Slanke recepten

07-01-2012 17:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Op het forum staan er al een paar en natuurlijk zijn er veel kookboeken over geschreven. Maar ik ben benieuwd of jullie nog lekkere slanke recepten hebben ( mag voor zowel ontbijt, lunch en diner) Ik merk dat ik er toch wel moeite mee heb om te bepalen of een recept nou slank is of niet.
Heb ik ook wel wat moeite mee,maar misschien zijn dit wat tips voor...

10 zaden beschuit van bolletje,erg lekker met kaas,welke kaas dan ook...20 plus is natuurlijk de slankste variant

Volkoren brood met kipfilet,met wat rauwkost,tomaatjes o.i.d

Zonnatura muesli is natuurlijk ook wel een slank iets...

Wat ik wel lekker vind maar misschien niet super slank...

Pasta koken,afgieten wat olijfolie,cherrytomaatjes basilicum,knoflook,pesto en wat gegrilde kipfilet.

Misschien heb je er wat aan
Die 10 zaden beschuit van bolletje,heb ik zelf ook pas uitgevonden,even wennen misschien,maar erg lekker
Waarom wil je slank eten? Bedenk je je wel dat je lichaam keihard gezonde vetten (dus geen margarine en braadboter, maar wel roomboter en olijfolie) nodig heeft?
Dat is wel vrij makkelijk hoor, want het staat praktisch altijd op de verpakking. En dan is het optellen geblazen.

Gekochte kant-en-klaar gerechten zijn praktisch altijd slanker dan de zelfgemaakte.

Vrij moeilijk is het om een smakelijk 69 cal. soepje in elkaar te draaien terwijl je een ruime keus hebt uit bliksoepen van die waarde en zelfs nog lager.
eh Bahco, volgens mij is het toch echt vaak andersom. Aan kant en klaar maaltijden wordt extra suiker en zout toegevoegd en als het kan ook nog wat extra vetten.'

Mijn interpretatie van slank eten heb ik gejat van Nigella Lawson, in principe probeer ik mijn calorieen te beperken, maar daarbij hebben groentes geen calorieen. Dus die eet ik gewoon lekker onbeperkt.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 07 januari 2012 @ 19:45:

Mijn interpretatie van slank eten heb ik gejat van Nigella Lawson, in principe probeer ik mijn calorieen te beperken, maar daarbij hebben groentes geen calorieen. Dus die eet ik gewoon lekker onbeperkt.Is ook de basis van het weightwatchers programma. Groenten en fruit tellen niet mee.
Maar in fruit zit toch wel wat?
In fruit zit inderdaad ook wat dus pak gewoon niet teveel fruit.

Misschien vind je dit handig?

http://www.gi-dieet.nl/voedingsgids.html
quote:Flashy schreef op 08 januari 2012 @ 11:20:

Maar in fruit zit toch wel wat?Tuurlijk, maar beter zin in iets lekkers en dan lekker en geoorloofd aarbeien eten dan een zak joppiechips open trekken, je een beetje schuldig voelen, maar dan toch de hele zak opeten.
Wat ik net gemaakt heb, gisteren een zwaar diner gehad van 4 gangen dus nu licht:

Voor 4 personen:

kleine spitskool

7 a 8 grote champignons

2 kleine uien, eventueel 2 tenen knoflook

wortel

rode paprika

4 koolvisfilet uit de diepvries= 400 gr.

In kokosolie of roomboter de uien en de (nog halfbevroren) in stukjes gesneden vis bakken.

Kruiden met beetje zout, peper, kerrie. Vis er pas bij doen als ui glazig wordt. Als het goed is doe je het op een bord.

Daarna in hetzelfde vet de champignons bakken met zwarte peper.

Ook die apart zetten als ze bruin zijn.

Als laatste de paprika en de kool roerbakken in nieuwe roomboter of kokosolie.

Alles bij elkaar doen, hutselen en eventueel nog bijkruiden.

Erbij de wortel met (zilvervlies) rijst die je gewoon in één pan hebt gekookt. De wortel maak je dus in kleine stukken.
Kipfilet bakken met verschillende groenten, uien en knoflook en daar eventueel een scheut sojasaus bij.

Voor de lunch: komkommer overlangs snijden, zaadlijsten eruit en vullen met filet American, zelfgemaakte eisalade, tonijnsalade etc.
Hoeveel komkommer moet je dan nemen?

Ik zag dat een appel 45 kc is.
Komkommer is water met een beetje smaak dus die mag je onbeperkt. Ik pak meestal een halve.

Kijk ook eens op de AH website bij recepten. Je hebt daar ook de keuze uit slanke gerechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven