Babykamer

06-01-2012 20:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij verwachten in april een baby :)! Op het kamertje willen we een nijntje op de muur. We willen deze maken van rood/wit geruit behang en dan alleen de omtrek. Zoals deze giraffe! Alleen weet ik nog niet hoe ik het nijntje kan uitvergoten...heeft iemand daar een tip voor?

Kus
Gefelicteerd met je zwangerschap!

Heeft er iem. een beamer of overheadprojector die je kan lenen?
caro_22 wijzigde dit bericht op 06-01-2012 20:56
Reden: TypeFout
% gewijzigd
Ik zou het met een overhead projector doen. Behang ophangen, dan je nijntje daarop projecteren en dan met een potloodje uittekenen en uitsnijden.m
Zwartwit A0 poster afdrukken bij een kopieshop. Is niet zo heel duur. Uitknippen en je hebt een nijntje om over te trekken. Nadeel is dat het papier dun (100 gram) is en dat ie niet groter dan A0 kan.
Dan kun jet toch gewoon op 2 A0 doen. Aan elkaar plakken, uitknippen en omtrek tekenen.
Beamer lijkt mij het handigst.
Als je geen beamer hebt; teken (of kopieer) de contouren gewoon op A4 en teken daar een ruitjespatroon van 1x1 cm overheen. Teken een nieuw ruitpatroon in de vergroting die je wilt (op het behang?)en teken de contouren daarin op schaal over. Een 1x1 vakje van het orgineel word nu bv 5x5 in de vergroting, dus een tekening van 20 cm is nu 20x5=100 cm. Beetje moeilijk uit te leggen maar duidelijk??
Bedankt voor de tips. Ik zelf heb geen beamer, maar wellicht kan ik er 1 lenen van mijn werk.

Jou uitleg @appyg, snap ik wel hoor!

Denken jullie dat vlies behand blijft zitten op glasvezel behang dat met latex overschilderd is? (is glasvleze behand met een ruitje)
Ik denk wel dat het blijft zitten, maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven