[...]

Houd dat even lekker voor je dan als het onze zaken niet zijn.Bovendien, heb ik gezegd, dat het jouw zaken niet zijn.

Niet generaliseren hè ?
Ik zie het programma nu voor het eerst... nou, het komt op me over als een vrolijk bedoelde show van kijk-ons-het-eens-gezellig-hebben-met-weinig-geld. Het moet vooral allemaal leuk lijken, echt zo'n christelijk ncrv-fokreclame voor grote gezinnen.

Ieder z'n keus, wil je 12 kinderen doe maar lekker. Maar er is wel héél weinig aandacht voor de onvermijdelijke moeilijkheden die zo'n groot gezin met zich meebrengt: geldgebrek, kinderen niet op schoolreis, kleine woonruimte, organisatieproblemen...

Eigenlijk zouden ze iets moeten maken à la '16 and pregnant', waarbij je de mooie kanten van de situatie laat zien maar OOK de nadelen.
quote:nelly84 schreef op 05 januari 2012 @ 13:13:

[...]

Nou Eindeloos jij hebt anders in het begin een paar posts geplaatst die niet echt respectvol waren over de familie B, lijkt me een gevalletje pot en ketel. Of je bent familie of goed bevriend dat zal me worst wezen maar het forum is er om je mening te spuien maar om nu zo dweperig te doen bleh! :puke:

Ik blijf bij mijn mening, dat ik de Fam B. een erg ongezellig gezin vindt.

Die hangende kinderen, op die lappen, geen stuk speelgoed te bekennen, mondjesmaat eten, 1/3 kippenpoot p.p., en dan ook nog op een plastic bord.

Geen sinterklaas viering, geen schoolreisjes etc.

Een moeder, die ik alleen maar zag zitten, jaja, op het koekjesbakken na.

Maar voor de rest, vond ik er niet veel pit in zitten.

Dat jij deze mening niet respectvol vindt, is je goed recht.

Ik zie het meer als een opsomming van feiten, zoals ik het gezien heb.

En dat is mijn goed recht weer, denk ik zo.
Ik heb de serie ook bekeken. Moet eerlijk zeggen, ook een beetje uit verbazing. Kan voor mezelf namelijk niet voorstellen dat je 12 kinderen zou willen, maar goed. Ik was nieuwsgierig. Ik lees dit topic, en lees dat veel mensen het zielig vinden voor de kinderen. Ik snap dat aan de ene kant, aan de andere kant zie ik niet echt ongelukkige kinderen op tv. En heb net op uitzending gemist een meisje gezien dat alleen was, en wel zwaar ongelukkig. Help ons kind is te dik

Dus tja....overal kan een kind gelukkig of ongelukkig zijn. Het hangt er maar net vanaf hoe de ouders zijn denk ik dan. Er is gewoon niet een eenduidig antwoord te geven wat nu het beste is voor kinderen. Aangezien ieder kind ook weer anders is..

Hvm
Helene31, wat is er mis met werken als student.

Ik, en vele studenten met mij, hebben ook hun studie geheel zelf moeten betalen. Ik had geen rijke ouders. Wel ouders die mij liefde en respect hebben bijgebracht. Het is echt geen schande om je studie zelf te betalen. Hoewel, als ik dit forum moet geloven, ik dit mijn ouders wel kwalijk moet nemen. Het heeft echt niets afgedaan aan mijn studententijd.

Van de familie B. hebben wij helemaal niets gezien van wat de kinderen doen geloof ik. Ik vind dat wel een tekortkoming van de serie. Het is best wel oppervlakkig, je krijgt te weinig inkijk in hoe ze echt alles regelen. De serie roept alleen maar vragen op.

Het gezin met minder kinderen hoeft nier perse beter te zijn. Veel hangt af van hoe de ouders met hun kinderen omgaan, met de liefde die ze geven aan de kineren. Dit is echt belangrijker dan een Nintendo.
quote:Dahlia74 schreef op 05 januari 2012 @ 15:10:

Helene31, wat is er mis met werken als student.Niks. Maar sommige studies vallen dan gewoon af. Dat is best zonde. Ik wil graag dat mijn kind vrije keuze heeft.
Tsja Eindeloos, als jij dat ziet als opsomming van feiten dan moet je niet verbaasd opkijken als anderen dat doen over de familie D. De familie B ken jij niet waarschijnlijk en dan vind ik zo'n opsomming nogal respectloos. Ik heb overigens al eerder in een post aangegeven dat het bij BEIDE families momentopnamen zijn en wij alleen maar te zien krijgen wat de NCRV ons wil laten zien maar idd ieder heeft recht op zijn mening, jij en een heleboel anderen op dit forum.
quote:helene31 schreef op 05 januari 2012 @ 15:14:

[...]

Niks. Maar sommige studies vallen dan gewoon af. Dat is best zonde. Ik wil graag dat mijn kind vrije keuze heeft.Er zijn in nederland heel veeeel gezinnen waarbij de ouders de studie van hun kind niet kunnen betalen. Hadden zijn dan ook nooit aan kinderen moeten beginnen? Daarom hebben wij nu (nog) het aanvullende beurs systeem. Hierdoor krijgt iedereen kans om te studeren wat hij of zij wil. Ik vind het overigens niet kunnen hoor dat je schoolreisjes en andere dingen niet kan betalen voor je kinderen dat je dan aan een dertiende begint. Dit zelfde geld natuurlijk voor kleinere gezinnen. Moeder B is zo egoistisch bezig. Alleen maar denkend aan haar eigen geluk.
[quote]Woordenaar schreef op 05 januari 2012 @ 14:20:

Ik zie het programma nu voor het eerst... nou, het komt op me over als een vrolijk bedoelde show van kijk-ons-het-eens-gezellig-hebben-met-weinig-geld. Het moet vooral allemaal leuk lijken, echt zo'n christelijk ncrv-fokreclame voor grote gezinnen.

quote]

Ik vindt dit een zeer beledigende opmerking. Ten eerste zijn het al helemaal geen christelijke gezinnen, moeder D. was juist tegen christelijke muziek van de EO, moest gelijk uit! Bij familie B er ook niets over gehoord. Daarnaast blijkt nergens uit dat grote gezinnen gepromoot worden, alleen wordt er een blik geworpen op het leven met een groot gezin. Heel veel mensen (ik ook niet) kunnen zich daar niets bij voorstellen en genieten ervan dit eens van nabij mee te maken, zoals we ook genieten van het liefdesleven van de boeren uit Boer zoekt Vrouw! Dat heet toch ook geen katholiek koppelprogramma?
Wat is er mis met een lening voor een studie, en een bijbaantje? Dan leer je als jongere tenminste dat niets in het leven voor niets is! De afgelopen jaren hebben we de managers en politicy gesponsord met studiegelden. Daar hebben ze toen vrolijk van gefeest (soms 8 jaar over een studie) en nu strijken ze de bonussen op en knikkeren de "gewone beroepsbevolking" eruit. Laat ze van die "goed betaalde banen" nu hun studiedeel maar terugbetalen, worden zij niet minder van en dan hebben de jongeren van nu een betere basisbeurs.

Daarnaast is het aanleggen van een studiespaarrekening wel leuk, maar schept dat ook niet overspannen verwachting naar de kids toe. De kinderen MOETEN dan van Pa en Ma studeren, of ze dat kunnen/willen of niet. Er zijn altijd nog mensen nodig die het ambacht kennen of handjes in de zorg leveren.
quote:grasklokje schreef op 05 januari 2012 @ 16:45:

Daarnaast is het aanleggen van een studiespaarrekening wel leuk, maar schept dat ook niet overspannen verwachting naar de kids toe. De kinderen MOETEN dan van Pa en Ma studeren, of ze dat kunnen/willen of niet. Er zijn altijd nog mensen nodig die het ambacht kennen of handjes in de zorg leveren.Als ze niet verder wil of kan studeren, gebruikt ze het lekker als aanbetaling voor een huis. Ook heel fijn, toch?
Met interesse volg ik deze discussie. Heb zelf ook een paar keer geschreven. Fam Baumgard doet het naar mijn idee beter (op het schoolreisje na want dat vind ik reuze sneu voor de kinderen). Ik lees veel over het gedeelde fruit dat ma B klaarmaakt voor de kinderen maar bij fam. Deijs heb ik helemaal geen fruit gezien. Wel sigaretten en alcohol. Het 1x per week douchen vind ik ook niet zo hygienisch, beetje oplappen bij de wasbak is toch niet hetzelfde, het kleine flatje delen met zoveel mensen op 4 hoog lijkt me geen pretje voor de bewoners én de buren. Ma Deijs miste de deurbel op vakantie zei ze, moet er niet aan denken buren te hebben waarbij de deurbel de hele dag doorgaat. Kleine Jordy is een schatje maar er wordt te vaak gezegd dat hij de lieveling is, lijkt me niet zo leuk voor de andere kleinere kinderen. Pa draait 1x per 4 weken nachtdienst en niet wekelijks. Lijkt mij dat hij ook eens wat kan doen in het huishouden. Zoveel kinderen maak je samen, zorg er dan ook sámen voor. Maar moeder Deijs lijkt ondanks het mopperen af en toe, toch tevreden te zijn met deze rolverdeling. Vader Deijs voert niet veel uit. Heeft wat narcistische trekjes vind ik, steeds die blik van 'Ik heb het voor elkaar'. De laatste afleveringen heb ik voornamelijk gekeken vanwege fam. Baumgard en genoot van de rust die dit gezin uitstraalde. Ik vraag mijzelf nog steeds af in welke mate de kinderen in deze gezinnen inspraak hebben gehad op de beslissing om op tv te komen met zoveel prive details. Ik heb het gevoel dat de pubers van vooral fam. Deijs zich een beetje schamen wat ik begrijpelijk vind. Bij fam. Baumgard zie ik voornamelijk trots uit de gezichten van de pubers.
Geluk zit soms in een klein hoekje ...
wat ik me steeds af vraag:

hoe zit dat met seksualtiteit? Het lijkt mij dat wanneer je met 6 man (lees: opgroeiende, puberende jongeren) op 1 kamertje slaapt, je weinig over jezelf en je eigen lijf te weten komt... Ik vind privacy heel belangrijk, óók om deze reden. Ik lees dit alleen nergens terug, houd deze vraag dan niemand bezig?

daarnaast steigerde ik zo'n beetje bij de opmerking dat Jordy wel opgevangen zou worden door broers/zussen later... Serieus? Hoe kun je je kinderen zo'n belasting opleggen! Of beter gezegd, hoe kun je er van uit gaan dat je kinderen de zorg zullen overnemen. Dat is geen vanzelfsprekendheid! Enne, de oom van mijn vriend heeft down en was een schatje als baby. Nu zit ie in een inrichting omdat hij zó agressief is dat hij een direct gevaar vormt voor zijn omgeving... 'maar ze zijn zo lief en schattig' gaat duis niet altijd op...
life ain't a perfect story, write it while you live it
baukje, ze waren nog nooit met vakantie geweest, hoe treurig is dat. Je hoeft heus niet naar Spanje, maar een weekje kamperen in Drenthe moet toch kunnen?
quote:Dahlia74 schreef op 05 januari 2012 @ 15:10:

Helene31, wat is er mis met werken als student.

Ik, en vele studenten met mij, hebben ook hun studie geheel zelf moeten betalen. Ik had geen rijke ouders. Wel ouders die mij liefde en respect hebben bijgebracht. Het is echt geen schande om je studie zelf te betalen. Hoewel, als ik dit forum moet geloven, ik dit mijn ouders wel kwalijk moet nemen. Het heeft echt niets afgedaan aan mijn studententijd.

Van de familie B. hebben wij helemaal niets gezien van wat de kinderen doen geloof ik. Ik vind dat wel een tekortkoming van de serie. Het is best wel oppervlakkig, je krijgt te weinig inkijk in hoe ze echt alles regelen. De serie roept alleen maar vragen op.

Het gezin met minder kinderen hoeft nier perse beter te zijn. Veel hangt af van hoe de ouders met hun kinderen omgaan, met de liefde die ze geven aan de kineren. Dit is echt belangrijker dan een Nintendo.Je hebt je studie helemaal niet zelf hoeven te betalen, hooguit de aanvulling. Iedere student krijgt nu (nog) de basisbeurs. Als die wegvalt straks wordt het een heel ander verhaal
quote:designed schreef op 05 januari 2012 @ 17:40:

wat ik me steeds af vraag:

hoe zit dat met seksualtiteit? Het lijkt mij dat wanneer je met 6 man (lees: opgroeiende, puberende jongeren) op 1 kamertje slaapt, je weinig over jezelf en je eigen lijf te weten komt... Ik vind privacy heel belangrijk, óók om deze reden. Ik lees dit alleen nergens terug, houd deze vraag dan niemand bezig?

daarnaast steigerde ik zo'n beetje bij de opmerking dat Jordy wel opgevangen zou worden door broers/zussen later... Serieus? Hoe kun je je kinderen zo'n belasting opleggen! Of beter gezegd, hoe kun je er van uit gaan dat je kinderen de zorg zullen overnemen. Dat is geen vanzelfsprekendheid! Enne, de oom van mijn vriend heeft down en was een schatje als baby. Nu zit ie in een inrichting omdat hij zó agressief is dat hij een direct gevaar vormt voor zijn omgeving... 'maar ze zijn zo lief en schattig' gaat duis niet altijd op...Nee dat vraag ik me ook af, daarom vind ik dat pubers in 2012 een eigen kamer nodig hebben. En natuurlijk is niet elk downkind gezellig en lief. Vader D. doet met zijn gerook en gedrink in ieder geval niet zijn best om heel oud te worden, dus de zorg voor Jordy zal snel op de nek van de kinderen terecht komen.
Designed, ik heb me wel ergens in dit topic afgevraagd hoe dat moet als iemand een vriendje/vriendinnetje mee naar de slaapkamer wil nemen.

Maar heb mezelf ook wel afgevraagd hoe dat moet met de ontdekking van de eigen seksualiteit.
dat moet je dan ontdekken in de berging of het fietsenhok.
wacht dacht je van huiswerk maken? IN de huiskamer? Of op je matras op de grond?
In de bieb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven