Broodbakmachine, welke?
maandag 2 januari 2012 om 13:32
Hallo allemaal, wat zijn jullie ervaringen met jullie BBM? Ik ben op zoek naar een BBM, maar zie door de bomen heen het bos niet meer.
Ik wil graag ongeveer 2 keer per week een brood bakken, liefste zonder kant-en-klaar mix, ingredienten kunnen toevoegen, het deeg alleen laten kneden en rijzen voor gevuld brood.
De prijs is wel belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste. Bij mij in t durp is er momenteel alleen de keuze uit een Tomado en een Princess... Dit zijn wel de goedkopere geloof ik, maar het schijnt dat de AFK ooit zelfs als beste uit de bus is gekomen, dus prijs zegt niet altijd alles.
Wie heeft goede tips?
Ik wil graag ongeveer 2 keer per week een brood bakken, liefste zonder kant-en-klaar mix, ingredienten kunnen toevoegen, het deeg alleen laten kneden en rijzen voor gevuld brood.
De prijs is wel belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste. Bij mij in t durp is er momenteel alleen de keuze uit een Tomado en een Princess... Dit zijn wel de goedkopere geloof ik, maar het schijnt dat de AFK ooit zelfs als beste uit de bus is gekomen, dus prijs zegt niet altijd alles.
Wie heeft goede tips?
maandag 2 januari 2012 om 21:03
quote:tof schreef op 02 januari 2012 @ 16:54:
De AFK-BM2 is een hele goede, ....
Exact dezelfde machine is echter onder allerlei andere merknamen (in Duitsland in ieder geval) te koop.
Even gezocht, en hij is o.a. (!) ook verkrijgbaar als:
Alaska BM2600
Bomann CB566
Unold 68100
Clatronic BBA-2864
Silvercrest Brotbackautomat
De AFK-BM2 is een hele goede, ....
Exact dezelfde machine is echter onder allerlei andere merknamen (in Duitsland in ieder geval) te koop.
Even gezocht, en hij is o.a. (!) ook verkrijgbaar als:
Alaska BM2600
Bomann CB566
Unold 68100
Clatronic BBA-2864
Silvercrest Brotbackautomat
dinsdag 3 januari 2012 om 12:29
dinsdag 3 januari 2012 om 12:31
dinsdag 3 januari 2012 om 12:39
dinsdag 3 januari 2012 om 13:03
Hmm de afk is dus failliet. Misschien een van die andere merken? Ga eens rondkijken op wat Duitse websites, want bij de Nederlandse kan ik niet zoveel vinden. Is bestellen bij BOL ook een idee? Of een andere online aanbieder? Houd er nooit zo van om dingen online te bestellen, maar dan is de keuze wel een stuk groter.
Verder zat ik te denken dat het ook wel prettig is wanneer hij niet te veel lawaai maakt. We hebben nl geen deuren en slapen direct naast de slaapkamer...
Verder zat ik te denken dat het ook wel prettig is wanneer hij niet te veel lawaai maakt. We hebben nl geen deuren en slapen direct naast de slaapkamer...
woensdag 4 januari 2012 om 01:12
quote:Lievelente schreef op 03 januari 2012 @ 13:03:
Verder zat ik te denken dat het ook wel prettig is wanneer hij niet te veel lawaai maakt. We hebben nl geen deuren en slapen direct naast de slaapkamer...Oei, dan vrees ik dat je beter geen broodbakmachine kunt nemen... Ze maken allemaal lawaai, met name tijdens de kneedfases. En sommigen geven ook een pieptoon telkens als er een fase voorbij is. Als je daar direct naast ligt zonder deur, dan doe je volgens mij geen oog dicht...
Verder zat ik te denken dat het ook wel prettig is wanneer hij niet te veel lawaai maakt. We hebben nl geen deuren en slapen direct naast de slaapkamer...Oei, dan vrees ik dat je beter geen broodbakmachine kunt nemen... Ze maken allemaal lawaai, met name tijdens de kneedfases. En sommigen geven ook een pieptoon telkens als er een fase voorbij is. Als je daar direct naast ligt zonder deur, dan doe je volgens mij geen oog dicht...
maandag 9 januari 2012 om 05:35
Die dispenser gebruik ik ongeveer 1 op de 10 keer. Ik vind het wel gemakkelijk. Maar je kunt natuurlijk ook met de hand erin gooien.
Veel mensen gebruiken wel de dispenser, maar gooien daarnaast zelf ook nog een portie erbij omdat de dispenser vrij klein is.
Maar dan moet je natuurlijk wel de tijd in de gaten houden.
Als ik zelf rozijnen mocht hebben (is eigenlijk voor mij verboden wegens hoge kalium) zou ik deze funktie zeker vaker gebruiken.
Dus je overweegt een Panasonic?
Krijg je geen spijt van.
Veel mensen gebruiken wel de dispenser, maar gooien daarnaast zelf ook nog een portie erbij omdat de dispenser vrij klein is.
Maar dan moet je natuurlijk wel de tijd in de gaten houden.
Als ik zelf rozijnen mocht hebben (is eigenlijk voor mij verboden wegens hoge kalium) zou ik deze funktie zeker vaker gebruiken.
Dus je overweegt een Panasonic?
Krijg je geen spijt van.
donderdag 19 januari 2012 om 21:28
Het is de Papnasonic geworden! Al wat dingen geprobeerd, een kant en klare mis, een probeersel met rozijnen. Best goed gelukt allemaal al zeg ik het zelf
Wel 2 vragen voor de ervaren thuisbakkers:
-Hoe meten jullie af. Heb alleen een analoge weegschaal. Meel afwegen lukt dus wel, maar gist en zout heb ik maar gegokt. Helpt een digitale weegschaal of gokken jullie met een lepel ofzo? (er zat wel een schepje bij met theelepelmaat)
-Kan je de timer gebruiken met een kant en klare mix? Dan komt het gist toch al in aanraking met het water?
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Wel 2 vragen voor de ervaren thuisbakkers:
-Hoe meten jullie af. Heb alleen een analoge weegschaal. Meel afwegen lukt dus wel, maar gist en zout heb ik maar gegokt. Helpt een digitale weegschaal of gokken jullie met een lepel ofzo? (er zat wel een schepje bij met theelepelmaat)
-Kan je de timer gebruiken met een kant en klare mix? Dan komt het gist toch al in aanraking met het water?
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
donderdag 19 januari 2012 om 21:56
Het maatschepje van de Panasonic meet behoorlijk goed.
Mijn standaardrecept is:
1 kleine maat gist
1 grote maat suiker
450 gram lichtvolkorenmeel (Mulder Pot, Kropswolde)
290 gram water
1 kleine maat zout
1 grote maat olie/boter
Kan zowel op basisprogramma als volkorenprogramma (langere rijs).
Mijn standaardrecept is:
1 kleine maat gist
1 grote maat suiker
450 gram lichtvolkorenmeel (Mulder Pot, Kropswolde)
290 gram water
1 kleine maat zout
1 grote maat olie/boter
Kan zowel op basisprogramma als volkorenprogramma (langere rijs).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 19 januari 2012 om 21:58
Het is lekker om een keertje een droge worst in hele kleine flintertjes te snijden en die door het meel te mengen. Eventueel nog wat kruidnagelpoeder toevoegen.
Ook van die strooikaas uit een grote bus (Aldi) met een eetlepel Italiaanse kruiden geeft een lekker resultaat. Of van dat gedroogde tomatenspul, bruschetta heet het, geloof ik. Verkrijgbaar bij Xenos.
Ook van die strooikaas uit een grote bus (Aldi) met een eetlepel Italiaanse kruiden geeft een lekker resultaat. Of van dat gedroogde tomatenspul, bruschetta heet het, geloof ik. Verkrijgbaar bij Xenos.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"