Helluuuuuuuup, wasmachine kapot!
zondag 8 januari 2012 om 14:33
Vanochtend een wasje erin gedaan, naar de sportschool gegaan en bij terugkomst komt mijn huisgenootje 'de wasmachine doet het niet' ik kijken, was wel nat maar idd...wasmachine doet niks meer. Ik de wasmachine uit en aan, niks...stroom uit en aan...nog niks. Even gewacht en weer geprobeerd..niks.
Iemand anders nog tips van wat we kunnen proberen? Of anders: waar we als arme studenten goedkoop een "nieuwe" kunnen krijgen?
Iemand anders nog tips van wat we kunnen proberen? Of anders: waar we als arme studenten goedkoop een "nieuwe" kunnen krijgen?
zondag 8 januari 2012 om 14:39
zondag 8 januari 2012 om 14:40
Je kunt er eentje huren/leasen. Dan hoef je nu geen groot bedrag te investeren en zorgt het bedrijf voor evt toekomstige reparaties. Vooral ook aantrekkelijk als je denkt dat je er niet zo lang meer woont, dan hoef je ook niet de kosten van de wasmachine weer door te berekenen naar de volgende huisgenoot.
zondag 8 januari 2012 om 14:45
Weet je zeker dat dit geen tijdelijk probleem is? Hoe oud is de machine?
Mijn wasmachine is nu ongeveer 5 jaar oud. Een paar jaar geleden was ik eens vergeten de waterkraan open te draaien en ging de machine op tilt (piepen, maarik was even de deur uit, dus gemist), daarna wilde de machine een dag helemaal niets. Nu loopt ie weer prima.
Mijn wasmachine is nu ongeveer 5 jaar oud. Een paar jaar geleden was ik eens vergeten de waterkraan open te draaien en ging de machine op tilt (piepen, maarik was even de deur uit, dus gemist), daarna wilde de machine een dag helemaal niets. Nu loopt ie weer prima.
zondag 8 januari 2012 om 14:53
quote:limelight schreef op 08 januari 2012 @ 14:48:
Helluuuuuuuuup, is nogal overdreven voor een kapotte wasmachine.
Als het hele huis erdoor in de fik was gegaan (wat kan), zou het wat anders zijn.
Voorlopig dan maar met de was naar een wasserette, tot er een andere wasmachine is.
Die helluuuuuuup, was een beetje sarcastisch bedoeld.
quote]Henkjan41 schreef op 08 januari 2012 @ 14:46:
Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?[/quote]
Neem aan dat als dat zo was meer dan alleen de wasmachine het niet zou doen?
quote:bergamot schreef op 08 januari 2012 @ 14:45:
Weet je zeker dat dit geen tijdelijk probleem is? Hoe oud is de machine?
Mijn wasmachine is nu ongeveer 5 jaar oud. Een paar jaar geleden was ik eens vergeten de waterkraan open te draaien en ging de machine op tilt (piepen, maarik was even de deur uit, dus gemist), daarna wilde de machine een dag helemaal niets. Nu loopt ie weer prima.
Het zou idd heel goed tijdelijk kunnen zijn. Hij is wel vaker ermee opgehouden maar dan deed hij het weer als je ff de stroom eraf haalde. Ding is al...ik weet nieteens hoe oud hij is, hij staat er al langer dan wij hier wonen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 januari 2012 @ 14:44:
Het is geen verstopping? Dus even gecheckt. Of is er helemaal geen stroom, dus dat hij helemaal dood is, geen lampje aan als je iets indrukt?Ga ik even naar kijken. Ding komt uit het jaar 0 en heeft geen lampjes
Helluuuuuuuuup, is nogal overdreven voor een kapotte wasmachine.
Als het hele huis erdoor in de fik was gegaan (wat kan), zou het wat anders zijn.
Voorlopig dan maar met de was naar een wasserette, tot er een andere wasmachine is.
Die helluuuuuuup, was een beetje sarcastisch bedoeld.
quote]Henkjan41 schreef op 08 januari 2012 @ 14:46:
Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?[/quote]
Neem aan dat als dat zo was meer dan alleen de wasmachine het niet zou doen?
quote:bergamot schreef op 08 januari 2012 @ 14:45:
Weet je zeker dat dit geen tijdelijk probleem is? Hoe oud is de machine?
Mijn wasmachine is nu ongeveer 5 jaar oud. Een paar jaar geleden was ik eens vergeten de waterkraan open te draaien en ging de machine op tilt (piepen, maarik was even de deur uit, dus gemist), daarna wilde de machine een dag helemaal niets. Nu loopt ie weer prima.
Het zou idd heel goed tijdelijk kunnen zijn. Hij is wel vaker ermee opgehouden maar dan deed hij het weer als je ff de stroom eraf haalde. Ding is al...ik weet nieteens hoe oud hij is, hij staat er al langer dan wij hier wonen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 januari 2012 @ 14:44:
Het is geen verstopping? Dus even gecheckt. Of is er helemaal geen stroom, dus dat hij helemaal dood is, geen lampje aan als je iets indrukt?Ga ik even naar kijken. Ding komt uit het jaar 0 en heeft geen lampjes
zondag 8 januari 2012 om 15:20
quote:Ruza schreef op 08 januari 2012 @ 14:53:
quote]Henkjan41 schreef op 08 januari 2012 @ 14:46:
Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?[/quote]
Neem aan dat als dat zo was meer dan alleen de wasmachine het niet zou doen?
Nooit zomaar iets 'aannemen'!
Onderzoek het, en stel het vast!
quote]Henkjan41 schreef op 08 januari 2012 @ 14:46:
Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?[/quote]
Neem aan dat als dat zo was meer dan alleen de wasmachine het niet zou doen?
Nooit zomaar iets 'aannemen'!
Onderzoek het, en stel het vast!
zondag 8 januari 2012 om 15:25
Eerst filter schoonmaken, klepje aan de voorkant. Meestal zo laag dat een emmer ervoor zetten geen zin heeft, dus zorg voor voldoende dweilen om het water op te vangen ( tenzij wasmachine ergens staat waar het water zo in een afvoerputje kan lopen) daarna ook afvoer controleren, als die verstopt is doet ie het ook niet meer.
Stoppen in de meterkast controleren, soms zit een wasmachine apart op een groep, dus dan doet de rest het nog gewoon.
Pas als er dan niets gebeurt, reparateur bellen of nieuwe zoeken via kringloop of marktplaats. Ik heb er evt ook nog een voor je staan voor een klein bedrag (al weet ik niet of ik dat hier mag zeggen), 25 km van utrecht.
Stoppen in de meterkast controleren, soms zit een wasmachine apart op een groep, dus dan doet de rest het nog gewoon.
Pas als er dan niets gebeurt, reparateur bellen of nieuwe zoeken via kringloop of marktplaats. Ik heb er evt ook nog een voor je staan voor een klein bedrag (al weet ik niet of ik dat hier mag zeggen), 25 km van utrecht.
zondag 8 januari 2012 om 15:30
Henkjan, onderzocht, geen stoppen doorgeslagen.
Na wat zoeken filter gevonden..dopje eraf, stortvloed water kwam eruit maar het filter(ik neem aan dat dat daarachter zit, zo'n dingetje dat je kan ronddraaien) komt niet los
nu wachten tot ander huisgenootje straks thuiskomt, die heeft al eerder wat gefixt en als het haar niet lukt op zoek naar een nieuwe. Repareren lijkt me de moeite niet waard met zo'n oud ding.
De afvoerslang krijgen we trouwens ook niet los.
Na wat zoeken filter gevonden..dopje eraf, stortvloed water kwam eruit maar het filter(ik neem aan dat dat daarachter zit, zo'n dingetje dat je kan ronddraaien) komt niet los
De afvoerslang krijgen we trouwens ook niet los.
zondag 8 januari 2012 om 15:32
http://nellesteiner.homes ... ngeboden.html#anchor_2256
hierbij de link misschien dat je er wat aan hebt als repareren niet meer lukt
hierbij de link misschien dat je er wat aan hebt als repareren niet meer lukt
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
dan moet het maar zoals het kan !