Welk land?

08-01-2012 16:45 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen op vakantie in maart maar kunnen qua bestemming wel wat hulp gebruiken.

We hebben drie kinderen waarvan jongste dan vijf maanden is. We hebben veel gereisd ook met de kinderen maar nog niet eerder met een kleine baby.

We reizen zelf meestal rond dus een vaste plek is niet nodig.

Wat zoeken we:

Leuk vakantieland geschikt om met kleine kinderen te bereizen.

Goed weer in maart

Babyvoeding en luiers makkelijk verkrijgbaar

Goede gezondheidszorg

Wat niet:

Geen malariagebied

Geen strandvakantie dat zie ik met baby niet zitten

Vliegduur maakt niet uit maar we gaan drie weken dus Australië is te ver anders zou dat voor ons een goede optie zijn.

Budget is flexibel.
De zuidelijke staten van de VS?
Had ik er even bij moeten zetten. Dat hebben we nu als optie maar zijn we al een aantal keer gedaan dus als we iets anders kunnen verzinnen hebben we dat liever maar anders is het een goede optie.
Florida, Cuba, Costa Rica
Cuba is idd ook wel een goede. Een mooi land en ze hebben daar prima gezondheidszorg. Het land is alleen niet geschikt om zelf te rijden (als je een ongeluk krijgt, moet je in het land de uitspraak van de rechter afwachten en dat kan erg lang duren).
Heerlijk, ouders die zeggen dat vliegduur er niet toe doet. Ik hoor zo vaak ouders zeggen dat reizen praktisch gezien niet kan met kinderen, maar mijn vriendin heeft haar zoontjes altijd meegenomen en die vinden het fantastisch!

Ik dacht ook aan Amerika. Alles is daar voorhanden en mocht er iemand ziek worden zijn er altijd goede medische voorzieningen. Wat dacht je van Florida? Dat is zo veel meer dan alleen strand, veel mooie natuurparken, misschien dagje Orlando voor de oudere kinderen? Mooie kustroute aan de oostkant, middagje St. augustine? De temperatuur is dan ook nog lekker.
Cuba weet ik weinig van behalve dat het nog een dictatuur is toch?

Ga me eens inlezen over dat land.
Oh, haha, Amerika is al afgevallen in de tussentijd zie ik :-)
Yazz fijn dat je dat zegt 'eestal zijn de reacties juist dat je dat je kinderen niet moet aandoen. Mijn kinderen vinden het geweldig en hebben het nu nog over bv de reis naar China van een jaar terug.
Het is echt een prachtig land! Heel veilig, mensen heel vriendelijk en (ondanks de dictatuur) ook heel vrolijk. Ik weet alleen niet of alle baby-artikelen goed verkrijgbaar zijn, dus het is wel slim om dat goed uit te zoeken ook!
Klinkt goed nummerzoveel. Komt ook op mijn uitzoek lijstje.
Verenigde arabische emiraten en oman. Weer is nu heerlijk, tussen de 25 en 30 gr. 7 uur vliegen vanaf amsterdam. Je kunt er makkelijk een auto huren of een flydrive, maar is met 3 kinderen misschien niet helemaal makkelijk. weet alleen niet of het makkelijk is om aan luiers en dergelijke te komen. Waarschijnlijk wel, naast de super grote malls heb je ook genoeg gewone supermarkten, waar alles te verkrijgen was.
Je moet gewoon lekker genieten Frederike, te veel mensen zetten hun leven 'on hold' als er kinderen zijn. Terwijl die het reizen vaak leuk vinden. Ja, er huilt er wel eens eentje in het vliegtuig, maar dat gebeurt ook als je een uurtje over de markt loopt :-)

Maleisie is ook een mooi en modern land trouwens, als je tenminste van Maleisisch Borneo wegblijft.

Cuba is een ontwikkelingsland, maar wel het enige derde wereldland waar geen kinderarbeid is, omdat alle kinderen gratis onderwijs hebben. Veel Canadezen gaan erheen voor de uitstekende gezondheidszorg. Ja, het is communistisch, maar..."ieder nadeel heb z'n voordeel". Het is dus niet alleen kommer en kwel. Ik vond het een prachtig land.

Anders misschien Israel?
Bali of Zuid Afrika? Beiden volgens mij goed te doen met jonge kinderen.
Maleisië stond ook op de lijst yazz daar kun je ook zelf goed rijden dus denk wel een optie.

Israël wil ik graag eens heen maar liever als de kinderen wat ouder zijn en ze "het verhaal" daar ook snappen.

Bali ben ik geweest maar vond ik niet echt voor hehaling vatbaar. Zuid. Afrika hetzelfde eigenlijk.
Costa Rica is een mooi land, veel natuur en goed bereisbaar. Zelf een auto huren kan prima. Qua gezondheidszorg vast ook wel in orde, gezien er ook heel veel Amerikanen komen en het erg op toerisme is georienteerd.

Qua voeding is het even googlen denk ik, maar zal vast ook verkrijgbaar zijn.

Maleisië ook goed te doen met auto huur. Modern en zowel cultuur als natuur in overvloed.
Het weer zou je even moeten checken, maar is Japan een idee?
Argentinië en/of Chili?
Maleisië
Veel stof tot nadenken. Ik ga over de genoemde landen eens info zoeken voor zover ik ze niet ken.

Iemand toevallig ervaring met reizen met een baby?
Met baby is makkelijker dan met een peuter/dreumes.

Baby vind alles prima al papa en mama er zijn en hij/zij regelmatig eten/drinken krijgt, dat is tenminste mijn ervaring, met een ouder kind moet je meer rekening houden.
Cuba

Ja daar heb je dictatuur maar mensen zijn er lief en vriendelijk

Je kunt het combineren met rond trekken en strand.

Mooie natuur en cultuur.Havana is een pracht stad.

Mensen zijn er niet rijk maar ze hebben allemaal te eten, onderdak en werk.Ik ben er al meerdere keren geweest en is gewoon een super land.De Cubanen zijn super mensen en laten je als toerist met rust.Ik heb in de buitenwijken van Havana rond gelopen en had eerlijk gezegd van te voren een dubbel gevoel over,zo van moet ik dit wel doen.Volmondig Ja doen de mensen groeten je en als je iets vraagt zoals de weg terug naar het centrum krijg je normaal antwoord en kom je er niet uit zijn de mensen hulpvaardig.

Ik ben dan ook een echte Cuba lover!
Germanwings als reizen met baby makkelijker is dan moet het goedkomen. Vind reizen met peuter en kleuter nl geen enkel probleem!

Panadol dat klinkt goed!
Baby artikelen zoals hier zijn in cuba niet goed verkrijgbaar.

Geld ook voor maandverband en wc papier.

Maar niet getreurd in je hotel is wc papier gewoon aanwezig.

Ik denk dat cuba goed te doen is met kleine kinderen.

En als je wc papier over hebt uit het hotel meenemen en aan de mensen geven,zijn de mensen super blij mee.(is voor hun relatief duur).Ik neem ook altijd veel maandverband mee maak je de dames echt blij mee.

Maar voor de rest is het gewoon weg een geweldig land!
Ik zou een jetlag echt proberen te vermijden. Wij waren in Costa Rica en mensen naast ons (de eerste dagen, daarna niet meer gezien want we reisden door) hadden een kind van een jaar. Nou die hebben niets gezien van de prachtige natuur want het kind huilde alleen maar en sliep niet. Totaal van slag. Superzonde voor iedereen! En kleintjes kunnen snel uitdrogen, zelfs in Griekenland zijn ziekenhuizen al niet echt je dat. Ik zou niet zo ver weg gaan, nu nog even niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven