Helluuuuuuuup, wasmachine kapot!

08-01-2012 14:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een wasje erin gedaan, naar de sportschool gegaan en bij terugkomst komt mijn huisgenootje 'de wasmachine doet het niet' ik kijken, was wel nat maar idd...wasmachine doet niks meer. Ik de wasmachine uit en aan, niks...stroom uit en aan...nog niks. Even gewacht en weer geprobeerd..niks.



Iemand anders nog tips van wat we kunnen proberen? Of anders: waar we als arme studenten goedkoop een "nieuwe" kunnen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop een nieuwe krijgen kun je bij de kringloop, markplaats of gratisaftehalen.



Qua reparatie, geen tips helaas.
Alle reacties Link kopieren
Koop een antieke stamper en een grote emmer + biotex. Hoef je ook niet meer naar de sportschool toe te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats? Als je er dan ééntje in de buurt zoekt kun je hem gelijk halen. Staan er genoeg onder de 100 euro!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 08 januari 2012 @ 14:38:

Marktplaats? Als je er dan ééntje in de buurt zoekt kun je hem gelijk halen. Staan er genoeg onder de 100 euro!Gelijk halen gaat helaas niet lukken. Moet altijd even overlegd worden met de huisgenoten etc. En die zijn er nu niet allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er eentje huren/leasen. Dan hoef je nu geen groot bedrag te investeren en zorgt het bedrijf voor evt toekomstige reparaties. Vooral ook aantrekkelijk als je denkt dat je er niet zo lang meer woont, dan hoef je ook niet de kosten van de wasmachine weer door te berekenen naar de volgende huisgenoot.
Alle reacties Link kopieren
Huren. Op de lange duur niet het goedkoopste, maar wel het makkelijkste om te regelen met huisgenoten. En als er iets mee is, wordt ie gelijk gerepareerd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien proberen het filter leeg te halen? Dat wil nog wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
He, nét te laat
Alle reacties Link kopieren
Het is geen verstopping? Dus even gecheckt. Of is er helemaal geen stroom, dus dat hij helemaal dood is, geen lampje aan als je iets indrukt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Weet je zeker dat dit geen tijdelijk probleem is? Hoe oud is de machine?



Mijn wasmachine is nu ongeveer 5 jaar oud. Een paar jaar geleden was ik eens vergeten de waterkraan open te draaien en ging de machine op tilt (piepen, maarik was even de deur uit, dus gemist), daarna wilde de machine een dag helemaal niets. Nu loopt ie weer prima.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?
Helluuuuuuuuup, is nogal overdreven voor een kapotte wasmachine.

Als het hele huis erdoor in de fik was gegaan (wat kan), zou het wat anders zijn.

Voorlopig dan maar met de was naar een wasserette, tot er een andere wasmachine is.
Alle reacties Link kopieren
quote:limelight schreef op 08 januari 2012 @ 14:48:

Helluuuuuuuuup, is nogal overdreven voor een kapotte wasmachine.

Als het hele huis erdoor in de fik was gegaan (wat kan), zou het wat anders zijn.

Voorlopig dan maar met de was naar een wasserette, tot er een andere wasmachine is.

Die helluuuuuuup, was een beetje sarcastisch bedoeld.



quote]Henkjan41 schreef op 08 januari 2012 @ 14:46:

Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?[/quote]



Neem aan dat als dat zo was meer dan alleen de wasmachine het niet zou doen?



quote:bergamot schreef op 08 januari 2012 @ 14:45:

Weet je zeker dat dit geen tijdelijk probleem is? Hoe oud is de machine?



Mijn wasmachine is nu ongeveer 5 jaar oud. Een paar jaar geleden was ik eens vergeten de waterkraan open te draaien en ging de machine op tilt (piepen, maarik was even de deur uit, dus gemist), daarna wilde de machine een dag helemaal niets. Nu loopt ie weer prima.



Het zou idd heel goed tijdelijk kunnen zijn. Hij is wel vaker ermee opgehouden maar dan deed hij het weer als je ff de stroom eraf haalde. Ding is al...ik weet nieteens hoe oud hij is, hij staat er al langer dan wij hier wonen.



quote:Mylene_Valerie schreef op 08 januari 2012 @ 14:44:

Het is geen verstopping? Dus even gecheckt. Of is er helemaal geen stroom, dus dat hij helemaal dood is, geen lampje aan als je iets indrukt?Ga ik even naar kijken. Ding komt uit het jaar 0 en heeft geen lampjes
Alle reacties Link kopieren
waar woon je? bij ons in de buurt staat er gratis een op te halen zag ik net op de buurtsite (amsterdam)
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
Utrecht trietrie. Opzich wil ik best naar amsterdam rijden, geen probleem. Maar eerst dus maar eens hopen dat hij het over een paar uur weer doet en anders dus ff een huisvergadering organiseren
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat er stroom op het stopcontact staat?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het filter er al uitgehaald?

Klepje aan de voorkant meestal( wel een emmer eronder voor het geval er water meekomt)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ook even de filter leeghalen. Misschien zit ie gewoon verstopt.
Hebben je huisgenoten niet te veel elektrische apparaten aangezet, van senseo tot eierkoker noem maar op?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 08 januari 2012 @ 14:53:



quote]Henkjan41 schreef op 08 januari 2012 @ 14:46:

Is er geen automatische zekering omgegaan in de meterkast ('stop doorgeslagen')?[/quote]



Neem aan dat als dat zo was meer dan alleen de wasmachine het niet zou doen?





Nooit zomaar iets 'aannemen'!

Onderzoek het, en stel het vast!
Alle reacties Link kopieren
Eerst filter schoonmaken, klepje aan de voorkant. Meestal zo laag dat een emmer ervoor zetten geen zin heeft, dus zorg voor voldoende dweilen om het water op te vangen ( tenzij wasmachine ergens staat waar het water zo in een afvoerputje kan lopen) daarna ook afvoer controleren, als die verstopt is doet ie het ook niet meer.

Stoppen in de meterkast controleren, soms zit een wasmachine apart op een groep, dus dan doet de rest het nog gewoon.



Pas als er dan niets gebeurt, reparateur bellen of nieuwe zoeken via kringloop of marktplaats. Ik heb er evt ook nog een voor je staan voor een klein bedrag (al weet ik niet of ik dat hier mag zeggen), 25 km van utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Henkjan, onderzocht, geen stoppen doorgeslagen.



Na wat zoeken filter gevonden..dopje eraf, stortvloed water kwam eruit maar het filter(ik neem aan dat dat daarachter zit, zo'n dingetje dat je kan ronddraaien) komt niet los :( nu wachten tot ander huisgenootje straks thuiskomt, die heeft al eerder wat gefixt en als het haar niet lukt op zoek naar een nieuwe. Repareren lijkt me de moeite niet waard met zo'n oud ding.



De afvoerslang krijgen we trouwens ook niet los.
Alle reacties Link kopieren
http://nellesteiner.homes ... ngeboden.html#anchor_2256



hierbij de link misschien dat je er wat aan hebt als repareren niet meer lukt
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven