Broodbakmachine, welke?

02-01-2012 13:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, wat zijn jullie ervaringen met jullie BBM? Ik ben op zoek naar een BBM, maar zie door de bomen heen het bos niet meer.

Ik wil graag ongeveer 2 keer per week een brood bakken, liefste zonder kant-en-klaar mix, ingredienten kunnen toevoegen, het deeg alleen laten kneden en rijzen voor gevuld brood.

De prijs is wel belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste. Bij mij in t durp is er momenteel alleen de keuze uit een Tomado en een Princess... Dit zijn wel de goedkopere geloof ik, maar het schijnt dat de AFK ooit zelfs als beste uit de bus is gekomen, dus prijs zegt niet altijd alles.

Wie heeft goede tips?
Ik heb geen BBM, maar bak mijn brood altijd zo in de oven.

Ik kneedde mijn deeg eerst in de KitchenAid, maar daar kon hij helaas niet tegen, nu doe ik het in mijn keukenmachine. Aangezien het voor hem ook te zwaar is ben ik nu op zoek naar een goede kneedmachine.

Daar wil ik ook een BBM voor aanschaffen, puur dus voor het kneden en rijzen, om het daarna in de oven af te bakken.

Maar mijn grote wens is een Bear Teddy Varimixer.
Neem de kleinste, die neemt niet zoveel ruimte in op zolder of in de schuur.

Even zonder gekheid

De meeste zijn zo goed als nieuw.

http://kopen.marktplaats. ... 0&postcode=3034&distance=
Hoi Blackdress en cateautje, bedankt voor jullie reactie.

Ik heb nu een combimagnetron, met alleen bovenwarmte. Hier mislukken mijn broden eigenlijk altijd in. Zelf pistoletjes afbakken is soms een uitdaging. Vandaar dat een BBM me wel wat lijkt.

Ik heb trouwens ook al gekeken op marktplaats, maar bij ons in de buurt is niet zo veel aanbod. Had dat eigenlijk wel verwacht zo na het uitdelen van de kerstpakketten, maar helaas... Vind trouwens dat sommige mensen best hoge prijzen vragen voor zo'n tweedehands apparaat.
ik had een BBM, maar heb die weggegeven. Brood wordt veel lekkerder in de oven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dus volgens jullie zou ik beter een nieuwe oven kunnen kopen! Helaas heb ik daar echt geen plek meer voor. Heb al wel een stukje aanrecht schoongeveegd voor een BBM... Misschien wel iets om rekening mee te houden met een groter huis!
Ik gebruik altijd de Airfryer voor broodjes. Kunnen er twee of, krap, drie in. In 10 minuten is rauw brooddeeg dan gebakken. 5 minuten voor afbakbrood.

Afbakbroodjes zijn erg lekker, maar ook wel van zelfgemaakt deeg. Eén ons volkorenbloem daar maak je al een flinke bol van.

De oven gebruik ik zelden. Gewoon bruin brood koop ik altijd.

Ik geloof dat je tegenwoordig een gratis bakpan bij de Philips Airfryer krijgt.
Wij hebben een AFK. Inmiddels al wel de derde maar we bakken al zo'n 8 jaar ons eigen broord. De eerste ging nog kapot in de garantieperiode en toen kregen we zonder problemen een nieuwe. Maar wij bakken dus elke nacht brood.

Hij maakt namelijk best veel herrie vind ik. Maar 's nachts heb ik daar geen last van :-)
Bahco, dacht dat zo'n airfyer een frituurpan is...

Hoera, die AFK heb ik al veel positieve ervaringen over gehoord, maar is niet meer te koop. Bij de Blokker vertelde ze dat hij heel misschien nog een keertje met een aanbieding komt, maar dat ze zelf ook niet weten of en wanneer?? Of kan je deze ook ergens anders kopen?
Nee hoor, het is een heteluchtoventje waar je erg goed voorgebakken snacks en friet in kan bakken, maar ook cake, koek, appelflap enz. De lucht circuleert erg optimaal.

Als ze er een hadden die dubbel zo groot was ging ik hem meteen kopen.
Als je een broodbakmachine kiest kun je het beste een Panasonic nemen, of is die niet te koop bij jou?

Het is wel een duurdere maar daarmee bak je super luchtig brood.

Je hebt een paar heel aardige broodbakmachines, maar een Panasonic is echt een heel stuk beter.

Soms laat ik hem alleen kneden en bak af in de oven, maar in de BBM is wel gemakkelijk.
ik heb al 6 jaar een Home-Electronic (Blokker) was toen 40 euro. hij doet ut nog steeds prima.gebruik ook vaak de deegstand.

als deze dood zou gaan, zou ik eerst op MP kijken voor een andere.daar kan je ze voor ongeveer 10/20 euro vinden!!!
quote:Blackdress schreef op 02 januari 2012 @ 13:40:

Ik heb geen BBM, maar bak mijn brood altijd zo in de oven.

Maar mijn grote wens is een Bear Teddy Varimixer.

Hier ook.... *spaart nog maar even door en kneedt ondertussen met de hand*

BBM is leuk als je gemak wil, maar voor (echt) lekker brood kneed je met een daarvoor gemaakte kneedmachine, vorm je je brood handmatig en bakt het af in een oven.
...maar als je idd geen oven hebt is een BBM wel een uitkomst!

Wij hebben een Inventum maar volgens mij kan dat beter. Hoor ook goede dingen over Panasonic.
Zit net te kijken op Marktplaats. Ik kan een nieuwe AFK ophalen voor 20 euro, een paar straten hier vandaan.

Maar goed, voor die drie boterhammetjes per dag.
Hiervoor had ik een Inventum. Aardig brood, maar het is geen Panasonic.

(Lees ook de reviews op Kieskeurig.nl.)

AFK is ook niet gek, trouwens.
quote:Cateautje schreef op 02 januari 2012 @ 15:29:

Zit net te kijken op Marktplaats. Ik kan een nieuwe AFK ophalen voor 20 euro, een paar straten hier vandaan.

Maar goed, voor die drie boterhammetjes per dag.Stop je de rest toch in de vriezer
De reviews van de Panasonic zijn zeker goed, maar het verschil qua prijs met de AFK is behoorlijk. Is er geen mooie tussenoplossing. Of zou de AFK ook ergens anders te koop zijn??
quote:Bahco schreef op 02 januari 2012 @ 15:42:

[...]

Stop je de rest toch in de vriezer Nou ja, dan heb ik toch geen vers broodgevoel meer.
quote:Cateautje schreef op 02 januari 2012 @ 16:12:

[...]

Nou ja, dan heb ik toch geen vers broodgevoel meer. Tja, dat hou je toch, waar het ook gebakken is
De AFK-BM2 is een hele goede, maar ....

dit bedrijf is failliet. Wij hadden er een en toen we (buiten de garantie) een reserve-onderdeel nodig hadden, konden ze dus niets meer voor ons betekenen. Exact dezelfde machine is echter onder allerlei andere merknamen (in Duitsland in ieder geval) te koop. Wij hebben dus dezelfde weer gekocht, want wij zijn er heel erg tevreden over.

We bakken er al ons brood mee (gezin van 4), en als het eens een keer mislukt dan ligt het aan de mix en niet aan de machine.
quote:Lievelente schreef op 02 januari 2012 @ 15:52:

De reviews van de Panasonic zijn zeker goed, maar het verschil qua prijs met de AFK is behoorlijk. Is er geen mooie tussenoplossing. Of zou de AFK ook ergens anders te koop zijn??Ja dus, onder andere merknamen. Ik ben toen online een lijst van andere namen van dezelfde machine tegengekomen. Eens zoeken of ik die kan terugvinden... (maar dit is dus in D)
Bij onze tweede 'AFK' (zelfde apparaat, maar gekocht onder een andere naam) heeft mijn (beetje technisch aangelegde) partner kogellagers in deze machine ingebouwd. Daarmee loopt hij een stuk soepeler en (op den duur) ook veel stiller. Na een tijd beginnen ze namelijk, tijdens het kneden, enigszins te knarsen en piepen. Dit had totaal geen effect op het eindresultaat, overigens.
Na het lezen van een onophoudenlijke stroom aan positieve recensies van Duitse gebruikers, heb ik via internet de Unold 8695 gekocht.

Voor de prijs (66 euro incl. verzendkosten) hoefde ik het niet te laten, vond ik. En als bijna enige machine heeft deze de mogelijkheid om, naast de voorgeprogrammeerde bakschema's, ook een bakprogramma (kneedtijd, rijstijd, enz.) helemaal zelf in te stellen.

Inmiddels bak ik al een half jaar iedere dag een brood met deze machine, en ik ben er helemaal tevreden over.

P.S. Er komen niet hele grote broden uit deze machine, die van mij zijn meestal 560 gram. (Ter vergelijking: Een heel volkoren brood bij de bakker weegt 770 gram.)
Ik bak nu bijna 10 jaar elke dag met mijn panasonic, hij is zijn geld echt waard.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven