Gehaktbrood

06-01-2012 14:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week krijg ik 10(!) kinderen te logeren. Ik dacht, laat ik eens gehaktbrood maken. Een probleem: nog nooit gemaakt en heb ook geen goed recept. En: kun je het een dag van tevoren maken en dan opwarmen?

Help me uit de brand ;)!
Fortis et liber
En dan heb je nog niet eens te maken met, ik lust dit niet!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Pompadoer schreef op 06 januari 2012 @ 15:30:

Komen al je neefjes en nichtjes logeren? Ik vind het wel een uitdaging hoor, dapper van je.

Kinderen van die leeftijd kunnen normaalgesproken echt wel grotemensen-eten eten. Gehaktbrood lijkt me prima, zelf taco's vullen is ook een leuk idee (koop een papieren tafelkleed tegen de knoeiboel).

Of goedkoper: aluminiumfolie over je tafel heen.

Toen ik nog werkte met groepen mensen, deden we wel eens friet avond: alle mensen om de tafel, tafel afgedekt met aluminiumfolie.

Friet zo op de tafel en overal hoopjes saus. Geweldig en erg leuk en geen afwas .
Alu-folie is wel vrij milieu-onvriendelijk...

Hoe fijn het ook is voor veel toepassingen; ik probeer het gebruik ervan toch te vermijden.
Gehaktbrood is niet te vergelijken met gewoon gehakt in bijvoorbeeld spaghettisaus. Ik zeg verzin iets anders
quote:nicky_67 schreef op 06 januari 2012 @ 15:40:

Alu-folie is wel vrij milieu-onvriendelijk...

Hoe fijn het ook is voor veel toepassingen; ik probeer het gebruik ervan toch te vermijden.Tja, ach. Ik gebruik een rol per jaar. Het kan me jeuken.
Kun je niet gewoon kleine gehaktballetjes maken? DIe kun je koud serveren met een lekker sausje maar ook opwarmen en dan met bijvoorbeeld satehsaus serveren.

Lekker patat erbij en klaar!

Ik vindt gehaktbrood echt heel anders smaken dan een gehaktballetje.
Wegwerp 'tafelkleed': check! Goede tip!

Het is inderdaad een hele berg die komt logeren. Ik heb er wel veel zin in! Lijkt me heel gezellig.

Ik denk dat ik maar meerdere dingen maak. Misschien wel zo handig.

Ga nu even boodschappen doen (gewone weekendboodschappen, niet voor volgende week).
Fortis et liber
Geen ervaring met gehaktbrood.

Wij eten meestal één van de 3 P's als er kinderen komen logeren: Pizza-Pannekoeken-Patat. Of spaghetti met gehakt, broodjes knakworst met zuurkool.

Succes, lijkt me leuk zo'n huis vol, maar ook veel werk.
Mijn buurmeisje had een paar week geleden haar kinderfeestje, iets van 12 kinderen, en daar gingen ze zelf pizza maken. Was erg gezellig om te doen volgensmij en ieder kind kon zelf beleggen zoals ze wilden. Moeder had bakjes met kaas, tomatensaus, groenten, salami, spek en nog wat dingen. Heb er een geproefd en die was erg lekker. Niet al te veel werk, leuke bezigheid en ieder wat hij lekker vind!
ze had trouwens voor de pizza zelf van die rollen, ik dacht van Danio ofzo? En dan met een groot glas rondjes er uit gesneden/geduwd zodat het allemaal kleine pizzabodempjes waren.
quote:thaisweetchili schreef op 06 januari 2012 @ 15:13:

Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.Volgens mij hebben de meeste kinderen van die leeftijd het liefste "gewoon'
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gehaktbrood is toch een heel gemiddelde smaak, alleen in een ander jasje?

Ik heb er wel eens een gemaakt met gekkokte eieren in het midden verstopt. Groot succes, bij elke plak kwam een stukje ei tevoorschijn.
Nou, de plannen zijn gewijzigd. Ze komen een heel weekend! Vrijdagmiddag tot en met zondagavond.

Ik maak toch gehaktbrood met sla en krieltjes en de andere avond zelf geschilde frietjes met groente en zelfgemaakte hamburgers. Avond drie moet ik nog bedenken. Dan eten ook alle ouders mee. Iemand tips daarvoor?
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 08 januari 2012 @ 01:05:

Nou, de plannen zijn gewijzigd. Ze komen een heel weekend! Vrijdagmiddag tot en met zondagavond.

Ik maak toch gehaktbrood met sla en krieltjes en de andere avond zelf geschilde frietjes met groente en zelfgemaakte hamburgers. Avond drie moet ik nog bedenken. Dan eten ook alle ouders mee. Iemand tips daarvoor?

Wraps warm op een plaat en overal bakjes met lekkere dingen dat de kinderen ze naar eigen smaak kunnen vullen.

Of pannenkoeken. Ook in verschillende smaken.

Anders nog pasta in 2 smaken maken. Stamppot in 2 smaken. Pizza maken en salade erbij. Zelf ben ik gek op quiches, kan je ook in verschillende smaken van te voren maken, in de vriezer doen en alleen opwarmen, idem een lekkere salade erbij.

Ja ik denk maar even makkelijk omdat het mij een vermoeiend weekend lijkt. Moet je vandaag nog de boodschappen halen?

Lé-zen MV, het is niet dit weekend.

Ps, zou je niet voor lekkere gehaktballen gaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Pfff, een heel weekend

En nog plannen voor de lunch en/of ontbijt?
Ik heb wel eens een soort gehaksbrood gemaakt, was een snel recept wat je in 10 min kan maken in een cakeblik; met kaas en tomaat;

Dit is lekker maar je moet wel een grote oven hebben om het voor iedereen warm te houden;, tartaartjes met maispannenkoekjes (met ketchup erbij dus denk voor kinderen wel lekker)

Wel een salade erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Uhmmmm laatste is misschien niet geschikt voor kinderen, sorry, zit ui bij, neem aan dat kinderen dat niet willen.
MV, op de burgers van Mc etc. zit ook ui
Kinderen eten gewoon ui hoor, geen enkel probleem.
Als je iets met gehakt en met zelfgemaakte friet wil doen, dan zou ik voor (zelfgemaakte) hamburgers gaan en er friet bij bakken. Je kunt er ook nog extra hamburgerbroodjes bij doen en wat uien bakken.
Ik ben er al uit: ik maak voor dag drie (inclusief ouders dus) verschillende dingen. Kan iedereen kiezen. Ik ga voor quiches, twee stamppotten en wraps. Moet goedkomen lijkt me. Misschien nog een soepje erbij en klaar is Thai!

Ontbijt en lunch is gewoon simpel. Ik bestel lekkere broodjes bij de bakker, lekker beleg en eitje er bij en eten maar!

Bedankt voor de tips. Maar als iemand nog een geweldig gehaktbrood recept heeft, hou ik me aanbevolen!
Fortis et liber
@Mylenevalerie dat gehaktbrood van jou lijkt me ook lekker! Wil je me vertellen hoe je dat maakt?
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 08 januari 2012 @ 23:13:

@Mylenevalerie dat gehaktbrood van jou lijkt me ook lekker! Wil je me vertellen hoe je dat maakt?

Tuuk, ik geef er altijd wel een beetje eigen twist aan, dat zie je wel aan de foto.

Ik weet dat ik het in een soort cakeblik heb gemaakt en tussendoor even het vocht laten weglopen. Dan wordt het makkelijker snijdbaar maar moet je even kijken hoe je het wil maken. Ik had tomaten heel lang laten uitlekken en iets meer kaas gebruikt.

hier
Bedankt! Lijkt me heel makkelijk om te maken.
Fortis et liber
Ja in het blad stond er geloof ik iets van `in 5 min te maken`, het gehakt dan he. Ja het is kruiden, in een blik of ovenschaal doen, ervoor de tomaat goed laten uitlekken, dat wel goed doen hoor. En dan kaas erover. Gehakt geeft veel vocht af dus droog wordt het niet. Ik had nog wel wat laten weglopen maar je hoeft er niets aan te doen verder. Ideaal denk ik voor jou met zoveel kids. Ik weet niet of je een grote cakeblik hebt, daar zou je het ook in kunnen doen. Dan kan je de zijkanten met boter invetten, evt. wat paneermeel erop en dan het gehakt erin. Of je kan een quichevorm nemen, dan kan je makkelijk de zijkant eraf halen en er puntjes van snijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven