Geld & Recht alle pijlers

Ziekteverzuim na auto ongeval

05-01-2012 19:09 113 berichten
*De OP is aangepast ivm privacy*

Hallo,

Ruim 2 weken geleden heb ik door de plotselinge gladheid een auto ongeval gehad, Nu zit ik in de ziektewet, ik heb nog veel pijn.

Ook heb ik behoorlijk de schrik te pakken en ervaar ik nu de pijn minder is de psychische gevolgen.

Mijn teamleider neemt mij niet serieus in mijn klachten..

Ik voel de druk van mijn teamleider, het gaat veel te snel allemaal.

Ik doe mijn best om er bovenop te komen, ben langzaamaan weer aan het wandelen, fietsen en probeer de draad op te pakken, heb zelfs al een stukje autogereden en ben al meerde malen langs de plek van het ongeval (mee)gereden.

Maar het valt echt heel zwaar en door de druk sta ik nu te wankelen.

Morgen moet ik mijn teamleider terugbellen maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken, hij wil dat ik uit de ziektewet ga en zo snel mogelijk aan de slag ga, neemt mij niet serieus.

Ik heb nog geen oproep van de bedrijfsarts gehad.

Mijn vraag: heeft iemand tips of advies hoe ik dit aan moet pakken? en wat zijn mijn rechten/plichten?

Alvast bedankt.

(p.s. niet qouten graag, ik wil ivm herkenning mijn op aanpassen/verwijderen)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag een teamleider dat niet beslissen, maar doet de bedrijfsarts dat. Zelf bellen dus met de bedrijfsarts, morgen.

Beterschap.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je teamleider is geen dokter en kan niet voor jou bepalen of jij gezond genoeg bent om te werken. Wat mij betreft zou hij hoog en laag kunnen springen maar als ik mij niet fit genoeg voelde om te werken dan ging ik niet. punt.

Ik hoop wel voor jou dat jij een vast contract hebt want als jouw teamleider zo eigenwijs is dat hij denkt voor jou te kunnen bepalen wanneer je weer fit genoeg bent om te werken en jij komt nog niet dan kun je er wel bijna zeker van zijn dat een tijdelijk contract niet verlengd gaat worden.
Heel veel beterschap. Ben zelf eens met ijzel gaan tollen op de snelweg en de vangrail geraakt. Niks aan overgehouden overigens.
Goh Sito, welk deel van 'niet quoten graag' begrijp je niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, volgens mij kun je het beste morgen de bedrijfsarts bellen en op korte termijn een afspraak met hem maken. Aan je teamleider zou ik zeggen dat je eerst naar de bedrijfsarts wilt voordat je weer gaat reintegreren.

De bedrijfsarts kan in overleg met jou, jouw huisarts en behandelaar bepalen hoe en wanneer jij weer aan het werk kunt.
Himalaya: dank je, bedrijfsarts bellen was ik idd van plan.

Sugarmiss: Ik heb een vast contract, werk al 8 jaar daar, ik ben alleen erg slecht in op mijn strepen staan zeker bij deze man is dat niet handig, vandaar dat ik advies vraag, in de hoop met meer kennis steviger in mijn schoenen te staan als ik hem morgen bel.
Sito, waarom quote je nu toch de hele OP?

TO, van wie moest je weer volledig gaan werken?
Ga in therapie!
Welk werk doe je? Ik heb zelf ook een aanrijding gehad en had ook een zwaar gekneusd borstbeen. Ik heb zittend werk en kon dus na een aantal dagen (ik geloof een week) weer aan het werk. Als ik fysiek werk had gehad dan was het anders geweest.

Ik zou een bedrijfsarts laten inschakelen.
quote:himalaya schreef op 05 januari 2012 @ 19:15:

Goh Sito, welk deel van 'niet quoten graag' begrijp je niet?Sorry, zag het ineens toen ik op versturen klikte. Was inderdaad een hele lap tekst.
quote:dubiootje schreef op 05 januari 2012 @ 19:18:

Sito, waar quote je nu toch de hele OP?

TO, van wie moest je weer volledig gaan werken?Zal er om denken de volgende keer :-)
Haal je hem even weg dan? De OP quoten mag sowieso niet.
Ga in therapie!
dan ga je nu je bericht even aanpassen, je kunt het gequote deel er wel uithalen!
Sito, je kan hem ook aanpassen. Wel zo netjes naar to toe
he Popke!

ga idd een afspraak maken, bij je bedrijfsarts. Die bepaalt wel wanneer je weer aan het werk kan, en dat doet leidinggevende niet. Je hebt fysiek zwaar werk, dus rustig aan doen
Sito, je kunt je post aanpassen.

TO, idd zsm contact opnemen met de BA!
De bedrijfsarts zit helaas 30 km verderop, daar zit ook een struikelpuntje, mijn auto is total loss en met de trein is te intensief, nu valt hier wel wat op te verzinnen maar daar maak ik mij nu dus ook al weer druk om stom he
quote:jo12345 schreef op 05 januari 2012 @ 19:15:

Ja, volgens mij kun je het beste morgen de bedrijfsarts bellen en op korte termijn een afspraak met hem maken. Aan je teamleider zou ik zeggen dat je eerst naar de bedrijfsarts wilt voordat je weer gaat reintegreren.

De bedrijfsarts kan in overleg met jou, jouw huisarts en behandelaar bepalen hoe en wanneer jij weer aan het werk kunt.Huisarts is totaal niet verplicht iets in overleg met de bedrijfarts te bespreken.
Sito Ik snap je guote totaal niet.

On topic

TO de bedrijfsarts is de enige die, daar iets over te zeggen heeft en kan weer altijd overruled worden door een arbo arts van het UWV.

Je teamleider heeft zich hier niet mee te bemoeien.
quote:dubiootje schreef op 05 januari 2012 @ 19:18:

Sito, waarom quote je nu toch de hele OP?

TO, van wie moest je weer volledig gaan werken?Ik moet aanwezig zijn, ben nog wel ziekgemeld, dit moet van teamleider
quote:himalaya schreef op 05 januari 2012 @ 19:15:

Goh Sito, welk deel van 'niet quoten graag' begrijp je niet?Waarom reageer je altijd zo raar op mijn reacties? Jij leest toch ook weleens ergens overheen?
Sito,mosterd.
quote:Tuorrebout schreef op 05 januari 2012 @ 19:18:

Welk werk doe je? Ik heb zelf ook een aanrijding gehad en had ook een zwaar gekneusd borstbeen. Ik heb zittend werk en kon dus na een aantal dagen (ik geloof een week) weer aan het werk. Als ik fysiek werk had gehad dan was het anders geweest.

Ik zou een bedrijfsarts laten inschakelen.Ik werk in de gehandicaptenzorg, met aanhanklijke en agressieve clienten
quote:Zo.maar schreef op 05 januari 2012 @ 19:22:

[...]

Huisarts is totaal niet verplicht iets in overleg met de bedrijfarts te bespreken. klopt, zelfs wanneer je toestemming geeft, kan de HA nog beslissen om geen info te geven

Pop
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als je niet in staat bent de bedrijfsarts te bezoeken moeten ze er eentje naar jou sturen lijkt me.

En als je fysiek werk doet is het sowieso niet verstandig je te forceren, dus lekker thuis blijven tot je weer opgeknapt bent. Ben je niet naar het ziekenhuis geweest om foto's te laten nemen? Heb je daar geen advies gehad hoelang je rustig aan moet doen met deze kneuzing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven