Maleisie
dinsdag 27 december 2011 om 14:08
We gaan in Juli met ons 3en. Vriend, kind en zoontje van 3. Ik ben begonnen met een beetje inlezen maar vraag ook jullie hulp.
Voor nu heb ik een paar opties; Kl een paar dagen, Penang en Langkawi.
Een aantal vragen: Is reizen naar de oostkust (eilandjes daar) goed te doen? Of is de westkust meer aan te raden?
Waar kan je mooi de jungle in, ook met 3 jarige?
Heeft een van jullie een mooie en handige (logistiek) route?
We regelen in principe alles zelf, dus alle opties staan open! en we zijn 26 dagen in Maleisie (en 3 dagen in Dubai).
Alvast bedankt!
Voor nu heb ik een paar opties; Kl een paar dagen, Penang en Langkawi.
Een aantal vragen: Is reizen naar de oostkust (eilandjes daar) goed te doen? Of is de westkust meer aan te raden?
Waar kan je mooi de jungle in, ook met 3 jarige?
Heeft een van jullie een mooie en handige (logistiek) route?
We regelen in principe alles zelf, dus alle opties staan open! en we zijn 26 dagen in Maleisie (en 3 dagen in Dubai).
Alvast bedankt!
woensdag 4 januari 2012 om 13:08
We hebben nu het plan opgepakt om ook naar sandakan te vliegen en daar een bezoekje te brengen aan de oerang utangs en ik lees ook dat je een bezoekje kan brengen aan turtle island.
Wie weet of je dit zelf kan regelen ter plekke of moet je dat doen via een reisorganisatie? Ik kan namelijk nergens echt accommodatie vinden op een van die eilanden en de kosten daarvan. Hoeveel tijd is leuk om daar door te brengen?
Wie weet of je dit zelf kan regelen ter plekke of moet je dat doen via een reisorganisatie? Ik kan namelijk nergens echt accommodatie vinden op een van die eilanden en de kosten daarvan. Hoeveel tijd is leuk om daar door te brengen?
woensdag 4 januari 2012 om 14:34
@ Takeesja
Sandakan stelt als stad niks voor, maar het is inderdaad het vertrekpunt om naar de Kinabatangan en Sepilok te trekken. De meeste mensen doen dat in een tourtje van 3d/2n. Kan ook korter of langer, Het programma voor de 3d/2n is zo goed al overal hetzelfde: 's ochtends oppikken aan het hotel/de luchthaven, naar Sepilok en dan in de namiddag verder naar de Kinabatangan. In de late namiddag ga je de rivier op om apen, vogels... en met wat geluk olifanten te stoppen. Rond een uur of negen 's avonds vertrek je voor een wandeling door de jungle en 's ochtends is er opnieuw een boottocht (heel vroeg, rond een uur of half zes). Overdag is er dan een wandeling in de jungle en meestal 's avonds opnieuw een bootsafari. Eerlijk gezegd had ik het toen wel helemaal gehad. Langer zou ik zeker niet doen. Na die tweede boottocht was het al wel goed voor mij. Leuk, maar te veel moet ook niet. Kinderen hadden het toen ook wel gezien.
Op de derde dag word je teruggebracht naar Sandakan. Er is nog een optionele stop aan grotten met vleermuizen, maar na de verhalen op internet gelezen te hebben, hebben we dat geskipt.
Turtle Island hebben wij niet gedaan en het tourtje hadden we wel op voorhand gereserveerd via internet. De naam van de lodge ontsnapt mij, maar als je wil, zoek ik het wel even op. Was basic, maar wel netjes.
Na terugkeer van de jungle hebben wij een kamer genomen in het enige luxehotel dat Sandakan rijk is en een namiddag in het zwembad gelegen Volgende dag doorgevlogen naar Kota Kinabalu en verder naar Singapore.
Sandakan stelt als stad niks voor, maar het is inderdaad het vertrekpunt om naar de Kinabatangan en Sepilok te trekken. De meeste mensen doen dat in een tourtje van 3d/2n. Kan ook korter of langer, Het programma voor de 3d/2n is zo goed al overal hetzelfde: 's ochtends oppikken aan het hotel/de luchthaven, naar Sepilok en dan in de namiddag verder naar de Kinabatangan. In de late namiddag ga je de rivier op om apen, vogels... en met wat geluk olifanten te stoppen. Rond een uur of negen 's avonds vertrek je voor een wandeling door de jungle en 's ochtends is er opnieuw een boottocht (heel vroeg, rond een uur of half zes). Overdag is er dan een wandeling in de jungle en meestal 's avonds opnieuw een bootsafari. Eerlijk gezegd had ik het toen wel helemaal gehad. Langer zou ik zeker niet doen. Na die tweede boottocht was het al wel goed voor mij. Leuk, maar te veel moet ook niet. Kinderen hadden het toen ook wel gezien.
Op de derde dag word je teruggebracht naar Sandakan. Er is nog een optionele stop aan grotten met vleermuizen, maar na de verhalen op internet gelezen te hebben, hebben we dat geskipt.
Turtle Island hebben wij niet gedaan en het tourtje hadden we wel op voorhand gereserveerd via internet. De naam van de lodge ontsnapt mij, maar als je wil, zoek ik het wel even op. Was basic, maar wel netjes.
Na terugkeer van de jungle hebben wij een kamer genomen in het enige luxehotel dat Sandakan rijk is en een namiddag in het zwembad gelegen Volgende dag doorgevlogen naar Kota Kinabalu en verder naar Singapore.
donderdag 5 januari 2012 om 09:35
ik heb het hier in nederland geregeld maar ik kwam daar veel mensen tegen die de tours in sandakan geboekt hebben dus het kan allebei.
ik heb geboekt via de volgende site: www.insabah.com
Daar kun je ook boeken voor turtle island, dus kun je ook zien wat de kosten zijn.
Het was daar allemaal goed geregeld. Ik ben wel naar die grotten geweest waar eerder in dit forum iets over geschreven stond, maar dat zou ik overslaan. Was niks bijzonders.
Mocht je ook nog in sandakan verblijven dan is het NAK hotel een aanrader, vooral na een paar dagen jungle.
ik heb geboekt via de volgende site: www.insabah.com
Daar kun je ook boeken voor turtle island, dus kun je ook zien wat de kosten zijn.
Het was daar allemaal goed geregeld. Ik ben wel naar die grotten geweest waar eerder in dit forum iets over geschreven stond, maar dat zou ik overslaan. Was niks bijzonders.
Mocht je ook nog in sandakan verblijven dan is het NAK hotel een aanrader, vooral na een paar dagen jungle.
zaterdag 7 januari 2012 om 10:29
zaterdag 7 januari 2012 om 10:55
Ik zit nu op Langkawi (dit is mijn 2e keer) en ik vind het hier echt relaxt. Water is vrij ondiep en ook geen stroming dus ideaal voor een kleine. Ook zijn de stranden mooi wit en is het fijn strand. Penang ben ik niet geweest omdat het mij niet trekt. KL is mijn favoriete stad maar met een kindje van 3 zou ik er niet lang blijven. Cameron Highlands is leuk voor 2 à 3 dagen. In de zomer maanden kan je gerust naar de oostkust, helaas ben ik er nog niet geweest. Veel plezier!
zaterdag 7 januari 2012 om 11:27
Takeesja!
Wij verbleven eind oktober '11 voor 5 nachten in Pantai Cenang Langkawi in het Beach Garden Resort. Kamers perfect voor gezinnen (groot), eigen zwembad, heerlijk ontbijt, aardige Duitse eigenaar en direct aan het strand! 60 euro per kamer per nacht incl ontbijt, gebruik v alle faciliteiten en drankje. Na 4 wk low budget Maleisie was dit echt een paradijs!
Wij verbleven eind oktober '11 voor 5 nachten in Pantai Cenang Langkawi in het Beach Garden Resort. Kamers perfect voor gezinnen (groot), eigen zwembad, heerlijk ontbijt, aardige Duitse eigenaar en direct aan het strand! 60 euro per kamer per nacht incl ontbijt, gebruik v alle faciliteiten en drankje. Na 4 wk low budget Maleisie was dit echt een paradijs!
zaterdag 7 januari 2012 om 13:15
zaterdag 7 januari 2012 om 14:56
Tja dat is een moeilijke vraag! Ik zou hier elke dag warm kunnen eten tussen de 1 à 2 euro dan eet ik bij hawkers ( van die eetstalletjes) gisteren hebben we gegeten voor 25 euro met z'n 2en en het stelde niet veel voor. Wij zitten in guesthouses voor 12,50 per nacht en vinden het heerlijk! Je kan dus zowel low budget als luxe uiteten, hebben jullie een budget?
zondag 8 januari 2012 om 14:56
sharry, bedankt voor je reactie. We hebben nu een budget van 75 euro per dag met ons 3-en. Volgens mij is dat prima te doen toch? Soms wat luxe en soms wat minder.
We hebben er erg veel zin in, de voorpret is al om alles uit te zoeken:)
Zima; ben je er al een beetje uit, welke route jullie gaan volgen?
We hebben er erg veel zin in, de voorpret is al om alles uit te zoeken:)
Zima; ben je er al een beetje uit, welke route jullie gaan volgen?
zondag 8 januari 2012 om 15:34
zondag 8 januari 2012 om 18:46
@ Takeesja:
Wij zaten in de Nature Lodge Kinabatangan. Even googlen en je ziet de prijzen van die tripjes. Wij hadden van hieruit geboekt omdat we in het hoogseizoen gingen.
Eten deden we meestal in foodcourts en da's ongeveer 2 à 3 euro per persoon (prijzen variëren een beetje in Kota Bahru kun je prima voor 1 euro eten).
Wij zaten in de Nature Lodge Kinabatangan. Even googlen en je ziet de prijzen van die tripjes. Wij hadden van hieruit geboekt omdat we in het hoogseizoen gingen.
Eten deden we meestal in foodcourts en da's ongeveer 2 à 3 euro per persoon (prijzen variëren een beetje in Kota Bahru kun je prima voor 1 euro eten).
maandag 9 januari 2012 om 13:22
@ Takeesja
Ik heb werkelijk waar geen idee meer van de prijs, sorry. Ik heb een hele tijd een bestandje gehad met alle details van die reis, maar dat vind ik niet meer terug en ik heb ook het mailadres niet meer. Ik weet wel nog dat de kinderen aan de helft van de prijs waren.
Op deze site noemen ze wel prijzen
http://www.hostelbookers. ... aysia/kinabatangan/13399/
en hier ook:
http://www.beautifulkk.co ... /nature-lodge-kinabatagan
Ik heb werkelijk waar geen idee meer van de prijs, sorry. Ik heb een hele tijd een bestandje gehad met alle details van die reis, maar dat vind ik niet meer terug en ik heb ook het mailadres niet meer. Ik weet wel nog dat de kinderen aan de helft van de prijs waren.
Op deze site noemen ze wel prijzen
http://www.hostelbookers. ... aysia/kinabatangan/13399/
en hier ook:
http://www.beautifulkk.co ... /nature-lodge-kinabatagan
maandag 9 januari 2012 om 15:29
Wij hadden een eigen chaletje. Met de kinderen heeft dat toch mijn voorkeur. Het was, naar junglenormen, behoorlijk ok. Er is er eentje die ik er beter vond uitzien en die goede reviews krijgt (The last frontier als ik mij niet vergis) maar daar moet je telkens een paar honderd trappen op en af naar de rivier en dat leek mij -wederom met de kinderen- toch niet zo handig.
Eten was eenvoudig, maar prima en er waren genoeg zwemvesten voor iedereen. Tijdens die 'riversafari's' is het soms wel druk. Als er een aap in een boom zit, zie je plots alle bootjes die richting uitgaan
Eten was eenvoudig, maar prima en er waren genoeg zwemvesten voor iedereen. Tijdens die 'riversafari's' is het soms wel druk. Als er een aap in een boom zit, zie je plots alle bootjes die richting uitgaan
donderdag 12 januari 2012 om 20:24
zondag 15 januari 2012 om 20:09
Wij zijn eruit. Het wordt - Singapore - Melaka - KL - Taman Negara - Perhentians - Kota Bahru - Cameron Highlands - Penang - Singapore.
@mayou: wij zijn van plan om een dag of 3 bij Cameron Highlands te verblijven. Is het een handige optie om daarvan 1 dag richting de rainforest lodge te verschuiven of is dat tekort?
Ik ben benieuwd of jullie leuke hoteltips hebben. Vooral voor de Perhentians, Taman Negara en Cameron Highlands ben ik benieuwd of jullie nog bijzondere plekjes kunnen aanraden.
Takeesja, zijn jullie er ook al uit?
@mayou: wij zijn van plan om een dag of 3 bij Cameron Highlands te verblijven. Is het een handige optie om daarvan 1 dag richting de rainforest lodge te verschuiven of is dat tekort?
Ik ben benieuwd of jullie leuke hoteltips hebben. Vooral voor de Perhentians, Taman Negara en Cameron Highlands ben ik benieuwd of jullie nog bijzondere plekjes kunnen aanraden.
Takeesja, zijn jullie er ook al uit?
maandag 23 januari 2012 om 22:19
Hee Zima,
Ja, we zijn er een heel eind uit. Ik heb de eerste binnenlandse vluchten met airasia al geboekt Ben druk aan een rond kijken welke hotels we kunnen nemen (tripadvisor). En wat, waar te doen is. Inmiddels heb ik de planning voor Borneo grotendeels rond.
Leuk hoor veel inlezen, wat er allemaal te doen is.
Ik heb nog wel een vraagje voor diegene die al een keer op Penang zijn geweest. Is het de moeite waard? En wat moet je zeker doen op PEnang of Langkawi?
Ja, we zijn er een heel eind uit. Ik heb de eerste binnenlandse vluchten met airasia al geboekt Ben druk aan een rond kijken welke hotels we kunnen nemen (tripadvisor). En wat, waar te doen is. Inmiddels heb ik de planning voor Borneo grotendeels rond.
Leuk hoor veel inlezen, wat er allemaal te doen is.
Ik heb nog wel een vraagje voor diegene die al een keer op Penang zijn geweest. Is het de moeite waard? En wat moet je zeker doen op PEnang of Langkawi?
maandag 23 januari 2012 om 23:27
dinsdag 24 januari 2012 om 00:44
Op Langkawi scooter huren en zwemnen bij de waterval in het noorden van het eiland, heerlijk! Tips voor hotels... (Behalve dat wij helemaal gek wsren op dat Garden Resort).. In melaka sliepen we in de travellers lodge (40 ringgit per kamer per nacht), in KL hadden we een gloednieuw hostel te pakken waar je voor de helft van de prijs kon slapen (50 ringgit), genaamd Eclipse, in Taman Negara hadden we in Kuala Tahan een groot appartement voor onszelf voor 70 ringgit (Yellow hostel heet het, eigenaar erg gastvrij en lief!!), en gaan jullie allemaal Tioman overslaan? Hèt Expeditie Robinson-gebied? Kost geen drol (tax free) en is zooo mooi! Snorkelen betoverend!! Wij waren in het dorpje Salang, niet te dicht bij de toeristenmassa: nog steeds heel blij dat we daar geweest zijn!!